Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-vuotiaalla herpes sieraimessa ja sen yläpuolella

Vierailija
26.08.2009 |

Meidän juuri 1 v täyttäneellä on ilmeisesti herpes tuossa nenässä, pelottaa et saa sen hierottua silmiin! Näyttää ihan rakkauloilta ja nenä on sisältä verinen ja herpesrupinen. TK:sta sanottiin et laita vaan zoviraxia ja sit vasta lääkärille jos silmä alkaa rähmimään! Käsiä pesen molemmilta vähän väliä.

Onko kenenkään pikkuisella ollut tätä vaivaa ja kuinka hoidettu? Ku itestä tuntuu et lähtisin kyl näyttään ihan paikan päällä, on sen verran pikkunen kaveri. Ja eikö se oo vaarallista jos herpes leviää silmiin??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee sitten aina myös silmään, jos se sinne leviää.

Kysykää, voiko tuon ikäisellä käyttää suunsisäistä lääkettä mitenkään, jotta tartunta estyisi silmään.

(Aikuinenhan voi syödä estolääkettä. Tuo voidehan on lähes yhtä tyhjän kanssa, mutta pakko sitä käyttää, jos ei ole muutakaan. Ota soittoaika lääkärille ja kysy, onko suunsisäistä estohoitoa nyt saatavilla.)

Miten muuten sai tartunnan.

Vierailija
2/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes voi oikeasti olla vaarallinen noin pienellä. Mun poika sairastui juuri yksi täytettyään huuliherpekseen, multa varmaan perinyt alttiuden sille. Levisi yön aikana ensin nenäonteloon, sitten suun limakalvoille ja oli tosi pahan näköinen. Lääkäri määräsi välittömästi pirun kalliin ja usein annettavan kuurin joka ei poista olemassa olevia rakkoja, mutta estää uusien syntymisen.

Mun oma veljeni joutui yksivuotiaana kuukaudeksi sairaalaan taudin levittyä keuhkoihin joten osasin ottaa yhteyttä lääkäriin nopeasti.

Itselläni herpes tulee muutaman kerran vuodessa, mutta vuosi sitten jouduin Meilahteen kolmeksi viikoksi kun tauti levisi keskushermostoon ja lääke piti antaa suonen sisäisesti kolmen viikon ajan. Ei kiva. Tuo lääkekuuri lapselle maksoi vuonna 2004 yli sata euroa, mutta kyllä hemmetissä ne rahat siihen löytyivät kun tiesin että voi mennä vakavaksikin.

Mene siis oikeasti heti takaisin lääkäriin ja vaadi resepti.

-nenna-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kerran eräs lääkäri sanoi (kun omaa nenän sivustaan levinnyttä huuliherpestäni näytin) että noita on erittäin hankala lääkärinkään erottaa toististaan, pitäisi ottaa rakkulasta näyte.

Vierailija
4/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartunnan saivat? Teiltäkö se tarttui?

Miehelläni on huuliherpes ja hän syö estolääkettä, jottei tarttuisi lapseen. Mutta mietin, miten helposti se tarttuisi tarhassa. Kysyin pariltakin lastenlääkäriltä, jotka molemmat sanoivat, etteivät milloinkaan ole nähneet alle eskari-ikäisellä huuliherpestä. Meidän naapurin nelivuotiaalla on kyllä!

Kannustan ap:tä hankkimaan tehokkaampaa lääkettä. Lapsen silmät ovat vaarassa.

Vierailija
5/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla miehen kanssa on herpes ja itselläni oli aktiivisena juuri heinäkuun alussa! Olemme olleet aina erittäin varovaisia ettei tartuteta lapsiin. Kahdella vanhemmalla lapsella ei ole ikinä oireita ollut.

Itselläni oireilee vain 2-3 kertaa vuodessa. Nuo kommentit säikäytti minut todella! Lääkäriin mennään nyt eikä vasta huomenna. En halua odotella huomiseen todetakseni että sehän on levinnyt muualle!

Kiitos teille!

t. ap

Vierailija
6/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliherpes on virustauti, ei mikään mille voi "periä alttiuden".

Vierailija
7/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herpes? ihan huulen sivussa kuin finni. revin sen auki ja tulee taas uudestaan. koko ajan samaa noin viikon kunnes nyt on kuivumassa pois... mistä finnin ja herpeksen erottaa? mulla ei ole tietääkseni ennen ollut sellaista. olen pussaillut lasta ja hän yksikin päivä tuli avonaisella suulla suoraan mun sun päälle, lapsi 1 v. eli varmasti sai tartunnan jos mulla on se.

Vierailija
8/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut noita finnejä huulen rajassa ja ne ei tunnu minulla miltään. Joskus huulta on kuumottanut niin laitan heti lääkettä ettei herpestä tule. Mulla on herpes alapäässä ja se on kyllä niin kipeä että kyllä sen huomaisi jos huuleenkin tulisi!

Vierailija
9/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sen perusteella eroa ei voi tehdä. muita vinkkejä miten erottaa finni/herpes. googlen kuvien perusteella voi olla finni tai herpes.