*** Huhtikuun helmet 2009 - syyskuu ***
Kommentit (299)
Olen meinaan yksin kotona. Tai no yksin kotona kaksin, esikoisen kanssa. Pojat lähti yökylään, että äiti saa nukkua yönsä. On ne sitten vaan niin ihania.
Huominen on siis luxus. Saan aamulla nukkua ja sitten mulla on vapaapäivä! No pojat on varmaan aika aamupäivästä kotona, mutta kaikki minkä saa nukkua heräämättä on kotiin päin. Kun äidit nukkuu se on kun laittais rahaa pankkiin.
Mietin tuossa, että miten sitä ennen oli aikaa eikä sitä osannut arvostaa. Nyt kun omaa aikaa vähän niin siitä osaa nauttiakin erilailla.
Tuutillakin pian koittaa aika kun Jupe vetää navan täydeltä kiinteää ja sitten pääset vähän hemmottelemaan itseäsi.
Mulla on ollut tällä viikolla joka päivä kauhean kipeä pää. Kahtena iltana niin paha, että meinas vetää migreenin puolelle. Onneksi vältyin siltä, koska sitten ois imettäminen jäänyt lääkkeiden takia. Eipä tämäkään kyllä hääviä ole, kun särkee koko ajan. Sitten mulla on ihan kamalan paha olokin jatkuvasti kun jomotus senkuin jatkuu. Pitäisi varmaan syödä terveellisemmin. Jatkuva nälkä vaivaa vieläkin. Täytyy kunnostautua ensi viikolla ja alkaa tankkaamaan töissä terveellisempää sapuskaa.
Nyt meinaan laittaa koneen kiinni, painua suihkuun ja sitten tutimaan. Katsotaan mihin aikaan meijerit mut yöllä herättää.
Huomenna on ohjelmassa varmaan, siivousta, kaupassa käyntiä ja sakun kanssa hengailua. Voi kun se kuulostaa kivalta!
Päkkänä
Tomppa lattialla kujertelee ja maistelee varpaitaan. Esikoinen meni jo reippaana poikana omaan huoneeseensa nukkumaan. Isi kävi peittelemässä. Voisi itsekin mennä nukkuun jos saisi tuon iltakiekujan unten maille.
Söin juuri lihapiirakan nakilla. RÖYH.
Voi Lyyti - täältä tulee semmoset tuhat kiloa sympatia-ajatuksia sinne univaikeuksien keskelle. Meidän Pyry ei nuku kanssa ollenkaan muuta kuin tissillä ja vieressä. Eli silleen 5 minuuttia sen jälkeen, kun olen noussut sen vierestä ylös, niin alkaa äninä, joka joko johtaa heräämiseen tai jos tuuri käy, tissillä uudestaan uneen, ja jos nouset vierestä pois - taas 5 minuuttia ja uusi äninä. Yöt sentään nukkuu hyvin. Syö vaan jotain parin tunnin välein, en tiiä, kun en koskaan kato kelloa, enkä aamulla muista, monestiko se on syönyt. Käännän vain aina vauvan toiselle tissille ja jatkan unia. Ja kuten sanottua, täysimetystä jatkan 6 kk asti (joten oma "vika"). Vauva siis nukkuu vieressä. Paitsi niinä öinä kun en saa unta ja valvon vaan. Olen siis tosi huono nukkuja, lieneekö poika perinyn unenlahjansa minulta.
Vaunuissa nukkui muutaman viikon ikäiseksi asti, mutta sen jälkeen moneen kuukauteen ei puhettakaan. Ihan sama onko vaunut liikkuvat, paikalla, onko vauva kylläinen, väsynyt, virkeä, nälkäinen tai mitä vaan. Jos vaunuihin laittoi niin hirveä huuto, joka ei lopu millään, ei niin millään. Sitten mie luovutin ja otin käyttöön kantoliinan ja kantorepun. Niissä kyllä Pyry sitten viihtyy lähes miten pitkään vaan, mutta niissä ei jaksa niin pitkään kantaa kuin vaunuissa jaksaisi ulkoilla.
Kylmä totuus - minun mielestäni (ja myös ystäväni mielestä, jonka toinen lapsi nukkui hyvin vaunuissa ja toinen ei ollenkaan!) on se, että kaikista lapsista ei ole vaununukkujiksi. Erityisen paljon tämä ahdisti minua, koska olen kova ulkoilemaan - jo koirienkin vuoksi. Ja pisin vaunulenkki, jolle tähän asti ilman hirveää huutoa on päästy, on vajaa tunti. Ja sekin vasta ihan viimepäivinä. Eikä edelleenkään mitään puhetta, että voisi laittaa vauvaa makuilleen vaunuihin. Huuto tulee. Eikä se lopu millään.
Nyt kun Pyry on 5 kuukautta, olen alkanut pitää sitä vaunuissa puoli-istuvassa asennossa ja on alkanut viihtyä paljon paremmin! Jee! Jo kahtena päivänä on päästy menemään sellainen 5 km lenkki. Ei se edelleenkään ole lähelläkään entisiä lenkkejämme, mutta on 100% parempi kuin tähänastiset vaunukävelyt :)) Päiväuniongelma ei ole muuttunut miksikään. Niin kauan kuin vauva päivästä nukkuu päiväunia, makaan sen vieressä sohvalla tai sängyssä joko nukkuen tai miettien syntyjä syviä. Ja jos en makaa, sitten on kitinävauva (tai karjuva vauva) koko päivän, kun yksin se ei suostu nukkumaan.
Joku viisas lohdutti minua, että kyllä se nukkuu omassa sängyssä viimeistään sitten, kun oman tyttöystävän tuo kotiin ;)
Unohtui jo, mitä muuta piti kommentoida. Isovanhemmista on puhuttu. Meillä on Pyryllä elämässä vain yksi ukki - minun isä. Harmittaa kun ei ole hössöttäviä mummoja eikä auttavia sukulaiskäsiä hoitajina, niin kuin monilla onnellisilla on.
Niin - ja olin menossa huomenna Mammuttimarkkinoille vaippaostoksille, mutta tarjous ei ole enää voimassa :( No hyvä, että huomasin sen nyt, enkä vasta sitten, kun olisin jo ajanut 100 km matkan cittariin.
Tänään on Pyryn synttärit - 5 kk :) Laitetaanpa päivän kunniaksi aurinkoisen pojan synttärikuva :)
Shinon ja 5-kk Pyry
Tuuti - "kiva" tietää että kohtalotovereita löytyy, tosin eihän tää helppoa oo. Lauantaina meinaan mennä yksin käymään kaupoilla, kyllä se mies saa ainakin vauvan uneen jos ei muuta.. enhän mä kauaa oo poissa:)
Shinon ja muut; Täällä on ollut sama juttu vaunujen kanssa, ellei herra ota lukua ja oo väsy niin turha toivo laittaa tai tulee huutoa. Yleensä kannan kantorepussa hetken kunnes nukahtaa ja sitten heitän vaunuun. Odotan kyllä niin paljon sitä että tää oppii istumaan vaunuissa!
täällä on myös harkittu tripp-trappia kun sitä kehuttu niin paljon..
Perjantaita!
iza ja kirppu
Vallan ihania runoja ollu, niin että itkua tulee jatkuvalla syötöllä.
Mutta iloinen asia tähän väliin, meidän tyttö on löytänyt päiväunen, tai siis aamupäiväunensa taas... heti kun isi lähti töihin.
Taaskaan en menny wordille kirjottaa, joten kommentit on mitä sattuu ja kenelle sattuu. Syöttötuoleista on ollu puhe, ja joku manaili juuri semmosta vanhaa halkeillutta syöttötuolia, josta saa sit sen pöytä+tuoli systeemin. Ja hullu minä, haluan juuri semmosen tuolin meille. Toki täytyy muistaa et meillä ei kohta oo koiraa nuolemassa sen jalkoja puhtaaks ja muutenkaan siivoomassa lattialta lasten sotkuja. Mutta silti tahdon sen... vuoden päästä voin sit kiroo sitä teille.
Nauratti tuutin kirjotuksen lopetus kun kakkonen viipotti ulos ilman kenkiä, kuullosti tosin äidillä olevan hommmaa, mutta ihanaa. Lisää tahtoo näitäkin, missä vanhemmat lapset järjestää ohjelmaa.
Aamu on kerran mummolassa kokeillu syöttötuoli, tyyny selän takana. Mutta sen verran lötköselkä vielä oli ettei oikein kauheen kauaa viittiny istuttaa. Lattialla ollaan nyt paljon oltu, muttei vielä kääntyillä. Tai kaks kertaa on menny mahalta selälleen, ei oikeen viihdy mahallaan. Selällään kun on niin nostelee varpaita suuhun ja raivoo leluille. Meillä on tosiaa volume tytöllä niin kohdallaan että jos kunnolla huutelee niin kuuluu rappukäytävään helposti vaikka ois väliovi kiinni, sit kun on rohkaistunu sen verran ettei turhaa ujostele kaupassa huudella tai missään muuallakaan yleisellä paikalla. Ei siis mitään itkuraivareita vaan jutteluhuutoo.
Vaunut heiluu kovaa, täytyy siis mennä.
Satuilija ja Aamu 5 kk ja 4 pvä
Moi!
Ensiksi vielä muistaissani sanon, että minustakin ihan hyvä jos pysytään pääsääntöisesti täällä, mutta silti mukava saada uusia kavereita messengeriin ja fb:hen.
Tuo stokken tuoli vauva"supistajalla" (mikä lie nimitys) on minusta istuvampi pienelle, kuin vanhan ajan tuolit. Enkä sano vanhan ajan tuoliksi että jotenkin muka herjaisin sitä. Itselläni oli pienenä sellainen kääntyvä pinnatuoli, jollaisen olisin halunnut meillekin, mutta jotkut oli nopeampia ostaan tuon lahjatuolin.
Äsken nukutin poitsua, niin tuli sellainen jännä reaktio. Poitsu tärisi hieman siinä vaiheessa kun silmät alkoivat painua kiinni. Ei se miltään kohtaukselta vaikuttanut, mutta oli melko pelottavaa kuitenkin. Onko muilla ollut vastaavaa??
Täytyy mennä paistamaan äitille syntymäpäiväkakkua. L'hetään illalla vierailulle :)
Terkuin Prinsessa65
Voi ihme, miten paljon tänne on tullut juttuja. Mä olen ihan liekeissä, että joka päivä voi käydä seurailemassa uusia juttuja!
Meidän elämään kuuluu seuraavaa: Mä kävin tänään tekemässä kypsyysnäytteen graduun. Sain peräti luettua kerran gradun läpi ja vaikka olen sen kirjoittanut, niin ihan kaikki asiat eivät muistuneet mieleen. Toivon parasta, sillä kyllä mä mielestäni ihan asiallisesti vastasin. Kahden viikon päästä varmaan taitaa tulla gradun arvosana ja ensi viikolla pitäisi tehdä se viimeinen referaatti. Tämä referaatti on kirjasta, jossa on 350 sivua ja mun pitäisi lyhentää se 5 sivuun. Mulla ei ole minkäänlaista motivaatiota, mutta mun valmistuminen riippuu siitä, joten pakkohan se on kirjoittaa. Sanoin miehelle tänään, että ens viikolla mun on pakko mennä yliopistolle sitä tekemään, tai en saa sitä koskaan tehtyä.
Töitäkin on ehkä tiedossa tässä Joensuun lähellä olevasta kunnasta. Tai siis mulla on 33% mahdollisuus saada se työ. On kaksi muutakin hakijaa. Haastattelut on vasta lokakuun puolella, joten silloin vasta pääsen hehkuttamaan tai pettymään. Tilasin heti h&M:n ja elloksen postimyynneistä itselleni uusia vaatteita, sillä ei mulla ole vaatteita, jotka sopisivat vielä mun päälle. Uudet vaatteet on sitä paitsi aina kivoja. Näen jo sieluni silmin, minkälaisia villatakkeja yms. voin pitää mun papinpaitani kanssa.
Santerille ei juurikaan kuulu ihmeempiä. Se on vähän känkkä ollut ja viime aikoina alkanut heräämään 5 ja sitten sitä pitää tutittaa sinne 8 asti. Vähän menee hermo. Onneksi tätä ei ilmennyt tänään ollenkaan ja toivon, ettei ilmenekään. Muuten meillä menee ihan hyvin. Isänsä on alkanut ottamaan vastuuta enemmän pojasta osaksi siksi, että mun töihin lähtö lähestyy ja osaksi siksi, että mä olen niin väsynyt olemaan vastuussa kaikesta. Mieheni voi siis jo paremmin. Pystyy jo kävelemään kunnolla, vaikka jalka onkin välillä kipeä. Maanantaina taas kokeisiin ja sitten katsellaan mitä tohtori sanoo.
Tänne on niin paljon tullut kaikkea, mitä mä haluaisin kommentoida, mutta nyt kun mulla olisi siihen mahdollisuus, niin en muista mitään.
Mä otan osaa koiran menetyksen takia! Meillä on tuo Täplä-koira ja vaikka se välillä onkin ihan kamalan luupäinen, niin silti se on osa meidän perhettä ja varmasti sitten kun aika koittaa on tosi vaikea luopua siitä.
Meidän poika kuuluu onneksi niihin vaununukkujiin, vaikka viime aikoina onkin huutanut vaunuissa vähäsen aikaa ennen nukahtamista. Voin kuvitella, miten "kamalaa" olisi, jos ei vaunuissa nukkuisi, varsinkin kun olen tottunut siihen, että vaunujen kanssa voin mennä milloin vain, minne vain ja Santtu kulkee kätevästi mukana :D.
Ihanaa, että tulee syksy! Tänään höyrysi ensimmäistä kertaa hengitys aamulla ja ilma oli ihanan raikas! Mietin just, että mä tykkään kyllä eniten kaikista vuodenajoista. Kaikissa on ne hyvät ja huonot puolet, mutta niiden vaihtelu vasta onkin rikkaus!
Meidän Santulla on mun puolelta isomummeli ja mummeli ja ukko. Miehen vanhemmat ei ole olleet elossa 20 vuoteen, mutta sen siskot menee kyllä mummoista. Meillä on sen verran ikäeroa miehen kanssa, että näin on mahdollista. Ja miehen lähisuku on muutenkin kyllä ihan huippu. Olen oppinut rakastamaan niitä melkein kuin omiani :D.
Mutta eipä tässä ihmeempiä. Meillä harjoitellaan konttausta, mutta eipä kamalasti edistystä tapahdu. Takaperin päästään liikkeelle joitain metrejä, mutta liian hitaasti. Yleensä tulee huuto sen takia. Santulle siis :D.
Ihania syyspäiviä arvon toverit!
Terkuin
Kaisa_kissa ja Santeri 5kk & kohta 2 vkoa
hauskanoloisia veikkoja kuvissa ;)
Oli taas miljuuna asiaa mielessä, mutta nyt mieli tyhjä...tyypillistä.
Toivottavasti Päkkänällä oli hauska päivä! Oot kyllä ihan supernainen, kun jaksat töissä käydä ja imettää ja puuhata kotona jne. jne.
Verticiakin kuulostaa tehopakkaukselta.
Ja ISO halaus Satuilijalle. Eihän se lohduta, mutta koiralla on varmasti ollut hyvä elämä. Ja arvokkaan kuoleman kannalla ollaan. Koiruus voi leikkiä eläinten taivaassa mun Grr-hamsterin ja Wenla-hiiren kanssa.
Eläimistä vielä. Mä painostan mun miestä - ja eiköhän me muutaman vuoden kuluttua oteta Sfinksi-kissa eli "kalju-kissa". Ensin ehkä Urholle sisko tai veli. Pidetään nyt kuitenkin vähän hengähdystaukoa (tästä asiasta mieli muuttuu päivittäin).
Unettomille unihiekkaa roppakaupalla tässä, tumpsis. Vähän jätän meille. Meillä tosin on nukuttu nyt paremmin. Viimeiset 5 yötä mennyt 3 heräämisen kanssa (n. 24, 2 ja 6). Olen selvästi aavistuksen virkeämpi. Iltaisin Urho menee nukkumaan jo kasilta, joten omaa aikaakin jää.
Laitetaan sänkyyn, annetaan leikkiä ja kiehnätä vähän aikaa, välillä käydään sanomassa "Nyt on yö, kulta, hyvää yötä", välillä rauhoitetaan sylissä. Lopputiltti tulee usein puoliysin aikaan yömaidosta, mitä menee noin 1,5 dl. Nyt heitin sänkyyn rätin, jonka oli vetäissyt silmilleen. Käyn kohta nostamassa naaman edestä pois.
Myös päiväunille olen saanut pari kertaa sisälle/partsille. Olen kärräillyt rattaita sisällä. Tänään nukahti rattaisiin, kun nostin ne partsille, pojan sinne ja (kahvallinen) pullo käteen. 2 min niin oli nukahtanut. Eipä juhlaa.
Vaipoista. Meille ostettiin jo 4-vaippoja, kun koko 3 tulee pissa läpi. Aikamoinen maitopoika tuo Urho muutenkin on, on vähentänyt soseiden syömistä ja lussuttaa vaan maitoa, mutta ihan sama mulle, pääasia, että jotain saa. Ja kakka tulee ihanina siisteinä pipanoina (Hmmm. en olisi uskonu, että koskaan kirjoitan noin), haisevat toki karmealle.
Mummoista ja ukeista. Urhon kaikki isovanhemmat on elossa, samoin mun yksi mummi. Se on tosin hoitokodissa, niin ei nähdä niin usein. Ilahtuu kyllä korteista yms.
Kiitos kämppäonnitteluista. Muutetaan Kumpulaan, Tiuhtikos sitä kyseli. Kauhea sisustushimo...täytyy nyt tosin myydä tämä meidän murju ja sitten ehkä katsoa, paljonko otetaan/saadaan remontti-/sisustuslainaa päälle.
Ja töitäkin pitäs etsiä, mutta hitto vie. Ei huvita. Tuskin kukaan mua täältä kotoa hakee, joten kai se on otettava härkää sarvista - jossain välissä sitten.
Iloa viikonloppuun,
Sande ja nukkuva poika 5,5 kk
tripp trapp himottaisi, mutta meillä on sellainen 70-luvun taitettava pöytä -syöttötuoli. Roskiksesta dyykattu.
Taas on viikko vierähtänyt. Miehen isyyslomaviikko ohitse, no onhan tämä viikonloppu vielä. Tänään kävin esikoisen kanssa ostosreissulla ja Tomppa oli mummolassa vuorostaan. (isi teki rakennushommia)Koko päivähän meillä meni kun Tomppaa sitten imetin tuli maitoa kerralla liikaa. Käytiin lindexiltä hakemassa se liberon laatikko. Siitä laatikosta tuli kiva postilaatikko 3veelle.
Mukavaa viettää aikaa kahdestaan isomman kanssa. Hauskoja juttuja tulee meidän puhekoneelta. Vaikka kovasti Tomppakin puhuu. Tänään huuteli iltapuuron jälkeen heiheihei. Riemun kiljumisia tulee kirkkaita. Onnellinen vauva. Vein sänkyynsä nukkumaan, mutta jotain sieltä kuuluu (toivottavasti unilaulu). Jotain piti kommentoida, mutta meen nyt tarkistamaan tilanteen pinnasängyssä.
Lämpöistä ihanaa viikonloppua kaikille!
Iltaa vaan!
Oli kyllä mukava päivä. Pitäisi varmaan pitää vapaapäiviä useammin ;-). No oman osansa teki tietysti ruhtinaalliset yö unet. Heräsin yhdeltä yöllä, käänsin kylkeä, heräsin jälkeen 5, kokeilin tissejä ja päätin, että joo, tulkoon vaikka tulva niin hetken vielä nukun. Seiskalta heräsin esikoisen herätyskellon ja sitten olikin aika nousta lypsylle. Voi jee kun tuntu kivalta.
Vähän oli huono omatunto kun lorvin sitten koko aamun ja pojat kun tuli kotiin vähän ennen kymppiä niin olin vasta aamuhesarin lukenut. Oli muuten eri kiva fiilis nauttia aamukahvi hesarin kanssa.
Mä en kyllä ole mielestäni mitenkään aikaansaava tai muutenkaan tehokas. Tunnustan kyllä olevani aika itsekriittinen ihminen, mutta silti voin hyvällä omatunnolla sanoa, että olen varmaan jotain keskikastia. Meillä kyllä oikastaan etenkin kotitöissä kaikessa mahdollisessa. Työnteossa uskoisin olevani kyllä aika tehokas. Se on toisaalta jotenkin helpompaa kun on selkeitä tavoitteita mitä pitää saavuttaa.
Esikoiselle tuli ostettua tänään kengät ja ensimmäisen joululahjankin jo hankin. Kauppareissu venähti niin, että meinasi jo känkkäränkkä tulla minulle kun nälkä kurni vatsassa. Siis ihan mahoton edelleenkin tää ruokahalu!
Meidän unihäiriöinen on tosiaan kunnostunut näissä aamupäikkäreissä. Sen kun laitta kympiltä aamulla nukkumaan niin se nukkuu. Vaikka autossa oli aamulla vetänyt pikatorkut, niin jälleen kerran veti 2h 45 minsaa päikkäreitä heti kympin jälkeen. Ei vähäks on siistii! Kauppareissun takia meni yhet päkkärit vähän sekasin, mutta päivän tokat kunnolliset oli sitten 18.10 - 18.50.
Muuten päivän saldo oli sitten suklaakakku lasten nimillä. Juu ei ollut mitään merkkipäiviä, mutta kun on pitkään pitänyt se kakku kokeilla, niin nyt oli rauha se sitten tehdä. Joo, ja siivota en sitten jaksanutkaan.
Arvatkaa vaan kun ei nyt sitten väsytä yhtään. No ei kun eilen nukuin hyvät unet. Pakko on kyllä nyt mennä sillä aamulla kaduttaa jos en ole kunnolla nukkunut. Pari entistä työkaveria tulee huomenna kylään. Isänsä kanssa tulee yksi typy joka on sakua noin 3 viikkoa nuorempi. Uusi morsmaikku ehdokas siis....
Mukavaa viikonloppua!
Virtaa täynnä oleva Päkkänä
Ompa hiljainen päivä ollut. Kaikki huhtikuiset viikonloppu riennoissa. Itsekkään ei olla kotona tänään paljoa oltu. Tomppa yhä valvoo ja kuolaa sylissä. Esikoinen nukahti jo puoli ysiltä.
Päkkänälle vielä samat sanat mitkä sandekin sanoi. Mä mietin jos olisin töissä imetys loppuisi aivan varmasti. Ja töistä, joo mulla on työpaikka, jonne palata, mutta ei vielä kiinnosta hoitovapaalla ehkä jatketaan kun nämä kaksi rakasta pientä miestä kotona nyt on ja isolla vielä työpaikka josta isommat tulot kuin mun työstä. Sande suunnitteli karvatonta kissaa, mä olen joskus haaveillut pyhästä birmasta kun olem kuullut, että sille ei välttämättä olisi allerginen, se on valkoinen js sinisilmäinen, eli ihana.
Shinonin 100km matka cm:n sai mut tajuamaan, että mehän asutaan suorastaan ko.marketin vieressä kun meiltä ei ole sinne kuin n.40km! Lindexillä oli eilen lasten yläosat tarjouksessa Tomppa sai pari uutta bodya ja esikoinen traktoripaidan. Lähen viemään kuolaajaan nukkumaan. Puhuu tässä äitiäiti..
hyvää yötä, kirpuille työtä
Kävin minäkin eilen pariin otteseen katsomassa onko kukaan kirjoitellut mitään, mutta hiljaista näytti olevan. Itse kun olin kännykän päässä niin en jaksanut ruveta siitä mitään viestiä naputtelemaan kun siinä menee ennen pitkää hermo. Ja toisaalta, tuntui ettei ollut mitään kerrottavaa.
Nyt on mukavaa kun on taas kone edes ja voipi wordiin näitä mietteitä hakkailla.
Me ei mennä mustariin kun on meillä on kotona muskari. Meillä lauletaan ja lallatellaan kaikki päivät. Me ei olla mitenkään järin hyviä edes laulamaan, mutta onneksi täällä kotona ei ole vieraita kuuntelemassa. Jos jotain saisin toivoa niin toivoisin, että osaisin laulaa oikein hyvin sillä tykkää laulamisesta hirveästi. Meidän laulamisissa ei usein miten ole mitään järkeä. Bravuuri on eldanka järven jää, jonka sävelellä lauletaan ihan mitä vaan, etenkin kaikki iltapesulle menot ja vaipan vaihdot. Toinen ihan ehdoton on tämä saarioisten mainos jossa on kiva rallatus äitistä ja kastikkeesta ja maustamisesta jne. Kukaan meistä ei muista sen sanoja mutta siihen keksitään kaikki itse. Lasten leffan robin hoodin vislaus tunnari on mahdoton. Yksi kun se aloittaa niin kohta se on tarttunut kaikkiin. Viimeaikainen lisäys on beatboxaus jossa esikoinen on ihan haka. Sakullakin jää kaikki kitinät siihen kun aletaan boxaamaan. Juu - ollaan me ihan seinähulluja, jos sitä joku ehti jo ajattelemaan. Sitä pysyy nuorena kun ei ota itseään liian vakavasti ?
Mulla on juuri menossa väsytys taistelu tripp trapp tuolista. Saa nähdä miten käy. Eilen sain anopin puolelleni joten ollaan jo 2 yhtä vastaan. Voi olla kyllä että pihiys iskee muhunkin. Ens viikolla pitäisi mennä varmaan pankkiin katsomaan paljon p*rse kestää ottaa asuntolainaa kun tästä on pakko päästä muuttamaan isompaan.
Ja mitähän vielä. Edellinen yö meni kivasti. Eka herätys oli vasta 0200. Jihuu. Viime yö olikin sitten toista maata. Hereillä oltiin 0,5 - 1 tunnin välein ja hermo meinas mennä. Eilen saku söi ekaa kertaa kauravelliä ja jotenkin tuntui että siitä tuli sille paha olo.
Kirpparille ajattelin, että jos oisin lähtenyt, mutta en taida jaksaa. Oon vähän väsy tuon yörumban jälkeen. Eilen tuli tehtyä pikasiivous ennen kun vieraat tuli joten nyt on mukava köllötellä sohvan nurkassa. Suklaakakkuakin on vielä jäljellä ja kuulen sen huutelevan minua jääkaapista.
Imettämiestä ajattelin sen verran, että jos olin jo niin itsekäs että menin näin aikaisin töihin, niin yritän sitten ainakin imettää siihen asti kun se on järkevää(?). Mihin asti se sitten on järkevää niin en tiedä. Sen näkee sitten. Esikoinen päätti joskus loka-marrakuun aikoihin, että sille ei enää tissi kelpaa. Esikoinen syntyi maaliskuun lopulla noin 3 viikkoa ennen sakua. Eipähän tarttenut itse tehdä lopettamispäätöstä kun lapsi teki sen itse. Saku on kyllä enempi tissitakiainen vaikka pullostahan se juo ihan suvereenisti. Niin kauan kun yöllä syödään niin onhan se mullekin helpompaa antaa tissiä.
Meidän laiskimuksen lattia-aktiviteetit pysyy samana. Ei siis mitään edistystä suuntaan jos toiseenkan. Aavistuksen peruutteli eilen ja navan ympäri pyörii vähän. Meidän poika keskittyy nauramiseen. Se on kuin kuu-ukko kun se hymyilee pyöreällä naamataulullaan suu korvissa. Iloinen heppu siis.
Pikkuäiti oli siis hakenut liberon laatikon. Meidänkin pitäisi hakea. Oliko siinä mitään järkevää?
Mulla on lähimpään cittariin matkaa ehkä noin 2 kilsaa. Junalla yksi pysäkin väli. Kaikki on siis niin lähellä kun olla voi. Jos joskus muutetaan niin kaikessa mennään takapakkia. Tosin, eipä nyt oon niin väliksikään, että tarttis näin lähellä olla.
Jotain muutakin piti höpöttämäni mutten enää muista. Ehkä aivot toimii suklaakakun jälkeen.
Aurinkoista sunnuntaita!
Päkkänä
Aurinko paistaa ja ruska alkaa olla tällä korkeudella pian parhaimmillaan. Haaveilen tässä imettäessä ulkoilemisesta vaunujen kanssa. Tompalle tarjottiin kukkakaalisosetta irvisteli sille, saas nähdä miten aprikoosirahka uppoaa..
Liberonlaatikkon sisältö, haluaako joku, että se on yllätys? En paljasta siis ihan kaikkea, mutta sen verran voin kertoa, että ei kovin suurta vahinkoa tule vaikkei sitä haekaan. Pääsee tietysti käymään lindexillä ja onhan siinä vaippoja ja uimarivauvat ehkä ilahtuu.
Nukahti pikku-ukko syliin. Nyt pitäisi taluttaa itsensä pihalle. Mulle "huuteli" äskön kismet-suklaa.. Onnea asuntolainan hakuun päkkänälle!
Minäkin lauleskelen lapsilleni. Esikoinen oppi laulamaan tupakkirullaa pienenä ja jänis istuuta. Haluaisin myös saada hyvän lauluääneen ja soittotaitokin puuttuu kokonaan. Mutta äänellään se variskin..
Hiljast on ollu juu. Mut eipä täälläkään ihmeitä, ajattelin vain rivin tai toisenkin laittaa, ettei huhtikuisten aktiivisuus laske.
Just kaverin kanssa puhelimessa puhuin ja se kysyi että mitä kuuluu. Hetken mietin ja lopulta osasin vastata vain, että no mitäköhän 5kk vauvan kanssa kotona olevalle kuuluu. Että eipä ihmeitä. Sanoi, että sama vika Rahikaisella, hän on kotona kolmen lapsen kanssa. Tosin käy 3pv vk tai lähinnä vkl töissä, mut kuiteski.
Autoiltiin lapsen kanssa tänään kaksin kyläilemään about 50km päähän. Menomatkalla oli hereillä ja ainoa, mikä piti takapenkin tyytyväisenä oli äidin laulu. Ehti hoilata aika monta kertaa että "lähtekäämme metsään, metsään metsään.. " :D Meillä kans lauletaan koko ajan. Äänestä en tiedä, mutta kyllä mä sävelessä pysyn. Sieltä se lapsikuorotausta puskee.. :D Muskarissahan me käydään, mut oon miettiny että pitäskö lopettaa kun on myös se uinti ja muskari on kaukana ja pitää mennä autolla ja sumplia ja jos mies tarttee töihin auton niin sit ei päästäis ja miten se muistaa aina hoitaa tiistait siten että ei tartte autoa ja ja ja
Uimassa on kivaa. Eilen sukellettiin ekaa kertaa. Vastaa kuulemma rasitukselta 400m juoksua tuollainen refleksisukeltaminen. Minä en taitais pystyä sukeltamaan.
Mukavaa alkavaa viikkoa!
Lyyti
Heipputirallaa
Hirvee tauko ollut tässä, ei ole vain ehtinyt kirjoittelee ku on saanut kakkuja väsätä kakkujen perään :D, heh. Mutta ei se haittaa.
Edellis weekendin meil oli 5 vierasta ja tein isot kakut ja jäi ihan järkysti syötävää!! Oliki sitten rääppijäiset Jadeaden kanssa sunnuntaina :D .. Ja nyt oli sitten öö joo kanssa 5 vierasta nyt weekendin ja ei jääny niin hirveesti mittää. Jadeade ja Emminen olivat rääppijäisis eilen ja nyt ei ole jääkaapis enää mittää ja eikä mennyt roskiinkaan mitään!! Hyvä niin!! On niin kurja heittää roskiin leipomuksia, ku on niihin kuitenkin aineksiin rahaa mennyt..
Sitten oli turun vauvamiittikin siinä 14pvä. Oli niin ihanaa ja aikaa siis joo meni, koko päivä :D. Mutta se ei haittaa yhtää ku oli niin kivaa.. Vaikka Nea heittikin kaarioksennukset myllyn lattialle, heh.. Beibi vähä söi liikaa :(
Nea nukkuu nykysin kaikki yöt yleens sen 9-10h putkeen ilman syömisii, vähänks oon happy. Jes!! Ja sit tuo nytkyy konttausasennos kaiken mahdollisen ajan, ei voi syödäkkä rauhas ku pakko tissilläki yrittää kontat, vaunuis pitää yrittää kontata.. Heh :D Nii joo ja oli meillä 5kk neuvolakin, oli kyl niin taas huh huh neuvola, et.. ..huh huh :D.. Mut mitat ol 7100g, 66,5cm ja 43cm pipo. Ja piikin sai reiteen ja sitä sitten huusi samaisena iltana. Heräs kesken unien ja huuto oli ihan järkyttävä et kyl nyt tiedän mitä se kipu huuto on. Meni se sitten panadolil ohitte ja nukku hyvin.
Mut siis neuvolas joo niin aamupuuron sanoivat et aloittaa ja aloitettiin nyt eilen ja hyvin maittaa kaurapuuro tytölle.. Mua lähinnä oksettaa se haju ja ulkonäkö, yök.. Jaja sit ne sano et ei tarvii viljoi mitää totutella et siit vaa antaa mitä kätee sattuu. Mut mitenkäs jos mä paljon annan uusii puuroi ja sit tuleeki jotain allergiaa niin on pikkasen selvittämistä et mille se on sit allerginen.. Et enköhän mie noi puurotki totuta ihan ykstellen!! Juu ja sitten sanoivat et kk päästä saa lisätä taas yhen sosekerran eli sitten on jo 4 kertaa päivässä ja puolen vuoden iässä maitomäärä pitäis olla vaan 5-6dl ja en kyl tie miten sen niin vähäiseksi saan vähennettyä.. Ku täl hetken vetää päivässä maitoa tuttipullos semmoset 8dl ainaki plus sit se vähä mitä rinnasta tulee, tiedä yhtää paljonko tulee mut vähentynyt on paljon.. Jaja 8kk iässä pitäisi olla 5 ruokailukertaa ainaskii.. Istuminen sujuu hyvin ja rattaisiin siirryttii ja siel kampee itsensä istumaan ja istuu ihan hyvin ilman mitään tukia selkä suorassa ja niin tyytyväisenä.
Mullaki ollu niin ihanaa nytten ku oon saanu kakkui ja korttei väsätä ja sitten Emmisen kanssa pääsin Cheekkii ja Kristiina Braskii kattoo 17.9 ja Jadeade teki mun synttäripäivästä unohtumattoman kun lähti mun seuraksi 18.9 Maj Karman keikalle. Mitään niin ihanaa keikkaa en ole koskaan kokenut vielä Maj Karmalta. Mutta tuolla skanssis ku oltiin kattoo Cheekkiä niin kyllä vanhemmat ihmiset katto kyllä niin töykeesti meitä!!! Ku ollaan vauvat sinne meteliin sit vissiin tuotu.. Nea ainakin oli niin tyytyväinen, Braskin aikana nukku ja Cheekin aikana joi maitoo pullosta.. Kait sitäki katottii ku vauva syö itse vaunuis pullosta ja vielä korviketta.. Kaikkien äitienhä pitäis vissii ol kotona ja vauva rintaruokinnassa. Ja Saaraki hihku innoissaan Emmisen sylissä, et en kyl ymmärrä.. Kai se on jokaisen vanhemman oma asia mihin lapsensa vie!!
Joo ja muutenki täs on kaikkii muutoksen tuulii, mut joo.. Joskos mä nyt nuo viestit kaik lukisin. Harmittaa niin paljo ku ei oo pariin päivään ehtiny ees lukee käymäs!!
Tuosta iltapuuhist ja yön piloil menemisist oli puhet.. Meil ei ehkä enää oo niin tärkeet et ilta menee samalla kaavalla.. Et kunhan niinku se 20 jälkeen ollaan kotona ja rauhoitutaan, pesut ja nukkumaan.. Mut aamut on semmosii, et herätän nykysin joka aamu nean 8 ja sit se leikkii tunnin ja syö ja vetää 2h tirsat. Jos teen niin kuin pari kertaa käynyt ku mua vähän väsytti, että se on saanu nukkua ysiin ja sit oon herättäny niin sitten jää ne parin tunnin tirsat vetämättä kyl..
Kiva lukea, että Päkkänälläkin menee paremmin Sakun kanssa :)
Lapsen huudattamisesta.. Mie teen niin, että ku on uniaika ja lähetää vaunulenkil niin se saa vaunuis huutaa ja huutaki aina, niin kaua et nukahtaa.. Mut yleens se tapahtuu jo vähintään 5min päästä ku ollaan lähetty :D .. Kotonaki kyl joutuu joskus huutaa yksin lattial, etenki jos on paljon huutanut ja mun on pakko päästä johki veskiin tjn :D, mut siis en kyl kotiolosuhteis kanssa huuata lasta.. Mitä suotta ku syliinki voi ottaa.. Siis ihan maximina pidän sitä, että sen 10min saa huutaa, mitä tuon ikäinen saa huutaa.
Tänään oli kyl vaunulenkki vähä hurjempi et huusi varmaan vartin.. Ihan unessa tai niinku et nukahtais mutta ku ei suostu et nukkuisi nii sitten huutaa ku väsyttää ja uni meinaa tulla..
Pitäisi ostaa syöttötuoliin joku vyöpehmuste systeemi ku tarttis varmaa alkaa hiljallee siihe opettaa Neaa istumaan.. Vois syöminenki onnistuu paremmin siinä kuin sitteris.. Mut täytyy kattoo koska jaksaa.. Ku se on sit lattialta siivoomista..
Hienoa, että Kaisa_kissan mies on päässyt kotiin!!! Toivottavasti jo huomattavasti paremmassa kunnossa.
Heh tuli muuten mieleen, ku kahtosin tuota Kaisa_kissan kuvaa, et Nea ei oo koskaa huolinu semmosia ensi lusikoita :D, vaan pitäny aina saaha ihan kunnon teelusikalla ruoka ja niissäki on eroi et kaikki mein vaihtoehdot ei käy :D. Miehen vanhat lusikat on parhaimpia :D
Harrastuksista.. Mun oli kovasti tarkoitus, et Nean kans oisin menny muskarii ja vauvauintiin mut eipä olla vielä tähän päivään mennes päästy kyllä yhteenkää :D, et ehkä täs joskus heh..
Sandelle asuntokauppaonnittelut ellen sitä aiemmin ole vielä tehnyt.
Syöttötuolista.. Mie perein siskoltani puisen ihanan syöttötuolin. Tripptrappi ois aika kiva mut kallis ja mulle kelpaa halvempiki ja ku on viel vanha ja peritty peritty peritty niin..
Kristiina75 sanoi tuosta huono äiti jutusta mitä oli saanut kuulla. Meillä on kans kerran töksäytetty tää et oon huono äiti ja sit käytiin pitkä harras keskustelu asiasta ja siihen yhteen kertaan sitten jäi se!
Tuo oli ihana tuo Sailorin laittama runo, pillitin sitä. Ja laitoinki sen sitten fb:hen sivuilleni kanssa. Ei oo muuten vieläkä tullu Sailori kutsuu fb:s..
Ja sitten pillitin tuota Satuilijan piikille vientiä, siis koiran. En edes lue uudelleen nyt tuota viestiä koska muuten taas pillitän..
Izalle tervetuloa messiin!!
Ihana naurukuva Pyrystä!!
Santeristakin niin ihana kuva!
Mutta nyt vie uni voiton.. Jos nyt olis taas useammin aikaa kirjoitella..
Hyviä öitä kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa!!
Verticia & Nea 5kk
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Emminen -88, t04/09, Turku
Iza80 -80, p05/09, ?
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09
Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala
Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Smoothie -79 t04/09, Helsinki
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Vikasi -?, p04/09,
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
3kk:
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
Sailori 3kk 64,5cm 6870g
4kk:
Emminen 4kk 68cm 7600g
Iza80 4kk 65cm 9000g
Jadeade 4,5kk 65cm 7190g
Lyyti 4kk 62cm 7405g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Mikumamma 4kk 67cm 8450g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Paik 4kk 63cm 6295g
Pikku-Tiuhti 4kk 65cm 7140g
Sailori 4kk 66cm 7395g
Satuilija 4kk 64cm 6330g
Shinon 4kk 66cm 8150g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
Tiituska 4kk 68,5cm 8585g
Tuuti 4kk 64cm 6980g
Vikasi 4kk 67cm 7400g
Äitsykkä3 4kk 65,5cm 7030g
5kk
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kaisa_kissa 5kk 71,5cm 8725g
Kristiina75 5kk 69cm 7950g
Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g
Pikkuäiti 5kk 69,8cm 9325g
Päkkänä 5kk 63,7cm 9030g
Sande-75 5 kk 66,7 cm 7120 g
Sirppu83 5kk 68cm 8400g
Taapero82 5kk 67,4cm 9660g
Tsili 5kk 61cm 6280g
Verticia 5kk 66,5cm 7100g
Oli aivan mahtava matka! Lennot meni vähillä huudoilla, vaikka vähän sekoittivat päikkärikuvioita. Saatiin semmonen baby bassinett koneessa ja matkarattaat sai viedä portille asti. Matkikset oli muutenkin mahtavat, Sylvi vetäs niissä 3-4 päikkärit päivittäin ja mukulakivijalkakäytävät tuuditti hyvin uneen. Joten tsemppiä vaan vaunuissa tuskailevien vauvojen äideille: kohta helpottaa kun beibit näkevät paremmin ympärilleen! Sylvi nautti näkymistä niin, että tuli nähtyä ja tehtyä enemmän kuin kuviteltiinkaan! Pysyttiin Itä-Berliinin puolella Potsdamin päivämatkaa lukuunottamatta, paitsi sekin taisi kuulua itään. Rakastuttiin Prenzlauer Bergin kaupunginosaan vielä enemmän kuin viimeksi: kadut, kahvilat ja iltaisin ravintolat täynnä vaunuja, pieniä polkupyöriä, vauvoja ja lapsia! Julkitissittelyssä ei ollut ongelmia, vaipanvaihtopaikkoja sai sen sijaan etsiä.
Kämppä oli myös loistopaikka, enää ei harrasteta hotelleja vaan vuokrataan jatkossa aina asunto. Sylvin nukahtaminen vaati tutut huudot, mut yöt meni kohtuullisesti omalla patjalla lattialla. Pitäs nyt siirtää pinnis pois meidän sängyn vierestä, jos vaikka rauhoittaisi heräilyjä kotonakin. Ostin muuten pienen Nukkumatti-nuken pinniksen päädyn päälle, ainakaan viime yönä se ei heittänyt tarpeeksi unihiekkaa, mut ehkä jatkossa sitten...
No nyt tuo ei suostunut päikkäröimään sitterissä, arki siis alkoi. Pitää kai hengata 8h kapungilla? ;)
Satuilijalle hurjasti voimia kun joutuu eroamaan karvaisesta ystävästään!
Ihania kuvia olette laittaneet, lisää!
Kiva kuulla et teillä oli kivaa Turkumiitissä, lisää porukkaa Helsingin tapaamiseen seuraavalla kerralla!
Päkkänän perheen beatboxaus kuulostaa hauskalta, pitääkin kokeilla kun neidillä menee hermot! Sylvi päristelee ja kiljahtelee paljon, varsinkin väsyneenä se kiljahtelu menee ihme rääkynäksi, joka herättää ulkona ohikulkijoissa ihmetystä =D Neiti lienee perinyt laululahjansa äidiltään.
6kk tuli täyteen ja soseita pitäs syöttää nyt vähän aktiivisemmin. Nyt on maisteltu pari kolme kertaa päivässä jos on jaksettu. Eli joku rytmi pitäs kehittää. En jaksa sen kummosemmin stressata asiasta, tyttö syö sen minkä syö ja ottaa loput tissistä. On kyllä ihan kiinnostunut syömisestä. Joten älä Verticia pohdi turhaan, eiköhän Neakin luonnollisesti vähennä maidon juomista kun saa enemmän kiinteitä.
Tripp Trappista mäkin haaveilen, huutiksessa ei vaan ole tullut valkoista vastaan. Testasin yhdessä kaupassa ja tyttöhän nököttää siinä todella hyvin, vaikkei muuten istu ilman tukea. Olis mukava ottaa mukaan syömään pöydän ääreen, muutenkin siitä näkis ympärilleen paremmin kuin sitteristä. Kaikki Tripptrappin omistajat ovat kehuneet.
Ai niin, kokeiltiin maissinaksuja reissussa. Niillä saa tytön hiljaiseksi noin kahdeksi minuutiksi, sitten alkaa taas kitinä hirveän sotkun kera...
Ikea on ihan jees, tosin huonekalut tuntuvat jäävän vähän "kertakäyttökamaksi", tarkoitan että näyttävät muutaman vuoden päästä joko huonoilta tai vanhanaikaisilta. Kivaa pikkukrääsää tarttuu Ikeasta mukaan liiankin helposti ja on nuo meidän keittiön alakaapitkin sieltä. Me yritetään hankkia käytettyinä laadukkaita ja ajattomia huonekaluja, joita ei tarvitse uusia ihan heti. Tulee loppujen lopuksi halvemmaksikin. Sylvin huone pitäisi kohta sisustaa kun miehen työt muuttavat työhuoneelle. Rahojen puolesta taitaa mennä sisustuspuuhat tuonne vuoden päähän kun oon taas duunissa. Nyt on onneksi aikaa kierrellä kirppiksiä.
Oho, nyt sitteri simahti, pitää kaivaa kaapeista jotakin lounastettavaa.
t. Tsili & Sylvi 6kk 3 pvää
Tänään kaivoin syysvaatteita esiin, Jupelle pipon ja isoveljille villasukat kumppareihin.
Iza; täällä mennään kirjaimellisesti täysimetyksellä. Uimassa olen käynyt silleen, että syötän Jupen lähtiessä ja toivon, että jaksaa paluuseen asti. Mies on luovuttanut pullon tarjoamisen, mieluummin kanniskelee. Sanoinkin, että koita ens kerralla sosetta, jos tulee kriisi. Kosmetologille tekis mieli ja tietty kampaajalle, mutta en ole uskaltanut varata aikaa. Tukka on tiukasti kiinni ja naama... (noh, jätetään kertomatta)
Äh, nyt karkas kakkonen ulos sukkasiltaan...
tuuti