Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin aamulla radiosta, että Kuluttajavirasto olisi poistamassa

Vierailija
07.09.2009 |

nuo ale-punaiset ym hintalaput elintarvikkeista ja kauppiaat laittaisivat kaikki vanhaksi menevät tuotteet roskiin.Syy on kuulemma se, että tuotteissa pitäisi olla myös hinta, ei siis vain prosenttialennus-merkintä. Mitä mieltä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vattu mulle riittää, kun tiedän, että se on HALVEMPI, kuin normaalihintainen!

en esimerkiksi osta -30 € tuotteita jos etu on vähemmän, kun 2 €

Vierailija
22/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mies ostaa töihin punalappuisen valmisruuan, mutta kotio niitä ei kanna!

tarvitse asialla päätään vaivata. Aina kun on kysely tuloista ja palkoista niin täällä on vaan isotuloisia ja hyvin kouluttautuneita nettona yli 3500e/kk:ssa tienaavia ei sellaisten tarvitse punalappuruokia ostaa.

ja kyllä niitä muutkin ostaa. Ei kukaan ole niin urpo että maksaa samana päivänä syötävästä ruuasta täyttä hintaa jos se halvemmalla on vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuo kilohinta siihen vaikuttaa. Ja miten se liittyy noihin vaatteisiin. Olen itsekin monesti löytänyt vaatekaupasta vaatteen, jonka hintaa ei siitä alennustaulukosta löydy.

Vierailija
24/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nyt niin hyvin päässäni osaan laskea etten tarvitse sitä lopullista hintaa siihen.

Aivan älytöntä!!! Äkkiä adressi kokoon!

Vierailija
25/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lue:paljon vähemmän) =D

Ja kyllä meillä vaan aina katsotaan tuotteiden hinnat tarkasti ja oastetaan punalappuisia tuotteita, jos mahdollista.

Ja meillä mies on myös niin uuno, että ostaa vanhentuneita tuotteita oikealla hinnalla...

Siksikin siis hyvä, että ne vanhenemassa olevat tuotteet huomaa edes siitä punaisesta lapusta.

Vierailija
26/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on siellä virastossa aikaa ja resursseja vängätä tälläistä asiaa.

Eri asia sitten jos siitä valitettaisiin esim. kuluttajien taholta jatkuvasti, mutta kun käsittääkseni kenelläkään ei ole ongelmaa tämän asian kanssa.

Vierailija
27/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yääk! En vois kuvitellakaan ostavani punalapputuotteita!

Joskus mies ostaa töihin punalappuisen valmisruuan, mutta kotio niitä ei kanna!

tarvitse asialla päätään vaivata. Aina kun on kysely tuloista ja palkoista niin täällä on vaan isotuloisia ja hyvin kouluttautuneita nettona yli 3500e/kk:ssa tienaavia ei sellaisten tarvitse punalappuruokia ostaa.

ja kyllä niitä muutkin ostaa. Ei kukaan ole niin urpo että maksaa samana päivänä syötävästä ruuasta täyttä hintaa jos se halvemmalla on vieressä.

Kyllä meitä ottajia löytyy jo ihan senkin takia ettei ruokaa pistetä takaovesta roskiin.

Vierailija
28/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin että näin vielä käy. Laki on yksiselitteinen hintamerkintöjen suhteen ja olen ihmetellyt miten noin saa tehdä.

Nyt sitten av-mammojen pitää keksiä uusi konsti rahansäästössä. Kun se on ihan oma valinta jäädä kotiin kh-tuelle, kaikkienhan sillä pitää pärjätä.

Vierailija
29/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin että näin vielä käy. Laki on yksiselitteinen hintamerkintöjen suhteen ja olen ihmetellyt miten noin saa tehdä. Nyt sitten av-mammojen pitää keksiä uusi konsti rahansäästössä. Kun se on ihan oma valinta jäädä kotiin kh-tuelle, kaikkienhan sillä pitää pärjätä.

se aukoton hintamerkintähän on ilman muuta tärkeämpää kuin ekologisuus ja järkevyys?

Vierailija
30/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin että näin vielä käy. Laki on yksiselitteinen hintamerkintöjen suhteen ja olen ihmetellyt miten noin saa tehdä. Nyt sitten av-mammojen pitää keksiä uusi konsti rahansäästössä. Kun se on ihan oma valinta jäädä kotiin kh-tuelle, kaikkienhan sillä pitää pärjätä.

Tuolla tavoin kun saa pakastimen kivasti täytettyä lihalla. muuten ei ole varaa ostella.

Vierailija
31/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

prosenttilapulla merkityn tuotteen. Jos merkintä ei jollekin kelpaa, niin olkoon ostamatta. Ei sitä etua kaikilta tarvitse sen vuoksi poistaa!

Vierailija
33/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käytettävissä oleva raha lisääntyisi yhtään jos olisin töissä. Sen verran kolmen lapsen täysi hoitomaksu maksaa.

Nyt sitten av-mammojen pitää keksiä uusi konsti rahansäästössä. Kun se on ihan oma valinta jäädä kotiin kh-tuelle, kaikkienhan sillä pitää pärjätä.

Vierailija
34/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristönäkökohdat ymmärrän oikein hyvin. Mutta en sitä että joidenkin kauppiaiden pitää huolehtia oikeista hintamerkinnöistä ja toisten ei. Sitä olen äimistellyt jo pitkään. Mutta nyt siis viranomaisetkin ovat tämän tajunneet.

Minäkin olen joskus ostanut "punalappuisia", en minä sillä. Mutta kun täällä on aina ekana säästövinkkinä "punalappuiset" kun puhutaan kuinka säästää ruokakuluissa kun jää kh-tuelle. Saatika jos joku ilmoittaa ettei rahat riitä jäädä hk-tuelle, niin jo huudetaan punalappuja ratkaisuksi. Nyt siis pitää miettiä uusia konsteja. TAI mennä töihin.

Vierailija
35/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miten käy niille lapsille, joiden perheessä lihaan on ollut varaa vain -50% lapuilla?

Vierailija
36/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

prosenttilapulla merkityn tuotteen. Jos merkintä ei jollekin kelpaa, niin olkoon ostamatta. Ei sitä etua kaikilta tarvitse sen vuoksi poistaa!

minäkin ajattelin, että jos ei osaa laskea tuota alennusta, niin eihän kenenkään ole pakko ostaa ale-tuotetta. Onhan niitä normaalihintaisia tarkkoine hintamerkintöineen siinä vieressä.

Vierailija
37/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristönäkökohdat ymmärrän oikein hyvin. Mutta en sitä että joidenkin kauppiaiden pitää huolehtia oikeista hintamerkinnöistä ja toisten ei. Sitä olen äimistellyt jo pitkään. Mutta nyt siis viranomaisetkin ovat tämän tajunneet. Minäkin olen joskus ostanut "punalappuisia", en minä sillä. Mutta kun täällä on aina ekana säästövinkkinä "punalappuiset" kun puhutaan kuinka säästää ruokakuluissa kun jää kh-tuelle. Saatika jos joku ilmoittaa ettei rahat riitä jäädä hk-tuelle, niin jo huudetaan punalappuja ratkaisuksi. Nyt siis pitää miettiä uusia konsteja. TAI mennä töihin.

ihan oikeasti tämäkin työssäkäyvä perhe ostaa niitä alennus-tuotteita, koska se nyt vain on järkevää. Miksi ostaisin normaalihintaisen tuotteen, jos saan saman tuotteen edullisemmin ja käytän sen joka tapauksessa heti kaupasta poistumisen jälkeen? On se jännä, että tämäkin on joillekin yksi ansio ja vaurauden merkki, että ostetaan kalliimmalla, jos edullisempi vastaava tuote on ihan vieressä..

Ja vaikuttaahan se tietysti kaupan liikevaihtoon ja sitä kautta työllisyyteen, joten ei tässä nyt ole pelkästään ympäristöstäkään kysymys. Tai no toisaalta työllistäähän se sitten roskakuskeja enemmän.

Vierailija
38/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajavirasto kieltää uutisen. Niillä on edelleen neuvottelut päivittäistavarakauppa ry:n kanssa tuon asian tiimoilta. Eli vielä eli alelihat lopu.

Vierailija
39/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aukoo päätään! Lue kuule Hesarisi ja kuuntele ajankohtaisohjelmia! Köyhyyttä on Suomessa paljon ja yhä lisääntyy! Oletko kuullut työttömyydestä?

Vierailija
40/44 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä possunfileestä että kanasuikaleista. Lisäksi riisiä, perunaa, makaronia. Pelastaa meidän viikon. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi