Suosittele hyvää kirjaa!
On niin rajoittunut muutamaan kirjailijaan omat viimeaikaiset lukukokemukset, joten oliskos kenelläkään ajatuksia hyvistä kirjoista?
En nyt ihan Mika Waltaria lähtisi lukemaan kun lukuaikaa on nykyään maksimissaan 1h/päivä.
Kommentit (62)
-Leijapoika, Khaled Hossein
-Tuhat loistavaa aurinkoa, Khaled Hossein
-Anna minun rakastaa enemmän, Juha Itkonen
Lisäksi pidin todella paljon Leijat Helsingin yllä ja Petropolis kirjoista
Myös Ron McLarty: Polkupyörällä ajamisen taito
Kirjoittajaa en muista mutta googlehan sen löytää.
Aivan järisyttävän hyvä kirja. Pelkäsin kirjan olevan liian ahdistava (en lue mitään ahdistavaa, kuten dekkarit :-), mutta ei todellakaan ollut. Herätti ajatuksia, mutta sopi silti tällaiselle hömppölukijalle kuten minä.
Tarina, josta tuli hyvälle mielelle. Myös Gavaldan uusin Lohduttaja oli ihan ok, joskin alku tökki mulla aika lailla.
Hyväntahtoinen tarina Ruandasta. Mikä lie oli kirjoittajan nimi. MmaRamotswen tyylinen tarina.
Mikko Karppi: Väinämöisen vyö, Unkarilainen taulu ja Sateen varjo
Taavi Soininvaaran tuotanto, viimeisin Kriittinen piste
Kaari Utriot on aina hyviä, ehdoton oma suosikkini on Haukka, minun rakkaani
Marko Hautala: Itsevalaisevat
Carita Holmgren (?): Kolmen kuun kuningatar
Suzanne Collins: Nälkäpeli
Mä en päässyt ollenkaan tuohon Gavaldan Lohduttajaan sisälle. Ei auennut miehen keski-iän kriisi ei.
Omasta puolestani suosittelen Tracy Chevalierin kirjoja. Historiaa, helppolukuisia, mielenkiintoisia.
Poikani Kevin
Todella mielenkiintoinen kirja.
James Pattersonin Alex Cross -sarja on mukava; pahikset ovat hirveitä, rikokset uskomattoman raakoja ja päähenkilö sympaattinen. Loppua kohti sarja on huonontunut kylläkin.
Joko ap on lukenut Henning Mankellin Kurt Wallander -sarjan?
laittoi ihan samanlaisen aloituksen. Olen saanut monia hyviä vinkkejä tästä ketjusta. Kiitos vain kaikille.
t.ap
niin voin suositella jotain mahdollisesti sulle sopivaa. Mitkä ne viimeaikaiset suosikkisi ovat?
Torey Hayden, Patricia Cornwell, Jane austen...
Eli kaikki helposti luettava ihan lapsipsykologiasta ja sarjamurhaajista rakkaushömppään...
Hyvä!
Joko olet lukenut Stig Larssonin Millennium-trilogian? Ensimmäinen osa on Miehet jotka vihaavat naisia. Oikein viihdyttävä ja mukaansatempaava. Kertoo peitellystä rikoksesta ja salaliitosta, mutta samalla ruotsalaisesta yhteiskunnasta ja merkillisistä persoonista.
erittäin hyvin kirjoitettuja dekkareita pohjoisista olosuhteista, suosittelen!
luin kuin vettä valaen, mutta se toinen osa odottaa vieläkin hyllyssä kun en ole 30 sivua pidemmälle päässyt. En oikein tiedä mikä on kun en pääse kiinni. Toisaalta sen ensimmäisen osan luin kun kuopus oli sylivauva ja nyt kun jo 1,5v niin ei meinaa löytyä muuta kuin ennen nukkumaan menoa aikaa lukemiseen...
Hyvä!
Joko olet lukenut Stig Larssonin Millennium-trilogian? Ensimmäinen osa on Miehet jotka vihaavat naisia. Oikein viihdyttävä ja mukaansatempaava. Kertoo peitellystä rikoksesta ja salaliitosta, mutta samalla ruotsalaisesta yhteiskunnasta ja merkillisistä persoonista.
oli siis ap ja tuota Jo Nesboa pitää katsoa!
t.ap
suosikkini
Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin
Olen lukenut sen varmaan 10 vuotta sitten edellisen kerran, ja eilen illalla ahmin sen läpi uudestaan. Ajattelin, että onpa loistava kirja!
Tarttin seuraava ei ollut yhtä hyvä.
aivan ihana ja takaan, että jäät koukkuun :)
Siri Hustvedt, Andre Brinkin Kaikki mitä rakastin,
Arto Paasilinna: SUloinen myrkynkeittäjä, Hirtettyjen kettujen metsä, Maailman paras kylä
Aapeli: Pikku Pietarin piha
Veikko Huovinen: Lentsu
Roald Dahl: Oswald-eno
Boris Akunin: Leviatanin purjehdus
Peter Mayle: Vuosi Provencessa
Arturo Pérez-Reverte: Flaamilainen taulu, Yhdeksäs portti
Mikael Niemi: Populäärimusiikkia Vittulajänkältä
Stieg Larson: Miehet jotka vihaavat naisia
Michael Cunningham: Tunnit
Italo Calvino:Halkaistu varakreivi, Paroni puussa