Voisko jättää hetkeksi pienet lapset kaksin?
lapset on 9v ja 4v. Kävisin tosi äkkiä kaupassa aikaa menee vartti. Uskaltaisinko jättää siksi aikaa kaksin.
Tietty lapsille jää puhelin.
Kommentit (28)
Jos noita ei voi mukaan ottaa. Kyllähän sitä monet jättää 9v lapsen vahdiksi 4v kotiin vähäksi aikaa.
Itsehän toki lapsesi tunnet ja tiedät, että voiko noihin luottaa. Erityisesti voiko 9 vuotiaaseen luottaa.
Ja tuolle yhdelle, eihän se 4v jäisi yksin sinne kotiin vaan lähes 10-vuotiaan siskonsa kanssa.
niin aika menisi varmaan sitä katellessa. Itse jättäisin jos voin luottaa 9v.seen ja tiedän että 4.v ei keksi heti mitään kepposia
Kaupassa tuli käytyä. siinä ne istu sohvalla mihin jäikin kun lähin. katteli junioria.
aikaa meni tarkalleen 22min eli enemmän kun olin laskenut, mut olisin voinut vielä pikkasen nopeemmin reissun tehä.
Yks mamma tänä vuonna pääsi lehteen kun lähti kotoa pihalla KÄYMÄÄN muutamaksi minuutiksi ja 5- vuotias heräsi, lähti ulos ja eksyi kotipihaan.
Joku teki poliisille ilmotuksen ja lastensuojeluun meni se homma.
Itsellä on neljä lasta. Ja tiedän miten 9- vuotiaat saattaa kilttinäkin alkaa jeesaan remontissa.
On kilttejä lapsia jokka herää kun äiti nukkuu ja käy laittamassa hellan päälle ja pizzalaatikko on päällä ja kohta palaa.
Minusta tollanen on ihan selvää välinpitämättömyyttä. Entä jos se telkkari syttyy palaan?
Mitä sanot poliisille kun lapsi kuolee palavaan autoon? NÄIN ON KÄYNYT SUOMESSA.
Tai että lapsi leikkii auton ympärillä kun äiti starttaa sutoa ja lapsi jää auton ja seinän väliin.
Minunkin sisko on 4- vuotiaana 70- luvulla käynyt lähikaupassa: äiti antoi rahaa jä täti kaupassa otti ostokset kassiin. Silloin ei ollut lastensuojelulakia, onneksi nykyään on!
6
Missä teidän 9-vuotiaanne ovat koulun jälkeen, kun vanhemmat ovat töissä? Iltapäiväkerhoonkaan ei 9-vuotias enää pääse.
Menevätkö he hoitoon iltapäiviksi vai oletteko itse kotona?
kiipesi ottamaan yläkaapista mehumaijaa, jalka lipesi, tippui kivilattialle, löi päänsä seinään ja katkasi kätensä.
Onneksi oli känny lähellä ja lapset päiväunilla.
ja jättää kotiin yksin vasta murkkuikäisenä (silloinkin kyllä voi käydä mitä vain) mutta ei tuossa mitään kovin vakavaa ole. oma äiti tuntee lapsensa parhaiten, itse olin viikonlopun 11 v vuoden ikäisen veljeni kanssa kotona eikä siinä ollut yhtään mitään.