Lomien ja muiden tulevaisuuteen liittyvien asioiden suunnittelu miehen kanssa hankalaa.
Asumme yhdessä ja olemme olleet yhdessä pitkään.
Muuten arki sujuu, mutta lomien ja muiden thteisten asioiden suunnittelu tökkii.
Mies ei oikeastaan ehdota mitään, ei kykene päättämään milloin olisi hyvä mennä tapaamaan vanhempiaan pohjoiseen, milloin olla mökillä.
Tämä turhauttaa valtacasti.
olen ehdottanut lomaa ulkomailla. Noh, se tarjous meni ohi suun, koskaei hän osannut päättää.
vielä olisi heinäkuussa yhteistä lomaa edessä , mutta ei hän osaa päättää lähteekö pohjoiseen ja onko siellä muuta sukua paikalla.
Kerran menimme ja tilaa piti olla. Sitten kävikin niin että minä nukuin makuupussissa lattialla kun tarjolla oli vain 80 cm leveä sänky.
Kommentit (20)
Tätä teen välillä. Ehdottomasti.
välillä vaan tuntuu ettei jaksaisi jokaista pyörää pyörittää.
Tarviiko sitä nyt etukäteen hätäillä.
Opettelisit nyt ensin kirjoittamaan ennen kuin jatkat näitä mies-ulinoitasi.
Jos sinä et tuosta alkuperäisestä tekstistä ymmärrä, mitä siinä sanotaan, suosittelisin nepsytestejä ja optikolla käyntiä.
Tuo on todella rasittavaa, että itse joutuu aina suunnittelemaan kaiken kun toinen ei osaa päättää tai saa mitään aikaiseksi.
Aikanaan tuohon kyllästyy lopullisesti - ainakin minä kyllästyin exän saamattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä et tuosta alkuperäisestä tekstistä ymmärrä, mitä siinä sanotaan, suosittelisin nepsytestejä ja optikolla käyntiä.
Kenelle puhut?
Huomaan, että minäkin aina päätän jaksaa tätä. Kunnes en enää jaksa.
Yksinkertaisten asioiden sopiminen on täysin mahdotonta.
Esim matkailuauton reitti ja yöpymispaikat. Aina välillä voi olla tien poskessa, mutta välillä pakko mennä campingiin. Ei hän vain kykene itse sellaiseen.
Ei miestä kiinnosta reissata naisen kanssa. Toinen haluaa shoppailla. Toinen käydä kalassa.
Parempi ku pidätte omat lomat.
Miksi sinulla on tarve päättää miehen elämästä? Todella ahdistavaa, jos mieheni kuvittelisi minun olevan tahdoton sätkynukke.
Ei ole tarve päättää hänen elämästään. Vain pienestä osasta. Kuten esim, koska hän menee tapaamaan sukulaisiaan, joten voin pohtia onnistuisiko se minulla samaan aikaan esim. Ja toki osa lomasta olisi kiva tehdä jotain yhdessä. Siksi. Mutta mulla on paljon enemmän lomaa niin ei mulla itsestäni paniikkia ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarve päättää hänen elämästään. Vain pienestä osasta. Kuten esim, koska hän menee tapaamaan sukulaisiaan, joten voin pohtia onnistuisiko se minulla samaan aikaan esim. Ja toki osa lomasta olisi kiva tehdä jotain yhdessä. Siksi. Mutta mulla on paljon enemmän lomaa niin ei mulla itsestäni paniikkia ole.
Olisi kauhistus elää kaltaisesi ihmisen kanssa, joka väittää, että haluan päättää pienestä osasta elämääsi. Ymmärrätkö, että et voi omistaa toisen ajatuksia ja aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä yksin sukuloimaan, jos on mennäkseen. Tarviiko sinne lähteä aina mukaan.
Hän ehdottomasti saa mennä itsekseen sukuloimasn. Mikään ei estä.
Ja parisuhteessa on tapana jakaa asioita, esim yhdessä lomailla välillä.
tai suunnitella niitä. Ei varsinaisesti päättää toisen puolesta. Tai ainakin se olisi kivaa
Älä yritä ottaan huomioon sellaisen ihmisen mielipiteitä, jolla ei ole mielipidettä. Elämä sujuvoituu kummasti.
Suunnittele itsellesi kiva loma ja kysy, ostatko yhden vai kaksi lentolippua. Ehkä mies haluaa laatuaikaa itsensä kanssa välillä.
Pyydä miestä suunnittelemaan treffiviikonloppu ja katso, kiinnostaako se eri tavalla.
Aloituksessa oli kolme tapaa haaskata lomapäiviä ei-kiinnostavaan: sukulointi, mökkeily ja ulkomaanreissu puolison kanssa.
Onhan se vaikeaa olla proaktiivinen pakkopullan suhteen, joka on itselle lähinnä lisätyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kauhistus elää kaltaisesi ihmisen kanssa, joka väittää, että haluan päättää pienestä osasta elämääsi. Ymmärrätkö, että et voi omistaa toisen ajatuksia ja aikaa?
Jos puolison kanssa ei halua tehdä mitään yhdessä, niin silloin ei kannata hankkia puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puolison kanssa ei halua tehdä mitään yhdessä, niin silloin ei kannata hankkia puolisoa.
Kun puolison kanssa tehdään yhdessä 11kk vuodessa, niin on ihan hyvä lomalla tehdä jokunen viikko asioita ihan itsekseen ja itselleen.
Johan tuossa happi loppuu tuollaisessa suhteessa missä joka ikisen päivän joka hetki puoliso on mukana.
Me ei tehdä itseasiassa arjessa juurikaan. On täysin eri rytmit. Ehehehehe
Tee sinä päätökset, jos mies ei osaa, ja mene sitten suunnitelmasi mukaan. Mies joko osallistuu, tai jää kotiin. Vai onko päättämättömyys häneltä vain vallankäyttöä? Jos ei, niin ehkä sitten päätösten tekeminen pitää ottaa häneltä pois.