G: raskauden keskeytys
Oletko joutunut keskeyttämään raskautesi esim. sikiössä ilmenneen vian vuoksi?
Itse jouduin ko. tilanteesen rv.17. Sikiö ei ollut ns. normaali ja päätimme että emme jatka raskautta.
Mitä mietit nyt sitten kun raskaus on päätetty lääkkeellisesti tms?
Minä mietin että meillä olisi nyt se lapsi joka ei saanutkaan syntyä. Kyllä hän on ajatuksissani vaikka en häntä koskaan katsonutkaan. Ajattelin, että se kuva seuraa minua lopun ikäni. Parempi näin meille.
Kommentit (16)
ja jos kokee, ettei halua vammaista lasta, niin abortti on yksi vaihtoehto.
minkälaisen elämänlaadun haluaa syntymättömälle lapselleen antaa. Voi olla että sikiössä todettu vamma niin paha, ettei lasta voisi ikinä esim. kotona hoitaa.
Ei kannata jeesustella ja kääntää puukkoa jo muutenkin kipeässä haavassa faktoja tietämättä!
Hävetkää te julmat kanssasisaret!
Ainoastaan totuus on sanottu. Pakko ei ole keskeyttä raskautta, mutta se mahdollisuus on. Mitään hävettävää ei ole sen sanomisessa.
mutta vammaisuus nyt erikseen. Sikiöllä voidaan todeta sellainen vamma, että varmuudella syntyy kuolleena joka tapauksessa. Eiköhän tuollaisessa tilanteessa jokaisen olisi 'pakko' tehdä abortti, tieto siitä, että joutuisi synnyttämään kuolleen lapsen olisi varmaan jokaiselle meistä liikaa.
Mutta viestin aloittajan tekstistä huokuu pahamieli ja suru. Silloin yleensä normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen osoittaa myötätuntoa, eikä ala heitellä faktoja valinnasta. Viestin aloittajan perheelle tämä oli ainoa oikea vaihtoehto. Vaikka ei itse aborttia hyväksyisikään, niin myötätuntoa voi osoittaa kanssaihmiselle, jolla on paha olla. Ihmiselle joka on juuri menettänyt lapsensa!!!!
Voimia teille ap!
ei ole pakko keskeyttää raskautta. Ihan riippumatta siitä, miten kukin asian järkevyyden kannalta ajattelee.
Nyt hän itse voi aiheuttaa pahaa mieltä vammaisen lapsen äidille. Tämä toinen äiti voi ajatella, että hänen lapsensako olisi muka ollut pakko abortoida. Ap kun ei edes kerro minkälaisesta vammasta on ollut kyse.
tekisin abortin myös jos saisin tietää,että lapsella on jotain kehityshäiriöitä.
En edes harkitsisi muuta
Kyllä,olen kylmä.
rv 11+6
Jos on jo olemassa lapsia ja siihen sitten syntyy vaikeasti vammainen lapsi, niin se voi olla monille vanhemmille ylivoimainen asia. Parempi se on etukäteen tietää voimavaransa kun sitten todeta ettei kykenekään huolehtimaan sairaasta lapsesta.
Ja edelleen peräänkuulutan elämän laatua.
Eikä tuo aloitus mielestäni mitenkään loukkaa vammaisen lapsen vanhempia.
suomalaisilla on mahdollisuus valita abortti.
Hän ehkä olisi halunnut valita elämän.