Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa ihmiset jotka eivät kuulu kirkkoon srk:n kerhoissa tms

Vierailija
08.09.2009 |

miksi maksan kirkollisveroa kun sinne pääsee kaikenlaiset Pakanat, ja sitten vielä valittavat esim. kerhossa laulettavista virsistä.

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvät meidän kustannuksella niissä, kun eivät itse kuulu kirkkoon "koska kirkollisvero on niin turha kun ei edes käytetä niitä palveluja". Sitten tunkevat lapsensa ensimmäisenä sinne.

Jos vielä valittavat että kerhot on uskonnollisia, niin sellaiset vois potkia sieltä pihalle.

Vierailija
2/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapseni käy kyllä kirkon kerhoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä noi srk:n ip kerhot on ihan kunnan maksamia. kunnan tulee järjestää iltapäivätoimintaa lapsille joko itse tai jotain muuta kautta. ja jotain muuta kautta se tulee halvemmaksi,eli srk:n kerhona. Kuntalainen maksaa kyllä kunnallisveroa ja yleensä srkn ip:stäkin jotain maksetaan,että ei se ilamaista ole. ottakaa asioista selvää ennenkuin mölyätte!!

Vierailija
4/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvät meidän kustannuksella niissä, kun eivät itse kuulu kirkkoon "koska kirkollisvero on niin turha kun ei edes käytetä niitä palveluja". Sitten tunkevat lapsensa ensimmäisenä sinne. Jos vielä valittavat että kerhot on uskonnollisia, niin sellaiset vois potkia sieltä pihalle.

kerhoon vaikka itse ei maksakaan kirkollisveroa. Mitä se äidin kirkkoon kuulumattomuus liittyy lapsen kerhossa käymiseen ?

Vierailija
5/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei seurakunta osallistu rahoitukseen mitenkään. ja tuntuu se hullulta että valitetaan siellä laulettavista virsistä!

Vierailija
6/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi maksan kirkollisveroa kun sinne pääsee kaikenlaiset Pakanat, ja sitten vielä valittavat esim. kerhossa laulettavista virsistä.

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

joudutko tuollaiseen raivoon siitä että minä en kuulu kirkkoon, mutta lapseni kuuluu? Täytyykö mielestäsi vanhempien liittyä kirkkoon vain sen vuoksi että lapsi käy kerhossa?

Vierailija
7/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se äidin kirkkoon kuulumattomuus liittyy lapsen kerhossa käymiseen ?

haluaisi lapsen kuuluvan kirkkoon tai kirkollisiin menoihin jos ei itse kuulu? se mietityttää kylläkin..

Vierailija
8/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnalle kun järjestää ip toiminta joka siis kunnan muuten olisi itse järjestettävä. kunta siis ostaa srk:lta nämä palvelut ja maksaa niistä. kuntalainen maksaa kunnallisveroa joten eiköhän kaikki kirkkoon kuulumattomatkin voi viedä lapsensa hoitoon srk:n ip toimintaan. kunta voisi ostaa ip palvelunsa myös joltain muulta esim mll tai järjestää sen itse mutta se tulisi kalliimmaksi.

Vierailija
9/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä ole muita mahdollisuuksia.jos kunta osatnut srk:lta palvelun niin sillon kunnassa ei ole muuta ip toimintaa kuin tämä seurakunnan.

Vierailija
10/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkollisveroa, saman palvelun saa veroja maksamatonkin kehdosta hautaan. Ei kirkkoon kuuluminen ketään taivaaseen pelasta, tarvitaan omakohtainen usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan.

Vierailija
11/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovet on auki kaikille? Antakaa lasten tulla ja silleen. Menee niitä kirkollisveromarkkoja kaikenmaailman pakanatyöhönkin.

Keskiajalla ostettiin taivaspaikkoja aneilla, kirkollisverolla ei tietääkseni ole tätä tarkoitusta. Jos olet sitä mieltä, että olet oikeutettu kirkon juttuihin koska maksat siitä, kaipaat pyhäkoulun kertausta.

Vierailija
12/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi lapsen kuuluvan kirkkoon tai kirkollisiin menoihin jos ei itse kuulu? se mietityttää kylläkin..

Minä en kuulu kirkoon, olen siitä eronnut. Lapsen isä kuuluu ja hän halusi lapsen kastettavan kirkkoon ja tähän suostuin.

Tässä maassa on "tavallisempaa" käydä ripari jne, joten lapsi tämän kokekoon ja mikäli ei halua kirkkoon kuulua niin siitä itse myöhemmin erotkoon. Ainakin hän saa uskontoon liittyvää opetusta esim koulussa ja riparilla, joten tietää sitten mistä on kyse mikäli ei halua aikuisiällä kirkkoon kuulua.

Tunnustan, että itse erosin kirkosta sillä kylmällä ajatuksella etten halua sitä veroa maksaa, koska en ole uskonnollinen ja nykyajan kirkko ei ole mielestäni sitä mitä sen pitäisi olla.

Maksaa sen kerhotoiminnan sitten kunta tai mikä tahansa, niin meidän perheestä se parempi tuloisempi puolisko eli mies maksaa kirkollisveroa, joten älkää kivittäkö hengiltä.

Vierailija
13/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaako kuulua kirkkoon vai ei. Vaikka itse en kuulu, niin en ole niin ahdasmielinen että kieltäisin lapseltani uskon jos siihen haluaa uskoa.

Vierailija
14/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjatkaa jos olen väärässä, mutta jos siis äiti ei kuulu kirkkoon ei kuulu lapsikaan?

Vierailija
15/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon - äiti tai isä - voivat vanhemmat ihan itse päättää kastetaanko lapsi vai ei. Jos taas kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon, ei lastakaan voida kastaa. Tuossa edellisessä tapauksessa lapsen isä siis mitä ilmeisimmin kuuluu kirkkoon.

Vierailija
16/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvät meidän kustannuksella niissä, kun eivät itse kuulu kirkkoon "koska kirkollisvero on niin turha kun ei edes käytetä niitä palveluja". Sitten tunkevat lapsensa ensimmäisenä sinne.

Jos vielä valittavat että kerhot on uskonnollisia, niin sellaiset vois potkia sieltä pihalle.

Totta on, että moraalisella tasolla minusta tuo on väärin eli jos ei kuulu kirkkoon, sopii pysyä pois palveluiden piiristä sitten. Me muuthan kustannetaan ne kahvit sinne kerhoon ja hyvät ohjaajat paikalle. Meillä muskari on meidän srk:ssa ilmainen ja iso osa paikan vievistä on muita kuin kirkkoon kuuluvia. Minusta srk voisi tässä pitää tiukempaakin linjaa. Jumalanpalvelukseen voi tulla kuka vaan ja diakonin apua voi hakea tarvitessaan, mutta erikseen tarjottavat omien "jäsenten" erityispalvelut pitäisi olla vain maksavien "asiakkaiden" saatavilla.

Mutta toisaalta, tasan ei käy onnenlahjat, kyllähän minun verorahoillani kustannetaan myös työttömien toimeentulo ja heidän lastensa koulutus.

Minun omatuntoni on puhdas ja olen siitä onnellinen, en katkera ollenkaan, koska saan rahoilleni kuitenkin vastinetta. Mieluummin otan isot tulot (ja isot verot, myös kirkollissellaiset) kuin hyväksikäytän yhteiskuntaa ja kanssaihmisiäni. Se raha, mikä kirkollisveroon menee minulla, menee monella muulla merkityksettömään shoppailuun, tupakkaan tai viinaan. Olen siis tyytyväinen!

Vierailija
17/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnassa kirkkoonkuulumattomilta peritään kaksinkertainen kerhomaksu.

Vierailija
18/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnassa kirkkoonkuulumattomilta peritään kaksinkertainen kerhomaksu.

ap

Vierailija
19/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikäli lapseni vain kirkossa pysyy niin hän tulee aikuistuttuaan ja työhön mennessään maksamaan kirkollisverona nuo kahvit ja hyvät ohjaajat moneen kertaa takaisin.

Totta on, että moraalisella tasolla minusta tuo on väärin eli jos ei kuulu kirkkoon, sopii pysyä pois palveluiden piiristä sitten. Me muuthan kustannetaan ne kahvit sinne kerhoon ja hyvät ohjaajat paikalle.

Vierailija
20/54 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän sen kahvipaketin olen maksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan