Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsi putosi parvekkeelta

Vierailija
04.09.2009 |

miten voi äiti jättää 9v lapsen hoitamaan 3 ja 5 vuotiasta? mielipiteitä ja ajatuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa olosuhteissa, vaikka äiti seisoisi vieressä, mutta kyllä tämä minun silmissäni menee taas kategoriaan onnettomuuksista, joita EI olisi tapahtunut, jos lapsia olisi asianmukaisesti valvottu.

Ei kyllä tulisi mieleenkään jättää 9-vuotiasta vastuuseen kahdesta alle esikouluikäisestä lapsesta. Ja ihmettelen, jos se on laissa sallittua!

Ja jos kerran tässä perheessä on rekisteröity, että parveke on vaarallinen paikka, miksei siihen ole hankittu esim. lukkoa oveen, jos noinkin pienet lapset on tapana jättää keskenään kotiin?

-Minä en ymmärrä tällaista toimintaa vanhemmilta ollenkaan. Kyse oli vielä klo 19.30 tapahtuneesta toiminnasta, joten vieläpä ilta-aikaan on jätetty pienet lapset yksin. Meillä 9-vuotias saa olla YKSIN kotona (ei tietenkään vastuussa sisaresta), mutta häntäkään en jättäisi illalla yksin, vaan yksinolo tapahtuu päiväaikaan: koulun jälkeen tai joskus viikonloppuisin.

Vierailija
2/5 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli todella korkealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli naapurissa käymässä. Että ei ne ihan hirveen pitkää olleet 9v. vastuulla.

Kauheet tunnon tuskat varmasti 9v. lapsella. Traumat varmasti jää. Niin kuin vanhemmilekin.

Vierailija
4/5 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isommat lapset vahtii pienempiä sisaruksiaan.

Tosin ei hyväksyttävää.

Itse tiedän kaksi perhettä, joissa toimitaan näin. Toisessa perheessä äiti erinomainen kasvattaja, kun tuli oveni taakse valittamaan pojastani. Itse sanoi kasvattavansa lapsiansa, kun taas toiset sitä ei tee.

Perheen kuopus oli vain 1v. ja isommat hyysäs sitä pihalla.

Toisessa perheessä 5v. katsoo 3v. pojan perään. Siinäkin perheessä ollaan hyvinkin mahtavia. Isä jopa jätti poikani tien viereen ja haki omansa pois. Tiedänpä sitten vastaisuudessa, että hoidan vain omani.

Näitä perheitä on paljon, koska niiden vanhemmat on suorastaan laiskoja.

Isommatkin lapset unohtaa leikin tiimellyksessä pienemmät taaperot.

Tuskin oli tällä perheellä ensimmäinen kerta, kun lapsi jäi vahtimaan lasta.

Vierailija
5/5 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kommentoin tuota "aivan normaalia nykyisin", että itse taas vastaisin, aivan normaalia omassa lapsuudessani 1960-ja 70-luvuilla. Silloin oltiin tuntikausia kerrostalon pihoilla niin, että jo 7-8-vuotiailla oli liuta pikkusisaruksia mukanaan. Minulla oli kavereita, jotka jo eskari-ikäisinä tai ekaluokkalaisina hoitivat vauva-ikäisiä sisaruksia kun äiti oli jossakin menoillaan. Ja silloin maitopullotkin piti lämmittää hellalla kattilassa!!