Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka "osaatte" siivota kotianne, auttaisitteko vähän:

Vierailija
01.09.2009 |

Olen jo pitkään miettinyt että oon varmaan tosi usavuton, mutta mulla ei oo ihan selvää kuvaa miten kotia "kuuluisi" siivota. Parkettia pesen parketinpesuaineella ja vessanpöntöt wc-ankalla, mut muualla en käytä pesuaineita kun en oikein tiedä miten niitä käyttäisi.

Käytättekö te yleispesuaineita tms. esim. pöytätasojen tai kylppärin puhdistuksessa?

Entä mitä työvälineitä käytätte?

Mä käytän Sinin moppia (tai sellanen levymallinen pyyhinväline), siihenkin mulla on vaan yks pyyhintäpää kun en tiedä mitä niillä kaikenmaailman mikrokuituhärveleillä vois tehdä. Ja vessaharjalla pesen pöntöt, kylppäriin ja vessaan on oma rättinsä ja kaiken muun putsaan ihan tavallisella tiskirätillä. Onko ne mikrokuituliinat sun muut oikeesti hyviä? Tai ne erikoisemmat rätit?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on oikeasti hyviä, ainoastaan vaikeempiin tahroihin käytän sit suihkepullossa olevaa pesuainetta. esim mikrokuituliinalla lähtee ovista ja kaaleleista jäljet ilman pesuainetta.

Vierailija
2/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin pääpiirteissään sinun siivoamisesi on ok! Eikö se siisteys ole tärkein juttu, se miltä näyttää?! Kotisiivouksessa ei ole tarpeen käyttää mitään hirmu vahvoja aineita. Olen ollut parissakin yhteydessä siivouskoulutuksessa ja siihen siivoamiseen hyvä pesuaine on ihan tavallinen astianpesuaine! Mikrokuituliinat on oikieastikin hyviä lianirrottamisessa! Mut, jos apua kaipaat, niin mene käymään jossakin siivousvälinetiä myyvässä liikkeessä, niin osaavat kertoa, mitä milläkin välineellä tehdään - mutta pidä varasi - kotissivouksessa selviää varsin pienellä välineistöllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suihkupulloon olen itse tehnyt yleispuhdistusaine+vesi-sekoituksen. sitä käytän esim. vessan lavuaarien pesuun ja jos lattialle kaatuu vaikka maitoa, ei ala haisemaan niin kun pelkällä pyyhinnällä.

Vierailija
4/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää käytössä pitkään, ja niiden kanssa ei tarvitse pesuaineita.

sääntöjä:

-kuiva lika lähtee kuivalla, älä siis pyyhi pölyjä kostealla.

-Vesi ei puhdista, laita aina veden sekaan tippa pesuainetta, veden pintajännityksen poistamiseksi

-yleipesuaine on hyvä normaaliin siivoukseen

-tehokkaimpia ovat happamat ja emäksiset aineet, esim happamalla saa kalkkisaostumat suihkusta, emäksisellä rasvalian keittiöstä..

-älä sekoita hapanta ja klooria keskenään, syntyy kemiallinen reaktio!

siivoa ylhäältä alaspäin, puhtaasta likaiseen

terv. siivooja

Vierailija
5/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhitkö todellakin kuivalla mikrokuituliinalla pölyt pinnoista. Mahtaa leijailla ilmassa pölyä, en meinaan ole sellaista rättiä vielä löytänyt, joka ilman kostuttamista pölyt poistaa.

Toisaalta sanot että mikrojen kanssa ei tarvitse pesuaineita ja kuitenkin neuvot käyttämään pesuaineita. Höh...

Vierailija
6/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kostuttaa ja vääntää niin kuivaksi kuin mahdollista että esim. sormenjäljet lähtevät lasipinnoilta. pelkällä kuivalla ikkunaliinalla saat hangata sitä lasia vaikka tuomionpäivään mutta se lika ei lähde, leviää vain.

t. toinen siivooja

Vierailija
7/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tähän mennessä puhdistanut hankalammat tahrat nk. ihmesienellä (pelkkään veteen kostutetulla), onko mikrokuituliina yhtä tehokas, tai mikä siitä tekee paremman kuin ihmesienestä?

ap

Vierailija
8/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyyhin käytännössä kaikki pinnat (lattiat, seinät, ovet, tasot) kerran viikossa. Ensin perusteellinen imurointi, sitten ylhäältä alaspäin etenevä pyyhintä, lattiat lopuksi. Vessanpytyn sisään wc-ankkaa. Peilit ja ikkunat suihkutettavalla ikkunanpesuaineella. Joka tilaan oma mikrokuituliinansa, jonka pesen 60 tai 90 asteessa käytön jälkeen. Meillä on aina tuoksuvan puhdasta, vaikka sekaista saattaakin olla kun kaksi pientä lasta levittelee kamojaan ja rakentelee majojaan :)

Vierailija
9/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muu on yritetty. mikrokuituliina tosiaan on erittäin tehokas mutta ihmesieni on sitten ihan eri luokkaa jo. sillä lähtee jopa permanent tussi.

mikrokuituliinoja tosiaan silti suosittelen, koska ne ovat pitkäikäisempiä ja voi pestä uudelleen ja uudelleen. tulee aika kalliiksi käyttää aina ihmesientä.

t. se toinen siivooja

Vierailija
10/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyyhin käytännössä kaikki pinnat (lattiat, seinät, ovet, tasot) kerran viikossa. Ensin perusteellinen imurointi, sitten ylhäältä alaspäin etenevä pyyhintä, lattiat lopuksi. Vessanpytyn sisään wc-ankkaa. Peilit ja ikkunat suihkutettavalla ikkunanpesuaineella. Joka tilaan oma mikrokuituliinansa, jonka pesen 60 tai 90 asteessa käytön jälkeen. Meillä on aina tuoksuvan puhdasta, vaikka sekaista saattaakin olla kun kaksi pientä lasta levittelee kamojaan ja rakentelee majojaan :)

Vierailija
11/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse silti suosin enempi ns. masliinaa joka sitoo itseensä myös pientä määrää likaa, karvoja jne..

loistotuote esim siniltä.

Vierailija
12/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kokeilla aina ensin että pinta sietää ihmesientä, esim maalaltut pinnat voivat kärsiä..

itse olen huomannut miten vahvoja myrkkyjä kotitalouksille myydään ruokakaupoissa, saa olla tarkkana ettei saa vahinkoa aikaiseksi.

Vierailija
13/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin kerran tolupurkkeja, ja kaksi hyvin samannäköistä purkkia oli toistensa vastakohtia.. toisessa oli ph 3 ja toisessa 10, kumpaa siis käyttäisitte? hurjia ovat molemmat tavalliseen siivoukseen..

Vierailija
14/14 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin kerran tolupurkkeja, ja kaksi hyvin samannäköistä purkkia oli toistensa vastakohtia.. toisessa oli ph 3 ja toisessa 10, kumpaa siis käyttäisitte? hurjia ovat molemmat tavalliseen siivoukseen..

käyttökohteita oli esim lasten lelut.. happamia aineita lastenleluihin! :(