Kuulin aamulla radiosta, että Kuluttajavirasto olisi poistamassa
nuo ale-punaiset ym hintalaput elintarvikkeista ja kauppiaat laittaisivat kaikki vanhaksi menevät tuotteet roskiin.Syy on kuulemma se, että tuotteissa pitäisi olla myös hinta, ei siis vain prosenttialennus-merkintä. Mitä mieltä?
Kommentit (44)
että ymmärtää että lakeja pitää noudattaa?
No, joka tapauksessa minä, joka "huutelin" että tiesin että tässä vielä näin käy, olen sillä lailla korkeakoulutettu, että olen käynyt amiksen, lukion ja nyt olen amk:ssa. Eli en siis yhtään korkeakoulutettu. Ja silti tajuan että ruokakaupoilla ei ole ollut tämä hintamerkintä-asia kohdallaan. Miksi vaatekaupoilla pitää olla, mutta ruokakaupoilla ei?
Sitä miksi Suomessa pitää ylipäätään olla lakeja, saa jokainen pohtia ihan tykönään.
Lakimuutos? Tokihan lakeja voi muuttaa. Jos katsotaan että se on tarpeellista, niin sitten muutetaan. Jos taas ei katsota tarpeelliseksi, niin sitten ei muuteta ja VALVOTAAN nykyistä, kuten Kuluttajavirasto tässä pyrkii tekemään.
Minä en edelleenkään ota kantaa siihen että onko asia hyvä vai paha, vaan siihen että minä arvasin että tähän vielä puututaan ja niin on käymässä.
ei puuttuisi ollenkaan. Kauankos näitä punaisia lappuja on tuotteissa ollut? 20 vuotta? Tietääkö kukaan?
Laki on vuodelta 1999, perustuu muuten EU-direktiiviin. Siinäpä sitten mammat ajatte lakimuutosta, heh! Ei muuta kuin lobbaamaan meppejä.
Jos se olisi kouluja käynyt niin se tietäisi että lakeihin voidaan tehdä muutoksia ;)