Kokemuksia synnytyksen käynnistämisestä?
Miten teillä on käynnistetty? Ja milloin ?
Kuinka nopeasti vauva syntyi?
ja varsinkin, jos olet synnyttänyt aikaisemmin ihan spontaanisti, niin eroaako käynnistetty paljon siitä?
Kommentit (6)
esikoista yritettiin käynnistää oksitosiinitipalla rv42+0 tuloksetta. seuraavana päivänä cytotec laitettiin klo 7 kohdunsuulle, noin tunnin päästä alkoi supistella. vedet meni klo 11 ja lapsi syntyi klo 21.19.
kakkonen käynnistettiin rv41+6. ensin yritettiin tipalla mutta siitä ei ollut hyötyä. n. klo 12 lääkäri puhkaisi kalvot ja lapsi syntyi klo 17.22.
olen kuullut että käynnistetyt synnytykset on paljon kivuliaampia mutta en voi omasta kokemuksesta sanoa mitään kun on vain käynnistettyjä itsellä ollut.
ensimmäinen käynnistyi spontaanisti, synnytys kesti n. 7 tuntia.
Toista käynnistetiin puolitoista vuorokautta, cytotecilla (miten se kirjoitetaan?) kohdunsuulle. Oli tuolloin 41+6. Synnytys käynnistyi vesien menolla, sitä ennen ei ollut suunnilleen supistuksen supistusta. Sitten meni ne vedet, supistukset tulivat heti mielettömän rajuina ja synnytys kesti 2 tuntia. Onneksi ehdin saada spinaalipuudutuksen, meinasin kuolla (siis en oikeasti meinannut kuolla, mutta teki kyllä pirun kipeetä).
mulla käynnistettiin niin että ekaksi laitettii ns ilmapallo sinne jotta paikat aukenisi.sillä aukesin noin 2 cm, sitten puhkaistiin kalvot ja sen jälken tippa ja silloin alkoi tapahtua! ero edelliseen luonnonmukaiseen synnäriin oli kyllä se että supistukset olivat aivan hirveitä, tulivat usein ja voimalla...ihan meinasi taju mennä..poika syntyi 2 tunnissa
15päivää yli lasketun ajan. Sain muistaakseni suunkautta 2tablettia joista supistukset alkoivat melkein heti. Synnytys kesti 26h ja avautuminen oli tosi rankka! Ponnistuvaihe nopea ja lähes kivuton epiduraalin ansiosta mitä sain vasta lopusssa.
Seuraavat ovat syntyneet "normaalisti" ja suht nopeasti ensimmäisistä kivuliaista supistuksista, joten ainakin minun kohdalla käynnistys synnytys oli kivuliaampi kuin itsestään alkaneet supistukset.
itsellä kummatki lapset on käynnistettyjä ensimmäinen rv. 39+3 ja toinen 39+4. ensimmäisessä käytettiin kohdunsuulle geeliä ja tabletti, toisessa käytettiin tabletteja ja kalvojen puhkaisu. synnytykset kesti 3tuntia ja 5tuntia.
kolmatta tässä odotellessa rv.22
käynistettiin tipalla, rv 36+2
3 tuntia 5 minuuttia oli synnytyksen kesto