Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Huhtikuun helmet 2009 - syyskuu ***

Kommentit (299)

Vierailija
141/299 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hej på dej..

Sailori: Eipä ole kutsua tullut fb:ssä.. Ja juu rääppiäiset on lauantaina illalla tai sunnuntaina. Saa tulla!! Syötävää meinaan jää ja paljon!! Jadeadekin harkitsi tuloa! Olis sit meinaan tarjolla paaaljon kakkua, daimjuustokakkua ja mustikkapiirakkaa (tosin sen ehdin itse varmaan syömään) ja voileipäkakkuakin mahdollisesti jää.. Että tänne vaan!!

Mitäs muuta piti sanomani.. Eilen ku kontattiin muutama askel niin tänään Nea joi ihan itse tuttipullosta 60ml maitoa. Lopussa vaan vähän kallistin kuppia. Edellisel syötöl kokeilin nokkamukia missä on kova se nokka niin ensin sujui mut sit meni pärskyttelyks. Pitää seuraavaks kokeilla tuollaista mis on pehmee nokka minkä sain siskolta.

Mä en oo ees katsonut voisiko Neal olla tulos poskihampait ku siellä poskes ne sormetkin viihtyy.. Pitääkin tsekata!

Joo tätä päivää.. On oltu 2,5h kauppareissulla, kiitos cittarin mammuttihelvetin.. Ihan järkyttävästi porukkaa ja venyi sit cokiksen haku tunnin reissuks, aaargh.. Sitten viel kiirel prismaan ja kasseja oli sit 10 kotiin kannettavana. Ja vaunulenkkeilty. Ja täytekakun ja voileipäkakun vääntänyt, uunin putsannut, pyykkiä ja tiskiä pessy jne.. huh huh.. Vielä olisi mikron pesu.. Loput jääköön huomiselle ennen vieraiden tuloa..

Juupelis, mutta eipä tässä nyt muuta.. Pitää taas jatkaa hommia.. Oli mul jotain asiaaki ku tulin kirjottaan mut en mä sitä enää muista..

Nii piti käydä tuossa ostamassa uusi vatkainki ku vanhasta (vaikkei vanha ees ollu) niin kärtsäs sit moottori kesken täytekakkutäytteen teon. Ja sen päälle sitten sain sormilleni 2dl kuumaa vettä vedenkeittimestä. Jippijaijee..

Heips..

Verticia

Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi

Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?

Emminen -88, t04/09, Turku

Jadeade -82, p05/09, Turku

Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu

Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09

Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala

Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala

Lyyti -77, t04/09, Uusimaa

Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi

Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki

Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?

Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi

PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu

Pikku-Tiuhti

Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi

Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala

Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki

PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa

Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?

Sande75 -75, p03/09, Helsinki

Satuilija -80, t04/09, Vantaa

Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi

Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää

Smoothie -79 t04/09, Helsinki

Sonja80 -80 p03/09, Helsinki

Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi

Tiituska -86 p04/09 Lahti

Tiuhti -81, t04/09, Helsinki

Tsili -77, t03/09, Helsinki

Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo

Verticia -85, t04/09, Turku

Vikasi -?, p04/09,

Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?

3kk:

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Sailori 3kk 64,5cm 6870g

4kk:

Emminen 4kk 68cm 7600g

Lyyti 4kk 62cm 7405g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Mikumamma 4kk 67cm 8450g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Paik 4kk 63cm 6295g

Pikku-Tiuhti 4kk 65cm 7140g

Sailori 4kk 66cm 7395g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Shinon 4kk 66cm 8150g

Smoothie 4kk 62cm 5495g

Tiituska 4kk 68,5cm 8585g

Tuuti 4kk 64cm 6980g

Verticia 4kk 64cm 6600g

Vikasi 4kk 67cm 7400g

Äitsykkä3 4kk 65,5cm 7030g

5kk

Juliaana 5kk 66cm 6910g

Kaisa_kissa 5kk 71,5cm 8725g

Kristiina75 5kk 69cm 7950g

Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g

Pikkuäiti 5kk 69,8cm 9325g

Päkkänä 5kk 63,7cm 9030g

Sande-75 5 kk 66,7 cm 7120 g

Sirppu83 5kk 68cm 8400g

Taapero82 5kk 67,4cm 9660g

Tsili 5kk 61cm 6280g

Vierailija
142/299 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsilikös se lanseeras tuon positiivisuuspäivän. Nerokas idea. Meillä ei kyl tänään oo se.

Mutta pahat mielet kirjaan,tai tässä tapauksessa ruudulle, kirjan kannet kiinni ja kirja hyllyyn.

Tänään mä oon niiiiiiin kateellinen, jopa vähän katkera (tämä siihen olen huono äiti -listaan, hyvät äidit ei oo ikinä katkeria), äideille, joiden lapset nukkuu missä vain ja milloin vain. Tänään taas tapeltiin yöunille menoa reilu tunti. Päikkärit suostuu nukkumaan jos makaan hiirenhiljaa vieressä. Ja tungen tissiä suuhun säännöllisin väliajoin. EIKÖ TUO OPI IKINÄ NUKKUMAAN????! Reilun tunnin kuluttua alkaa taas se yörumba, herätään väh parin tunnin välein. Kun nukkuis edes nuo päikkärit helpommin. Puoli tuntia nukkuu itsekseen, mutta sit herää ja yhdet päikkärit on pakko saada pidemmät kuin tuon 30min. Argh. Äiti on vähän väsynyt.

Ja joo, ei mihkään meseihin ja feisbuukkeihin. Kyllä mulla fb-sivusto on, mut oon laiska sen käytössä ja en tajua miten siellä näin sais kirjoiteltua. Meseistä mää en tajua mittään. Enkä näillä yöunilla käy miettimään. Katotaan sit, kun tyttö on teini ja pitää sitä vaklata sen aikaisessa mesessä. Heh.

Lyyti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan muutamaa edellistä ja pysyn täällä, meseä olen käyttänyt silloin kun olin töissä, öö maaliskuussa? fb:ssä en ole käynyt...

Ihanaa kun Luukas on terveenä. Äitsykkä arvostaa varmaan ihan eri lailla kuin me, joilla on mennyt arki ihan ok.

Verticialla hajosi vatkain kovassa käytössä. mulla ei edes ole, vain sauvasekoitin ja sellainen monitoimikone (jonka sain vanhemmiltani lahjaksi, kun muutin kotoa joskus muinoin). Pitäisköhän tehdä taas pannaria, sen osaan...

Lyyti, oppii se jossain vaiheessa nukkumaan. Ihan tosi! Kuulostaa meidän esikoiselta, ekat 3 kk nykkui päikkyjä vain tissi suussa. Sit jossain vaiheessa sain tarpeekseni ja raahasin vanhat varavaunut parvekkeelle, joka oli meidän keittiön vieressä. Löin pojan vaunuihin ja heilutin aluksi tunteja parvekkeella ja tein samalla ruokaa tms (kätsysti juoksin vain keittiöön hämmentämään toppatakki päällä). Jossain vaiheessa se oppi, että parvekevaunuissa voi nukkua. Nukkui päiväunet vielä kaksivuotiaanakin vaunussa (kun en halunnut 4 h (!!!!) päivävapaastani luopua). Yöunet parani sitten kun lopetin imetyksen ja nukkumaan menosta tapellaan edelleen. Poika vaan on huono nukahtamaan, kakkosen kanssa en ole juuri tapellut asiasta (paitsi se yötissuttelu).

Aasin silta seuraavaan asiaan. jupe ei enää nuku, koska pinnasängyssä on optimaaliset ryömimisolosuhteet. viime yönä otin viereeni, että pysyis paikallaan. (toistelen edelleen esikoiselle iltaisin, "pitää pötköttää paikallaan, että voi nukkua, ei onnistu, jos ei pötkötä") nyt pitää aloittaa sama jupelle: "ei voi nukkua, jos ei pysy paikallaan". huoh. ehkä se on vaan uutuuden viehätystä ja menee ohi (meneehän hei, meneehän!!!)

Ulkona on kaunista ja on lauantai ja mulla on kolme ihanaa poikaa. Taidan pitää sen positiivisuuspäivän ja mennä leipomaan sen pannarin.

tuuti

Vierailija
144/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Tuuti sanoistasi. Kyllä mä tiedän, että tää tästä vielä joskus.

Eniten ehkä ahdistaa se, että musta tuli SELLAINEN äiti, joka aina ennen lapsen saantia käänsi suupieleni vi(e)noon hymyyn. Että ei voi mennä sinne tai tänne tai pitää olla kotona silloin ja silloin, kun lapsen pitää nukkua. Katsokaas, näin yli kolmekymppisenä 5kk sitten vielä lapsettomana ihmisenä minä ajattelin, että kyllähän lapsi kulkee mukana. En mä nyt mitenkään ajatellut, että yötä myöten riekutaan ihan missä vain lapsen kanssa, mutta kuvittelin, että voi edelleen käydä kylässä illalla tai käydä kaupungilla päivällä tms, mutta nyt pitää suunnitella TOSI tarkkaan, että lapsen unien välillä ehtii jossain piipahtaa. Tai sit annetaan sen päivän mennä plörinäksi ilman niitä pidempiä päikkäreitä ja kärsitään väsymystään huutava lapsi. Illalla on pakko olla kotona klo 19.30 että saa lapsen unihommiin kasilta. Muuten siitä seuraa viikon nukutushelvetti. Testattu on. Huomenna ei voi mennä anopille syömään, kun on illalla vauvauinti niin on pakko olla kotona että nukkuis (mun vieressä) ne pitkät päikkärit. Muuten ei tuu uinnista mitään.

Enkä mä nyt mitenkään, että hitto kun sitoo toi laps, kun ihanahan se on enkä mihinkään vaihtaisi, mutta kyllä musta ihanaa olis jos hän vaunuissa nukkuis unia, että vois vaikka ulkoilla sen ajan. Tai rauhassa kierrellä jossain, eikä maata sängyn pohjalla tuttina tunteja joka päivä.

Anteeks. Nyt oon tosi huono äiti, kun tällaista kitisen. Eikä aina tää näin paljon stressaa. Nyt on ehkä vähän huono hetki, kun miehellä paljon töitä ja oon ollu monta päivää käytännössä yksin tuon tenavan kanssa. Siellä sängynpohjalla. On aikaa ajatella ihan liikaa.

Nyt mä aloitan kanssa positiivisuuspäivän. Pistän tytön reppuun ja lähetään kaupungille. Kaks tuntia aikaa seuraaviin uniin. :)

Lyyti

Vierailija
145/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti niin yöllä kun luin Lyytin kirjoitusta, älä lue jos vietät positiivisuus päivää. Jos meillä on risainen yö niin luen viestit aina yöllä kun odottelen, että meidän pikku herra vihdoin ja viimein nukahtaisi. Mä en itse viitsi silmiäni ummistaa jos on vähänkään ilmassa sellaista, että kohta pitää nousta antaa tutti. Siispä mä surffaan netissä kännykällä peiton alla ennen kuin tasainen tuhina alkaa. Säälittävää eikö totta?

Iltaraivarit ja nukuttamiset on niin hyvin mulla vielä muistissa. En ikinä kuvitellut, että tuo joskus oppii nukahtamaan vähällä vaivalla ja omaan sänkyyn. Usko pois Lyyti, että se päivä sieltä vielä koittaa. Päiväunista en voi kyllä muuta sanoa, että jostain syystä mieheni onnistuu niissä paremmin. Taisin jo joskus aikaisemmin sanoa, että se vaan yksinkertaisesti pistää jäbän nukkumaan heti kun se alkaa pahemmin kitisemään. Välillä nukutus onnistuu hyvin välillä huonommin. Mutta eilenkin meidän kilju oli nukkunut aamupäikkäreitä 2,5 tuntia yhdellä tutituksella!! Jotenkin tuntuu, että isät on joskus paljon järkevämpiä kun ne ei liikaa tunteile yms. näiden asioiden kanssa. Mä helposti ajattelen, että nyt se on sylin kipee tai jotain niin iskä on sitä mieltä että eikun päikyille. Ei se kyllä aina näin auvoisesti mene, mutta joskus.

Meillä tulee taatusti eteen jossain vaiheessa tuo, ei enää tissiä yöllä vieroitus. Vähän murehdin siitä jo nyt mutta tiedän, että kun mitta sen kanssa tulee täyteen niin sitten se on menoa. Samaa voisin vähän sanoa Lyyti noihin teidän päikkäreihin. Tuutiko se kertoi noista 2 h nukutussessioista kun opetti lasta nukkumaan vaunuissa. Samaa minä muuten tein esikoisen kanssa, tosin paljon nuorempana. Niin se nukutusaika vaan pikkuhiljaa lyheni. Tarpeeksi ärräpäitä kun saa ja on lopen kyllästynyt vallitsevaan tilanteeseen niin sitten isket kiinni ja alat sen ”kumpi meistä täällä määrää leikin”. Yksin väsyneenä se on haasteellista, mutta värväät miehen vaan siihen mukaan.

Edellinen yö meni hienosti. Päivällä oli nukuttu hyvin. Illalla meni unille seiskan aikaan, heräsi nälkäänsä puoli ysiltä, söi ja nukahti yöunilleen. Siitä sitten normaalit pari syöttöä ja aamulla seiskalta heräsi. Eilen olikin sitten rikkonaisempaa, sillä tultiin kaupasta kotiin vasta kasin aikaan illalla. Ei ollut pahemmin vielä ainakaan väsyneen tuntunen, mutta olisi varmaan pitänyt päästä nukkumaan aikaisemmin. Yöllä sitten herättiin se about 20 kertaa. Eli meillä täysin sitä samaa, että illalla on syytä olla ajoissa kotona. Mulla se sitten tarkoittaa sitä, että kun tulen kotiin tuossa noin puoli viisi niin koko loppuilta menee yleensä jätkää viihdyttäessä ja kannellessa. Se on kuin arpapeliä kun yrittää tulkita, että pitääkö vielä ottaa pienet päikyt vai ei ja jos vähääkään erehdyt niin sitten tulee isot hermarit. Onneksi ne ei enää kauaa kestä.

Me ollaan oltu koko sakki ihan väsyjä koko viikkoa. Vanhat ei jaksa enää juhlia, eli mies on ollut koko viikon silmät ristissä kun valvoi yhden yö silloin viime viikonlopun bileissä. Mä olen ollut puhki kun viikonlopun järkkäsin niitä juhlia ja raahasin meidän karavaania kaksi päivää paikasta toiseen. Töissä on kiirettä, koko ajan joutuu painaa ja yöt on risaisia. En muista koska olen ollut näin väsy. Kaipa se tästä jossain vaiheessa helpottaa. Tänään sain sitten aamulla nukkua kun mies heräsi Sakun kanssa seiskan jälkeen. Sitten mä pistin ipodin korvaan, etten kuule täältä ääniä ja nukuin tonne ysiin. Sen jälkeen alkoi äänet tulee jo ipodinkin läpi….. heh

Muuten mulla on sellainen olo että olen hukannut itseni. Aamulla menen silmät ristissä töihin, siellä vahdin, paapon, patistan, potkin persuuksille ja yritän pitää about tusinaa palloa ilmassa yhtä aikaa. Riennän kiireellä kotiin, vahdin, paapon, patista, syötän, kannan, viihdytän, lohdutan ja kaadun sänkyyn puoli kympin aikaa, että ehdin edes vähän nukkumaan ennen ekaa puolen yön syöttöä. Hyvä kun edes muistan kuka mä oon ja mistä mä tykkään jne. Tätä se on näitä ”heikkoina” päivinä. Mun pitäisi varmaan myös pitää se positiivisuus päivä.

Onpas täällä kovasti aktiivisia lapsia ja ihania kuvia. Parissa kuvassa huomasin ikean köllöttelypeiton, meilläkin on sellainen. Oliko Verticialla nyt niitä synttärijuhlia kun niin kovasti leivot? Muista nyt laittaa sun kakkupalstalle niistä kuvia. Mä käyn siellä aina säännöllisesti niitä kurkkaamassa.

Jeps, mutta nyt täytyy ryhdistäytyä. Tänän päivän positiivisuus on varmaan jo menetetty, mutta huomenna voisin yrittää. Tekis mieli käydä habitare messuilla.

Nyt odottaa pyykki vuori likasia ja puhtaita sekä petivaatteiden vaihto. Mies on moottoripyörällä ulkoilemassa ja esikoinen viilettää jossain ulkona. Saku nukkuu partsilla ja meikä istuu tukka pystyssä koneella. Jepulis jee!

Mukavaa viikonloppua!

Ikäloppu Päkkänä

Vierailija
146/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on uusia kirjoittelijoita!-> Paljon luettavaa! :)

Tutista, meillä ei suostu syömään, ei oo koskaan maistunu, kuuluu yök kun tutti lentää. Eli ei oo meillä käytössä, mutta eipä sille tarvettakaan ollu.

Ollaan nyt maisteltu pikkukalastajan herkkua, on tykänny. Syö n. 2tl-neljäsosa purkillista. Hedelmäsoseista mano ja päärynä+omena+jogurtti maistuvat. Tosin hedelmäsoseiden pitää olla viileitä, huoneenlämpösinä ei välttämättä maistu. Se on tarkka neiti jo pienestä :D

Meillä Smoothien kanssa sama tilanne, selältä massulle kääntyy. Yrittää kovasti eteenpäin :)

Verticialla ollut hurja päivä. Paljon puuhaa! :) Toi daimjuustokakku kuulostaa herkulliselta! :)

Väreistä, tykkään pukea Saaralle vaaleanpunaista, tummanpunaista, ruskeaa ja mustaa. Mutta myös kaikkea värikästä, esim retrotyyliä. Mustapohjainen maatuskamekko yks suosikeista :)

Kristiina, kuulostaa tutulta toi sivujen hylkiminen, mulla toiminu, kun avaan "vastaa viestiin" uuteen välilehteen ja "hakkaan" F5 :sta nokupalstalla. Myös meillä Saaraa huvittaa äidin olemattomien vatsalihasten treenaus. :) Mut jospa ens kesänä vois ajatella bikineitä ja rantsuilua.

Kiva kuulla et Sailori ja Olavi päässy vauvajumppaan. Vois itsekin ilmoittautua :) Olisi muutakin liikuntaa lenkkeilyn ja vatsalihasten lisäksi.

Pikkuäiti tiivisti hienosti, mitä itsekin hain tekstillä ikäerosta ja elämäntilanteesta :) Meil on sillai et myös mun äiti 20-vkun saanut mut. Isomummi sit jo vanhempi melkeeen 80-v. :) Kuitenkin taas mieheni äiti ollu melkeen 40-v. kun saanu mieheni ja yli 40-v. kun sai tämän veljen.

Paik, juu meilläkin 80cm haalari hieman iso, lahkeetja hihat kääritty kerran. On muutenkin väljä, ni mahtuu villavaatteita. Laskin sen varaan, että menisi vielä keväänkin. :) Mut Lahja sen verran lyhkäsempi, et varmaan hukkuis. Tosi hyvä et äippäpakkauksen haalari menee teillä! :) Meillä liianpieni :/

Me ollaan periaatteessa rintamaidolla, vaikka lähes päivittäin maistellaan soseita ja ruokia. Esim. kylässä, kaupungilla ym. mennään tissillä. On tosi helppoa, vielä ;)

Meillä nukutaan perhepedissä. Päikkärit pinniksessä tai vaunuissa, mikäli ollaan ulkona. Päiväunille usein nukahtaa itsekseen, yöunille harvemmin. Yleensä iltaisin 20-21 nukahtaa rinnalle, en oo pitäny ongelmana.

Kuulosti hauskalta Orvokin tapa sovittaa, mitkä vaatteet sopivia! :D

Muksaa, että äitsykkä3:n ja Luukaksen shoppailureissu onnistunu :) Samoin, että poika ollu terveenä. :)

Ihana ilmaisu "yhdeksän kilon kimpale kultaa" Pikkuäiti! :)

Lyytille mukavaa kaupunkireissua! Toivottavasti nukkumaanmeno helpottuu teillä pian! :)

Todella suuret tsemit Päkkänälle, toiv. saat nukkua väsymystä pois ja omaa aikaa. Ja kun vielä oot töissäkin! Etkä oo ikäloppu!

Oltiin to anopin kanssa shoppailemassa Skansissa, Saara sai ihania vaatteita. Kaikinpuolin onnistunu reissu, ja mikä parasta mieheni sai farkut! :)

Muskari meni hyvin eilen, SaarA niin nauttii! Ja pian äitikin oppii laulut.. Muskarin jälkeen tissitystä. Saaruli nukahti ja haettiin isomummi. Suunnistettiin vaihteeksi skanssiin xD Syötiin kiinalaisessa, Saara seurusteli huonekasvin ja katon kanssa :D Vähäsen tuli shoppailtuakin, mulla oli päällä vanhat valmiiksi kulutetut ja roikkuvat farkut. Isomummi halusi välttämättä ostaa mulle uudet farkut ja käski heittää vanhat pois :D

Emminen ja Saara

Vierailija
147/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun mummi, saara isomummi nyt 80-v. Ei oo synnyttäny 80-vuotiaana xD

Vierailija
148/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tarkoitattekos, että tylysti vain pakkaisin neidin vaunuihin noille pitkille päikkäreille? Ja kun herää sen 30min kuluttua niin vaan heijaisin niin pitkään, että nukahtaa uusiks. Vaik huutais ja huutais ja huutais ja menis 2 tuntia? Oppiskohan? Saako noin tehdä? Kestänkö minä sen huudon? Meillähän ei nukahtaminen päikkäreille ole ongelma, se tapahtuu nopeasti, mutta unessa pysyminen onkin sitten tämä toinen tarina.

Ja joo. Ei käy kateeks Päkkänänkään päivät. Minustakin tuntuu, että on minuus kateissa, niin puhumattakaan tosiaan sinusta, joka vielä hoidat työt samalla. Toivottavasti saat tosiaan nukuttua joskus. Vaikka varmasti on vähän sitäkin, että kun on töissä niin vapaalla ei sitten halua olla Sakusta erossa. Siis että miten sitä omaa aikaa ottaisi.

Emmisen elämä sen sijaan käy kateeks! :D Ei muuten, mutta isomummin ostamat farkut kelpais tännekin! :D Mulla ei tosin oo isomummia, mummokin kuoli jo kun olin 11, muut 3 isovanhempaa olivat kuolleet jo ennen kuin synnyin. Mä oon iltatähti ja mun äiti on kans. Oon serkussarjan nuorin, vanhimmat on jo 60v.

Jaaha. Lapsen heräämiseen aikaa 6 minuuttia.

Ai ni. Citymarketin mammuttipäiviltä saa kätevästi positiivisuuspäivätarvikkeita. Brunbergin pusut, iso laatikko 6e. Kokistakin saa tosi halvalla. Mä hain setit. Sokerihumala toisiks paras humala.

Lyyti

Vierailija
149/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyyti, ehkä kannattaa kokeilla vaunuja. Mut oon kans sitä mieltä et vauvaa ei saa huudattaa. Jos Saara hermostuu tai itkettää, ni otan aina syliin. Rauhoittuu aina. Silloin kun vatsa vaivasi ni sillon kanniskelin ja heilutin, samoin teen niinä iltoina jolloin on liian väsy nukahtaakseen. :) Nukahtaa n. vartissa. Tietysti vauvat joilla kipuja ym. itkevät enemmän, kun missään ei oikein hyvä olla.

Ei kannata mun elämää kadehtia. Mut siitä kyl oon onnellinen, että mulla on läheiset välit sekä äitiini että mummiini. (Saaran mummi ja isomummi.)

Toivottavasti sulla Lyyti sitäkin enemmän ystäviä ja joitain ihania läheisiä. Ajattele, että voit olla se henkilö, johon oma lapsi voi aina tukeutua! :) Itse ainakin yritän, että oltais samalla tavoin ystäviä Saaran kanssa kun olen oman äidtini kanssa.

Emminen

Vierailija
150/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyyti

nyt rupes kiinnostaan et kuinka iltatähti oot?

Mä nauroin hiljattain et mun isovanhemmat on syntyneet osin EDELLISvuosituhannella! kuolleet kaikki kun olin alaluokilla. mun äiti/isä oolleet 43v/49v kun synnyin. Meitä 8 ja mä iltatähti.

Hampaista vielä

Ihmetteln siis sitä kun Lahjan eka hammas on POSKIhammas

Nyt ulos...niin kaunis sää

Viikonloppuja Paik

Vierailija
151/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammuttia metsästämässä oltiin myös cm:n "vaippamarkkinoilla" huvitti kun kaikkien kärryissä joissa oli pikkuinen lapsi nökötti rivissä myös kolme vaippapakettia.

Tomppa oli mukana ostelemassa itselleen vaippoja sekä pari halpaa yöpukua. Kassalla huomasin, että toinen oli kokoa 86 tuli ostettua kasvunvaraa.

Lyytin vauva kuulostaa myös meidän esikoiselta. Et siis ehkä ihmettele, miksi ajattelimme ensin yhden lapsen riittävän meille. Sitten tuli vielä korvatulehdukset ja siitä se riemu lähti.

Itsekin olen melkein 40v äidin lapsi (on nyt jo 70v mun äiti) ja isä vähän nuorempi mutta kaikki omat isovanhemmat olisivat jo yli 100 vuotiaita jos siis eläisivät. Mieheni äiti sai taas lapsensa alle 23vuotiaana joten miehen puolelta meidänkin pojilla yksi isopappa (85v) on.

Eipä Tomppa nukkunutkaan kun kannoin sänkyynsä. Pitää mennä.

Vierailija
152/299 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukahti tänään 20 minuutissa. Ja klo 19.40. Oli ihan poikki, kun heräs päikkäreiltä jo klo 16. Nyt vaan toivotaan, että pysyy unessa. Kyllähän tuo yleensä pysyy eikä periaatteessa nukahtanut kuin vähän reilu ½ tuntia normaalia aiemmin. Mies on ulkona, joten oon ihan yksin (tai tietty tuo ihana pieni tuolla makkarissa) kotona viettämässä lauantai-iltaa. Minä ja laatikollinen pusuja. Tekee hyvää tälle ruholle.. :/

Iltatähti sen verran oon, että äiti ja isä täyttivät molemmat 40v samana vuonna kun minut saivat. Mun veljet on mua 12 ja 7 vuotta vanhempia.

Niistä vaununukuttamisista vielä. Tuo meidän meidän muksuhan ei viihdy siellä yhtään hereillä. Ja vaunuissa ei oo ikinä nukkunut yli puolta tuntia. Eikä ikinä oo mitenkään suostunut nukahtamaan uudestaan. Pitää kyllä vielä kokeilla niitä pitkiä päikkäreitä muutaman kerran jollain tapaa. Saahan hänet sit sieltä pois sänkyyn tissin kanssa nukkumaan jos siitä ei tuu mittää.

Jotain piti vielä sanoa.. Niin se, kun joku kyseli että ketkä menee vielä pelkällä tissillä,niin me mennään. 5kk neuvola on 1,5 vk kuluttua, sit käydään kiinteisiin kiinni. Tänään mammutista ostin jo tarjouksesta 6packin omena-päärynäsosetta. Mä syön ne sit ite jos ei lapselle kelpaa. Vaippoja mekin kannettiin ja saman huomion tein kuin Pikkuäitikin.

Mä noista kiinteistä vielä kysyisin, että kun lapsi on nyt niin kovin kiinnostunut syömisestä. Tarkkailee jokaista suupalaa, jonka minä tai isänsä suuhun laitetaan. Eli on menossa selvästi joku herkkyyskausi nyt siihen. Meneekö se miten pian ohi vai sit vasta kun sen tyydyttää antamalla kiinteää ruokaa? Että pitäskö nyt tarttua heti siihen (tai on tuota ollu jo pari viikkoa) vai mennä vain vielä tissillä kun sekin tuntuu riittävän ja se vain on niiiiiiin helpoa. Tekis mieli sinne 5kk asti imettää, mutta kiinnostaako lasta syöminen vielä silloin?

Lyyti

Vierailija
153/299 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Lyyti, just niin mä tein. Eli 1) pikkumies toppahaalariin (oli talvi) 2) tissiä kunnes nukahti 3) vaunuihin nukkumaan 4) 20 minuutin kohdalla heiluttamaan 5) 40 minuutin kohdalla heiluttamaan 6) 80 minuutin kohdalla heiluttamaan 7) 2 tunnin kuluttua heräsi virkeä mies. Ekoilla kerroilla saatoin antaa tissiä välissä (toppahaalari päällä) jos vaikutti tosi surkealta, mutta yleensä riitti kun nosti 3-4 kertaa syliin, rauhoitti ja löi takas vaunuihin. Alkuun oli tosi tärkeää, että oli ajoisssa heiluttamassa, ettei ehtinyt kerätä kierroksia. Niin ja mä myös lauloin siellä parvekkeella aluksi (naapuriparat). myöhemmin riitti heilutus. Laskin joskus että 1000 heijausta on hyvä, 700 kohdalla oli vielä silmät auki ja 900 kohdalla ynähti kun vauhti loppui. Kesällä pääsin sit jo vaunulenkille. Tosin tasan päikkäreiden pituiselle (ei ole syytä pysähtyä ainakaan kriittisellä 20 minuutin kohdalla) mutta pääasia oli että tuttina olo loppui. Syksyllä poika nukkui niitä monen tunnin vaunupäikkäreitä ihan yksikseen ja heiluttamatta. Ja oikea vaatetus on tärkeä, vaunuissa ei saa olla kylmä/kuuma, kova/liian pehmeä, haista pahalta (puklua tms). Alkuun oli tosi vaikea säätää vaatteita, kun poika on kuumakalle, ei mitään villavaatteita pakkasellakaan jne. Ja jos vaihtoehto on maata vieressä hiljaa, niin noi 20 min pätkät on varmaan ihan jees vaikka joutuu välillä hommiinkin?

Positiivisuuspäivä meni plussalle, ostin kans farkut (tosin olisin halunnut sentin pitemmät, mutta en 2 tuumaa pitempiä, kun en ehdi lyhentää). Mies (siis se iso) nukkui päiväunet ja pannari onnistui. Vaipat oli tosin Cittarista loppu, mutta ei onneks omasta kaapista. Jupe oli ihana vaikka puklaskin mut suihkuun kesken päivän. Pitäisköhän pitää toinen putkeen?

Me vedetään tissillä toistaiseksi, vaikka olishan se hauskaa joskus antaa vähän päärynäsosetta. Eiköhän ne lapset syömään opi, vaikka herkkyyskausi meniskin ohi...

tuuti

Vierailija
154/299 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisen opettelusta muistan lukeneeni jostakin, että herkkyyskauden aikana vauva on kiinnostunut muiden perheenjäsenten syömisestä ja tuolloin on otollinen aika alkaa tarjota myös vauvalle kiinteitä ruokia. Eli vauva alkaa olla myös fyysisesti valmis syömään kiinteää ruokaa = mm. osaa siirtää ruokaa kielellä kohti nielua ja nielaista. Itse sain neuvolasta ohjeen, että kiinteisiin järkevää siirtyä siinä vaiheessa kun vanhempana huomaa, ettei vauva enää tyytyväinen pelkällä maidolla eli että on koko ajan kiinni rinnassa/pullossa, ei nuku pidempiä pätkiä jne. Uskon, että jokainen vauva varmasti oppii syömään kiinteitä, vaikkei aloitus juuri "parhaimman" herkkyyskauden aikaan osuisikaan. Vissiin tässäkin asiassa tärkeintä luottaa itseensä ja siihen, että tuntee oman vauvansa parhaiten. Meidän poitsusta huomasi vajaan neljän kuukauden iässä, että nyt kiinteiden aika on tullut. Ja hyvällä ruokahalulla syökin imetyksen lisäksi. Taidetaan "johtaa" painosarjassa huhtikuisten porukkaa. Kymppikilo taitaa olla jo rikki.

Dementia vaivaa, enkä enää muista ketkä kaikki ovat valitelleet väsymystä ja ajoittaista läsnäolemisen puutetta. Itsekin huomaan, ettei aina jaksa olla 110% läsnä vauvan kanssa ja väsyneenä on joskus tuntunut, että mihin sitä onkaan ryhtynyt kun perheen perusti. Toisaalta en vaihtaisi päivääkään pois. Moni asia on nykyään omassa elämässä omasta mielestäni oikeammissa mittasuhteissa kuin ennen vauvaa. Työ ja ainainen raataminen ei tunnu enää niin tärkeältä. (en kuitenkaan halua syyllistää ketään em. lauseella) Olen myös huomannut, etten olekaan niin pikkuvauva ihminen kuin luulin olevani. Odotan jo innolla, millainen persoonallisuus meidän pojan nassikasta kasvaa kun vauvavaihe päättyy.

Vaikka viimeiset vajaa puoli vuotta on ollut välillä väsyttävää, meidän perheessä haaveillaan jo toisesta vauvasta...Mieskin tuossa jo ajat päivät sitten tuumasi, että eiköhän tehdä Kassulle kaveri. Pitkään mies oli koko vauva-ajatusta vastaan ja nyt kun vauhtiin päästiin, niin on melkein meikäläistä innokkaampi toista kohtaan. Niin ne ajatukset muuttuu ja puolisostakin löytyy uusia ulottuvuuksia. :-) Saa nähdä, milloin meille onni suodaan toisen lapsen muodossa...

Siinäpä jotakin ajatuksia näin sunnuntaiaamun kunniaksi. Meidän mökissä on hiljaista. Sekä Kassu että isä nukkuu. Kassu ekoja päiväuniaan ja isäntä yöuniaan.

-Taapero 82

Vierailija
155/299 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia ja cocista en voi kyllä vetää, sillä töissä mä elän karkilla ja kahvilla. Yritän pitää itteni doupattuna sokerihumalassa ja kofeiini kohmelossa, että saisin itsestäni täydet tehot irti. Viikonloppuna yritän sitten minimoida karkinsyönnin.

Taaperolle täytyy sanoa, että mä olen myös huomannut, että töissä raataminen ei tunnu enään ýhtään niin kiinnostavalta. Juu, ja silti mä itse päätin, että sinne haluan takaisin mennä. Tuossa juuri yöllä mietin, että olis loistavaa kun voisi jakaa työn ja lastenhoidon miehen kanssa vaikka tahtiin viikko töissä ja viikko kotona. Käytännössä mahdoton yhtälö mutta ainahan sitä saa haaveilla.

Eilisen päivän saldo oli aikas onneton; 2 pestyä pyykkikoneellista, käynti sirkus markkinoilla ja öö...siinähän se sitten olikin.

Mulla on vielä molemmat mummit elossa. Sakulla siis on 2 mummia, 1 vaari ja 2 isomummia.

Ai niin, eilen oli sirkusmarkkinoilla sitä normaali tori krääsää. Meinasin ostaa pipon, jossa luki: äiti on vähän väsynyt.

Meillä ollaan jo päikyillä. Nyt meinaan nauttia sunnuntaista kun aurinkokin paistaa. Katsotaan joskos pääsis sinne habitaareen asti.

Hyvää positiivisuus sunnuntaita kaikille.

Päkkänä

PS: päivitin nyt taas tuohon ekaan viestin sitten noi mitatkin.

Vierailija
156/299 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kans eilen sirkusmarkkinoilla. Taidetaan asua aika lähekkäin... ;)

Lyyti

Vierailija
157/299 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana syyspäivä jälleen. Tomppa nukkuu ulkona vaunuissa. Mietin Lyytin vauvaa jos ei viihdy hereillä ollessaan vaunuissa kuinka hän sielä on? Tomppa tykkää kun kuomu on alhaalla ja pää vähän ylhäällä katsella juttuja. Meillä tutti auttaa paljon viihtymistä, mutta entäs joku purulelu? Pikkuvauva vaihe niin nopeasti ohi, parin kuukauden päästä tilanne varmasti jo toinen. Tomppa viihtyy leikkimatolla nykyään pitkään varpaitaan maistellen.

Meillä esikoinen nukkui viimeyön ensimmäistä kertaa omassa huoneessaan! Illalla hiukan itketti ja piti isin ja äidinkin olla sängyn vieressä halattavana, mutta lopulta nukahti ja kello kuusi aamulla tuli kysymään onko nyt aamu? Tänä iltana jatketaan harjoituksia. Ai ja olen täällä kateellinen teille jotka asutte ikean lähellä. Aina siitä kuulee mitä sieltä löytyy, enkä ole moista myymälää edes nähnyt. Sitten vielä nostan hattua kaikille teille jotka kestoilette, täysimetätte ja/tai teette soseet itse. Itse olen tällainen matalanenergian ihminen joka menee siitä mistä aita matalin. Tosin imetän kuitenkin, meillä on myös pari kestovaippaa ja saatan vielä soseitakin tehdä jotain itse.

vaunut huutaa

Vierailija
158/299 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuäidin mainitsemat imetys, vaippavalinnat ja soseiden tekeminen/tekemättömyys on aiheita, joista tutut ja tuntemattomat ottavat asiakseen kommentoida ja syyllistää. Itsekin olen osani saanut. Imetys on kyllä sujunut hyvin, mutta kestot ei meillä saavuttaneet suurta menestystä. Vissiin oli vääränlaisia, eikä into riittänyt metsästää sopivampia. Ukkeli oli muutaman kokeilun päätteeksi vyötäröään myöten pississä, joten sai jäädä kokeiluksi...Minäkin kuulun niihin, jotka eivät tee soseita (ainakaan vielä) itse. En koe purkkien hintaa ongelmaksi, joten ostan niin kauan kuin innostun itse tekemään tai poika kasvaa niin isoksi, että siirtyy saman soppakattilan ääreen meidän kanssa. :-) Lienee kuitenkin tärkeintä, että vauva syö ja saa kuivan vaipan ja hellyyttä ja huolenpitoa riippumatta siitä, onko vaippa kesto vai ei ja onko ruoka itse tehtyä vai ei. Uskallan luottaa lastenruokateollisuuteen täällä koto-Suomessa...Ei kai ne p*tä niihin purkita. Eihän? Näin ainakin itse ajattelen. Ja kaikki kunnia niille äideille, jotka jaksaa/viitsii itse kaikki sörsselit tehdä.

Juu, ei ole Ikeaa täälläkään mailla ei halmeilla. Parin vuoden päästä kai se tänne itäänkin saadaan. Ja liityn Pikkuäidin kerhoon, jotka ei ole kyseisessä ihmetyksessä koskaan edes käynyt.

Lyyti: joko teidän vaavi istuu tuettuna tai ilman? Tuli mieleen, että viihtyykö rattaissa istualtaan/tuettuna valveilla ollessa? (en enää dementialtani muista mainitsitko istumisesta mitään...) Meillä Kassu viihtyy rattaissa puoli-istuvassa asennossa täydellä mahalla. :-)

Jos sitä vaikka seuraavaksi yrittäisi järjestellä albumiin osan niistä tsiljoonasta Kassusta otetusta kuvasta. Kassu nukkuu, joten hyvällä tuurilla homma etenee.

-Taapero 82

Vierailija
159/299 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyytille tsempit nukutuksen kanssa! Mä niin tiedän miltä toi tuntuu. Ei ehkä lohduta nyt, mutta tulevaisuudessa: kaikki muuttuu, kuten monet muutkin totesivat. Sylvi on nyt alkanut vetämään tuplapäikkyjä (n. 60min) sillon tällön, ei kuitenkaan päivittäin. Mut ehkä niistä puoltuntisista pääsee joskus eroon. Ja sama juttu, et kuvittelin et lapsi kulkee mukana mihin vaan milloin vaan. Ja niinhän se kulki ekat 3kk, muttei enää. Iltaseiskalta pakko alkaa rutiinit tai muuten kärsitään kaikki, naapurit mukaan lukien. Saas nähdä miten meidän ens viikon matka sujuu...

Ja sama juttu oli vaunuissa "viihtymisen" kanssa. Oletko kokeillut nostaa selkänojaa vähän (jos pehmeä koppa)? 5kk neuvolassa kysyin rattaissa istuttamisesta ja tyttö oli silloin kuulemma niin jäntevä, et siirryttiin matkarattaisiin. Viihtyy miljoona kertaa paremmin kun näkee paremmin ja mikä parasta: nukahtaa joskus ihan itsekseen kun kyllästyy maisemiin!

Ei kukaan ole huono äiti, jos tänne kitisee. Tänne kaikki kitinät vaan!! Sehän tarkoittaa sitä, et miettii mitä tekee lapsensa parhaaksi ja sitä, et purkaa pahan olon kirjoittamalla, eikä esim. muuhun perheeseen.

Pystysitkö Lyyti käyttämään aikaa sängyn pohjalla jotenkin hyväksi? Pitääkö siellä olla ilman valoja, niin ettei voi lukea? Voitko kuunnella vaikka äänikirjoja kuulokkeilla? Sulla on varmaan jo supertreenatut lantionpohjalihakset ;) ?

En mä lanseerannut mitään postiivisuuspäivää, oon liian perusnegatiivinen siihen... =) Pitäis varmaan. =D Mukavaa lukea muiden positiivisuuspäivistä!

Päkkänä on kyllä superihminen kun jaksaa käydä töissä, nostan hattua! Toivottavasti pääsitte Habitareen! Olis tehnyt mieli kun oli ilmaislippukin, mut mukavuus vei voiton...

Torstaina oli siis Hki-treffti, jossa Sande ja Urho ystävällisesti odottivat meitä jotka olimme tunnin myöhässä. Toivotaan et ens kerralla useampi pääsee mukaan!

Muskari oli mukava, Sylvi diggasi ja äitikin vähän availi suutaan. Vaihdetaan aikaisempaan ryhmään, joten tullaan Hki-miitteihin jatkossa ajallaan.

Mese ym: mä oon liian vanha noihin chatteihin. Tai tarkoitan, etten ymmärrä miksi pitäisi olla saatavilla koko ajan. FB:n ja gmailin chatit on mulla aina offline, kun joku vanha työkaveri tms. yhtä läheinen alkaa kyselemään kuulumisia aina kun on jotain muuta tekemistä. Puhelinkin on mulla suurimman osan päivästä äänettömällä, mikä johtuu siitä et puhelinmyyjät soittaa aina silloin kun Sylvi on nukahtanut (tai me molemmat) ja sit unohdan laittaa äänet päälle. FB on muuten loistava, varsinkin statuspäivitykset, tietää hieman mitä ystävät puuhailevat kun niitä ei enää nää samaan malliin kuin ennen.

Hah, ostin Sylville reissua varten maissinaksuja. Vaikutti kiinnostuneelta, joten toivotaan et niiden avulla saa edes kerran syödä lämmintä ruokaa ravintolassa. No, se pussi ei tietenkään mahdu mihinkään kaappiin ja oon itse käynyt napostelemassa niitä... Niistä tulee ihan juustosnacksit mieleen, joten eikös ollut pakko hakea niitä kaupasta. Vedän tässä pussin naamaan kerralla ja sit kiroan huonoa oloa, järkevää vai mitä!

Nyt loppuu läppäristä akku ja tytöltä hermot, jatkan wordäystä joskus kun täällä nukutaan...

No niin, neiti on unten mailla. Taas kamala huuto ja oksensi mun, meidän sängyn ja itsensä päälle. Täytyykin pakata oma lakana reissuun mukaan kun ei olla hotellissa vaan yksiössä, eikä kuivaa lakanaa saa noin vaan keskellä yötä. Ihanaa...

Sylvi muuten päristelee jatkuvasti, sanoo ihan selvästi prrrylly!

Jotain oli vielä mielessä, mut pitää mennä pyykille.

t. Tsili&Yrjösylvi

Vierailija
160/299 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat nukkuu omissa sängyissään ja 3vee omassa huoneessaan lelujensa keskellä. Tunnin ajan isi nukutti pikkuisäntää. Minä nukutin pienintä isäntää ei meinannut nukahtaa Tomppakaan.

Meillä muuten syödään nyt sekä ilta, että aamuvelit (aloitettiin riisilllä). Lounaana kasvissosetta, välipalana hedelmäsoseet ja päivällisenä lihasosetta. Eilen ei tarvinnutkaan lisämaitoa ollenkaan, mutta tänään meni reilu desi.

Minusta nuo purkkimuonat on vaan hyvä keksintö ennen niitä ei ollut niin mitäköhän sitä syötiin? Taaperon kanssa samaa mieltä siitä että tärkeintähän on se että lapsesta huolehditaan rakkaudella. Ehtii sitä ruokaa tehdä. Esikoinenkin siirtyi 1vuotiaana samaan ruokaan muiden kanssa pilttejä ostettiin reissuja sekä hätätilanteita varten (jos kaapista muut ruoat loppu- meillä kaupoille matkaa). Jossain vaiheessa purkkimössöt lakkasi maistumasta kokonaan. Hedelmäsoseita ostettiin puurojen päälle.

Noita purkkeja laitoin joskus maustepurkeiksi, niihin on kätevä tehdä vaikka kanelisokeriseos riisipuuroon. Kylläpä alkoi nukuttaa. Hyvä muuten tsilin perusnegatiivinen luonehdinta, minäkin taidan hiukan sellainen olla. Ainakin yleensä pelkään pahinta. Pikkuhiljaa olen koettanut rauhoittaa itseäni ja onnistunutkin kun eihän voi koko ajan pelossa elää. Lasten kanssa tulisi hermoraunioksi hetkessä, lapset opettaneet minulle taidon miten otetaan välillä löysin rantein eikä positiivisempia löydy kuin pikkulapset. Väsyneenä kun tässä näpyttelee alkaa sanat sammaltaa tämä äiti lähtee nyt nukkumaan. Tomppa puhuu: "äititätähätä itiei", fiksu muksu vai mitä? (tai höyrypää äiti..)

Hyvää alkavaa viikkoa!