Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa ihmiset jotka eivät kuulu kirkkoon srk:n kerhoissa tms

Vierailija
08.09.2009 |

miksi maksan kirkollisveroa kun sinne pääsee kaikenlaiset Pakanat, ja sitten vielä valittavat esim. kerhossa laulettavista virsistä.

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan halusin tiedon kysymykseen ja olin ilmeisimmin väärässä? Luulin lapsen menevän äidin mukaan, ei isän. Olen pahoillani. Vitullesi hyvää jatkoa.

Vierailija
42/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi voidaan kastaa jos isä kuuluu kirkkoon ja äiti ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös äidin pidä nimenomaan kuulua kirkkoon jos haluaa lapsensa kastettavan? Näin minä muistelisin. Olenko muka väärässä?

Minun lapseni kuuluu kirkkoon, minä en. En kuulunut silloinkaan kun lapsi kastettiin.

Vierailija
44/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on niitä jotka on potkittu pois subjektiivisen päivähoito-oikeuden piiristä :P Viet lapset virikehoitoon ja av-mammat mölisee, että kerhoon siitä. Sitten kun viet s.kerhoon niin häpeä jos et kuulu kirkkoon! Haha ootte kovia provoamaan.

Vierailija
45/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei erota ip-toimintaa ja s-kerhoa toisistaan.

No ei hätää tulevaisuudessa seurakunnilta otetaan pois oikeudet kunnallisten ip-toimintaan.

Syy on ap:n kaltaiset tyhmät.

Kunta ei saa altistaa lapsia rasismille.

Vierailija
46/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat itse aikuisina sitten päättää oman katsomuksensa. Odotellessa lapset käyvät srk:n kerhossa ja maksamme TUPLAmaksun siitä huvista, VAIKKA toinen vanhemmista si(i)tä veroa maksaakin. SE vasta vituttaakin!

Vierailija
47/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei seurakunta osallistu rahoitukseen mitenkään. ja tuntuu se hullulta että valitetaan siellä laulettavista virsistä!

Vierailija
48/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös kirkon perustehtävä ole lähetystyö?

Vierailija - 08.09.09 07:01 (ID 9189862)

Vierailija
49/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä tähän on, se että alueellamme ei järjestetä muuta kerhotoimintaa ja päiväkodin johtaja vihjaili, että voisimme laittaa lapsen seurakunnan kerhoon, koska päiväkodit ovat täynnä. Viisivuotiaalle on vaikea etsiä kavereita päiväsaikaan muualta, koska suurin osa on pk:ssa tai juuri kerhossa.

Mielestäni tein utilitaristisen teon ottaessani lapseni pois pk:sta ja laitoin hänen srk:n kerhoon (jossa oli tilaa).

Maksamme kerhosta ja nielemme Jeesus-sadut. Mielestämme Jeesuksen opeissa on paljon hyvää, emme vain usko jumaluus-puoleen. Ettäpä näin.

Vierailija
50/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä tähän on, se että alueellamme ei järjestetä muuta kerhotoimintaa ja päiväkodin johtaja vihjaili, että voisimme laittaa lapsen seurakunnan kerhoon, koska päiväkodit ovat täynnä. Viisivuotiaalle on vaikea etsiä kavereita päiväsaikaan muualta, koska suurin osa on pk:ssa tai juuri kerhossa.

Mielestäni tein utilitaristisen teon ottaessani lapseni pois pk:sta ja laitoin hänen srk:n kerhoon (jossa oli tilaa).

Maksamme kerhosta ja nielemme Jeesus-sadut. Mielestämme Jeesuksen opeissa on paljon hyvää, emme vain usko jumaluus-puoleen. Ettäpä näin.

Vierailija
51/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu, on pilkkuvirhe. T:edellinen

Vierailija
52/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusivat tai eivät ja luonnollisesti tämä heijastuu myös kuluttajahintoihin siinä missä muutkin yrityksen kulut. Me kaikki tuemme siis kuitenkin kirkon toimintaa rahoillamme.

Kukaan perheessämme ei kuulu kirkkoon, minä olen eronnut kirkosta 18 vuotiaana ja muut eivät ole koskaan kuuluneetkaan. Seurakunnan äiti-lapsikerhossa olemme kuitenkin käyneet.

Täällä moni on sitä mieltä että pitäisi liittyä kirkkoon jos käyttää sen palveluja. Kirkkoon kuulumisessa on kuitenkin kyse ihan jostain muusta. Suurin osa meidänkin suvusta on "tapa-luterilaisia" jotka ovat kastaneet lapsensa tavan vuoksi jne. Kukaan heistä ei ole uskovainen millään tapaa, minä kirkosta eronnut olen ollut "hengellisimmästä päästä", en ainakaan tiedä kenenkään olleen kiinnostunut sellaisista asioista.

Minä kuitenkin jo nuorena mietin ja sisäistin sen mitä kirkkoon kuuluminen tarkoittaa, että kuulutaan tiettyyn uskonnolliseen yhteisöön. En vaan pystynyt siihen että tavan vuoksi olisin kuulunut johonkin ja kastanut lapseni ym. kun en itse uskonut niin. Vaikka koko muu suku joka ei usko mihinkään kuuluu kirkkoon, on kastanut lapsensa jne. niin minua kyllä kiusasi ne rituaalit ym. jossa puhutaan puutaheinää jota en itse voi allekirjoittaa.

Vähän hämmästyttää miten täällä niin moni kirkkoon kuuluva pitää kirkkoa vaan instituutiona joka järjestää erilaisia palveluja eikä uskonnollisena yhteisönä. Ihan hyvin voin mielestäni osallistua kirkon järjestämään toimintaan joka on kaikille avointa, eikä minun sitä varten tarvitse liittyä johonkin uskontokuntaan. Kirkon asia on haluaako pitää toiminnan kaikille avoimena vai vain kirkkoon kuuluville.

Olen ateisti, en kuulu kirkkoon. Lapseni kasvavat uskonnottomasti. Ei tulisi mieleenikään vielä lapsia seurakunnan kerhoon, koska en maksa kirkollisveroja. Aika kornia vapaamatkustamista.

En siis veisi sisällönkään puolesta tietysti, mutta myös tuo veropuoli on mielestäni reiluuskysymys.

Kuten täällä on jo moneen otteeseen mainittu, kunta ikäänkuin ulkoistaa osan palveluistaan nimenomaan tällä saralla seurakunnille. Jos oikein yksinkertaistetaan, niin rinnastaa ne kunnalliseen palveluun eli itse kuntalaisilleen tarjoamaan palveluun, jolloin kunnallinen lapsi/nuorisotoiminta on vähäisempää tai olematonta.

Lisäksi kirkollisverokertymä eivät koostu vain yksityishenkilöiltä tulevasta verosta, vaan kirkko saa osansa myös yhteisöverosta, eli ev.lut.kirkko verottaa välillisesti myös ateisteja ja muihin uskontokuntiin kuuluvia.

Evankelisluterilaisen kirkon ja Suomen valtioistituutioiden välillä valitsee siinä määrin erityissuhde, ettei tässä ketjussa esille nousseen vapaamatkustusajattelun voi katsoa pätevän. Seurojen ja muiden uskonnollisten yhteisöjen järjestämään toimintaan se toki pätee ihan mainiosti.

Samasta syystä on perusteetonta valittaa siitä, ettei ev.lut.kirkko saa/voi vetää moraalisia linjauksiaan erillään ympäröivän yhteiskunnan kannoista. Jos kirkko ja sen jäsenet haluavat hengellistä yksityisyyttä, ei muuta kun ajamaan kirkon ja valtion eroa.

Vierailija
53/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ovet oltava auki kaikille.

Mielestäni kunnan olisi ratkaistava tämä asia eikä kirkon.

Palvelua ei osteta järjestöiltä joissa on aatteellista opetusta. Pakotetaan ristimään kädet. rukoilemaan, laulamaan aatteellisia lauluja jne...

Ei ole nähty muuta toimintamallia niin ei osata vaati mitään. Tyydytään siihen mitä on.

Vierailija
54/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin samaa mieltä - jos ette kuulu kirkkoon ni on ihan turha valittaa seurakunnan järjestämien kerhojen sisällöstä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi