Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Huhtikuun helmet 2009 - syyskuu ***

Kommentit (299)

Vierailija
181/299 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin jännä kun tosiaan äkkipikaisuudessa sanotut mutamat sanat voi saada yllättävän paljon pahaa mieltä aikaiseksi.Etenkin väsyneessä mielentilassa sitä saattaa joskus ikävästikin tokaista. Kiva että kristiinallakin on jo parempi mieli. Toinen mikä sitten aikanaan tulee herättämään pienellä sanoilla suuria tunteita on kun meidän pienet oppii ekat sanansa...

minä odottelen että meidän pikku sankari nukahtaa. Viime yö olikin luxus; syönti 0130, syönti 0420, viereen 0530 - tutitusta ja syönti 0630 ja 0700 nousin itse. Nyt oli illalla 20 minsan unet seiskan jälkeen mutta ihan tööt tuo on siitä huolimatta.

Kaipa tuo mun mies on niin vanha että sille toi julkinen imetys (siis oman vaimon) on jotenkin ihan nou nou. Mulla ei ole mitään henkistä estettä itselläni vaan imetän kyllä vaikka kahvilassa jos mies ei ole mukana.

Äh, kai mun pitää mennä pitämään tuota yhtä sormesta kiinni kun uni ei näy muuten tulevan.

Hyviä öitä toivottaa Päkkänä

Vierailija
182/299 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs Verticia, tuliko viikonlopun jäliltä kakkuähky?

Sylvikö on jo matkalla (?), jos ei niin mukat reissut.

Niin ja ollaan me ihan oikeesti hyviä kun saadaan paljon vertaistukea aikaiseksi.

Hyvä me!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/299 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla kehaseen, että mieheni vaikka on jo "vanha" ei nolostu eikä pistä pahakseen julkista imettämistä ei minun eikä muiden. Joskus ollut asiasta puhetta on sanonut, että luuletko, että ketään kiinnostaa katsoa imettävän äidin rintoja?(herrasuorasuu40vee).

Hyvä ruoka parempi mieli. Nälkäisenä meillä töräytellään ja väsyneenä. Eli ei muuta kuin syömään ja nukkumaan. Hauska kun täällä on näitä presidenttien kaimoja Martti ja Urho. Ja Kekkosen vaimo taisi olla Sylvi? Onko nimi enne?

Rauhallista yötä kaikille!

Vierailija
184/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt kuolannut sen tripp trappin perään. On vaan tietty aika kallis. Mä voisin varmaan sen rahan uhratakin sillä sakulle ei ole kauheasti mitään tarttenut isompaa ostaa. Seuraavan koon turvaistuinkin odottaa autotallissa. Mies meinas kyllä kattoon pomppaa kun kuulin sen hinnan. Ehkä tässä siis pehmittelen vielä.

Ikeassta vielä piti mainita, että mä kyllä tykkään kun sieltä saa tavaraa niin edullisesti. Kaikki ei tietysti nyt mitään huippulaatua ole. Kaikki astiat ja lasitkin on sen hintasia, ettei harmita jos lapset rikkoo. Meillä on myös paljon ikeasta ostettua huonekalua ja tyytyväinen olen ollut. Sitten kun jostain päästä säästää niin vois ehkä joskus sitten uskaltaa sellaisen tripp trappinkin ostaa.

Jos siis pikkuäiti joskus sieltä kaukaa tänne ikeaan eksyy niin sitten on pakko tehdä jätski/hodari treffit sinne jotta nähdään. Meidän perheen suosikit on noi hodarit kun taitaa olla jotain 70 senttiä kipale :-)

Mukavaa päivää kaikille!

Päkkänä

Vierailija
185/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainostanpa vielä:

Ikeasta:

ANTILOP Lastentuoli + istuinvyö 14,95 € / kpl. Ja vitosella saa vielä erillisen tarjottimen tuoliin kiinnitettäväksi.

Ikeasta saa tosi halpaa tavaraa ja sit jos ei osta ihan halvinta, niin ihan laadukastakin. me käydään yleensä kyllä lihapullilla, vaikka on ne hodaritkin hyviä

tuuti

Vierailija
186/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin minusta tuli äiti.

Tein ja söin lämpimiä aterioita.

Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.

Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Nukuin niin myöhään kuin halusin,

enkä kantanut huolta siitä,

kuinka myöhään menin nukkumaan.

Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.

Ennen kuin minusta tuli äiti,

en tullut ajatelleeksi,

olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.

En miettinyt koskaan rokotuksia.

Minun päälleni ei oltu koskaan

oksennettu,

kakattu,

syljetty,

pureskeltu,

pissitty

eikä nipistelty pienillä sormilla.

Minulla oli täydellinen mielenhallinta,

-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.

Nukuin koko yön.

En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,

jotta lääkärit voisivat tehdä

kokeita tai antaa rokotuksia.

En ollut koskaan katsonut itkuisiin

silmiin ja itkenyt.

En ollut koskaan ollut äärettömän

onnellinen yksinkertaisesta hymystä.

En ollut koskaan istunut myöhään yöllä

katsellen nukkuvaa lasta.

En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,

vain sen vuoksi,

etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.

En koskaan ollut tuntenut sydämeni

murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,

kun en voinut lopettaa kipua.

En koskaan ollut tiennyt,

että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.

En koskaan ollut tiennyt,

että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.

En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

En tiennyt miltä tuntuu,

kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.

En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,

kun syöttää nälkäistä vauvaa.

En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.

En tiennyt, että jokin niin pieni

voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

En ollut koskaan noussut ylös

yöllä kymmenen minuutin välein

tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.

En ollut koskaan tuntenut sitä

lämpöä,

iloa,

rakkautta,

sydänsärkyä,

ihmetystä

tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.

En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

En oikeasti tiennyt mikä on elämän tärkein asia,

enkä tiennyt mistä oikea,aito,todellinen onni löytyy,

vaan kulutin aikaani ja voimiani turhaan etsimiseen.

en tiennyt sanan,korvaamattoman arvokas,merkitystä

en tiennyt,että nämä pienet ihmeeni,

ovat elämäni suurin saavutus,ja kaikki muu

heihin verrattuna on turhaa.

En myöskään ymmärtänyt,että äitiys on ikuista,

vuosien mittaan se vain hiukan muuttuu,ja

vaikka lapset kasvavat,tulen aina murehtimaan,

ja miettimään heidän hyvinvointiaan.

Vierailija
187/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkumiitti oli huippu!!! Oli ihana nähdä muita äitejä ja pikkuisia :) Ja sattumoisin Magdan kanssa oltiinkin jo törmätty synnärillä :) Otetaan pian uudestaan! :)

On kyl mukavaa, kun on ohjelmaa päivisin.. Miitin jälkeen Saara oli huippuhyvällä tuulella, samoin kuin muskarin jälkeenkin. :)

Annoin saaralle eilen päivällä päärynäsosetta, ei oikein huolinu :/ Mut illalla söi Muksun marjaisaa lempeää ensi puuroa varmaan yhden rkl verran :) Kello herätti meidät tänään 9.30, kun tulee kummitäti puolilta päivin kyläilemään. :) Ajattelin laittaa tortilloja, nam.

Mun mielestä imetys julkisilla paikoilla luonnollista, myös mies ajattelee niin. Aluks kyllä suojaili meitä ;)

Tunnustaudun myös ikea faniksi! Meillä sieltä mm. tv-taso, sängyn runko, vaatekaapit ja pari lipastoa. Ihan laadukkaita ovat. Keittiön pöydän hankin muualta, halusin kotimaista massiivipuuta. Kannatan myös tripp trapp tuolia, voi kun olisin taas töissä ni ei tuntuis missään. Mut onneks miehel taas enemmän töitä! :)

Oltiin viikonloppuna kylässä mun nuorimpien serkkujen luona. Tytöt 4- ja 6-v. tykkäävät Saarasta valtavasti! :) Saatiin sieltä seuraava autonistuin, muovinen syöttötuoli (ajattelin mummin luokse viedä), vauva pulkka, kolmipyörä ym. ja ihanat espritin farkkuhaalarit ja farkkuliivihame :)

Mut nyt otan imurin kaapista ja suoritan pikasiivouksen ;)

Emppuli ja Saaruli 5,5 kk

Vierailija
188/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen tekstin löysin fb:stä, oli pakko pistää tänne kun oli mielestäni kiva:)

Verticia, laitoin eilen taas sulle kutsun Farmtowniin, tuliko?

Älkää tytöt olko huolissanne,tarkoitus ei ole hävitä mihinkään fb:iin, haeskellaan vaan naapureita farmiin;)

Joku kyseli muita täysimetyksellä olevia, täällä vielä toistaiseksi täysimetyksellä mennään, tarkoitus olisi 6kk päästä.

Meillä pulautellaan ihan hirveesti joten siinä mielessä tuskin maltan odottaa että ruvettaisiin kiinteitä syömään.

Meillä on tavallinen puinen syöttötuoli, se on mun mieheni vanha tuoli joten siinä on tunnearvoa:)

joku kyseli että enkö asunut jossain kauempana kuin naantalissa?

Jep, mutta kun nämä kunnat yhdistyi naantaliin vuoden alussa niin meistä tuli naantalilaisia.

Kaunista päivän jatkoa.

Vierailija
189/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti oli taas kommentoitavaa, mutta tuun kommentoimaan sit kun taas kirjottelen wordin kautta.

Meillä piti olla eilen neuvola mutta neuvolan täti olikin tullut kipeeksi joten vasta maanantaina saadaan taas kuulla kuinka meijän pienestä on tullut jo iso... =).

Tosiaan pillitän vähän väliä kun jouduin tekemään raskaan päätöksen ja varaan meijän rakkaalle koiralle lopetusajan, sen verran pahasti ja paljon sen nisäkasvaimet on kasvanu lyhyessä ajassa että en halua sen joutuvan mulle selkeesti osottamaan että on kipuja. Tyttö ihmettelee että mitä tapahtuu kun äiti itkustaa vähän väliä, toki samaa ihmettelee koirakin. Mutta meen vielä nauttimaan viikonloppuna mökille koiran kanssa kunnon metsälenkistä ja pesen sen nätiksi. Mutta oikea päätös. Ja haluan muistaa sen vielä tommosena iloisena ja kohtuukuntoisena kun kipeenä ja vihasena. Siltä kuitenkin on jo kerran leikattu kaks nisää ja oli niin kipeä sen jälkeen ja oli kipuja ennen sitä kun oli tosi äreä.

Meillä alettiin eilen maistella puuroja, ei suurta suosiota nauttinu, mutta meni kumminkin jotain alas. Annoin nyt myös aamupuuron.

Jaa, vaunut heiluu, täytyy vissiin mennä, mutta tuun siis kommentoimaan sit paremmalla ajalla ja pitemmällä tekstillä. Mutta tosiaan, hämmästyin kun ajattelin vilasta paljonko maaliskuiset tai toukokuiset kirjottelee... kai ne kirjottelee muualla, mutta pysytäänhän me täällä, jooko? Ollaan me vaan eriahkeria kirjottelijoita, varsin hyvä vertaistukiporukka meillä!!! KIITOS SIITÄ KAIKILLE!

Satuilija ja Aamu 5 kk ja 2 pvä

Vierailija
190/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satuilijan koiraa ja sailorin tekstiä. jupe tempoo tukasta ja vaatteet on puklussa, pitää mennä

tuuti

Vierailija
191/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutuksen kyyneliin meni täälläkin ja taas hieman ajateltavaa tuossa kun täällä äiti komentelee ja välillä karjuukin tuolle jälkikasvulle... ja totta tosiaan, mitä ihmettä sitä elämällään tekisi jos ei tuota trioa olisi tässä pyörimässä.. halaukset ja äidin rakkaudentunnustukset sai koko kööri kun olin tuon sailorin jutun lukenu..

Ja satuilijalle.. juuri ystävän kanssa eilen kahvikupin ääressä todettiin miten tärkeitä nuo karvajalat elämässä ovat.. kovasti voimia täältäkin sinulle näin kahden turren omistajana voin vain aavistaa tuskasi.. t.orvokki

Vierailija
192/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos turkumiitistä tytöt!Oli oikein mukavaa. Miten me saatiinkin kulutettua siellä niin kauan aikaa..oltiin 13.00-17.30!tai jotain sinepäin.no aika menee nopeesti kun on hyvää seuraa..Otetaan uusiks pian mut vois treffaa vaiks jonkun kotona kun toi kauppakeskustreffailu tulee niin kalliiks kun aina lähtee jotain ihanuuksia mukaan.

Eilen oli 4kk neuvola,tosin Niilas on jo 4,5kk. Mitat 7190 ja 65cm, hyvin kasvaa tissillä eikä soseita vielä tuputettu kummemmin, maisteluu voi kuulemma jatkaa. ja hyvä niin kunnei Niilas viel osaa syyä.

Osanotto ja surumieli Satuilijan koirasta. Mut eläinten kanssa toi päätös on mun mielestä yleensä eläimen parhaaks jos on kipeä. ne kun ei ymmärrä sairastamista samoin kun ihminen.

Mulla on ollu ihan kökkö päivä, välillä v'''ttaa tolkuttomasti. Oppari pitäs olla valmis 16.11 enkä saa mitään tehtyy kun Nirppu nukkuu pätkäunia(maks 1h) ja mieskin vaan nukkuu tai pelaa pleikkaria prkl! No huomenna alotan raivolla kun sillä on vapaa. Saa luvan hoitaa Nirppua.

Tissittelystä julkisesti. Munkaan mies ei pidä siitä. Mua ei juuri haittaa se että tissi vähän vilahtelis vaan se jos vauva vääntelee eikä syö kunnolla, jollakin muullakin oli täällä sama homma.

Isovanhemmista ja perhejutuista. Mä oon meidän perheen esikoinen ja ikäeroa nuorimmaiseen on 20 vuotta. Niilaksella on siis esikouluikäinen setä,hehee:) Isovanhempia on kolme mummia ja kaks pappaa ja lisäks kolme isomummia, joista tosin yks jo aika huonona. mut jokatapauksessa apujoukkoja on ihan kivasti.

Tänään tuli valokuvia postissa,ihanaa saa laitella vauvakirjaa. Isovanhemmille ajattelin postitella joitain. Tosin ajattelin tehä niille vaikka joululahjaks semmosen kirjan kun ifolorilta saa..tosin ehkä vast seuraavaks jouluks ois parempi jos malttaa vaan odottaa, ois sitte enempi tapahtumia.

Niilas on alkanut viihtymään vaunuissa ulkona,jee! Se ratasasetus on hyvä, siinä tykkää pötkötellä ja kattella puita. Kun tulee väsy,lasken selkänojan alas ja nukahtaa suht helposti yleensä. Unet ei tosin lenkilläkään paljon yli tuntia kestä vaikka kuinka yrittäs heilutella ja rallailla uusiks uneen kun herää.

Nyt valmistelemaan lähtöä.mennään kummitätille kylään ja viiään pieniä vaatteita ja kehto kun sielläkin odotetaan pikkusta.

Jadeade

Vierailija
193/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin Jadeaden ja Niilaksen 4,5 kk tiedot tuohon pinon ekaan viestiin.

Ihana oli runo. Tuli täälläkin tippa silmään

Päkkänä

Vierailija
194/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana runo Sailori! :-)

Julkinen imetys ja miehet. Mieheni ei ole kertaakaan onneksi kommentoinut julkista imettämistäni. Ilmeisestikään hänellä ei ole mitään asiaa vastaan...Liekö asiaan mitään vaikutusta sillä, että on alle 30-v. Jos olisi jotain vastaan, niin olisin sanonut, että imetän, olipa hän asiasta mitä mieltä tahansa. Oma mielipiteeni on, ettei aikuiset ja isommatkaan lapset mene piiloon syömään. Anoppikin kerran ehdotti, että imettäisin Prisman vessassa. Totesin vaan imettäväni samalla kun juodaan kahvit viereisessä kahviossa. Teki mieleni sanoa, että et sinä itsekään vessassa syö. Ja jos joku saa kiksejä paljaana vilahtavasta tissistäni imetyksen aikana, niin jo on huonosti asiat ko. henkilöllä. ;-) Ja kyllä ainakin tähän saakka kaikki kohdalle sattuneet henkilöt on älynneet olla tuijottamatta kun imetän. Nähdäkseni on kyse yhdestä maailman luonnollisimmasta asiasta. Luulen myös, että nälkäänsä itkevä vauva herättäisi enemmän ihmetystä kuin rauhallisesti ruokaileva. Ja eihän imetyksestä tarvitse nostaa haloota...hoitaa homman ja sillä hyvä. :-) Tosin myönnän itsekin alkuun jännittäneeni, miten julkinen imetys onnistuu...Lähinnä mietitytti, jos vauva alkaa vääntelehtiä tai huutaa kuten joku muukin jo mainitsi.

Meillä on puinen syöttötuoli. Käy hyvin keittiön muuhun värimaailmaan. Yritän edes jonkin vauvajutun saada sointumaan kotiimme. :-) Pehmuste on ihan must ja istuminen näyttää sujuvan mukavammin pehmusteen kanssa.

Huh mikä vuodatus. Nyt pitää jatkaa siivoamista kun vaunuissa edelleen nukutaan.

Taapero82

Vierailija
195/299 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä oli lopulta niin täynnä ohjelmaa, että mietin muistinko syödä, jotain on tullut syötyä kun ei isommin nälkä vaivaa, taisi mennä suklaatia melkein levy.

Kiitos Sailorille tunteita nostattavasta runosta. Täytyisi jotenkin saada se paperille, voisi laittaa vaikka vauvakirjaan mikä tuli mieleen jadeaden kirjoitujsesta, voisi sitäkin joskus täytellä.

Itse olen joutunut luopumaan lemmikeistäni allergiani vuoksi ja vaikkei niitä lopettaa tarvinnut (kissojani) itkin silti kauan ja kaipasin niitä näin niistä monena yönä unta vielä vuosien jälkeen. Surutyötä tehtävä kun lemmikistä joutuu luopumaan. Niiden elämä niin lyhyt.

Jaa saa nähdä milloin ikeaan pääsen ehkä ensi kesänä jos saisi miehen innostumaan kesäloma reissusta. Voisi poikia viedä Korkeasaareen ja Linnanmäelle. Isyyslomaa viettänyt rakennuspuuhissa on autotallin viimeistelyä ja yläkerrassa aloittelua.

Remonttirieskan vaimo toivottaa kauniita unia! Tomppa nukahti syliin tässä samalla.

Vierailija
196/299 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Kassun toinen ukki osti mummolaan sen n.15e hintaisen Ikean syöttötuolin ja siihen sen pöydän. On ihan "soiva peli" ja todella edullinen. :-) Oli vaan ukilla palanut käämit Ikean käytävillä ja vannotti, ettei koskaan ikinä enää mene kyseiseen kauppaan. ;-)

Lemmikkejä ei meillä tällä hetkellä ole, mutta lapsuuden kodissa asuessa toinen koiramme lopetettiin sairastelun vuoksi ja toinen nukkui pois. Lisäksi mieheni lapsuuden kodin kissa kuoli puolitoista vuotta sitten ja koira täytyi lopettaa toukokuussa. Raskasta aina luopuminen. Itselle lemmikit olleet perheenjäseniä. Sairasta eläintä ei kuitenkaan mielestäni pidä väkisin pitää elossa, vaan tarjota hällekin arvokas tapa päästä lepoon.

Kohta pitäisi taasen jatkaa valokuvien laittoa albumiin. En ole varmaan eläissäni näin paljon ottanut kuvia kuin Kassun syntymän jälkeen. Eka 200 kuvan albumi on täynnä ja toinen hyvää vauhtia täyttymässä. Oma hommansa vaan on kun laittelen ne kiinni kulmatarroilla... :-)

Taapero82 ja Kassu pian 6kk (23.9.)

Vierailija
197/299 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla mennään allergiatutkimuksiin, kutsu tuli eilen. Olen ihan itse nyt ollut maidottomalla dieetillä ja selkeästi ovat Pikkuisen ihottumat parantuneet. Toisaalta hyvä (raukkaa ihan itketti kun aiemmin rasvailin osin rikkinäisiä taipeita), mutta toisaalta harmittaa, kun maito on kuitenkin niin iso osa ns. normaalia ruokavaliota. Hankalaa on välttää sekä äidillä että lapsella.

Hampaiden pesusta: Meille tuli n. viikko sitten eka hammas ja toinen pilkottaa ikenen alla. Heti sitten ruvettiin pesemään sitä puhjennutta hammasta suurella innolla - meillä ainakin tuntuu olevan Pikkuiselle mieluista.

Syöttötuoli: Komppaan Orvokkia. Meillä ostettiin esikoiselle Stokken Tripp Trapp ja se siirtyy nyt Pikkuiselle. Vaikka onkin hintava, niin on ollut minusta loisto-ostos. Esikoinen on siis nyt käyttänyt sitä 7 vuotta (todellakin kasvaa lapsen mukana), kertaakaan ei ole edes meinannut kaatua ja näyttää edelleen hyvältä! Uuden pehmusteen ajattelin ostaa.

Nyt pitää painua: kauppaan ja takaisin pitää ehtiä ennen kuin koululaiset tulevat puolen päivän jälkeen.

Juliaana ja Pikkuinen about 5,5kk

198/299 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin yritän tässä jotakin rustailla.. aina välillä oon käynyt täällä lukemassa juttujanne

mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa.. Osasyy kyllä tää sivujen päivitys jonka ansiosta oli pakko soittaa tekniseen tukeen jne jotta saisin tunnuksen taas toimimaan..heh, ei kestänyt ku se joku 3kk? soittaa sinne:D

Meillehän syntyi poika 2.5. joka oli 61cm ja 3880g. Hän on nyt siis n 4,5kk. Esikoinen kyseessä.

Synnytystarinaa en varmaan enään rupea rustaamaan sen kummemmin:) mutta lyhyesti niin meni kivasti -ensioireista laskettuna syntyi noin tasan vuorokauden kuluttua mutta se aktiivivaihe sairaalassa meni aika nopsaan loppuenlopuks,

kesti noin 5h siitä kun tultiin sairaalaan että poika näki "päivänvalon". Ammeessa olin reilun tunnin ennen kun alkoi ponnistuttamaan, se oli kyllä ihan mahtava juttu se amme!

Vaikka kevään ruuhkat pelottikin taustalla niin sattui kohdalle rauhallinen päivä ja pääsi synnyttämään sinne minne pitikin (nkl) ja saatiin perhehuonekin. Aivan loistava kokemus oli ensikertalaiselle tuo sairaala-aika.

Meitä opastettiin hyvin ja oli sitten mukava päästä kotiin jatkamaan harjoituksia:)

Kotona on mennyt ihan kivasti, siinä 1,5kk -2,5kk oli sellainen kausi että masu

vähän vaivasi alkuiltaisin pojalla mutta onneksi se meni nopsaan ohi.

Pojalla on kokoajan ollut mahtava ruokahalu ja onkin kasvanut ihan huimaa tahtia. Olin itsekin aika iso vauva ja tuo jätkä on kyllä tullut äitiinsä :)

No, ainakin haba kasvaa kun tuota jötikkää kanniskelee päivät pitkät. 4kk oli mitat 65cm ja 9kg että taitaa ehkä olla tämän sakin painavin kaveri:) Mutta äidinmaidolla kun tuo kasvaa niin eipä kai siinä mitään.

Ja kohtahan nuo ipanat lähtee liikkeelle niin varmasti tasoittuu kasvu:)

Päivät menee aika kivasti kaverin kanssa hengatessa. Eihän tuo paljoa enään päivisin nuku.

Pari viikkoa sitten aloiteltiin perunan ym maistelu kun poika on kuitenkin niin iso jo ettei pelkkä maito oikein pidä nälkää - keskimäärin 2h välein ollu syömässä kokoajan. Yölläkin. Mutta nyt toivottavasti pitenee hiukka niin on munkin sitten helpompi suunnitella menoja ym. Ainakin nyt mennyt noin viikko siten että 2 herätystä /yö ja 4-6h pätkiä unta (koputtaa puuta..)

Ainiin, alussa ja vielä noin 1kk sitten maistui tuttipullostakin maito ja tutti kelpasi lohdukkeeksi jos itketti mutta sitten tuli täysi stoppi. Tuttia jos tarjoaa niin lentää kaaressa jonnekin ja pullo ei kelpaa. Ei mikään vaikka eri tutteja ym pulloja tarjottu ja eri syöttöpaikkoja yms asennot, valaistus jne kokeiltu. Eli tällä hetkellä mä en pääse minnekään yksin! Neukkis neuvoi et suoraan nokkamukia vaan ja sitä me nyt sitten pikkasen harjoitellaan joka päivä ruoan yhteydessä.. Taitaa olla aika yleistä tällainen

mitä netistä on lukenut. Oliko täällä kohtalotovereita?

Tarkoitus ei ole lopettaa imetystä vielä mutta olisi kiva jos olis joku "backup plan" jos esim haluaisi kampaajalla käydä rauhassa...:) noh, onneks nyt on noi kiinteät pikkuhijaa tulossa ohjelmaan jne niin se antaa toivoa!

Mutta lopettelenpa tällä erää ennen kuin tulee joku kilsan viesti ja kirjoittelen pian uudestaan!

Ihanaa alkanutta syksyä meille kaikille!

Voikaahan hyvin

T.iza ja pikkanen :D

Vierailija
199/299 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä jatkuu

Ei pitäisi piilottaa suruaan,

eikä siirtää kauaksi tulevaan.

Syvä suru on surtava aikanaan,

-jokaisen omalla tavallaan.

Sivellin tanssii tuskasta taulun,

mustat nuotit murheesta laulun.

Runo kaipaukselle sanat suo,

kyyneleet muistoja luokse tuo.

Saan kiittää paljosta Kuminaa,

pientä harmaaturkkista opettajaa,

joka auttoi minua ymmärtämään,

että kuolema kuuluu elämään.

(Eve Kuismin, pieni kissakirja)

Tämä kissasta, mutta sopii koiraankin.

Vierailija
200/299 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo teidän runot sai kyllä kyynelehtimään. Eikä asiaa varmaan auta se, että muutenkin on ollut kurja päivä, itkeskellyt olen jo pari päivää. Ja nyt olen vielä poitsun kanssa kaksin sunnuntaihin saakka. Pientä tai vähän suurempaakin riitaa oli miehen kanssa. Ei aina ajatukset mee oikein yksiin.

Pahoitteluni nimimerkille kuka joutuu luopumaan koirastaan :,( Kyllä lemmikit on perheenjäseniä siinä kuin ihmisetkin. Itsekin olen elänyt eläinten parissa, mutta en itselle tahdo ottaa kun tietää että siitä on niin vaikea sitten luopua. Hölmöä ajatella noin mutta oon sellainen valmiiksi murehtija ja itkupilli :(

Poitsu on kylläkin nukkunut kohta puoltoista tuntia. Muutenkin päivät menneet paremmin, kun poitsu viihtyy välimmiten itsekseenkin, että pystyn kotitöitä tekee. Miehen kanssa juttelin tässä joku aika sitten tästä työnjaosta, tai ei varsinaisesti töistä, mutta siitä että hyvä olisi hänenkin olla enemmän poitsun kanssa ja tekisi hyvää meikäläisen mielenterveydelle saada hieman omaa aikaa olipa se sitten pyykkien pesua tai ruoanlaittoa, mutta niin että sais tehtyä jotain keskeytyksettä.

Ei jotenkin ajatus juokse... Niin Kaisa_Kissalle onnittelut että miehesi pääsi kotiin. Kun laitoin sähköpostia niin en ollut käynyt täällä vielä lukemassa kuulumisia.

Verticialle kyllä nostan hattua tutista vierottamisesta :) pystyisinpä itsekin, haluisin kyllä. Vaikka eihän tuo tutti meillä nykyään mitenkään rasite ole. Joskus tarvitsee päiväunille nukahtamiseen ja sitten yöunille. Mutta sitten mietin että vieroittaminen tulee kuitenkin joskus tarpeelliseksi meillekin, joten olisiko parempi tässä vaiheessa. Jos vauvalla on imemisentarve suurempi kuin maidon syönnistä saa, niin onko väärin olla antamatta tuttia?

Nyt kuuluu heräämisen ääniä. Täytyy kohta mennä.

Syöttötuoleista. Meillä on stokken trip trap. Mutta ei olisi sitä kyllä ostettu itse, saatiin se nimittäin lahjaksi. Soseiden syöttöjen ajan olen poikaa siinä istuttanut.

Soseista oli myös puhetta. Meillä oon itse tehnyt kasvis, peruna ja lihasoseet. Nyt ajattelin kalaakin kokeilla. Mutta en ollenkaan paheksu vaikka toiset menee purkkiruoalla - mikä kenestäkin on mieluisinta :)

Nyt kuuluu ähinää.. oliskohan tuotosta tullut vaippaan. Son moro!

Prinsessa65