Ansaitsisiko Audi-pomo Esko Kiesi mielestäsi potkut?
Olen kuullut huhua monelta suunnalta, että Kiesi saa mahdollisesti potkut VW-autolta... Onko se teistä oikeudenmukaista? Minusta se menee ehkä liioitteluksi - nainen vaikka olenkin. Kaikki meistä tekee virheitä, ja hän teki virheen puhuessaan paskaa toimittajalle, mutta kukapa meistä ei joskus olisi virheitä tehnyt? Tai sanonut jotain mitä katuu katkerasti myöhemmin...
Aika lynkkaus-mentaliteetti ollut tässä Kiesin arvostelussa ja mietin vaan että liika on ehkä liikaa.
Kommentit (107)
"Näkemykset ovat haastateltavan omia mielipiteitä eivätkä ne välttämättä edusta hänen työnantajansa kantaa"
Näin oli nytkin, vaikka se ehkä unohtui kertoa. Asia ei kuitenkaan jäänyt kenellekään epäselväksi.
Mitä se tarkkaanottaen on sanonut naisista?
1. Auton ulkonäkö viimeistellään jousituksella ja pyörillä - naisen nilkat ja kengät ovat minulle tärkeitä, ja nainen menettää usein muotonsa, jos hänellä on alle seitsemän senttimetrin korot. Oikeastaan voisi sanoa, että auton kaikki käyttöominaisuudet löytyvät naisesta.
2. Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava.
3. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa. Kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään.
4. Nainen on halutessaan aika kylmä otus: hän pystyy manipuloimaan ja olemaan ilkeä paljon helpommin kuin mies.
5. Nainen on niin fyysisesti, psyykkeeltään kuin tunne-elämältään aivan erilainen kuin mies. Tämän vuoksi naiset pärjäävät usein huonommin myös johtaja-asemissa: he käyttävät tunteita vääränlaisissa tilanteissa, jolloin tunne menee usein järjen edelle. Mutta tietysti poikkeuksiakin on. Miehet taas pystyvät helpommin hallitsemaan suuria kokonaisuuksia.
6. Nainen selviää kaikesta muusta ilman miestä, paitsi teknisistä ja fyysisistä asioista, kuten hyllyn kokoamisesta tai raskaiden esineiden nostelemisesta.
7. Naisilla on oma logiikkansa, ja tietyissä tilanteissa sitä on vaikea ymmärtää. En myöskään pidä naisten välisestä peruskateudesta. Tämä liittyy myös niin sanottuun lasikatto-ilmiöön: naiset ovat huonoja verkostoitumaan keskenään.
8. Myös itse hankittua lihavuutta on vaikea antaa anteeksi. Naisen tulee pitää huolta itsestään.
9. Kengät, nilkat ja sääret kiinnittävät ensimmäisenä huomioni. Sitten katson, kuinka nainen on pitänyt vartalonsa kunnossa, kuinka hän on pukeutunut ja miltä hän näyttää. Silmiä katson usein vasta viimeiseksi. Oikeastaan katson naista samassa järjestyksessä kuin uutta autoakin.
10. Autoja on olemassa moniin eri käyttötarkoituksiin niin kuin naisiakin.
1. Auton ulkonäkö viimeistellään jousituksella ja pyörillä - naisen nilkat ja kengät ovat minulle tärkeitä, ja nainen menettää usein muotonsa, jos hänellä on alle seitsemän senttimetrin korot. Oikeastaan voisi sanoa, että auton kaikki käyttöominaisuudet löytyvät naisesta.
2. Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava.
3. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa. Kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään.
4. Nainen on halutessaan aika kylmä otus: hän pystyy manipuloimaan ja olemaan ilkeä paljon helpommin kuin mies.
5. Nainen on niin fyysisesti, psyykkeeltään kuin tunne-elämältään aivan erilainen kuin mies. Tämän vuoksi naiset pärjäävät usein huonommin myös johtaja-asemissa: he käyttävät tunteita vääränlaisissa tilanteissa, jolloin tunne menee usein järjen edelle. Mutta tietysti poikkeuksiakin on. Miehet taas pystyvät helpommin hallitsemaan suuria kokonaisuuksia.
6. Nainen selviää kaikesta muusta ilman miestä, paitsi teknisistä ja fyysisistä asioista, kuten hyllyn kokoamisesta tai raskaiden esineiden nostelemisesta.
7. Naisilla on oma logiikkansa, ja tietyissä tilanteissa sitä on vaikea ymmärtää. En myöskään pidä naisten välisestä peruskateudesta. Tämä liittyy myös niin sanottuun lasikatto-ilmiöön: naiset ovat huonoja verkostoitumaan keskenään.
8. Myös itse hankittua lihavuutta on vaikea antaa anteeksi. Naisen tulee pitää huolta itsestään.
9. Kengät, nilkat ja sääret kiinnittävät ensimmäisenä huomioni. Sitten katson, kuinka nainen on pitänyt vartalonsa kunnossa, kuinka hän on pukeutunut ja miltä hän näyttää. Silmiä katson usein vasta viimeiseksi. Oikeastaan katson naista samassa järjestyksessä kuin uutta autoakin.
10. Autoja on olemassa moniin eri käyttötarkoituksiin niin kuin naisiakin.
Kiesin esimiehen mukaan yhtymässä on aina oltu tasa-arvon kanssa tarkkoja ja tälläiset puheet vesittävät koko homman. Tuon tason ihminen kuin Kiesi on, niin pitäisi tajuta että mitä puhuu omina juttuinaan ovat myös firman asia.
Kyllä Kiesi saa monoo ja ihan oikeasta syystä.
Ainahan on puhuttu millasia mulkkuja ovat bemarilla ja audilla ajavat miehet ja tämä vaan vahvistaa sitä.
siirto ei-niin-näkyvään tehtävään on paikallaan.
1. Auton ulkonäkö viimeistellään jousituksella ja pyörillä - naisen nilkat ja kengät ovat minulle tärkeitä, jne...
nrj:tä, ja siellä joku toteaa, että Kiesi vain sanoo sen, mitä kaikki miehet ajattelee, mutta kukaan muu ei uskalla sanoa...
nuo Kiesin puheet tuntuvat vaan isolta, huonolta vitsiltä! Eihän kukaan voi tosissaan puhua tuollaisia? Kiesinkin on pakko olla fiksu mies, joten olisiko kyseessä ollut vaan huono vitsi?
Sillä voidaan perustella lähes mitä hyvänsä. "Älä nyt leikistä suutu... Se oli vitsi vain...".
Edelleenkin huumorikorttia heiluteltaisiin vähemmän, jos Kiesi olisi puhunut vaikkapa mustaihoisista. Turha sanoa, että on eri asia puhua vähemmistöstä. Miksi enemmistöäkään saisi solvata? Ainiin... Ihan läpällä vaan...
nrj:tä, ja siellä joku toteaa, että Kiesi vain sanoo sen, mitä kaikki miehet ajattelee, mutta kukaan muu ei uskalla sanoa...
tajunneet että on parasta pitää turpa kiinni. Mutta audi pomo teki miehen työn.....kaivo oman hautansa.
Ehkä mies itse pakenee varhaiseläkkeelle. Erosihan Reinikin kikkelikortin jälkeen lopulta.
1. Auton ulkonäkö viimeistellään jousituksella ja pyörillä - naisen nilkat ja kengät ovat minulle tärkeitä, jne...
naiset ovat hänestä huonoja johtajia ja lasikatto on naisten oma vika? En usko. Ja nuo asenteet näyttävät edustavan Audin mielipiteitä, koska merkki on niin isosti esillä jutussa.
JA on ihan sama luuliko heittävänsä läppää. Sillä ei ole mitään merkitystä, koska moni Audin potentiaalinen asiakas loukkaantui.
Lähdenpä tästä silittämään mieheni paitoja 10 sentin koroissa, ettei suhteeni vetele viimeisiään, enkä menetä muotoani.
Onko Annan Mies puhuu naisesta-juttusarja sinulle tuttu?
Jokainen siinä oleva puhuu omasta puolestaan eikä firmansa puolesta.
ensimmäinen teesi olisikin vielä mennyt huumorilla, eikä siinä vielä suorastaan mollata naista. Samoin naisen vertaamisesta autoon ja katseen kulkeminen auton katsomisen lailla olisi vielä ollut "hyväksyttävää" tuon kaltaisessa jutussa.
Mutta kohdat esim. naisen kyvykkyydestä johtajaksi alkaa olla jo aika paksua varsinkin esimiesasemassa olevalta ihmiseltä.
Totuus sattuu naisia.
Minulle totuus ei ainakaan ole se, että minun olisi oltava miesten takia jatkuvasti viehättävä. Tai minun pitäisi palvella miestäni. Ja meidän perheessä minä olen rationaalinen ja mies menettää pasmansa milloin mistäkin... että mikä ihmeen totuus? Kenen totuus?
Ja jos suurin osa miehistä ajattelee noin, sitä suuremmalla syyllä. Tollasta on turha rohkaista millään tasolla.
Käytiin eilen mieheni kanssa nuo teesit läpi yksi kerrallaan,ja kyllä niistä suurin osa piti täysin paikkansa. Olimme molemmat sitä mieltä, myös minä naisena. Moni kohta pätee myös miehiin.
Joten ei tuo lausunto nyt kyllä aivan potkujen syyski riitä. Kärpäsestä on tehty härkänen. Voisi sanoa että se älähtää jonka nilkkaan kalikka kalahtaa. Löysivätkö naiset teeseistä liikaa itsestään tuttuja ominaisuuksia?
loukkasi suurta osaa asiakaskunnasta... joten työnantajana harkitsisin kyllä. Itseäni juttu nauratti, turha noista loukkaantua, mutta voisin kuvitella, että imagotappio firmalle on melkoinen. Ja naisalaisilla saattaa olla vähän hankalat paikat työskennellä ko. tyypin alaisuudessa.
Hankala juttu.