Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille alueelle ei ikinä kannata muuttaa Helsingissä tai Vantaalla?

Vierailija
11.09.2009 |

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ON todellista slummia.

mutta vuosaari on helmi, ainakin osittain. siellä asuimme 5 vuotta enkä ole kotiutunut uuteen paikkaan, nyt ollaan asuttu puoli vuotta poissa vuosaaresta. haluaa takas!

Vierailija
2/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuunottamatta muutamaan vähän parempaa paikkaa, esim. Tammisalo.

Vantaa ei kovin tuttu ole, ikinä en vantaalla ole asunut, joten ei tietoa pahemmmin. En kuitenkaan tykkään pahemmin somaleista ja muista räyhääjistä, joten ei ikinä paikkaan missä niitä on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman surkeat liikenneyhteydet eikä yhtään mitään lähellä. On siellä sentään yksi säädellisen iso marketti nykyään, mutta siinä se onkin. Myös Espoo Lepuskia lukuunottamatta olisi täysi turn-off.

Ala-Malmilla asumisesta pidän, täällä on päiväkoti, koulut ja palvelut (kaupat, kirjastot, uimaranta, lenkkipolut, leikkipuistot) lähellä ja liikenneyhteydet todella hyvät. Lisäksi ainakin täällä, missä nyt asun on lähes idyllistä, ainoa mikä välillä häiritsee on kehä ykkösen kohina, mutta siihenkin on tottunut. Lisäksi asumme ikäänkuin upikujan päässä isossa kerrostaloryppäässä, eli lapsille on paljoin leikkikavereita ja autotientöntä maastoa, jossa temmeltää. Nyt on jopa niin mainiosti, että kakki naapuritkin ovat mukavia ja yläkertaan muutti vast'ikään lapsiperhe, just oikeaa ikää. Pitäisikö kutsua kahville? Ja tämä siis niissä pahamaineisissa kaupungin vuokra-asunnoissa...

Itä-Pasilassa asuin myös pitkään. Kasvoin siellä siihen aikaan, kun maahanmuuttajien määrä räjähti käsiin. Musta paikka oli silloin mainio. Muutettiin pois just siihen aikaan, kun paikka alkoi tuntua lapsen paratiisin sijaan teinihelvetiltä. :)

Vierailija
4/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaiset liikenneyhteydet keskustaan etc. metrolla. Kiva että löytyy ruokakauppa ja R-kioski.

Ostarit nyt on kauheita missä vaan, ei kai kukaan vapaaehtoisesti asuisi näkö/kuuloetäisyydellä minkään kaljakuppilan lähellä. Jos M-Rastilan ostari superkauhea jonkun mielestä, menköön katsomaan esim. Laajasalon ostaria!!!

Tällaiset keskustelut on vähän turhia. Luulisin, että omistusasunnoissa asutaan siistimmin kuin kaupungin vuokrakämpissä? Muutenkin aina sattuman kauppaa, millaisia asukkaita taloyhtiössä on.

terv. Meri-Rastilassa hyvin viihtyvä akateemisesti kouluettu

Vierailija
5/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakomäki kontula myllypuro malmi

Vierailija
6/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sossupummeja, vuokra-asuntoja, somppuja, ym , rauhatonta.

Asuttiin kauan Länsi-Vantaan Varistossa, ihana kuin kylä, mutta palvelut suht lähellä, rauhallinen, oikeia lapsiperheen paratiisi. :)

Nyt asutaan Tukholmassa, mutta kun täältä pääsen taas Suomeen, ni maksan mieluusti vähän enemmän ja takas Länsi-Vantaalle, vaikka Itä-Vantaalla halvempaa, huomattavasti...

Kannattanee hieman päivittää sitä tietämystä ennenkuin huutelee... Itä-vantaalla paljon kalliimmat asunnot kuin Länsi-Vantaalla.

Ainostaan muutama huonompi alue Idässä halvempaa, mutta muuten on Länsi edullisempi. Esim myyrmäki on paljon halvempi kuin Tikkurila. Kartanonkoskesta puhumattakaan.

Vierailija
7/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasimme, että lännessä siis vantaata on kalliimpaa? kuka väitti muuta?

esim juuri tuolta varistosta olisi haluttu, mutta mutta, idässä olis itten niin paljon edullisempaa....

Vierailija
8/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme 7 vuotta Vaaralassa paritalossa ja koko alue on arvostettua pientaloaluetta, josta ei asuntoja pilkkahintaan saa. Tuttavapariskunta osti juuri alku syksystä Rajakylästä omakotitalon, josta maksoivat liki 400 000e. Tiedän toisenkin perheen, jotka ostivat rivitalosta huoneiston, samalta alueelta ja hinta yli 250 000e. Käy myös tsekkaamassa Itä-Hakkila, rauhallista pientaloaluetta idässä ja arvostus kohdillaan.

Vierailija
9/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄillä parjatuilla alueilla on myös omat hyvät puolensa, ja kaikissa näissä asuu myös ihan tavallisia, kunnollisia ihmisiä.

Mutta jos nyt jotain listaa pitäis tehdä, niin itse en haluaisi asua Kallio-Sörkka-Vallila-Arabianranta akselilla. En myöskään Itä-Hgissä, mutta se johtuu vaan siitä että se on niin kaukana mun muusta elämästä enkä oikein tunne sitä seutua.

Vantaalla en haluaisi asua ollenkaan, poikkeuksena ehkä Kartanonkoski sekä LÄnsi-Vantaalla pientalovaltaiset alueet. Olen kyllä aikoinani asunut Koivukylässä eikä se nyt NIIN kamalaa ollut...

Vierailija
10/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sikahintainen

Vierailija
11/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikoiksi

Malminiitty/Simonkylän vuokratalot ja niiden lähialue, Hakunila, Nissas, Koivukylä, MIKKOLA, Korso, Martinlaakso, Myyrmäki.

Siinäpä ne.

Vierailija
12/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurila ja Myyrmäki on Vantaan kalleimmat alueet, joten niiden välillä vastakkainasettelu on turhaa. Molemmissa on samat hyvät puolet: erinomaiset kulkuyhteydet, paljon ostoskeskuksia, urheilumahdollisuuksia yms. palveluita. Ja samat huonot puolet, eli keskeinen sijainti aiheuttaa myös ongelmansa nuorison yms. kokoontuessa häiriköimään tiettyihin paikkoihin ja se, että alueilla on myös vuokrataloja.

Yleisesti ottaen olen samaa mieltä, että ITÄ-puolella on huono leima. Itä-Helskinki ja Itä-Vantaa ovat huonompia aluita suuressa mittakaavassa, mutta molemmista löytyy myös erittäin hyviä alueita Idästä.

Oma inhokkilistani yli 30-vuoden kokemuksella (Hki-Espoo-Vantaalla asuneena) on seuraava:

- Korso

- Koivukylä

- Hakunila

- Jakomäki

- Kannelmäki

- Kallio

- Kontula

- Malmi

- Itä-Pasila

- Sörnainen

Vierailija
13/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki metroasemien ja juna-asemien lähistöt on levotonta seutua kaupungista riippumatta (ei toi Tuomarilan tai Espoon keskuksen ympäristö mitenkään miellyttävää ole, vaikka Espoossa ollaankin).

ja hyvin harvoin kuulen öiseen aikaan mitään meteliä. Kesällä kun ihmiset liikkuvat enemmän saattaa jotain kuulua. Koskaan en ole pelännyt metrolta tullessa, vaikka metrossa kulkeekin kaikenlaista sakkia. Metro on minusta pelottavampi kuin metroasema.

Yksi mistä itse en hirveästi ole innostunut on Pitäjänmäellä asuntoalue lähellä ABB:tä, sitä en oo ikinä tajunnut, asuntoja toimistotalojen ja tehtaan katveessa.

Minä olen ihmetellyt miten siihen on edes saanut rakentaa asuntoja. Tehtaan päästöt tippuvat alas pihoihin ja puistoihin. Aikuiselle se ei ole niin paha juttu, mutta lasta en veisi puistoon tuolla alueella.

Vierailija
14/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan jättäisin kokonaan väliin. Helsingissä on muutama kiva paikka, jos tykkää asua omakotitalossa, mutta itse inhoan ok-taloja.

Vierailija
15/80 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässä (lue: ei metroa/junaa) olevat paikat. Itä-Helsinki on metron takia paras.

Vierailija
16/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
17/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu siellä, mutta käyn usein töiden takia. Ja olen usein miettinyt, että siellä voisi olla kiva asua, kun on siistiä, uutta ja se ihana meren tuoksu... olisi kiva kuulla mikä siellä mättää?

Vierailija
18/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen siellä kasvanut ja tunnen paljon ihmisiä sieltä. Kaikki tykkäävät (pl. ostoskeskuss). Kontula on iso alue, siellä on kauppareita ja omakotiasutusta.

Eikä mielestäni Itäkeskuskaan ole olennainen tässä keskustelussa. Itäkeskuksessa on niiiin vähän asuntoja, ei hyviä, mutta ei sinne niin vaan muuteta.

Minä siis sanon Jakomäki ja Meri-Rastila.

Vierailija
19/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Vuosaaressa vuodesta 1993 alkaen saman kadun varrella kahdessa eri taloyhtiössä, ensin asumisoikeusasunnossa ja sittemmin omistusasunnossa. Pidän Vuosaaresta, koska siellä on oikea luonto, oikea metsä, ja meri, lähellä! Meillä alkaa metsä aivan talon takaa, jonne voi lähteä esim. talvella hiihtämään. Lähin virallinen uimaranta on puolen kilometrin päässä. Lisäksi alueella on hyvät palvelut Columbuksessa ja Itä-Keskuksessa, sekä hyvät liikenneyhteydet (metro). Vuosaari on tavallisen, keskituloisen ihmisen asumispaikka! Aurinkolahti on vähän parempituloisille, ts. asunnot kalliita. En itse voisi kuvitella asuvani "sisämaassa" esim. Malmilla. Rakastan merta! Nämä, jotka mollaavat jotakin asuinpaikkaa, eivät itse ole koskaan asuneet siellä! Itsellänikin on vähän epäilevä suhtautuminen esim. Kontulaan, mutta luulen, että sielläkin on aivan hyvä asua. Se on lähinnä tottumiskysymys.

Vierailija
20/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vastaukseni nro 10!