Ansaitsisiko Audi-pomo Esko Kiesi mielestäsi potkut?
Olen kuullut huhua monelta suunnalta, että Kiesi saa mahdollisesti potkut VW-autolta... Onko se teistä oikeudenmukaista? Minusta se menee ehkä liioitteluksi - nainen vaikka olenkin. Kaikki meistä tekee virheitä, ja hän teki virheen puhuessaan paskaa toimittajalle, mutta kukapa meistä ei joskus olisi virheitä tehnyt? Tai sanonut jotain mitä katuu katkerasti myöhemmin...
Aika lynkkaus-mentaliteetti ollut tässä Kiesin arvostelussa ja mietin vaan että liika on ehkä liikaa.
Kommentit (107)
tosin varmasti painostuksen takia. Ja millainen mies piileskelee mediaa kerrottuaan rehelliset mielipiteensä naisten arvosta. Olisi mies ja seisoisi sanojensa takana.
käskemänä.
ja mun mielestä ylipäätänsä tämä haloo on ihan älytön. Tässä se nähdään kun taas suvaitsevaisessa Suomessa joku heittää jonkin vähän erilaisemman jutun niin jo on kamalaa. Ihme ettei kukaan ole vielä rikosilmoitusta tehnyt.
Miten muuten naisten syrjintä ja alentaminen saadaan loppumaan? Jonkun oikeasti pitäisi nyt puuttua tuohon. Jos tässä tapauksessa puhuttaisiin vaikka tummaihoisista, niin rikosilmoitus olisi jo tehty. Miksi naiset hyväksyy tällaisen???
huonosti. Meitä alistetaan ja syrjitään loppupeleissä aika vähän. Ilmeisesti täällä on asiat liiankin hyvin kun voimavarat pystytään keskittämään yhden ihmisen täysin turhaan lynkkaamiseen.
eli sun mielestä on siis oikein, että kuitenkin *vähän* alistetaan ja syrjitään??? ei ihme, ettei asioille saada muutosta, kun jopa naisilla on tuollaiset ajatukset!!
ja syrjinyt käytännössä?
luepa se, niin tajuat varmaan ihan itse.
oli se sitten mikä tahansa! Toisekseen kukaan täysjärkinen ei ota haastattelua vakavissaan. Kolmannekseen Kiesi ei kaiketi ole käytännössä (esim. työpaikallaan) naisia alistanut tai syrjinyt. Ihmisiä jotka ihannoi mennyttä aikaa sukupuolirooleineen on varmasti sekä miehissä että naisissa.
Juuri tuollaisten ihmisten takia asiat ei koskaan muutukaan, valitettavasti. Entä jos hän olisi tässä puhunut jostain toisesta ihmisryhmästä kuin naisista? Olisiko se sittenkin mielestäsi ok, vain "mielipiteen sanomista"?
mutta kestän kyllä tommosten äijien huomiohakuiset, sovinistiset ja seksistiset puheet. En ymmärrä miksi Kanerva ja Kiesi erosivat / erotettiin tehtävistään. Vähän rajaa hei! Eikö tää kerro just naisista, että naiset on epävarmoja itsestään kun heti pitää pistää viralta miehet, jotka ovat niitä "perinteisiä luolamiehiä"? Tommosia juttuja ja mielipiteitä on joka toisella duunarilla mutta kun eivät ole julkisuudessa niin asia on kuin sitä ei oliskaan!
ja mun mielestä ylipäätänsä tämä haloo on ihan älytön. Tässä se nähdään kun taas suvaitsevaisessa Suomessa joku heittää jonkin vähän erilaisemman jutun niin jo on kamalaa. Ihme ettei kukaan ole vielä rikosilmoitusta tehnyt.
Miten muuten naisten syrjintä ja alentaminen saadaan loppumaan? Jonkun oikeasti pitäisi nyt puuttua tuohon. Jos tässä tapauksessa puhuttaisiin vaikka tummaihoisista, niin rikosilmoitus olisi jo tehty. Miksi naiset hyväksyy tällaisen???
huonosti. Meitä alistetaan ja syrjitään loppupeleissä aika vähän. Ilmeisesti täällä on asiat liiankin hyvin kun voimavarat pystytään keskittämään yhden ihmisen täysin turhaan lynkkaamiseen.
eli sun mielestä on siis oikein, että kuitenkin *vähän* alistetaan ja syrjitään??? ei ihme, ettei asioille saada muutosta, kun jopa naisilla on tuollaiset ajatukset!!
ja syrjinyt käytännössä?
luepa se, niin tajuat varmaan ihan itse.
oli se sitten mikä tahansa! Toisekseen kukaan täysjärkinen ei ota haastattelua vakavissaan. Kolmannekseen Kiesi ei kaiketi ole käytännössä (esim. työpaikallaan) naisia alistanut tai syrjinyt. Ihmisiä jotka ihannoi mennyttä aikaa sukupuolirooleineen on varmasti sekä miehissä että naisissa.
Juuri tuollaisten ihmisten takia asiat ei koskaan muutukaan, valitettavasti. Entä jos hän olisi tässä puhunut jostain toisesta ihmisryhmästä kuin naisista? Olisiko se sittenkin mielestäsi ok, vain "mielipiteen sanomista"?
ja meillä kaikilla suomalaisilla on OIKEUS siihen. Haluatko sä elää maassa jossa kaikilla on sama mielipide asioista? Kaikki näkee maailman samalla tavalla? Jos joku erehtyy näkemään eri tavalla niin sen suu tukitaan?
Just tuollaisten ihmisten takia kun sä kukaan ei kohta uskalla tai halua ilmaista eriävää mielipidettä.
että nuo mielipiteet ovat ajalta jolloin naisen ei ajateltu olevan tärkeä muuta kuin miehen kautta ja synnytyskoneena. Ihan kivaa huumoria miesten kesken kaljapäissä. Mutta ne eivät edusta tämän päivän käsitystä naisesta- ja missään nimessä tuollaisia puheita ei pidä yleisesti hyväksyä!! Naisille jotka haluavat elää miehensä kautta ilman omaa arvoa, nuo ajatukset on varmaan ihan itsestäänselviä ja ok, mutta niitä naisia kohtaan, jotka arvostavat itseään tasavertaisina ihmisiä, nuo puheet on aivan pöyristyttäviä. Henkkoht. ajattelen kyllä että tuollainen mies on aika vajaa monella tavalla, ja siinä mielessä voin antaa anteeksi, kunhan ei ikinä tarvitse olla hänen kanssaan tekemisissä. Surullinen tapaus. Silti on erittäin tärkeää että tuollaiseen ääliömäisyyteen puututaan. Koska usein nuo ääliömäisyydet estävät naista saavuttamasta tasavertaista asemaa työelämässä, taloudellisesti, parisuhteessakin.
Ja tosiaan- naisella on monta roolia ja hän pystyy ottamaan asiat asioina, mutta nuo yksinkertaisella miehen logiikalla varustetut urpot näkevät kaiken ainoastaan omien kikkelilasiensa läpi. Eli annan herra audille anteeksi, kovan opetuksen sai kukkoilustaan. Ja eirttäin hieno asia, ettei tuollanen arvovamma mene hymistellen vaan läpi.
Kiesi ei kaiketi ole käytännössä (esim. työpaikallaan) naisia alistanut tai syrjinyt.
Ihanko oikeasti kuvittelet että Kiesi kohtelee naisia työssään oikeasti tasa-arvoisesti?
se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa, eli olihan siin perääkin hänen hajatelmissaan, ainakin naisesimiehissä olen juurikin huomannut monenlaista epäloogista ja tunteisiin perustuvaa kiukkutoimintaa työelämässä jo vuodesta -87 olleena. Ja mitähän pahaa siinä on, että kertoomillaisesta naisesta omassa huushollissaan pitää. Tuleehan sitä kritiikkiä ja arvostelua ja piikittelyä naisten suusta ihan ällöttävyyksiin asti. MIehen pitää olla kiltti, huomaavainen, pitää naista hyvänä, miksei myös päinvastoin. Niin jotta minä kuuluun kyllä hameväkeen, ihan rehellisesti ja tykkään paapoa mun miestä, meillä on tosin tasavertainen suhde.
Kiesi ei kaiketi ole käytännössä (esim. työpaikallaan) naisia alistanut tai syrjinyt.
Ihanko oikeasti kuvittelet että Kiesi kohtelee naisia työssään oikeasti tasa-arvoisesti?
aikoja sitten jos Kiesi kohtelisi työyhteisössä naisia huonosti.
Niin jotta minä kuuluun kyllä hameväkeen, ihan rehellisesti ja tykkään paapoa mun miestä, meillä on tosin tasavertainen suhde.
että hänet "on tarkoitettu pitämään sinua hyvänä ja olemaan haluttava".
Eiköhän se olisi tullut jo julkisuuteen aikoja sitten jos Kiesi kohtelisi työyhteisössä naisia huonosti.
Miten tulee julkisuuteen se että nainen törmää lasikattoon nimeltä Esko Kiesi. Jos mies on muuten oikein hyväkäytöksinen ja asiallinen. Ei mitenkään, eikä varsinkaan silloin.
Eiköhän se olisi tullut jo julkisuuteen aikoja sitten jos Kiesi kohtelisi työyhteisössä naisia huonosti.
Miten tulee julkisuuteen se että nainen törmää lasikattoon nimeltä Esko Kiesi. Jos mies on muuten oikein hyväkäytöksinen ja asiallinen. Ei mitenkään, eikä varsinkaan silloin.
kun rekryssäkin yleensä on useampi ihminen päättämässä. Ja jos "lasikatto" alkaa tulemaan usein vastaan naisten kohdalla niin kyllä siitä ostataan johtopäätökset vetää ja aletaan puhumaan.
taas käykö toistenne kurkkuun. Toisille on ok että mies olettee heidän elämänsä olevan itseään varten, ja siinä sivussa nainen hoitaa kodin ja lapset ja voi pikkuisen vaikka harrastaa huovutusta tai kotimyyntikekkereitä, kunhan ulkonäkö ei repsahda. Toisilla taas on laaja-alaisempi käsitys elämästä.
Mun mummoni ja äitini suhtautvat aina asioihin niin, että miehellä pitää olla kaikki hyvin- ja nainen- olkoon vaikka juuri synnyttänyt pitää mölyt mahassaan eikä häiritse niillä miestä. Mies tarvitsee aina vapa-aikansa ja ruokansa ja nainen on huono jos ei näin toimi. Ikäänkuin naisella ei olis vastaavia tarpeita kuin miehellä. Ajatuskin siitä että pitäs keikitellä jossain koroissa ja hepenissä täydentämässä jonkun elämää- puistattaa. On niin paljon tekemisiä ja hienoja asioita mitä haluan tässä elämässä ihan itse kokea. Siis audimiehen väitteet naisesta ovat iahn selkeetä esineellistämistä. Naisen on hänen käsitystensä mukaan luotu jonkun toisen OSAKSI.
Voitko kuvitella sanovasi miehestäsi että hänet "on tarkoitettu pitämään sinua hyvänä ja olemaan haluttava".
vetämään viinaa ja pahoinpitelemään... :p
No, joo kyllä Kiesiltä pääsi varsinainen sammakko. Kuka sitä nyt hyvänä pitävää kumppania haluaisi joka vielä olisi haluttavakin... En mä ainakaan...
joka pitää hyvänä ja on haluttava kuin sanoa että nainen ON TARKOITETTU jne. esineellistävää paskaa.
oli KTM:ksi opiskeleva suurisilmäinen, kaunis, kurvikas, lyhyt blondi. Valmistui joskus 25-vuotiaana. Samalla vuosikurssilla oli paljon pitkiä, römeä-äänisiä, rukin käyneitä miesopiskelijoita.
Jos kaksi näin erilaista KTM:ää laitettaisiin vastavalmistuneina Audi-miehen myyntitiimiin, niin saisivatkohan he tasa-arvoista kohtelua? Vai olisiko kumminkin niin, että se vastavalmistunut mies-KTM pääsisi Audi-miehen imussa heti herrakerhoon, golfaamaan ja saunomaan, ja nais-KTM joutuisi sietämään seksistisiä vitsejä, kehotuksia kahvinkeittoon, tissien tuijottelua ja arvostelua ja muuta yleistä vähättelyä? Olisiko heidän urillaan Audin myyntitiimissä tasavertaiset lähtökohdat?
Olen itse niin monet kerrat ollut kiitollinen siitä, että olen naisena tavallisen näköinen. En niin ruma, että minut sen vuoksi aina sivuutettaisiin, mutta en niin kauniskaan että vaikka asiakastapaamisissa miehet sekoaisivat ulkonäköni vuoksi. Niin paljon kun on tullut nähtyä niitä ukkeleita, joista on äärimmäisen ihmeellistä että vieras nainen tulee tapaamaan heitä työasioissa. Sellainen avoin tissien tuijottelu ja sekava läpertely on todella rasittavaa, ja näköjään joissakin miehissä ihan tällainen lyhyttukkainen silmälasipäinen matalakantaisissa kengissä kulkeva nainenkin sellaista herättää. Työasioissa kun pitäisi hoitaa ne asiatkin. Jos olisin kurvikas kaunotar, voi luoja miten rasittavaa olisi yrittää toimia tuollaisten miesten kanssa. Niitä kun riittää.
jossa ootte töissä vaikka audilla.. sinne tulee herra kiesin arvojen mukainen nainen hommiin köpöttämään korkkareilla ja pönkittämään hänen egoaan miehenä.. veikkaan että työpaikan dynaamiikka häiriintyisi pahasti- toivoisitte jommankumman lähtevän- kumpikohan se olis? Herra Audi- kieltämättä hieman seksistinen, mutta kuitenkin mies- vai sen tyrkkymimmin?
Sovinismi elää nimittäin järkyttävän syvällä monissa naisissa. Jotka kasvattavat seuraavan sukupolven miehiä:(((
jossa ootte töissä vaikka audilla.. sinne tulee herra kiesin arvojen mukainen nainen hommiin köpöttämään korkkareilla ja pönkittämään hänen egoaan miehenä.. veikkaan että työpaikan dynaamiikka häiriintyisi pahasti- toivoisitte jommankumman lähtevän- kumpikohan se olis? Herra Audi- kieltämättä hieman seksistinen, mutta kuitenkin mies- vai sen tyrkkymimmin? Sovinismi elää nimittäin järkyttävän syvällä monissa naisissa. Jotka kasvattavat seuraavan sukupolven miehiä:(((
Luulen että sillä on kotona nainen joka pitää huolen kodista ja itsestään. Kiesin homma on sitten tuoda rahaa talouteen.
Mä myös luulen että jotkut naiset tyytyy kamalaan rooliinsa edustusvaimona :p
Onhan tällä palstallakin muuten naisia jotka viettävät useamman vuoden kotona...
ja en usko että ymmärsi itse erota.