Joulukuun tähtöset vko 19 pe,la,su
Kommentit (41)
Iiikille edelleen voimia ja olet ajatuksissa!!!!!
Ja itkeä saa ja pitää!!!!Pelätä pahinta mutta iloita jos pahin ei toteudu!!!Toivotaan niin!!!Tule kertomaan kuulumiset huomenna!!!Peukutuksia kuitenkin kovasti!!!
Petite-te
teille kaikille kannustuksesta! Mä olin jo tänään niin iloinen, kun vuoto melkein loppui. Sitten pieni polte alkoi uudestaan ja äsken tuli kunnon klöntti. Kyllä itkettää ihan hulluna! Aamulla yritän päästä heti lääkäriin. voi että tää osaa tuntua pahalta. Kyl mä uskon, et tää on keskenmeno. Voi ITKU!!!
Tule kertomaan sit, mitä tapahtu.
Onnea teille kaikille matkaan!
t. iiiik (hippusesta varmaan muisto vaan)
Itkut miten ikävä lukea vuodosta ym. Tsemppihalit teille! JA: ystävälläni tuli 2 x menkat, joten hän sai tietää raskaudesta vasta ekan kolmanneksen lopussa! Hänellä odotus oli vain 6 kk, me täällä sadaan kärvistellä täydet 9 kk :)
Mutta tarkoitin siis, että vuoto ei aina tarkoita pahinta! Ystävälläni ei toki ollut mitään täysimittaista vuotoa, mtta kun on muutenkin epäsäännölliset menkat, niin ei osannut epäillä mitään, kun pari päivää vähän vuosi. Niih! Joten nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että kaikki menee hyvin. Vielä on toivoa! Ja jos pahasti käy, niin ei sille itse mitään voi, valitettavasti se on elämää. Toisella ystävälläni on ollut toistuvia keskenmenoja. Se on niiiiin epäreilua!
Käytiin viime ti varhaisultrassa - tosiaan listan päivitykset olleet nyt tosi vähissä! Ja siellä läpätti pieni pallo. Vastaisi viikkoja, kokonaiset 5 mm pitkä ympyräinen, hyvään paikkan kiinnittynyt ja sydänkin kuulemma läpätti asiallisesti.
Sitten sellainen yllätys, että 3-luokkalainen poikani antoi äitienpäiväkortti -kirjeen. Ja se siis uskomatonta, että siellä luki: "olisi kiva saada sisko tai veli". Mikä ajoitus! Ja ei kuulemma ollut vahingossa kuullut kun ollaan miehen kanssa puhuttu vauvasta. Siis täh, olin luullut, etä 9-vuotiasta poikaa ei voisi vauvat vähempää kiinnostaa, ja kun olisi vielä sisarpuoliluvassa, niin luulin, että se voisi olla jotenkin noloa tms paremminkin kuin kivaa. Joten en ollut aikonut vielä vähään aikaan häntä tällä tiedolla järkyttää. No mutta, enhän sitten hennonnut olla kertomatta. Todella ihanaa, että tuleva isoveli on innoissaan. Siksi en aikonut kertoa, kun en vielä toivo täyttä tiedotusta eksälle ja kaikkien koulukavereiden vahemmille. No toivottavasti malttaa olla kertomatta. Kerroin ettei tämä ole vielä varmaa, että 5 mm sintti jaksaa kasvaa ensi joulun saakka. Jos ei millän malta olla kertomatta (kun eihän lasta voi tietenkään käskeä valehtelemaan tms), niin sanoo sitten vaikka, että ehkä saa pikkusisaruksen, muttei se ole vielä varmaa.
Meillä on tosi ahasta, joten saa nähdä miten pojan hymy vielä hyytyy, kun sulloudumme tänne kaikkien vauvakamojen kanssa, ja hän joutuu luopumaan isommasta makkarista. Toinen "makkari" on nimittäin vain suunnilleen parisängyn kokoinen pinta-alaltaan. Helsingin ulkopuolella asuvat varmaan luette näitä ihan ihmeissänne.
SEULOISTA
Unohdin aiemmin kirjoitella seula-keskusteluun. Joihin aion nyt kaikkiin osallistua. Esikoista odottaessa ei ollut vielä np-ultraa. Ja neuvolan kätilö haukkui veriseulan (?) niin tarpeettomaksi että en tullut menneeksi siihenkään. Ja sitten itseasiassa en mennyt myöskään rakenneultraan, kun minut oli YTHS:n gynellä ultrattu pariin krt, ja tiedin kaikkien jäsenten yms. olevan kohdallaan. Nyt kyllä aattelen, että oli tyhmää jättää rakenneultra väliin. Kun en muistanut ees menkkojen alkupäivää, niin olisi ollut tärkeä mennä ihan oikeaan rakenneultraan saamaan oikea arvio LA:sta. Mutta siispä, sillon en käynyt missään kunnallisessa mittauksessa, nyt aion käydä kaikissa tarjotuissa. Aattelen, että ne on vauvalle hyväksi, ja sillä selvitetään, että vauvalla on kaikki hyvin yms. Kukaan ei varmasti painosta ketään keskeytykseen, vaikka siellä olisi mitä luvassa.
Ei herkille: Sitten vielä lopuksi intiimi-vaivoihin... Voi että mua harmittaa. Esikoisen synnytyksestä asti olen ollut tosi altis peräpukamille. Aattelin nyt oikein tolkusti aloitta rasvauksen ja olen suunnilleen joka päivä rasvanut. Ja paketin olin tietty heittänyt menemään. Aattelin, ettei haittaa voi olla, kun ne pukamathan on odottajilla yleisiä, ja tosi monet käyttää loppuraskaudesta voidetta. Kunnes tänään kysyin apteekista. Sitä ei saisi käyttää eka kolmanneksen aikana :( Ja minäkun en ole juonut yhtään millilitraakaan alkoa ovulaatiosta saakka, enkä päänsärkyyn ottanut edes puolikasta panadolia, kun olen koettanut olla niin varman päälle. Ja nyt meen tällä tavoin mokaamaan ! Farmaseutti kyllä lohdutti, että tosi monet käyttää, ja se teksti on sen takia, ettei asiaa ole tarpeeksi tutkittu. Eihän tässä kohta uskalla ees hengittää! Söin myös yhden rautatabletin, ennen kuin täältä luin että sekin on kiellettyä (neuvolan täti sanoi puhelimessa ettei yksi haittaa!). Ja kahvikin ois vissiin liikaa juotuna pahasta. Mulla ei ole siihenkään mitään inhoa syntynyt, voisin juoda vaikka kuinka, pidättäydyn 3 mukillisessa per päivä. Oon ihan hasardi-odottaja, kun mihinkään myrkkyyn ei tule luontaista inhoa. Joisin varmaan ihan suvereenista alkoholia ilman mitään kuvostuista, jos en tietäisi olevani raskaana :(
Cantterelli rv 7+2
Itkut miten ikävä lukea vuodosta ym. Tsemppihalit teille! JA: ystävälläni tuli 2 x menkat, joten hän sai tietää raskaudesta vasta ekan kolmanneksen lopussa! Hänellä odotus oli vain 6 kk, me täällä sadaan kärvistellä täydet 9 kk :)
Mutta tarkoitin siis, että vuoto ei aina tarkoita pahinta! Ystävälläni ei toki ollut mitään täysimittaista vuotoa, mtta kun on muutenkin epäsäännölliset menkat, niin ei osannut epäillä mitään, kun pari päivää vähän vuosi. Niih! Joten nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että kaikki menee hyvin. Vielä on toivoa! Ja jos pahasti käy, niin ei sille itse mitään voi, valitettavasti se on elämää. Toisella ystävälläni on ollut toistuvia keskenmenoja. Se on niiiiin epäreilua!
Käytiin viime ti varhaisultrassa - tosiaan listan päivitykset olleet nyt tosi vähissä! Ja siellä läpätti pieni pallo. Vastaisi viikkoja, kokonaiset 5 mm pitkä ympyräinen, hyvään paikkan kiinnittynyt ja sydänkin kuulemma läpätti asiallisesti.
Sitten sellainen yllätys, että 3-luokkalainen poikani antoi äitienpäiväkortti -kirjeen. Ja se siis uskomatonta, että siellä luki: "olisi kiva saada sisko tai veli". Mikä ajoitus! Ja ei kuulemma ollut vahingossa kuullut kun ollaan miehen kanssa puhuttu vauvasta. Siis täh, olin luullut, etä 9-vuotiasta poikaa ei voisi vauvat vähempää kiinnostaa, ja kun olisi vielä sisarpuoliluvassa, niin luulin, että se voisi olla jotenkin noloa tms paremminkin kuin kivaa. Joten en ollut aikonut vielä vähään aikaan häntä tällä tiedolla järkyttää. No mutta, enhän sitten hennonnut olla kertomatta. Todella ihanaa, että tuleva isoveli on innoissaan. Siksi en aikonut kertoa, kun en vielä toivo täyttä tiedotusta eksälle ja kaikkien koulukavereiden vahemmille. No toivottavasti malttaa olla kertomatta. Kerroin ettei tämä ole vielä varmaa, että 5 mm sintti jaksaa kasvaa ensi joulun saakka. Jos ei millän malta olla kertomatta (kun eihän lasta voi tietenkään käskeä valehtelemaan tms), niin sanoo sitten vaikka, että ehkä saa pikkusisaruksen, muttei se ole vielä varmaa.
Meillä on tosi ahasta, joten saa nähdä miten pojan hymy vielä hyytyy, kun sulloudumme tänne kaikkien vauvakamojen kanssa, ja hän joutuu luopumaan isommasta makkarista. Toinen "makkari" on nimittäin vain suunnilleen parisängyn kokoinen pinta-alaltaan. Helsingin ulkopuolella asuvat varmaan luette näitä ihan ihmeissänne.
SEULOISTA
Unohdin aiemmin kirjoitella seula-keskusteluun. Joihin aion nyt kaikkiin osallistua. Esikoista odottaessa ei ollut vielä np-ultraa. Ja neuvolan kätilö haukkui veriseulan (?) niin tarpeettomaksi että en tullut menneeksi siihenkään. Ja sitten itseasiassa en mennyt myöskään rakenneultraan, kun minut oli YTHS:n gynellä ultrattu pariin krt, ja tiedin kaikkien jäsenten yms. olevan kohdallaan. Nyt kyllä aattelen, että oli tyhmää jättää rakenneultra väliin. Kun en muistanut ees menkkojen alkupäivää, niin olisi ollut tärkeä mennä ihan oikeaan rakenneultraan saamaan oikea arvio LA:sta. Mutta siispä, sillon en käynyt missään kunnallisessa mittauksessa, nyt aion käydä kaikissa tarjotuissa. Aattelen, että ne on vauvalle hyväksi, ja sillä selvitetään, että vauvalla on kaikki hyvin yms. Kukaan ei varmasti painosta ketään keskeytykseen, vaikka siellä olisi mitä luvassa.
Ei herkille: Sitten vielä lopuksi intiimi-vaivoihin... Voi että mua harmittaa. Esikoisen synnytyksestä asti olen ollut tosi altis peräpukamille. Aattelin nyt oikein tolkusti aloitta rasvauksen ja olen suunnilleen joka päivä rasvanut. Ja paketin olin tietty heittänyt menemään. Aattelin, ettei haittaa voi olla, kun ne pukamathan on odottajilla yleisiä, ja tosi monet käyttää loppuraskaudesta voidetta. Kunnes tänään kysyin apteekista. Sitä ei saisi käyttää eka kolmanneksen aikana :( Ja minäkun en ole juonut yhtään millilitraakaan alkoa ovulaatiosta saakka, enkä päänsärkyyn ottanut edes puolikasta panadolia, kun olen koettanut olla niin varman päälle. Ja nyt meen tällä tavoin mokaamaan ! Farmaseutti kyllä lohdutti, että tosi monet käyttää, ja se teksti on sen takia, ettei asiaa ole tarpeeksi tutkittu. Eihän tässä kohta uskalla ees hengittää! Söin myös yhden rautatabletin, ennen kuin täältä luin että sekin on kiellettyä (neuvolan täti sanoi puhelimessa ettei yksi haittaa!). Ja kahvikin ois vissiin liikaa juotuna pahasta. Mulla ei ole siihenkään mitään inhoa syntynyt, voisin juoda vaikka kuinka, pidättäydyn 3 mukillisessa per päivä. Oon ihan hasardi-odottaja, kun mihinkään myrkkyyn ei tule luontaista inhoa. Joisin varmaan ihan suvereenista alkoholia ilman mitään kuvostuista, jos en tietäisi olevani raskaana :(
Cantterelli rv 7+2
Canttarelli, mun oli pakko vastata sulle, kun sun teksti oli melkein kun mun kirjottamaa. Kaikki maistuis kyllä, kahviakin helposti pannullinen, mutta 3 kuppiin olen päivärajan vetänyt, kun jostain luin, että yli 3 kpp/pv voi lisätä keskenmenon vaaraa.
Ja kalkkitabletteja aloin syömään heti, kun tiesin odottavani, toivottavasti se ei ole kiellettyä?!?
Niin ja Iiiik:lle; olen todella pahoillani sun puolesta. Toivottavasti sulla on kotona joku, joka huolehtii susta nyt kun olet ihan rikki...
Toivon voimia ja sulle ja jaksamista sylillisen!
Nudivas + masukki 6+5
Täällä tosi tuulinen päivä, vaikkakin aurinko paistaa, iiikille zemppiä edelleen!
täällä ei kummempaa, kaupunkiin täytyisi lähteä, ei kyllä suuremmin nyt huvittaisi.
Teillä oli puhetta raskausajan rajoitteista, itse juon n. 2 kuppia kahvia päivässä, ja olen kyllä kärsinyt päänsärystä, johon olen kyllä ottanut panadolia ihan ohjeitten mukaan, muuten ei minusta kyllä olisi kivuissa toimintaan lasten kanssa.
maksamakkarasta olen kieltäytynyt( joka on kyllä herkkua), mutten ole liiemmin mitään muuta normaalia karsinut ruoastani.. Mitä muut ovat jättäneet pois ruokavaliostaan, mielenkiinnosta kyselen???
omaan napaan ei kummempia, yöllä katselin suomen peliä, ja uni ei tullutkaan millään, joten söin sitten yöpalaksi hapankorppuja ja nakkeja, kunnon yöpala =)
nyt onkin sitten se väsymys päällä vähien unien takia.
Palaan taas, jos sivut päästävät tänne . .
mannerto rv 9+3
Kiitos kaikille tuesta! Enhän millään malta pysyä täältä poissa, olen iloinen että teillä muilla on onnellisia kuulumisia ultrasta :) Ja iiiik, toivon sydämestäni että kaikki on ok.
Tämä ei nyt tänne kuulu, enkä halua masentaa, mutta sen verran kerron, että perjantaina tehtiin sitten se tyhjennys. Pelkäsin sitä kamalasti, mutta ihan hyvin se lähti käyntiin ja henkilökunta oli todella mahtavaa. Nyt on jo paljon parempi mieli, tuntuu että pahin on ohi. Yritän nyt keskittyä töihin ja itseni hoitamiseen ja sitten kun aika tulee, yritetään uudelleen :)
Mutta toivon todella että muille ei käy näin, eli kaikki tsemppi odotukseen!
Kävin ultrassa. Kohtu vastas vk 5 eikä näkyny muuta. Aamuyöllö tuli iso klöntti ja kivut helpotti. Lääkäri meinas, et se alkio olis ollu siinä tai sit on ollu tuulimuna. Jotenkin helpottunut olo, kun kipu helpotti ja nyt tiedän varmaksi, että se oli keskenmeno. Viikonloppuna sanoin et en varmaan enää halua uutta raskautta, mutta nyt tuntuu, et alotetaan yritys heti ku mahdollista. Mä haluan sen vauvan! Tunteet poukkoilee koko ajan.. Ehkä kuuluu asiaan.
Onnea matkaan teille kaikille. On varmaan liian tuskaista käydä lukemassa teidän kuulumisia ainakin alkuun, mutta katsellaan jos jossakin vaiheessa. Toivottavasti teillä kaikilla menee kaikki hyvin!
Mä oon niin onnellinen noista kahdesta ihanasta lapsesta, jotka ollaan maailmaan saatu!
Pe on vielä uus ultra, jossa katotaan, tartteeko kaapia. Toivottavasti ei.
Aurinkoista kesää!
t. itkuinen iiiik
Iiiikille iiiiiso halaus!!!!!!!!
Voimia ja tsemppiä!!!!!
Petite-te
Iso hali ja kaikki myötätuntoni! Olen todella surullinen puolestasi, en oikein edes löydä sanoja! Surutyö ottaa aikansa, mutta kyllä joskus helpottaa!
Hyvä, että Viuha on jo vähän rauhallisemmalla mielellä ja tietenkin olet aina tervetullut joulutähtösiin edelleenkin!
Palailen muin jutuin toiste.
Katsotaan, osaanko kirjoittaa tänne uudistuneelle vauva-sivulle. Ihan ekaksi Iiiiikille iso halaus.. Itkettää, ei haluaisi kuulla keneltäkään noin kurjia uutisia.. Olet mielessäni!!
Minulla oli perjantaina eka neuvola. Oli ihan työn ja tuskan takana pidätellä pissiä 4 tuntia. Kävin yön aikana 3-4 kertaa pissalla ja kellonkin olin laittanut neljäksi soimaan, jotta ehdin käymään vielä pissalla, ennenkuin täytyy 4 tuntia pidätellä. Neuvola oli heti aamukahdeksalta. Yllätys olikin suuri, kun pääsin neuvolaan ultrattavaksi. Meidän kunnassa on syksyllä avattu uusi palvelukeskus ja laitteet tuntuu olevan ihan viimeisen päälle. Oli kiva nähdä, että pikkuinen oli kasvanut ja sydän sykki. Pituutta oli muistaakseni 2,4cm.
Np-ultra on Jorvissa ensi viikon tiistaina. Esikoisen kohdalla oli niskaturvotusta 4,7mm, ja kävin lapsivesipunktiossa. Terveen tytön kromosomit tuli turvotuksesta huolimatta. Nyt osaan vähän jo varautua, jos taas kuulee isot turvotuslukemat, ettei se välttämättä tarkoita mitään.
Raskausviikot on vähän hakusessa. Laskureiden mukaan antaa l.a:ksi 9.12, mutta yksityislääkäri aikaisti laskettua aikaa 3pv:ää, eli olisi 6.12. Neuvolatäti piti sen 6.12, mutta silti neuvolakorttiin laittoi rv:t alkuperäisen lasketun ajan mukaan. En nyt sitten tiedä, miten näitä päiviä lasken..
t. Kapa 10+2 tai 9+6
Tosi kurjaa lukea tuollaisia uutisia. Toivotaan, ettei tarvitse kaavintaan mennä. Anna surulle aikaa ja itsellesi lupa surra menetettyä.
Voimia,
Menninkäinen rv8+2
sunnuntaina alkoi vuoto joka voimistui iltaan mennessä niin että tältä erää saa vauvahaaveet unohtaa.. Lääkärille sain kontrolliajan vasta toukokuun viimeiselle viikolle.
Harmittaa vietävästi, mutta ei auta jäädä murehtimaan, seuraavalla kerralla paremmalla onnella ;)
Niin kauhean kurjia uutisia monta päivää! Kohta ei uskalla palstaa avatakkaan! Minäkin niin toivoin, että vuodosta huolimatta kaikki voisi kuin voisikin jatkua hyvin.
Valtaisan suuri lohdutushali! Hirmuista lukea noin surullisia uutisia! Tsemppiä teille kaikille!
Pariisitar; Voih! Olenkin miettinyt mitä sulle kuuluu! Oletko miettinyt Enskoihin liittymistä? Mulle tuli vaan hassu olo, kun itse on ihan aluillaan tällä taipaleella ja siellä mietittiin jo lähestyviä synnytyksiä. Tulepa kertoilemaan sitten miten lääkärillä kävi!
).( Ei mitään uutta. Turvotusta, pahaa oloa.
Kaikille mukavaa viikonalkua!
Stiin@
Ekaa kertaa nyt tänne uusille sivuille kirjottelen.. En oo kerinny muutenkaan aikoihin kirjottaa mitään.
On: Ei mitään uutta. Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa hellittään. Nyt on iskeny vaan päälle kamala kevätflunssa. Tänään jo lääkärissä kävin hengenahdistustani valitteleen. Koko pää on ihan turta eikä Panadolilla oo mitään vaikutusta kamalaan päänsärkyyni. Mies aloitti tänään työt toisella paikkakunnalla ja oon koko kesän ihan yksin kotona.. :( Mitään turvotuksia tms ei oo täälä näkyny eikä kuulunu, alan jo epäileen et tää taitaa olla joku tuulimuna ku ei mitään merkkejä raskaudesta oo pahoinvoinnin lisäksi ollu.
Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille!! Antakaa itsellenne aikaa surra.
Onko täälä ketään muuta jolla puuttus turvotus yms raskausoireet?? Tuntuu et kaikilla muilla on jo kunnolla turvotusta mahassa ja uusia vaatteitaki on täytyny ostaa.
Pikkupiru 11+2
Ilmeisesti viesti siis tuli oikeaan paikkaan, kun kukaan ei antanut noottia. :D
Mun elämäntilanne on seuraavanlainen: olen 22v. ja melkein 6v. yksissä rakkaan ukkoni kanssa. Vauvaa olen itse toivonut 17-vuotiaasta asti, nyt sain miehenkin innostumaan asiasta ja vakuuttumaan, ettei oikeata hetkee olekaan jos sitä jää odottelemaan.
Siispä 6.5. testi näytti plussaa, varmuudeksi tein toisenkin 7.5. sama tulos...
Tämä siis esikoisen odotus, joten en edes tiennyt mitä tehdä plussan jälkeen (paitsi pyöriä sekopäisenä onnesta ympäriinsä ja hihitellä yksikseen), joten soitin ensin terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja sieltä neuvottiin, että jos soittasit neuvolaan suoraan....
Niinpä meillä on 1. neuvola 20.5.
Miehelle kerroin eilen, ja se oli vähän epäuskonen ja sano että eihän se oo varmaa, ennen kun neuvolassa... No ei kai mikään nyt varmaa oo, mutta!
Ei kyllä oo mitään varmaa tietoo viikoista, mutta tämän sivuston raskauslaskurin mukaan menossa olisi rv 6+4, eli LA olisi 31.12. Toivon että laskettu pitäisi suurinpiirtein paikkaansa, kun olen teidän juttujanne jo lukenut ja päässyt sisälle kurkistamaan tiedän odotuksianne...
Jostain syystä kyllä tuntuu, ettei raskaus ole vielä niin pitkällä, mutta kaipa ne jonkun arvion sieltä neuvolasta sitten antaa...
Pahemmin mitään oireita ei ole, toivottavasti ei tarkota mitään pahaa, kun olen jostain lukenut, että mitä enemmän oireita, sitä enemmän raskautta ylläpitäviä hormoneja jne...
Vähän kuvotuksen tunnetta silloin tällöin on, vähän huimailee välillä ja yhtään ei tee mieli makeaa. Niin ja vatta on iso ja turvonnut kun pallo. Ja rinnat on kipeet!
No mutta se minusta, sinä joka kysyit, tietääkö kukaan kirjaa, millä voisi selittää isoveljeksi/-siskoksi tulemista, olen joskus törmännyt ihanasti kuvitettuun kuvakirjaan, jonka nimi oli muistaakseni joku "Vallaton vauva" tai vastaava. Siinä oli paljon kuvia ja oli tarkoitettu nimenomaan tuleville isommille sisaruksille. Ja oli kivannäköinen aikuisenkin silmään. Kirjastossakin varmaan osaisi "tätit" neuvoa, jos kysyisit siellä.
Jaksamisia kaikille odottajille!
Nudivas + masukki 6+4