Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilokaasusta ei oikeasti ole kivunlievittäjäksi!

Vierailija
02.09.2009 |

Siis kun kivut ovat kovat! KOkemusta on

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin salissa, istuin sängyllä ja tuijotin seinällä olevaa kelloa. Yhtäkkiä huone kallistui, kellotaulu kasvoi ja tikitys valtasi koko tajuntani. Kyllä kipukin samalla lievittyi. ;)

Juuri näin kävi mullekin :) pää pökkyrässä..muta kyllä se kipukin jäi taka-alalle ;)

Vierailija
22/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on omat kokemukset ja minulla omat. eli todella auttoi, pää oli niin sekaisin että kivut siirtyivät taka-alalle. ainut kivunlievitys mistä en voisi luopua on juuri se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa synnytyksessä se otettiin multa pois kun hengitin sitä liikaa ja koko ajan. Eli tekniikka kateissa. Tokassa osasin hengittää sitä supistusten aikana ja auttoi ihan sikana keskittymään "oikein" hengittämiseen. Ekassa mulla oli ilokaasun seurana epiduraali ja tokassa kohdunkaulan puudute. Paha olo ei tullut kummallakaan kerralla ilokaasusta.

Vierailija
24/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilokaasua. Epiduraali oli loistava, aiheutti vain sietämätöntä kutinaa ja oksentamista.

Vierailija
25/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidestä synnytyksestä. pari ensimmäistä meni luomuna, loput on käynnistetty ja niissä kivunlievityksenä on ollut ilokaasu. Se on vienyt pahimman terän supistuksista, minusta ihan kätevä juttu, kun saa itse säädellä.

Vierailija
26/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä just siks kun sai tehdä jotain itse sen kivun suhteen. Ja kun keskittyi laskemaan hengityksiä, kipu jäi toiselle sijalle.

Paska homma kun kielsivät ilokaasun käytön Jyväskylässä. :( Pitää hankkiutua muualle seuraavaan synnytykseen.

Vierailija
27/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 synnytystä takana -ensimmäinen 14 ja käytössä varmaan koko lääkearsenaali, mitä Kättäriltä löytyi... ainoa, mikä auttoi oli epiduraali... mutta se 10h ennen kuin epiduraali voitiin laittaa kokeiltiin kyllä kaikenlaiset kivunlievitykset. Koin, että ilokaasusta ei ollut muuta hyötyä kuin henkistä. Jotenkin siinä maskissa roikkuminen antoi jotain voimaa.

Nyt toinen synnytys 2vkoa sitten 2,5h vauhtiversio ja supparit niin kovat, että edes epiduraali (kuka muuten väitti, ettei lyhyessä synnytyksessä ehdi saada? Kyl mä ainakin sain) ei vienyt supistuskipuja -ilokaasu toimi täydellisesti epiduraalin rinnalla ja todellakin lievitti kipuja. Ehkä osasin sitä nyt paremmin käyttääkin, en tiedä.

Vierailija
28/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilokaasua synnytyksissä! Itselleni siitä oli TOSI paljon apua.

Vierailija
29/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on siis synnytyssaleissa niin huono ilmanvaihto, että sairaalahenkilökunnalle tulee terveysriski jos maallikot annostelevat ilokaasua itse. Näin ne sanoo. Ilokaasun tilalla on oxynorm-piikki, joka kyllä auttaa vähän mutta eri tavalla. Siitäkin tulee huppeliolo, mutta ilokaasun vaikutus on silti parempi juuri sen takia että sitä voi annostella itse ja sen ottamiseen voi keskittyä niin että kipu jää taka-alalle.

Tää kielto tuli muistaakseni viime vuonna.

Vierailija
30/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen hiprakkahan siitä tuli siinä vaiheessa kun kaikki oli vain yhtä isoa supistusta.