Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukka petti, kaksoset tulossa

Vierailija
03.09.2009 |

Meillä on 2,5v tyttö 1v 5kk poika ja 5kk poika. Emme kumpikaan olisi vielä halunneet lisää lapsia, koska kaksi nuorempaa lasta ovat olleet tosi vaativia ja se on vienyt voimia todella paljon. Kierukka oli kuitenkin liikkunut paikaltaan ja nyt meille on tulossa kaksoset.

Tukiverkkoa kyllä löytyy ja luultavasti kyllä auttavat, sen minkä pystyvät, mutta silti tulevaisuus pelottaa. Miten jaksan viiden pienen kanssa? Meinasin jo kuopuksen synnyttyä sairastua masennukseen, onneks tajusin hakea ajoissa apua eikä väsymys ehtinyt aiheuttaa muuta kun lievän masennuksen, jonka kanssa olen jo voiton puolella.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitarkastuksen yhteydessä. Luulen että tämä on provo, koska ap olisi ollut raskaana n 3kk synnytyksestä. Ja mulle ainakin sanottiin että eivät mielellään asenna heti kierukoita. Vasta sitten myöhemmin kun on täysin palautunut synnytyksestä ja kuukautiset alkaneet. Neuvolassa ei ultrata heti ku raskaus todetaan. Kunnalliseenkin mennään n12 viikolla.

Tietenkin jos ootte ihan paljaalteen vetään ilman ehkäisyä.

Vierailija
22/25 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitarkastuksen yhteydessä ja jos ei niin kyllä sen kierukan saa perhesuunnittelussa heti kun jälkivuoto on loppunut. Yksi turvallisista ehkäisykeinoista imetyksen aikana.

t. th ja olinkohan numero 9?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitarkastuksen yhteydessä ja jos ei niin kyllä sen kierukan saa perhesuunnittelussa heti kun jälkivuoto on loppunut. Yksi turvallisista ehkäisykeinoista imetyksen aikana.

t. th ja olinkohan numero 9?

Vierailija
24/25 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuoto minulla loppui n. 2viikkoa synnytyksestä ja kuukautiset alkoi 1kk synnytyksen jälkeen.

Uskon kyllä, että meidän tukiverkot toimii. Ovat auttaneet jo näiden kolmenkin kanssa todella hyvin, aina ei ole tarvinnut edes pyytää vaan ovat itse ehdottaneet, että voisivat ottaa lapset. Erityisesti lasten kummit on ollut korvaamaton apu näiden kolmen kanssa, ei ole tarvinnut katua kummivalintoja.

Sterilisaatiota en vielä hanki, sillä saatamme myöhemmin vielä haluta lapsia. Ehkäisy menee kuitenkin vaihtoon tämän raskauden jälkeen.

Niin ja kävin yksityisellä ultrassa pari viikkoa sen jälkeen kun olin tehnyt positiivisen raskaustestin.

ap

Vierailija
25/25 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheet, joissa lapset pienellä ikäerolla eikä haluta heti lisää niin ei saisi harrastaa seksiä? Mitäs varten ehkäisy sitten on? Tiedän, ettei mikään ehkäisy ole täysin varma, mutta se vahinko voi sattua kenelle tahansa.

Meillä on lapset pienillä ikäeroilla ja ehkäisynä hormonikierukka.

Ap:lle tsemppiä. Tulee ihan varmasti olemaan alkuun raskasta, mutta myöhemmin sisaruksista on seuraa toisilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä