Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kulutat omiin vaatteisiisi?

Vierailija
04.09.2009 |

Lastentarvikkeiden ja vaatteiden osto/myynti/kierrätys on täälläkin käyty monesti läpi, mutta mites äidit? Paljonko teillä kuluu rahaa omiin vaatteisiin kk tai vuodessa? Jos unohdetaan ne kampaajat ja meikit, kun toiset käyttää joka kuukausi ja toiset ei juuri koskaan. Varmaan lapsiin tulee kuitenkin satsattua jos ei hinnallisesti niin sitten määrällisesti kuitenkin enemmän.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 600€ vuodessa, mutta tuo sisältää kaikki ostokset (eli takit, kengät, alusvaatteet jne.)

Vaatteet ostan pääosin H&M:ltä ja VeroModasta, satunnaisesti myös muualta. En osta merkkivaatteita, sillä en koe sellaisia tarvitsevani. Muutamia esimerkkejä;

*rintaliivit max 20€

*farkut max 50€

*paksut paidat max 25€

*tavalliset topit max 6€

jne.

Työpaikkani on ihan keskustassa, siksi pääseen työmatkan varrella kiertelemään kauppoja (jos jaksan lähteä hieman aiemmin töihin/töiden jälkeen;)

Olen tehnyt ihan mielettömästi löytöjä erilaisista kampanjoista, alerekeistä, kampanjatarjouksista.

Esim. H&M:llä kaikista farkuista -10€ ---> ostan farkut neljänkympin farkut 30eurolla. Lindexillä alerekissä alusvaatteita, löydän hyvät ja ostan ne 5:llä eurolla.

Olen huomannut, että alerekeissä on toisinaan todelllisiä helmiä, ne vaan lähtevät sieltä nopeasti pois...!

Eli niitä ei pääse hyödyntämään ellei ole mahdollisuutta niitä säännöllisesti käydä katsomassa, ja tuurillakin on vaikutusta, eli ehtiikö heti kohta alerekille kun siihen on laitetu uusia tuotteita.

Mutta tosiaan, ei vaatteisiin mene paljoa rahaa, jos ne ostaa ihan tavallisista kaupoista eikä merkkiliikkeistä. Ja esim. jo bikineitä havittelee, niin kannattaa mennä alkukesä niillä vanhoilla ja ostaa alennuksista bikinit, kun ne saa puoleen hintaan.

Vierailija
22/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tosissanne. Mulla menee vaatteisiin yms. 3000-5000 e vuodessa. Ja olen ihan keskipalkkainen (3000 e/kk). Miten joku aikuinen ihminen voi ostaa vaatteita vuodessa 300-500 eurolla? Eihän sillä saa mitään? Pelkät talvisaappaatkin on toista sataa euroa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostin lähes kaiken kirpparilta, kenkiä ja rintsikoita myöten. olisinkohan käyttänyt kuukautta kohden 20-30 euroa. Joskus enemmän joskus vähemmän.

Nykyään asun ulkomailla ja käytän toista valuuttaa, joten en suoraan pysty vastaamaan. Kulutustottumukset ovat muuttuneet täysin; käyettyjä vaatteita en enää edes vilkaise (täällä ei ole toimivaa kierrätyskulttuuria ja käytetyt vaatteet ovat likaisia, nuhjuisia ja lähes saman hintaisia uusien kanssa); ostan vain tarpeeseen laadukkaita perusvaatteita ja kenkiä pari kertaa vuodessa, muuten käytän vaatteet loppuun.

Kuulumme ylempään keskiluokkaan (täällä luokkayhteiskunta kukoistaa) ja tulomme ovat hyvät. Silti korkeiden elinkustannusten (kuukausittainen inflaatio 30%) vuoksi joudumme olemaan tarkkoja rahan kanssa.

Vierailija
24/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät, takit, alusvaatteet ja farkut on sellaiste mitä ostan ns. hintaan mihin hyvänsä eli niin kallista mihin on varaa. Tämä johtuen siitä, että olen kokemuksen kautta havainnut että näissä jutuissa ei ole helppo löytää sekä sopivaa että hyvälaatuista että kaunista. Joten kun kaikki vaatimukset täyttyvät, ostan jos vaan voin.

Kaikessa muussa suosin käytettyä ja alennusmyyntejä. Olen tarkka ostamieni vaatteiden laadusta, mutta onnistun yllämainittuja esimerkkejä lukuunottamatta ostamaan oikeastaa kaiken murto-osalla alkuperäisestä hinnasta. Noin puolet ostamistani vaatteista+asusteista on second hand'iä.

Vierailija
25/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkos katsonut Prismojen yms. vaatevalikoimia, ei siellä ole monen sadan talvisaappaita. Ja vieläkin halvempia kauppoja löytyy. Osa ostaa kirpparilta muutamalla eurolla.

Itse olen ostanut omat talvisaappaani alesta, alkuperäinen hinta reilu 80euro, ja alennettua n.50 euroa ja kalliit olivat minulle mutta niillä kuljenkin monta vuotta. Muuten ostan vain halpaa tai kirpparilta. Kahdet housut löysin kesän alesta, toiset maksoivat 6 euroa ja toiset 8 euroa, ja ihan merkkivaatteita olivat. Alusvaatteet ostan H&M:ltä joten eivät ole nekään kalliita.

50 eurolla kuussa saan jo uudet rintsikat ja alushousut (joskus useammatkin jos on ale), pari uutta paitaa ja toppia ja silloin tällöin housut. Talvitakki tms. maksaa yleensä vähän enemmän, mutta samaa käytän sitten monta vuotta joten eipä sekään kuukauden keskiarvoa paljoa nosta. Kirppareilta löytyy myös hyviä vaatteita, ja välillä teen vaatteita myös itse.

ole tosissanne. Mulla menee vaatteisiin yms. 3000-5000 e vuodessa. Ja olen ihan keskipalkkainen (3000 e/kk). Miten joku aikuinen ihminen voi ostaa vaatteita vuodessa 300-500 eurolla? Eihän sillä saa mitään? Pelkät talvisaappaatkin on toista sataa euroa...

Vierailija
26/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilen että täällä on moni arvioinut kulutuksensa pahasti alakanttiin. Harvemmin ostan mitään tosi kallista, muta silti yksiin kenkiin menee helposti 100-200 euroa, takkiin 200-300 euroa, farkkuihin tai neuleeseen 80 euroa jne. Vaikka kävisi ihan Vero Modassa yms. ei satasella kovin monta vaatekappaletta saa ellei ole joku superalennus. Ja jos yhtään mitään harrastusvaatteita tarvitsee, eihän kunnon urheilukenkiäkään saa alle satasella.

Vierailija
27/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain ostan niin ehkä korvikset. :D

Tänä vuonna en ole ostanut itselleni mitään vaatetta.

Nyt olen raskaana, joten koko vuosi menee jollain vanhoilla raskauskuteilla.

Juu, tulee toinen lapsi putkeen joten viimesin vaate oli Me and I.n joku mekko viime syksyltä.

Ostoksille olen ajatellut mennä sitten ensi keväänä. ;)

Vierailija
28/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa sanoa, mutta kyllä munkin mielestä helposti nelinumeroisissa luvuissa ollaan vuositasolla.

En mäkään osta talvitakkia joka vuosi, kaukana siitä. Mutta kai nyt ihminen useamman tarvitsee. Siis ainakin jonkun vähän siistimmän ja sitten jonkun jolla voi mennä edes kävelylle tai puistoon. Urheiluvaatteet sitten vielä erikseen.

Samoin kyllä nyt ihminen useammat kengät tarvitsee. Nyt ainakin mulla on käytössä sekä kumisaappaat että kävelykengät. Ja tietysti sitten jotkut siistimmät myöskin.

Yritän muistella mitä olen tänä vuonna ostanut. Jakkupuku on kallein ostos alesta, se maksoi muutaman satasen. Sitten ostin yhden villapaidan. Kesää vasten muutaman t-paidan. Alusvaatteita varmaan parilla sataa kun lopetin imetyksen ja rinnat taas uudessa koossa. Ja kyllä sitten sukkia ja sukkahousuja on joutunut ostamaan.

Kyllä siis jo reilusti yli 500 euron mennyt. Urheiluvaatteita en ole ostanut, koska tulin alkuvuodesta raskaaksi ja siitä asti oksentanut ;-( Onneksi tää kohta syntyy.

Vierailija
29/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä takkeja saa halvemallakin, ei ehkä ole kaikkien mielestä tarpeeksi laadukasta mutta joillakin ei ole varaa muuhun ja jotkut eivät laadusta välitä. Kallein takki minkä olen ostanut maksoi 70 euroa, ja satasella todellakin ostan vaikka mitä, monta kassillista vaatetta.

H&M:ltä saa siihen hintaan jo todella monta toppia ja paitaa, sukkia, alusvaatteita jne. Alerekistä (joka löytyy sieltä myös muulloin kuin pääalennusmyyntien aikaan) löydän useimmiten suurimman osan vaatteista, ja ne topit yms. maksavat jotain 5-10 euroa normaalihintaisena.

Kirpparilta löytyi hyvät ja laadukkaat kengät viidellä eurolla, ja neuletakki neljällä eurolla. Eli en käytä ikinä mitään satasia kuussa vaikka miten laskisin kaiken. Kengät joita käytän syksyisin maksoivat kaksikymppiä alessa, merkkitavaraa, ja nekin menevät monta vuotta. Ensin ykköskenkinä ja myöhemmin kakkoskenkinä.

Urheiluvaatteitakin löytää alesta, ja monelle kelpaa ihan ne perusverkkarit. Omat juoksukenkäni, ihan laatumerkkiä nekin, ostin urheiluliikkeestä alesta, ja maksoivat 60 euroa, joten saa nekin alle satasella.

Vähän epäilen että täällä on moni arvioinut kulutuksensa pahasti alakanttiin. Harvemmin ostan mitään tosi kallista, muta silti yksiin kenkiin menee helposti 100-200 euroa, takkiin 200-300 euroa, farkkuihin tai neuleeseen 80 euroa jne. Vaikka kävisi ihan Vero Modassa yms. ei satasella kovin monta vaatekappaletta saa ellei ole joku superalennus. Ja jos yhtään mitään harrastusvaatteita tarvitsee, eihän kunnon urheilukenkiäkään saa alle satasella.

Vierailija
30/31 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laittanut rahaa tänä vuonna. Hoh-hoh. ostin alesta keväällä kolme t-paitaa, puseron ja villatakin (joka oli kylläkin yök-akryylia), keväällä kumisaappaat ja kesällä kesähousut. Näihin meni yhteensä n. 130e.

Olen ajatellut ostaa vielä farkut tänä vuonna, jos vaan raaskin. ne maksanevat varmaan satasen, mä en ole ikinä osannut ostaa halpoja farkkuja.

Arvatkaa, mikä olen ammatiltani? Joo, vaatesuunnittelija... Mä näytän oikeesti ihan linnunpelättimeltä.

Vierailija
31/31 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähälläkin rahalla saa, mutta tietty vaivaa joutuu näkemään. Meillä on kaikilla merkkilenkkarit ja Janitan ja Aaltosen talvisaappaat. Ostan kenkiä vain alen viimesellä viikolla (kun ei ole varaa kalliimpiin). Eli vain silloin, kun alennusprosentti on 70%. Satasen tuote irtoaa 30€:lla. Ne saapikkaat kestää sen viis vuotta, kun käytän niitä vain lähtiessäni "ulos", muuten liikun talven paksupohjaisilla lenkkareilla. Yks urheilutakki on kirpparilta 5€, muut takkini on ostettu 90-luvulla markka-aikaan kirpparilta parillakympillä. Mokkanahkarotsi kestää helposti sen 30 vuotta.

En tietenkään ole mitenkää "päitä kääntävä ihastus", mutta mitä väliä, työmatkat kuljen fillarilla satoi tai paistoi, ei tarvi sitten myöskään kuntosalikortteja.

On minustakin kiva katsella hyvin pukeutuvia ihmisiä, mutta ei mulla ole mitään tuulipukukansaakaan vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän