*** Huhtikuun helmet 2009 - syyskuu ***
Kommentit (299)
Sataa sataa ropisee
Vaikkei nyt sadakkaan, mutta yöllä tuli vettä ihan järkysti ja vissiin aamullaki ku mies lähti polkee töihin. Raukkaparka litimärkä, onneksi ei oo sokerista.
Käytiin aamun ekojen päikkäreiden aikaan kaupassa palauttelees pulloi ja mulle tuli kans taas fiilis et eiks niinku aamun päikyil saa mitn normaalista poikkeavaa olla.. Ku yleensä siinä 9 aletaa nukkuu, kierretää mettälenkki ja tullaan takas kotio ja Nea nukkuu ulkona vaunuissa ja vetää sitä unta vähintään se 2h putken. Kerran tapahtui ihme että 3h (ja ai että ku lounas maistui tytölle stten hyvin sen jälkeen!!). Mutta nyt sitten mentiin tosiaan kauppaan niin tämä heräsikin sitten jo kaupassa!! Uaargh, puolen tunnin unien jälkee ja koko matkan kotiin huutoa.. Jeiii.. Ihanaa, jipii.. Ja sit ku mä olin ottamassa tyttöä pois niin krooh pyyh, tää vetää hirsii.. ..No joo, pääasia, että nukkuu! Kun nyt vaan tuosta valveillaolosta ei olisi haittaa loppupäivälle.. Mut jatkos näemmä ei tarvii mennä kauppareissul aamun ekojen päikkyjen aikaan..
Meillä tosiaan on alkanut olemaan hieman ongelmia tuon 12 ruokailun kanssa. Ku aamul 9 syödään puuroa ja ennen puuroo ollaan rinnal ja puuron jälkee vedetää viel parhaimmillaa 100ml maitoo.. Niin 12 se ruoka ei sitten niin maitakkaan.. En tajuu mikä siinä on, koska maitoo kyl vetäis vaikka pari desii.. Oon kokeillu aikaistaa ja myöhentää ja vaihtaa ruokia ja vaik mitä mut ei.. Huutoa siitä vaan tulee.. Ja sit 15 syö purkin hedelmäsoset alta aikayksikön ja maitoo.. Tosin eilen kyl meni jo 12 ruokailukin paljon paremmin, melkein entiseen malliin.. Mut se ei takaa et tänää menis yhtä hienosti..
Aamukin oli niin ihmeellinen, kun Nea huusi 45minuuttia. Sen ajan ku sai suuhunsa puuroo niin oli aina hiljaa.. Ja yleensä ku laitetaa se vaunuihi ja ollaan kävelty 5-10min niin vasta nukahtaa, et pittää ensin huutaa sitä ku joutuu alkaa nukkuu ku on niin väsy… Niin tänään nukahti sit jo sisällä vaunuihi ennen ku ehein ulos saakka. Ja siitä ku nea on vaunuissa niin mulla menee max.2min ulos menoon.. Tais olla pikkasen väsy :D .. Vaikka viime yönäki veti 11h unta putkeen taasen..
Joo.. Tarttis leimakuvii alkaa tekee tuossa ku neiti vaan herää tuolta unosiltaan. Ei oo päässy korttei tekee ku ei oo ollu mieluisii leimakuvii valmiina ja niitä ei ole sitten taasen aikaa ollut tehdä..
Mun pitäis kans pienii vaatteit laittaa taas laatikkoon ja varastoon, mut jotenki ei saa niinku aikaiseksi taas lainkaan.. Miten se onki aina niin vaikeet kyseinen asia.. Kuten petivaatteiden vaihto.. Olen niitäki jo varmaan kk pian ollu vaihtamassa.. Tosin siihen on järkevä selitys, kun mun nivelet ei kestä sitä hommaa. Peitot etenki on niin raskaita mun sormien ja ranteiden nivelille et se on ihan tuskaa.. Ehkä mä tänään saan kaiken tehtyy.. On sellainen energinen olo sanoisinkos :D
Valokuviakin sain tai siis itseasiassa kaikki kuvat sain eilen laitettua kansioon, kaikki parisataa!! Mutta kuvatekstit on vielä vähän jäljessä :D .. Pittää uusi kansiokin ostaa..
Sellainen syöttötuolin pehmuste olis muuten kova sana täälläkin. Mut kattosin niitä prismasta niin 20e!! Ihan sairaan kalliita yks pehmuste!! Meil on sit joskus jos nea on väsynyt eikä jaksa kunnol istuu niin pehmolelu sen takana :D
Kattoks joku muuten eilen talenttia. Siinä se vanha mies laulo you raise me up!! Pikkasen meni viluväreet!! Ei kyl mee juur koskaa jtn kuunnelles, kattelles (maj karmaa lukuunottamatta :D) mut siitä kyl meni!
Lyytillähän tänään se soittoaika lääkärille, toivottavasti ei olis nyt mitään pahempaa ettei tarttis alkaa lääkkeitä ruiskii..
Meillä on kanssa välillä tää äiti vaan kelpaa vaihe.. Jos huuto alkaa niin ei millää rauhotu isin sylis tai muutenka.. Mut huuto loppuu ku äipän sylii pääsee.. Mut onneks näitä päiviä on ehkä pari vasta viikossa.. :D
Aikas jännä muute noist cerazeteist ku ol puhet ku sillo ku miul ne oli niin vannotettii et pitää aloittaa het samana päivänä ku menkat alkaa et ei päivääkä yli eikä ali. Et miten ne sit voi nyt aloittaa niin ettei menkat ole edes alkanut. Tosi outoa..
Siis tuollaisia parisuhdeleireit on ihan oikeasti olemassa eikä vaan leffoissa? Missäs semmosia on ja järjestetää?
Kaisa_kissan pöytä näyttää samanlaiselta kuin meidän.. ikeasta?
Pottia kattelin kanssa tuossa samalla kertaa prismas ku pehmusteitki katoin. 40e!!! selkänojallinen potta.. Mikä ihan ehdoton kyl meille tuon hulivilin kanssa :D .. Ihan järkyttävää kiskontaa!!
Tuo Päkkänän vauvakuva linkki oli aivan ihana, miehenikin jopa halusi katsella niitä!! Silloin niiden on pako olla ihania kuvia!
Pikkutiuhti ilmeisesti sanonut jossain vaihees et koko ajan syömässä, niin meilläkin Nea siis.. Tuntuu et koko päivä on vaan syömistä. Pikkuäiti kyl sanoi hyvin et ei stressaa jos jokin ruoka jää välistä tai ei herättele tms.. Toimispa meilläki! Et niinku toivooka et jonku ruuan vois jättää välistä, ei sitä huutoa sit kestä hulluka! Ennen aamupuuroa niin musta tuntu et Nea tiesi että 12 on soseruoka koska se jätti maidot syömättä ensinalkuun sillon ym.. Joo ja siis meillä on pakko herättää unilta syömään ja ellei herätetä niin päivä on ihan persiist sen jälkee ja Nea on se persiisee ammuttu karhu! Ja siis sekin, et mein lapsi ei kyllä odota. Ellei se ruoka oo sekunnillee siinä nenän edessä niin maailman loppu tulee, mieluummin jo minuuttia ennen se ruokailu. Näin se vaan on. Jotkut lapset ei malta odottaa yhtään ja jotkut malttaa. Siis onhan toi surkeeta ku Nea ei malta odottaa yhtään ja kaik on niin kellolleen kyl hänen kehossaan, kun ei paljoo auta menoi suunnitel miten sattuu.. Et jos lähtee kauppaanki niin sinne on mentävä syönnin jälkee ja oltava kotona ennen syöntii syömäs jne.. Illalla 18 ja 21 meil syödääki pelkkää maitoo ja se nyt menee missä vaan ku ei korvikettaka tarvii lämmittää enää kert..
Joo..
Urho se vaan jaksaa hymyillä vaikka on sattunut :D .. Ihana. Tuoki kyl et mein neiti ei hymyile jos sattuu tai on sattunut. Mullitellaa ja huudetaa tasan niin kaua ku ei enää satu..
Onneksi Satuilija jäi nyt sinne oven taakse partsille eikä talvella.. Hyrr..
Noi pikkuäidin bodytekstit oli kyl hyvii.. Täytyyki ostaa Neal paitoja ja painaa tekstei.. Ainaki näpit irti musta :D ja kattoo saa muttei koskee :D
Jadeade kysäs iltavellist.. Meil neuvolas sanottii et ensin 12 ruoka, sit 15, sen jälkee aamupuuro ja sitten 6kk iässä 18 sose ja viimetteeksi iltavelli listalle.. ?
Ihan järkyltä kuulostaa tuo Päkkänän yö!! 18 kertaa ylös.. Miten sä jaksat :o ..
Joo mut Nea heräs niin pitää mennä laittaa valmiiks ruoka.. 18min aikaa :D
Verticia
Muskarissa oltiin, ja tottahan toki meidän tyttö kiljahteli riemuissaan, ja lopuks sitten väsymarinat. Mutta siellä missä sais käyttää oopperalaulajan lahjojansa niin ei tietenkään... säästetään kotiin äitin kuunneltavaks. No purkillinen kasvissosetta meni heittämällä, huomioi, siis kaupan sosetta. Ja sitten tulikin jo päikät.
Voi äitsykkä3, surku pikkuista. Toivottavasti teillä ollaan jo paranemaan päin.
Ja päkkänää suorastaan ihmettelen että miten yleensäkään löydät edes aamuisin töihin? Pakkohan tolla heräämismäärällä on jo ruveta harrastamaan unissaankävelyä.
Niin tosiaan, kävin lauantaina yksin leffassa, kattomassa odottamaton ehdotus, ja jos joku on romanttisten komedioiden ystävä, niin suosittelen todella paljon tätä. Romanttisesti yksin, ostin sanden kehotuksesta ne popparit, mutta pikkuset vaan. Teki hyvää ja jäi oikeen hyvä mieli kun kotona oli kaikki menny hyvin. Mies sitten lähti illalla käymään paikallisessa, ja olikin takasin kotona jo puolen tunnin päästä. Sunnuntaina vietettiin koko perheen voimin sängyssä löhöily-päivää, tyttö riehu lelujensa kanssa ja jalkojensa. Me luettiin kirjaa, tai välillä aina jompi kumpi torkkukin, ja kuten myös tyttö. Tuumasin miehelle että nyt vielä nautitaan tämmösistä päivistä kun tyttö ei vielä liiku, sen jälkeen ne on menneen talven lumia.
Meillä on jo semmonen halpa peruspotta, mutta lähinnä vieraileville pikkuihmisille, jotka opettelee potalle menoa. En yksinkertasesti suostu maksamaan potasta 40 €, siinä kohtaa musta tulee pihi, vaikka muuten voi sanoa olevani kauheen pihi. Syöttötuoli pitäisi hakea siskoltani, niin aletaan pikkuhiljaa opettelee siinä oloa, vähän kerrallaan. Ja täytyy varmaan ne pehmusteet hommata, en kyllä oo katellu niitten hintoja, mutta taitaa ne meille aika pakolliset olla.
Täytyis varmaan kaivella kaapista jotain ruoantapaista. Ja josko yrittäis saada noita koirankarvojakin vähän vähenemään, kun ei voi enää vedota siihen että se vaan tiputtaa kaikki karvansa.
Mutta kaikille toivottavasti loistavaa viikkoa.
Satuilija (joka juuri päätti pitää positiivisuuspäivää) ja oopperalaulaja Aamu reilu 5 kk
Kiitos tuutille ja sailorillekin pottailuvinkeistä. 3,5vee on nähnyt miten miehet pissaa, mutta ei osaa itse puskiin pissiä. Kesällä yritettiin edes jos olisi pissinyt ulkona pottaan, mutta ei. Pidättelee mieluummin kuin pissii muualle kuin "pieneen pottaan". Mä luulen, että mitä isommaksi lapsi käy sitä vaikeampaa on opetella uutta. Sama tuossa tutista vierottamisessakin kai. Meillä menossa nyt vessanpönttöön tutustumisvaihe, eli poika saa kaataa omat pissit pönttöön ja huuhdella pytyn. Ja sovittiin myös, että kohta Tomppa tarvii pottaa (tai pottia meillä kaksi sellaista halpa-mallia) niin olisi isomman siirryttävä pönttöilijäksi ja siitäkin keskusteltiin, että mitenkään ei iso poika huuhtoudu viemäriin, pelkää ressukka...
Päkkänällä mielenkiintoinen päivä tänään töissä. Otitko ruokatauolla pienet torkut? Tomppa maisteli pari maissinaksua. Eilen pomppi onnellisena hyppykiikussa, muistin sen kaivaa esille. Siinä lukikin alk.4-5kk testattu 12kiloon asti.. Onkohan tämä jo kymmenen ja puoli? Kakka ainaskin haisee nyt.
vauva sylissä ja ihan pikaiseen vaan tulin kirjoittamaan.
käy verticia manhattanin kirppiksellä, siellä ainakin oli viime viikolla useampikin potta myynnissä.
minäkin annoin olaville maissinaksun käteen ja kaivoin sen sitten paniikissa pois sen suusta vaikka tiedän että se sulaa sinne!
tiskit kutsuu!
sailori
Mä en tiedä lisääkö tieto ahdistusta, että oisko parempi herätä yöllä useasti muistamatta aamulla monestiko heräsi. Ei meinaa ollut ensimmäistä kertaa tuollainen yö. Kiitos kaikille myötäelämisestä. Sanon vaan, että miehet on tervetulleita kokeilemaan samaa. Ne vaan yöllä kääntää kylkeä kun äidit hyssyttelee tai syöttää ja sitten valittaa päivät töissä kun on raskasta kun vauva herättelee. Heh heh, juupa juu!
Poitsu on yllättäen ollu päivällä hyvin kränä ja nukkuuu nytkin neljänsiä päikkäreitään. Ou nou! Pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä, että se uni lisää nyt unta myös yöhön.
Jos joku toinen uneton haluaa maistaa mun unilääkettä mp3:sena niin voin pistää paluupostissa. Mailin voi heittää mamma.pakkana(at)hotmail.com
Huomenna toivottavasti palaan selkeimmin ajatuksin.
Hyviä öitä kaikille!
Päkkänä
Tulin vielä koneelle vaikka sängys pitäs jo olla...Mut päivän paras hetki kun hetken ns.omaa aikaa!!
Meillä 5v ollut viik.lopun oikein "kivalla" huumorilla, suutansa soittanut, kiusannut siskoaan, tehnyt pahuutta, narissut yms...
Tuntu su iltana että miten mä kestän olla kolme vuotta kotona!!
Eilen illalla muistin sit yhden jutun joka voisi toimia lasten kanssa.
Tehtiin jääkaapin oveen taulu johon lasten nimet ja viikonpäivät ja selitin lapsille että kun on reipas ja käytös hyvää saa illalla liimata tarran omaan sarakkeeseen. Ja kun on muutama tarra saa yllätyksen!!
Arvatkaa vaan tehosko meidän 5v ja 3v, tarrat tuli tältä päivältä, toivon mukaan jatkoski!!
Huomenna kerhopäivä, aamulla 8.15 pitää olla jo menos kerhoa kohti ja hekea yks kerhokaveri kyytiin...Sit kotia puoleksi tunniksi ja keskimmäisen kanssa kerhoon siksi ajaksi.
Synttäreitä juhlitaan viik.lop vanhin tosiaan täyttää 5v (vaikka olenkin jo kirjoittanut et on 5v)Sukua ja kavereita tulee...
Pojalla oli toivomus et äippä tekis turtles-kakun, kai se pitää tai ainakin yrittää toteuttaa...
Ja jotain suolaista leipoa ja makeaakin, et hommaa loppu viikolle.
Pientä siivousta teen vain, yleensä pippaloiden jälkeen saa siivota.
Tosi syksyinen sää jo oli tänään ja nyt tulee vettä, hyi kun kylmä!!
Pienin mies ei varmaan oo viel täysin terve, itkuinen ja kipeän oloinen, täytyy seurata ja viedä tarvittaes tohtorille.Lääkekuuri oli vain 3 pvän, voi olla että ei riittänyt...
Päiväunetkin oli tänään vain puolen tunnin mittaisia..välil oli 2-3h!!
Mulla on liiankin hyvät unenlahjat, ei tarvi ku sänky nähdä niin unes jo oon...Päivälläkään ei tarvi ku vähän sohvalle oikasta jos vain pystyis niin jo kyl kuorsaus jo kuuluis...
Mulle on nuo yönousut pahempia, ei taho jaksaa...onneksi mies auttaa kiitettävästi!!
Onko muiden miehet jäämässä isäkuukaudelle?Meillä on tammikuun, ihan kiva, mä sen ajan vuosilomalla..Suunnittelin et vois jotain kivaa tehdä koko perheenä, vaikka pienen reissun johonkin...
Sain raivattua kämpän, mukavampi herätä aamulla kun siistiä. Pienet on äidin unelmat!!
Kaikille voimia tähän tärkeään ja vaativaan työhön jota teemme kotona!!
Olen siirtynyt aamuvuoroon. Illalla haettiin poikien kanssa pitsat ja nyt janottaa. 3,5vee läpsyttei meidän sänkyyn, kannoin omaan sänkyyn ei nukkunut siellä, mies nousi keittämään kahvia kello olikin jo puoli kuusi. Pienet miehet nukkuu, Tomppa omassa petissään ja esikoinen yksin äitin ja isin petissä.
Äitsykkä taitaa olla sukua mun miehelle, sekin nukahtaa yleensä hetkessä jää joskus lause kesken kun kuorsaus alkaa, ja minä sitä sitten kuuntelen sitä kuorsausta. No ei kovin paha kuorsaaja ole. Ei ihan koko yötä kuorsaa.
Päkkänäkös sanoi olevansa vanha kun esikoisensa aikaan on kuunnellut c-kasetteja. Minä vasta "vanha" olen kun multa on mennyt tämä mp3 juttu vähän ohi tai siis en millään sitä käsitä. Joo tietoa mahtuu tiiviisti pieneen tilaan on muistitikut niihin voi ladata musiikkia tai puhetta useita tunteja.. mutta millainen soitin pitäisi hankkia? Kas kun meillä on tuollainen cd-soitin missä pesä c-kasetille. Olen vähän katsellut on kalliita yli 100€ ja sitten jotain alle, mutta onko ne halvat ihan mitättömiä? Kun ajattelee näitä meidän lapsukaisia jos saavat hyppysiinsä, minusta nyt puhumattakaan. Eli tarviis jotain helppo käyttöistä suomenkielellä. Olisikohan päkkänällä jotain yksinkertaista vinkkiä minkälaista laitetta kannattaisi alkuun hankkia? Tai jollain muulla? Meillä tämä tietokonekaan ei viimeisintä huutoa ole, kuten ehkä arvaattekin, tämäkin täytyy ehkä piakoin uusia. Muisti päsähtää.
On mussa jotain moderniakin. Ajattelin eilen olevani aika nykyaikainen äiti kun vein kamalan kasan pilttipurkkeja lasinkeräykseen. Sitten olen vielä täysin tottumaton käteisen käyttäjä. Kävin yksi päivä automaatilta 20€ nostamassa. Otin kortin ja lähin pois. Tutkin lompsaa myöhemmin, että missä se seteli on? Onneksi oli palautunut raha tilille. Ja onneksi nostin vain sen parikymppisen. Muttas ajatelkaas, että 20€ on mummon markoisa satanen ja enemmänkin! Pikkuisen rahanarvo muuttunut. Jotenkin tuntuu siltä, että olen syntynyt väärään aikaan. Lempisarjaani Rintamäkeläisiä ei ole esitetty tv:ssä pitkään aikaan. (Reinikaiset myös ihan kivoja) Paitsi, että ennen ei ollut kertakäyttövaippoja, pilttipurkkeja eikä muovirahaa. Ehkä sittenkin oikeaan aikaan synnyin. Ja nyt menen vielä lepuuttamaan silmiä. Tomppakin kuuluu huokailevan. Äitsykälle mukavaa kerhopäivää. Meillä olisi sellaista huomenna.
Huomenta. Meillä kans mies nukahtaa aina hetkessä, ja mä kuuntelen tuhinaa. Joskus kun en saa unta, pyydän sitä tulemaan tuhisemaan mut uneen. Ja niin nukahdan helpommin.
Pikkuäidin esikoinen taitaa olla sellainen rauhallinen poika. Hyvä isoveli sellainen. Koitapa laittaa paperi vessanpyttyyn ja sit yllytät tähtäämään siihen. Jos vaikka leikin varjolla uskaltais paremmin?
Meillä oli tähtitaulu kesällä ja esikoinen otti siitä niin kauheat paineet että meni ihan sekaisin. Oli liian haastavaa meidän 5 v:lle. Meillä ei toivota äidiltä turtles-kakkuja, oli ihan iloinen kun kaverisynttärit järjestettiin. Vaikka oli pyöreä kermakakku.
pikkuäidille tiedoksi että ainakin ne modernit sony:n soittimet on kamalia, ei sovi yhteen minkään muun kanssa. Mä sain ipodin joululahjaksi ja joskus sitä kuuntelenkin. Mies on kade kun mulla on isompi muisti kuin sen ipodissa, mutta ei halua vaihtaa, kun mulla on vaaleanpunainen :-) Kuulemma tarkoituksella osti, että olis sit oikeesti mun soitin, eikä sitä muut omis. Musiikin kuunteluun riittää tosi pienikin muisti, paitsi jos omistaa 500 levyä ja haluaa ne kaikki sinne. Ja se ipod on ehkä kyllä paras hankinta, kun on kaikkein yleisin. Olen tainnut joskus itsekin siirtää sinne musiikkia, yleensä mies kyllä hoitaa sen mun puolesta. Eli ei ole tolkuttoman vaikea.
Jupella tuli aamukakka 4.30 yöllä. Sit käytiin pesulla ja herättiin molemmat ihan liiaksi. Jupe vähän protestoi, kun piti mennä taka nukkumaan. Joskus kuuden aikaan sit nukahdettiin ja nukuttiin kahdeksaan asti. Nyt pitäis saada tämä pyjamakansa päivävaatteisiin...
tuuti
Laitoin Päkkänä sulle meiliä, testaan mielelläni muidenkin unimusaa. =)
Viime yö meni onneksi kaikilla hyvin, Sylvi heräsi vain kolme kertaa ja mä ehkä kuusi.
Sylvi tarvii kohta oman ipodin.... Me soitetaan unilauluja (Sari Kaasinen on paras) nukkumaanmenorituaalien yhteydessä ja sitten meren kohinaa kunnes me mennään nukkumaan. Iltaheräilyt ovat nyt vähentyneet kunnolla (siirtyneet yöheräilyiksi?), en tiedä johtuuko kohinasta, mutten uskalla sitä lopettaakaan. Mut ainakin se vaimentaa muita elämän ääniä, eipähän herää niihin. Toisaalta en enää tarvi sitä ipodiani, kun koneella voi muutenkin istua luurit päässä. Joskus kuuntelin aina musiikkia: kävellessä, kaupungilla, metrossa, lenkillä. Nyt tuntuu hassulta pitää kuulokkeita korvilla jos vauva on rattaissa.
Niin siis se ipod on makkarissa pistetty piuhalla kiinni radioon, josta ääni tulee, ei siis kuulokkeita Sylvillä...
Musta toi ipod on helppokäyttöinen ja hyvä, mut ei ole kokemusta muista. Musiikit ladataan ensin koneelle, joten koneen pitää kyllä toimia. Meillä kuunnellaan paljon musiikkia niin, että soitetaan tietokoneelta ja kuuluu stereoista, aikaisemmin piuhan kanssa, nyt langattomasti. Cd:itä en ole ostanut vuosiin kuin muutaman. Nyt kun Sylvi saa oman huoneen ja työhuoneen kirjahylly pitäs siirtää meidän makkariin suunnittelen kaikkien cd:itten imuttamista koneelle, että saisi enemmän tilaa. Cd:t voisi pakata mummilan vintille, josta Sylvi löytäsi ne 20 vuoden päästä ja ihmettelisi miten näitä oikein voi kuunnella...
Törmäsin netissä joskus tämmöiseen, luulin et oli vaan meidän oma vitsi kun suunniteltiin miehen kanssa kaiuttimien asentamista vaunuihin...
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=116&products_id…
Ai niin, tein eilen ekaa kertaa soseita tytölle. Perunaa ja porkkanaa sekä perunaa ja lohta (+vähän porkkanaa värittämässä). Maistuivat ihan ookoolle. Pääsee taas huvittamaan itseään Sylvin ilmeillä uuden maun mennessä suuhun! =) Kauhea homma, eikä sauvasekoitin muussannut ihan kaikkea, eli purkkiruokaa ostetaan jatkossakin jonkun verran. Vaikka kyllä tuo omatekemä ainakin tuoksui paremmalle.
Mitäs vielä... Äitsykkä3 kyseli isäkuukaudesta. Mahtava juttu, muttei meillä... Yrittäjämies ei voi pitää kuukautta vapaana tai asiakkaat katoavat. Se kuukausi täytyy meillä pitää muistaakseni kesäkuun loppuun mennessä. Ja heinäkuu on ainoa, jolloin mies voi pitää pitkän vapaan.
Oi voi, toivotaan että Äitsykkä3:n Pikkumies paranee pikapuoliin, eikä tarvi syödä lisää lääkkeitä.
Täytyy kai lähteä ulos, täällä kaunis syyspäivä. Aurinkoa kaikille, pilvet pois!
t. sisäisen nörttinsä löytänyt Tsili
enkä saa sitä muokattua toimivaksi. Mut vehkeen nimi on Icoo pico iPod, googlatkaa jos kiinnostaa. =)
Syysmuutto käynnissä valtava parvi lensi talomme yli. Viisaita nuo eläimet, osa menee etelään ja osa rupeaa maate. Ollapa karhu tai kurki.
Kiitos noista vinkeistä. Mp3 liittyen. Täytyy miettiä olisi käyttöä laitteelle. Mites ne muistitikut onko kaikki sopivia kaikkiin laitteisiin? Taisi olla tyhmä kysymys. Tsilikö vei cd:t varastoon? Meillä pyörii vielä c-kasettejakin, vaikka aika monesta esikoinen vetänyt nauhat ulos. Videot on sentäs jo pois käytöstä.
Vuosi sitten odotin tulevaa kevättä ja uutta elämää. Nyt tuli vähän sellainen tyhjä olo.
Pikkuäiti sai minutkin haikeaksi. Tää on varmaan mun viimeinen syksy kotona lasten kanssa, ensi vuonna töihin. Niisk. Kaivoin villavaatteita ja pohdin kenkävalintoja. Ensi syksynä esikoinen menee eskariin ja pitää olla "priimat" kamat, ei viitsi sinne paikattuja eriparisukkia laittaa mukaan.
Sain vihdoin hommattua sen vauvalehden ja olipa kiva juttu Päkkänän perheestä. Enkelivauvajutulle itkin tietysti ja haalarijuttu oli tavalliseen tapaan turha. Pitää koittaa lukea loput joskus illalla.
Meillä on muuten c-kasetit hävitetty, mutta teletappi ja nallepuh videot vielä pyörii. Digiboxin käyttöä 5 v ei vielä hallitse, mutta tollaiset autoplay-videot menee hyvin.
Laitoin 62 ja osan 68 vaatteista pois ja suurimman osan roskiin. Mietin, että jos olisin itse saamassa, minkä haluaisin lapselleni, enkä kyllä haluaisi rikkinäisiä/muodottomaksi venyneitä vaatteita. Hyvät panin säilöön seuraavalle käyttäjälle, kuka se sitten onkaan. Mulla meinaa kyllä pukata vauvakuumetta, mutta kun oikein mietin, niin järki herää. Tai siis tiedän, että en halua neljättä lasta, mutta hoitaisin mielelläni sellaista 1 kk vanhaa vauvaa, joka ei vielä mene hoitopöydällä joka kerta vatsalleen. Jupe on jo niin iso ja taitava (ja suunnattoman rakas). Pitäis varmaan uudelleenkouluttautua alalle :-)
Nyt on mun aamun nettiaika käytetty tai siis sylissä on jo kaksi lasta, joten pitänee edetä seuraavaan hommaan
tuuti
Päkkänä, meidän yöt on ihan samanlaisia. En tajua, miten selviät töissä. Mä hädin tuskin selviän elämästä ilman töitäkään.
Taidan kopioida lappu ja kynä -idean, kun mulla kanssa vähän hukassa paljon heräillään öisin. Mutta paljon heräillään, se on varma. Noin tunnin välein, joskus 20min välein. Suurimpaan osaan noista heräämisistä ei nukahda kuin tissillä.
Tultiin maanantaina yllärivisiitille mummolaan. Arkipäivät ollaan, viikonlopuksi takas kotiin. Pitäs antaa tyttö mun äidille yhdeksi yöksi, että sais ite nukkua.
Minäkään en ymmärrä mpkolmosista mittään. En jaksa opetella. Pitäs, kun ois ihana sellanen.
Ai niin, päikkärit vaunuissa alkaa sujua. Olen kiitollinen. Ja koputan puuta, kun varmasti tuokin loppuu nyt, kun olen sen "ääneen sanonut".
Nyt lapsi on jo hereillä mummon hoivissa. Gotta go.
Lyyti
Niin kait se on. Välillä kuitenkin aika ihanaa elämä. Täällä upea ruska, pari pakkasyötä tehnyt tehtävänsä.
Kiva kun Lyytikään ei ymmärrä mp3 elämää. Kirjavaa tarjonta näyttää olevan ja kun niistä ei mitään käsitä niin ei tajuu pitäisikö ottaa 1000€seteli vai riittäääkö 100€ kun lähtee ostamaan mitä sitten ostaakaan. Mä olen nyt ruvennut haaveileen monitoimituskoneesta, kun mulla ei sellaistakaan vielä ole. Jos hoitovapaalle rupee niin sitten tulot hiukkasen tippuu. Vaikka miehen tuloilla tähänkin asti kaikki isommat hankinnat on tehty.
Tomppa nukkuu myssy päässä kaukalossaan eteisessä. En millään raaski mennä ottamaan myssyä pois. Saan tässä juoda kahvia ja haaveilla monitoimituskoneesta mitä herkkuja sillä loihtisin. Loitsuja ehkä kyllä tarviisi, että meikäläinen jotain herkullista aikaan saisi. Nyt kaukalossa äännetään äätä.
Mulla on alkanut suhisemaan päässä kun on niskat niin jumissa. Surinaakin kuuluu aina välissä, etenkin taas viime yönä kun mietin, että oliko elämä näin hankalaa esikoisen kanssa, vai kultasiko aika taas muistot. Yöllä olin muutenkin taas sitä mieltä, että meidän pojassa on varmaan jotain vikaa kun sitä ja tätä ja voi ei ja.... No, kai te tiedätte miten yöllä aina kaikki tuntuu jotenkin niin kauhealta.
Kurja kuulla, että Lyytillä on yöt samanlaisia kuin meillä. Eilen meillä tehtiin erikoiset, eli Saku ei halunnutkaan mennä nukkumaan ysin aikaan niin kuin normaalisti. Siinä sitten huudettiin, valvotti ja leikkittiin yms yms ja loppujen lopuksi simahdettiin lopullisesti vasta yhdentoista jälkeen. Aamuyön unista ei tullut taas mitään ja sitten olinkin niin väsy, että otin kaverin viereen.
Mies on ilmeisti lähdössä tänään nukkumaan Sakun kanssa äitilleen, että saan vihdoinkin taas nukkua. En uskalla vielä iloita asiasta, jos ei vaikka toteudukkaan. Tänään on vähän parempi olo, mutta eilen jo vähän pelotti kun tuntuu että nukahtaa seisaaltaan.
Me ollaan aika tekninen perhe ja miellä löytyy hilavitkuttimia jos jonkinlaista. (En kehtaa ees kaikkia luetella) Mulla on video ipod, esikoisella ipod nano ja miehellä ipod touch (jonka ostin sille 40 v lahjaksi). Video ipodin halusin, että saan sinne lasten leffoja niin esikoinen voi katsoa niitä autossa. Lisäksi sillä voi pelata myös pelejäkin.
Tänään pitäisi mennä ilalla pankkiin kauhistelemaan asuntolainaa. Saku pääsee siis mummin hoiviin hetkeksi. Toivottavasti käyttäytyy.
Muuten sitten varmaan väsymyksestä johtuen menee taas kaiken syvällisen mietiskelemiseksi tämä elämä. Tai johtuisko hormooneista.
Nyt pitää mennä.
Niin joo, monitoimikone on hyvä. Ainakin leivonassa ja leivän teossa kun retuuttaa sitä 10 kg punnusta käsisssään yhtä aikaa.
Päkkänä
Mullakin päässä humisee. Niskat jumissa myös ja aikalaisen ropinan tää meidän tietsikkakin jo pitää. Sain lopultakin varattua sen hieronta-ajan ensiviikolla se oli, mutta niin menin sekaisin etten muista oliko sse ti vai ke. Menen tiistaina jos väärä päivä niin menen keskiviikkona sitten. Monitoimikone meille lopultakin tulee ja niitä mp3 juttuja vielä opiskelen.
Tomppa vierasti tänään mun vanhempia hirveä itku.
Meillä viihdytään syöttötuolissa, tavarat pitää kyllä olla kaukana Saarasta, koska kaikkea tyttö tavoittelee. Myös tietskalla viihdytään ;) Samoin koskettimilla. Yöt menee pääasiassa hyvin, nukkuu 7-10h edelleen. Toisinaan syö puolenyön tienoilla. Lähdettiin jokirantaan lenkille, oli tarkoitus että tyttö nukkuisi ulkona päikkärit. Ulkoiltiin 4h, ja Saara valvoi ja ihmetteli kaikkea. Vasta kotona nukahti :D
Menkoista, täällä ei oo näkyny. :) Ja kuparikierukka tuntuu sopivan minulle. Meillä parisuhde parempi kuin koskaan ja sexlaiffist, et laatu ja määrä parantunu ;) Lauantaina "komennan" miehen ulos poikien kans ja me vietetään Saaran, mummin ja kummitädin kans tyttöjen iltaa, romanttisen komedian,, pizzan ja suklaan merkeissä. Piristystä pimeisiin syysiltoihin :)
Huomenna pidän siivouspäivän ja ajan villakoirat ulos. Jos jaksan ni matot vois pestä...
Moon tämmöne yökukkuja, pärjään mainiosti muutaman tunnin unilla. Mul voi kans tuoda valvottavat vauvat yöks, ja hakea aamul, heh.
Tänään sattu semmone, et saara kaato vesikannun pöydällä ja kastui siinä, onneks oli varavaatteet mukana ja et vetttä oli vaan. Kuumaa en ees suostu juomaan, jos saara sylkys tai syöttötuolissa. Jatkossa pidän kahdet varavaatteet mukan, ihan cvaan varmuuden vuoksi. Myös lämpimiä vaatteita vois päivittää hoitolaukkuun. Taitaa jäädä "ihq" liberolaukku pieneks...
Totesin et saara tarvii toppapuvun, mut ostan kun kylmät ilmat tulee ja spivan kokosen. Me tarvitaan miehen kans talvikengät. Mies Saattaa tarvita takin, jos vanha liian suuri. Mie sen sijaan tarvitsen suuremman takin tai sit pitää karistaa 7kg. Villakangastakkini oon ostanu 14-vuotiaana, et ehkä ois aika ostaa uus.. Tosin viime talvena ei mahtunu, sattuneesta syystä.
Kauheeta kun aika menee äkkiä, just vast olin synnyttämäs, ja iust vasta oli pieni käärö tää vauva. Mut nyt jo puolivuotias! Mihin aika kuluu? Aika on muutenkin mielenkkiintonen käsite, mut ehkä ei siitä nyt sen enempiä..
Mut palaillaan taas, sauna kuuma, ni pitää mennä löylyihin miehe seuraks. Saaruskakin jo nukkunut tovin.
Emminen ja Saara 6kk (1.10)
älkää välittäkö kirjoitusvirheistä, tää näppis ei vaan tottele mua ;)
Voi Päkkänä! Tuo se Saku tänne, mä nukahdin viime yönä puoli neljä, joten ihan hyvin voin käyttää sen ajan johonkin järkevämpään kuin sängyssä pyörimiseen. Sylvi heräsi tietenkin vain kerran mun hereilläoloaikana ja uudestaan heti puoli tuntia mun nukahtamisen jälkeen.
Pitää hakea kirjastosta niitä äänikirjoja. Joskus harrastin tuota äänikirjaipodittelua ja olin ihan pihalla juonesta kun en tiennyt missä kohtaa nukahdin. TOIMII! Silloin naureskelin kun näin kirjastossa Gustav Hägglundin muistelmat hänen itsensä lukemana - niin kovaa kamaa, että vain erittäin pahaan unettomuusongelmaan! ;)
Kiva kuulla et Jupen flunssa alkaa hellittämään!
Mukavaa maanantaita kaikille!
t.Tsili zzzzzzzzzzzzzz ja Sylvi äyäääyyyäägh!