*** Huhtikuun helmet 2009 - syyskuu ***
Kommentit (299)
Kauhean kova tuuli ulkona nyt, oikein myrsky.
Onneksi sisällä lämmintä...
Isommilla lapsilla alkaa jumpat tänään, ihan kiva et 3v pääsee kun niin kovaa odottaa...
Tiistaisin on kerhopäivä, että touhua on.
Pientä remppaa meillä tai musta tuntuu et 5v sitten ostettiin tää talo ja remppaa ollut koko ajan, aina joku paikka pitää uusia.Mutta onhan se kiva et saa oman näköiseksi kodin laittaa...
Nyt tekis uusia verhoja mieli yms...
Luukas tällä hetkellä TERVE, tuntuu et uskallanko edes ääneen sen sanoa!!
Kaksi hammasta alhaalla, kääntyy ja "liikkuu" kovasti aina eri paikas on.
Kova poika syömään ja yöt nukkuu suht ok, kerran-kaks syö.Yleensä lapset nukahtaa iltaisin meillä puol kasi, jää omaa aikaakin kivasti.
Mutta päivät onkin sit toista maata, pieniä torkahduksia vain.
Nyt ovat kaikki sängyissä levolla, ainakin pienin nukkuu...Toivon mukaan isommatkin että jaksavat jumppailla illalla.
Viikko on taas puoles välis, tuntuu et vauhdilla on vk mennyt, ohjelmaa joka päivä jotain.
Ostin eilen jo kaks joululahjaakin...Mulla tapana n ollut että vähitellen ostan niin ei sit hupene yhen kk tulot lahjoihin!!
Otin Luukakselle veljen vanhoja 74cm vaatteita kaapista, olipas niitä kivasti.Pikkumiehelle ei oo kyllä tarvinnut ostaa ku pari vaatetta, saanut niin paljon ja velipojan vanhoja myös.Säästöä sekin!!
Mutta eipä tässä tällä kertaa muuta palaillaan...
äitsykkä3 ja Luukas ensi vk:lla 5kk
Meidän mini mittainen pikkumies painaa jo 9 kg! voi jestas, mä meinasin saada hepulin. Täti sanoi kyllä neuvolassa että ei tartte laihista aloittaa eikä nälässä pitää, mutta onhan se paino taas noussut pituuteen nähden. Huokaus!
Yösyöttöjä ei tarvitse vielä lopetella, mutta onhan se ihan selvääkin, että sen pitäisi kyllä selvitä vähemmällä yöruualla. Se klo 00 syöttö on kyllä mielestäni ihan turha. Viime yönäkin yritin korvata sen tutilla yms. mutta ei onnannut.
Ei tartte meidän laiska jaakkoa ainakaan vielä mihinkään fysioterapiaan laittaa vaikka ei vielä kääntyilekkään eikä suurempia fyysisiä ponnisteluja tee. Oli kuulemma ihan jämäkän ja tomeran oloinen poika. Vasta 6 kk iässä jos ei liikkumishalukkuutta ja aktiviteettia ala tulemaan niin siiten vasta.
Mua ei varmaan lehtijutussa muu hirvittänyt kuin se että ettei meistä saa sitä kuvaa että oltaisiin jotenkin sitä mieltä että meidän "perhekoostumus" olisi jotenkin oikea ja että oltaan sitä mieltä ettei lapsia pidä tehdä peräjälkeen. Aika hyvin mielestäni haastattelija kuitenkin osasi pitkästä keskustelusta hakea niitä juttuja. Mä lähinnä kiteyttäisin kyllä sen niin, että nostan hattua kaikille jotka jaksaa pyörittää useamman pienen lapsen taloutta. Ymmärän kyllä hyvin myös ne edut jotka siinä mallissa tulee. Ihan vaan nimimerkillä "nukuin monta monituista vuotta hyvin ja nyt tekee vähän tiukkaa nää heräilyt kun hyvään jo totuin " :-)
Lindexillä kävin eilen. Pilviyökkäri paketti oli tietty 74 cm kohdalta loppu. Sain sentään Bambse yökkärin ja muutamat bodyt. Isosiskokin sai musta kouluhousut ja oli onneksi sen verran halpakeikka ettei tarttenut visaa vinguttaa. Minulle jäi matkalta käteen 3 suklaa patukkaa ja pussillinen karkkia, nam!
Muutakin piti kirjoitella, mutta aivot taas hitaalla tänään. Aamupalankin sain vasta vajaa kello 12 ja silloin meinasin jo tehdä kuolemaa.
Päkkänä ja pulsapoika Saku 5 kk 1 pvä
3kk:
Jadeade 3kk 62,5cm 6345g
Mikumamma 3kk 64cm 7338g
PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g
Paik 3kk 60cm 5465g
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
Kaisa_kissa 3 kk 65,3cm 7060g
Shinon 3kk 64,5cm 7520g
Tiituska 3kk 64,5cm 7620g
Sailori 3kk 64,5cm 6870g
4kk:
Emminen 4kk 68cm 7600g
Magda83 4kk 62,8cm 5860g
Lyyti 4kk 62cm 7405g
Kaisa_kissa 4kk 70cm 8180g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Pikku-Tiuhti 4kk 65cm 7140g
Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g
Sande-75 4kk 65cm 6560g
Satuilija 4kk 64cm 6330g
Shinon 4 kk 66 cm 8150 g
Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g
Verticia 4kk 64cm 6600g
Juliaana 4kk 65cm 6280g
mikumamma 4kk 67cm 8450g
Äitsykkä3 4kk 65,5cm 7030g
Tiituska 4kk 68,5cm 8585g
5kk
Tsili 5kk 61cm 6280g
Sande 5 kk 66,7 cm 7120 g
Magda83 5kk 63,5 6290 g
Sirppu83 5kk 68,0cm 8400g
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kaisa_kissa 5kk 71,5cm 8725g
Päkkänä 5 kk 63,7 cm 9030g
kovasti vaihtelee mitat saman ikäisten kesken. jupe 4 kk 64 cm 6980g yritin päivittää listaan, muttei hermo pitänyt
kiva kuulla shinonista
tuuti
ei ole hyvä, jos hermo menee ;)
Listapäivitys
3kk:
Jadeade 3kk 62,5cm 6345g
Mikumamma 3kk 64cm 7338g
PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g
Paik 3kk 60cm 5465g
Kaisa_kissa 3 kk 65,3cm 7060g
Shinon 3kk 64,5cm 7520g
Tiituska 3kk 64,5cm 7620g
Sailori 3kk 64,5cm 6870g
4kk:
Emminen 4kk 68cm 7600g
Magda83 4kk 62,8cm 5860g
Lyyti 4kk 62cm 7405g
Kaisa_kissa 4kk 70cm 8180g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g
Sande-75 4kk 65cm 6560g
Satuilija 4kk 64cm 6330g
Shinon 4 kk 66 cm 8150 g
Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g
Tuuti 4kk 64 cm 6980g
Verticia 4kk 64cm 6600g
Juliaana 4kk 65cm 6280g
mikumamma 4kk 67cm 8450g
5kk
Tsili 5kk 61cm 6280g
Sande 5 kk 66,7 cm 7120 g
Magda83 5kk 63,5 6290 g
Sirppu83 5kk 68,0cm 8400g
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Päkkänä 5 kk 63,7 cm 9030g
ilmoittautuu täältä! Meidän pikkulikka oli tänään 5kk-nlassa 8255 g ja 64,6 cm, eli samanlainen minimittanen pullukka meilläkin kuin Saku. Tavallaan helpotus että on muitakin michelinejä :DD Mutta taas niin ihanaa että syö hyvin, eikös vaan?
Pikkanen09 *taas maaliskuisten puolelta pomppii..*
Hei kaikille!!!
Yritän taas pukata tätä viestiä, joku on mättänyt kun viestit ei ole tulleet perille... Olen ollut yhteydessä myös sivujen ylläpitoon, mutta mitään selitystä asialle ei ole löytynyt... TODELLA TURHAUTTAVAA!!!
Mutta lukenut olen aktiivisesti teidän juttujanne ja niistä tukea saanut tähän meidän vauva arkeemme :) Kiitos siis kaikille!!!
Eli meidän poitsu syntyi tähän maailmaan 7.4. Ensinmäinen ja ehkä viimeinen lapsemme. Synnytyksestä ei jäänyt mitkään mukavat muistot... :(
Mutta poika on ollut todella ihana!!! Terve ja kiltti, ei turhia itkeskele :)
Kovasti jo konttaus asentoon nousee ja siinä itseään hetkuttaa edes takaisin, mutta eteenpäin ei vielä pääse, kiljuu sitten kimeästi turhautuneena...
5kk neuvolassa tänää 7950g ja 69cm.
Tissillä pääasiassa mennään, hieman on kasvis soseita maisteltu, nyt siihen rinnalle otetaan marja ja kasvis soseet :) Syömiseksi ei vielä voi meillä sanoa uppoaa vain muutama hassu lusikallinen ja neuvola tätin mukaan hyvä niin. Maissivelliä nyt illalla yritän ruveta antamaan, niin saisin nukuttua itsekkin yöllä hieman enemmän... Nyt on heräilty n.2h välein syömään...
Mutta jos tämä viesti NYT tulisi perille, niin palailen asiaan useammin :) Todella harmittavaa ollut vain olla taustalla :/
Terveisin
Kristiina75+Martti 5kk (Pohjois-Karjala)
Se onnistui :)
Niin monta kuukautta kun tää ongelma on pitänyt minut ulkona koko hommasta...
Hyppään siis taas porukkaan, jos vain huolitte :)
Laitoin kuvan myös tuosta meidän herra "elohopeasta"
T.Kristiina75
Monella ollut näköjään neuvolapäivä. En tiedä tuliko rokotuksesta jotain kun on aika kiukuisen oloinen michelinmies meilläkin. Vaikka meillä on nyt kasvettu senttejäkin Tompan komeat mitat tulevat tässä.
pituus 69,8cm
paino 9325g
pää 45,3cm
Multakin menee ehkä hermo jos yritän listaa päivittää. Ja yhellä tuolla leikkimatolla meni jo, että heipatirallaa vaan.
Oon ollu vähän laiska kirjoittamaan, mutta onhan mulla selityksiä teille kontillinen. a) Mä luulin, että kone on rikki. Tai siis tavallaan se onkin, kun näppis ei toimi mun puolella. Kun meillä on siis kone "jaettu kahtia" että voi kirjautua mun tai miehen puolelle (saa omat suosikit selaimeen yms..) ja miehen puolella näppis toimiikin. Nyt siis sieltä puolelta nettiin. b) Oon ollu ihan sairaan väsynyt c) Tytöllä on äiti viereen heti ja nyt -kausi
Juups. Yöt on meillä menny siis sellaisiksi, että herätään 20 - 120min välein. Argh. Mehän mennään ihan täysimetyksellä vielä, joten varmasti herää nälkäänkin useammin, MUTTA ei tuo nyt ihan joka kerta mitenkään himokkaasti syö, kunhan ottaa tissin suuhun ja hengaa kunnes nukahtaa heti kohta. Mutta ei siis nukahda ilman tissiä kuitenkaan. Ja tää äiti sit nousee ylös joka kerta. Huoh. En tajua. Ja päikkärit nukutaan edelleen vierekkäin, kun neiti herää 5 min sisällä, jos mä yritän hiipiä pois sängystä. Onneks kirppiksiltä saa vanhoja lehtiä halvalla. On nimittäin aikaa lukea niitä. Ja tietty mä nukunkin välillä hänen kanssaan. Mutta vois sitä viettää vähän rauhallista äitiaikaakin välillä kun lapsi nukkuu..
Mä oon pienimuotoista unikoulua joutunu pitämään tytölle iltaisin. Tiedän, että sitä periaatteessa vois vasta 6kk iässä pitää, mutta tää on ihan pakon sanelema juttu. Tähän asti tyttö on nukahtanu tissille ja sit oon nostanu unessa sänkyyn. No nyt samalla kun nää unet on pirstotuneet minipätkiin, on tyttö alkanut herätä sänkyyn nostettaessa. Enkä oo sit lähteny siihen tissiä sänkyyn ylös tissiä sänkyyn ylös -rumbaan. Puoltoista viikkoa on harjoiteltu. Pari ekaa iltaa huus 1,5h ennen kuin nukahti. Ja äiti nosti ylös ja sänkyyn ja ylös ja sänkyyn. Mut ei tissiä. Tänään nukahti jo 20 minuutissa ilman huutoa. Hip huraa! Se toimii!
Ihana (sallinette ilmaisun) lukea teidän tuttiongelmista, kun ite oon kironnu sitä, ettei laps oo tuttia syöny. Pitää sit vissiin olla vain tyytyväinen, vaikka se tutti olis varmasti joistain pulapaikoista pelastanut. Mutta eipähän nyt enää se tutin tipahtaminen riko öitä enempää. (Tosin, voisiko niitä rikkoa enempää?) Tai sit ei tartte vierottaa. Että jos on suo täällä niin ihanaa, että vetelä on siellä eikä täällä.
Mutta että Päkkänän (kiva juttu juu lehdessä! :) kanssa eletään samaa päivää murmelina.
Mä noista teidän yökkärijutuista, että oon ostanut oikeastaan kaikki meidän yökkärit kirppiksiltä hintaan 40s - 1,5e. Ja tosi hyviä ovat olleet kunnoltaan. Lahjaksi on saatu pari uutta. Ja jostain loppuunmyynnistä ostin yhden 2 yökkärin pakkauksen yht. 3e. Suosittelen siis.
Kukas se olikaan käyny siellä Villa Lyhdyssä. Mä olin siellä samana päivänä. :) Törmättiinköhän? Mulla oli lapsi luonnonvalkeassa Manduca-rintarepussa. :) Tosin en minäkään muista ketään ketä siellä oli, kun nenä kiinni pöydissä (ja lapsessa) kolusin.
Niistä Lindexin vaatteista. Ootteko samaa mieltä kuin minä, että ne on pykälää pienempiä? Siis tarkoitan, että jos muista vaatteista käyttää vaiks kokoa 62 niin niistä pitää olla jo kuuskasit. Ainakin meillä on niin. Onks meidän laps jotenkin Lindexille sopimattoman mallinen? Mut kivoja vaatteita siellä on.
Kristiina75:lle tervetulot tänne.
Äitsykkä3:n Luukaksesta ihana kuulla että ainakin tällä hetkellä on terve lapsi. Toivottavasti pysyykin niin, on teillä sitä riesaa ollut jo tarpeeksi.
Kiva myös, että Kaisa-Kissan mies tokenee.
Huomisista treffeistä. Me tullaan jos tullaan. Mies ei kuitenkaan muista, että oon puhunu sellaisesta. Katotaan millaiseks sen naama aamulla muuttuu, kun sanon, että mentäis. Huomenna mies menee nimittäin vasta kuuteen illalla töihin, joten sais viettää tytön kanssa aikaa. Muuten on tällä viikolla ollu hitusen vähäistä tuo isä-lapsi-aika. Maanantaina tunti illalla, tiistaina kaks, tänään ei yhtään. Että voi olla, että naama sanoo, että saiskos isikin viettää lapsen kanssa aikaa. Mutta jos tuun, niin mut tunnistaa epämääräisestä tukasta. En muista ostaa shampoota. Tänään pesin hiukset (ne, mitkä vielä päässä on) jo kertaalleen huuhdellun shampoopullon huuhteluvedellä. Ehkä siellä vielä haju oli pesuaineestakin. Aamullahan tuon näkee. Siis että miten likainen tukka on.
Urhosta vielä, että onpa reipasta, että siellä jo noin noustaan kontilleen! Ei täällä vaan. Just on opittu hetki jaksamaan lattialla mahallaan.
Niin ja Nausikaallakos sitä maitoallergiaepäilyä myös oli? Vai kuka maidottomuudelle joutui? Tsempit sinnekin. Ikäviä juttuja.
Lyyti
Uuh, kolmen päivän tallennetut ja editoidut sekavat tekstit tässä:
Tervetuloa Kristiina ja Martti!
Urho näyttää ihan pikajuoksijalta lähtöasennossa, varo Sande, kohta se spurttaa! =)
Ja ihana Pyry on kuin hiirenpoikanen, noi sitterin pehmukkeet näyttää ihan korvilta! Toi Ruskovillan silkkimyssy on ihan ykkönen, meillä alkaa vaan käymään pieneksi, enkä viitsi hommata isompaa talveksi. Silkki on kesällä mukavan viileä ja talvella lämmin.
Lisää kuvia! Suloisia kaljupäitä!
Mä tykkään kans hirmuisesti Lindexin vaatteista, mutta ne haalistuu ja nyppyyntyy helposti. Mun ihan lemppareita on kuitenkin ruotsalaisen Plastisockin vaatteet (joita hintansa vuoksi meillä on vain pari), ei haalistu eikä nyppyynny yhtään ja joustaa niin että pitää kuosinsa, mutta saa helposti kiinni kestovaippapaketin kanssa.
Ja vielä krääsäasiaa: en tykkää crocseista (paitsi mutsin luona tallustelen tietty ympäri pihaa sen kopiocrocseilla), mutta Reino-tossut pitää olla! Nyt alkaa olla hyvät reiskakelitkin. Käytin niitä töissä, eikä tarvinut edes vaihtaa ulkokenkiä keskellä talvea kun kävi ulkona lounaalla (kyllä, Helsingin keskustassa). =) Myös ihania vauvareinoja on olemassa, mutta niiden hinta on melkein tuplat aikuisten kokoon verrattuna!?
Tiuhtille pikaista paranemista ja maidottomia vinkkejä: hummusta ja tahinia leivän päälle juuston sijaan. Tahini voi vaatia joiltakin totuttelua, mut Urte Kramin karkea tahini (saa ainakin Ruohonjuuresta, meidän lähi K-kaupastakin löytyi) on ihan parasta kurkkuviipaleiden kanssa, mä jäin koukkuun! Noi jugurtit ja maidot on helppo korvata soija/kaura/riisijutskilla. Tykkäsin eniten kauramaidosta, mut soijamaidosta saa proteiinia. Ruokakermaakin löytyy ilman maitoa ainakin Keijulta ja mainio tuote kans on Yosan kauradippi jota voi käyttää kermaviilin tapaan. Muista vielä napsia kalsiumia purkista.
Vielä kysymys Tiuhtille: saako vaunut pakattua jotenkin koneeseen? Ruumaanhan ne menee? Meillä jää Teutoniat onneksi kotiin ja mennään rönttämatkiksilla, sillä ne on nyt ainoat mitkä kelpaa. Viikon päästä reissuun! Vähän pelottaa miten kentällä liikutaan kun kantoreppu on nyt yäääääk ja ne Hki-Vantaan lainakärryt on tuolle kuitenkin liian pystyt selkänojasta.
Tänään käytiin Satsin babyjumpassa. Mä ajattelin et siellä hieman nostellaan babyjä matolla ja olin pukeutunut sen mukaan, kun vaatteiden vaihto on hieman hankalaa Sylvin kanssa. No, siellä oli kaikki hikitamineissa steppilaudan ja käsipainojen kanssa... vain joitakin lihaskuntoliikkeitä tehtiin vauvojen kanssa, muuten ne kölli matolla kun äidit huhkivat. Onneks mulla oli sentään jonkinlaiset tennarit jalassa, eikä reiskoja. Ihan jees oli, vaikka vihaankin steppilautaa, Sylvi tykkäs ihmetellä touhua. Otti tuplapitkät päikkärit sen jälkeen, oli ilmeisesti sen verran rankkaa katseltavaa. =)
Sylvi sai eilen ekan kerran varpaat suuhunsa, semmoinen jumppari tuo tyttö!
Huomenna alkaa muskari. Tullan myöhässä treffeille, paitsi jos neidillä menee hermot muskarissa niin tullaan himaan huutamaan. Ketäs sinne Waynesiin on tulossa?
Huutovapaata yötä ja parempaa huomista känkkäränköille ja kipeilijöille toivotellen
Tsili & Sylvi 5,5kk
Siis muutama rivi ennen saunomista. Mies on jalkapallon peluussa ja odotan saunakaverin kotiutuvan pian.
Joku kumma tässä on kun kauheasti asiaa ois mutta kun vihdoin saa kirjauduttua sissän niin ... kaikki on tästä päästä kaikonnu ajatukset.
Pitihän munkin eilen kiskalle fillaroida ja Vauva-lehti ostaa kun Päkkänän juttu kiinnosti tietty. Mies tuli kateudesta vihreäksi kun luki jutusta että Päkkänän mies on vanhempainlomalla, mies kun kaipaisi kannsa breikkiä työstä.. Raha-asia vain mietityttää kun tuolla uroolla on lähes puolet parempi palkka ja vapaa autoetu verrattuna meikän sairaanhoitajan roposiin. Kiva juttu se oli päkkänä.
Joku täällä tais aikoinaan mainostaa noita bodyn jatkopaloja. Sain vihdoin tilattua kun nuo kestot vie niin kauheasti tilaa nuista bodyista ja sitte kaula-aukko venyy tuolla navassa asti. Juu, kiitti vain vinkistä, oli yks parhaita hankintoja pitkiin aikoihin. Taas istuu bodyt kuten kuuluukin.
Minä taidan Sagan lähettää tuonne Sandelle ja Urholle jumppakouluun .. kamalaa kun Urho jo menee ku aikamiehet ja Saga-neiti olla möllöttää selällään ja hihkuu, samoin vatsalla ei olis sitten yhtään. Ihan piti miehelle se Urhon kuvakin näyttää että on näissä hiukka eroja näissä pikkuväissä.
Sagakin alkoi viikko sitte syödä kiinteitä ja hyvin syökin. Lusikka kun pysähtyy niin kuuluu että Höh- tai sinne päin että lisää vain, kiitos. Juuri broileria tuossa paistoin uunissa ja ajattelin huomenissa lisätä jo kasviksiin lihapúoltakin.
Sain juuri seuraa saunaan, lonkeron ja hikisen futaajan. Palataan taas, terkun Orvokki
Lyytille piti vielä vastata. Täällä on aina viisi uutta juttua kun vihdoin pääsen lähettämään romaaniani...
Hyvältä kuulostaa tuo pikku unikoulutuksenne (vaikkei se todellakaan kuulosta kivalta kun sitä tekee). Meillä on nimittäin palattu takaisin tissinukuttamiseen, sillä se on ainoa keino saada tyttö rauhoittumaan huudosta. Pitää kai kohta aloittaa koulutukset, mutta kun ongelma on ettei Sylvi lopeta huutoa vaikka kuinka nostaa syliin.
Sama juttu kans tutin kanssa, toivoisin et Sylvin saisi sillä rauhoittumaan, mut kun ei, niin ei sit tarvi vieroittakaan.
Nyt jääkaapille!
Iltaa
Hirveesti tullut taas tekstejä, hyvä niin :)
Aikaimoinen härdellipäivä oli.. Kaupassa käyty pariin kolmeen otteeseen, kolmeen tarkalleen. Aamulla lähin ostamaan uutta tuttipulloa Nealle kun kissat päätti syödä edellisestä tuttiosan, uaaargh.. Joo ja ruokaa samalla reissulla. Sitten lähdettiinkin kaffeelle Jadeaden kanssa ja ostin vanhaan tuttipulloon tuttipullon tutteja ja mukaa tarttui sitten vielä takki, pipo, tumput, sukat ja olikoha vielä jotain muutakin. Sitten väsäsin ihmishahmon kakkuun ja näkee kyl et on ensimmäinen tekeleeni, tuli niin ruma ja ku ei oo välineitä kunnollisia millä tehdä. Sitten tein jalkkismaalei ja menin niiden takia kolmannen kerran kauppaan. Jaja.. mitähän vielä, no vaikka mitä muutakin ehtinyt tekee..
Shinonilla näyttää olevan samanlainen sitteri kuin meillä, mut meil ei vaan jostain syyst ole tuollaista isoa emma suojusta tuossa eessä :/ Ihana kuva!
Nii joo tyttö tuli sitten systerin sukuun :), pieni kuin mikä.
Kaarna@laiva: kannattaisko väkisel pitää hereillä vaikka iltasella. Meil nykyisin valvotaan 18-21 niin on paremmat yöunet ja jos meinaa nukahtaa niin se on sit sitä et väkisel pidetää hereil. Kokeilleet? Jaja.. No tuohon tuttijuttuun en osaa mitn sanoa. Mie vaan päätin et nyt loppu ja sit ku oli unien aika aina syönnin jälkee niin lähettii vaunulenkil ja annoin unirätin. Ja 10min oli lupa huutaa ja sit saa tutin mut koskaan ei huutanut sitä 10min..
Fb:hen saa mut lisäillä hei jos joku haluaa, kun olen yrittänyt joitakin etsiä, mut en oo löytänyt :(
Emmiselle jo mesessä sanoinki et mie lueskelin muita enkelivauvan kirjoituksia ja heille on tulossa vauva taasen, olikos toukokuus 2010 la.. Mahtaa pelottaa nykyinen raskaus. Ei voi kuvitellakkaan. Kyllä saa olla niin onnellinen Neasta.
Täytyy etsii koneelta Niilaksen ja Nean kuva ja lisäillä jos muistan enää hetken pääst :D
Aivan ihana kuva Santeristakin!! Suloinen!! ..Voiko pojasta sanoa suloinen..?
Martistakin ihana kuva!
Pakko se on hei men nukkuu, niin armoton väsy!
Verticia
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Emminen -88, t04/09, Turku
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09
Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala
Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Vikasi -?, p04/09,
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
3kk:
Jadeade 3kk 62,5cm 6345g
Paik 3kk 60cm 5465g
Sailori 3kk 64,5cm 6870g
4kk:
Emminen 4kk 68cm 7600g
Lyyti 4kk 62cm 7405g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Mikumamma 4kk 67cm 8450g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Sailori 4kk 66cm 7395g
Satuilija 4kk 64cm 6330g
Shinon 4kk 66cm 8150g
Tuuti 4kk 64cm 6980g
Verticia 4kk 64cm 6600g
Vikasi 4kk 67cm 7400g
5kk
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kristiina75 5kk 69cm 7950g
Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g
Pikkuäiti 5kk 69,8cm 9325g
Päkkänä 5kk 63,7cm 9030g
Sande-75 5 kk 66,7 cm 7120 g
Sirppu83 5kk 68cm 8400g
Tsili 5kk 61cm 6280g
Viimein sain pojat yöunille ja hiukan kotihommiakin kerkisin tehdä. Tänne tuli ilmeisesti juttua niin kovasti, että oli vaikeaa päästä lähettämään jo tuo eka teksti.
Kiitos verticialle päivityksestä. Tuo lista hauskaa seurattavaa. Kaikki kasvaa ihan omassa tahdissaan. Niin me ollaan aikuisetkin erikokoisia. Mutta sanden jumppakoulu kiinnostaa meitäkin. Voisitko alkaa pitää sitä netin kautta? Ja verticiallako oli unikoulu? Meillä kyllä vielä tutista pidetään tiukasti kiinni, (tai hukassahan ne aina on kaikki) on niin kätevä rauhoitusväline. Ja Tomppa kuitenkin sylkäisee tutin nukkuessaan pois, eikä sen perään haahuile, että ei ole paha riippuvuus.
Nyt tuli mies kotia ja lähetään iltakahville.
hyvää yötä
Mukava kun tulee juttua! Niin etten sitä täällä moiti kun lukemista on.
Paremmalla ajalla tulen sitten kirjoittaan jotain fiksumpaa nyt taitaa tulla jo aika sekavaa höpinää. Parempi mennä maate. Ai niin tänään olisi ollut hieno päivämäärä mennä naimisiin 090909 jos siis ei jo ole naimisissa. Juuri uutisissa asiaa uutisoitiin.
Tsili: Lennettiin SAS.illa ja todellakin Teutoniat meni ruumaan. Tiskiltä sai ostaa muovipussin hintaan 5€ ja lisäksi sai teippiä ja sakset, muttei mitään aaltopahvia tai muutakaan. Säästin sen muovipussin ja pakkasin siihen palatessakin, vaik oli jo aika riekaleina. Meil ei ollu mitään ongelmia hengailla kentällä sylitellen ja rintareppuillen, koska niin meillä mennään kotonakin kun lattia eikä vaunut juuri kiinnosta. Musta toi vaunujen ruumaan ahtaaminen on aika riskialtista, mutta jos jtn. menee rikki niin ilmeisesti saatte korjauksen tai uudet jo siellä määränpäässä.
Lapsen turvavyö on ihan naurettava, tuskin se vauvan henkeä pelastaa, mut estää vauvan mäjähtämisen kanssamatkustajan päähän. Jos vähän asemoi ja löysäilee niin vyöhönkytkettynä pystyy myös imettämään, mikä saattaa auttaa jos sattuu korviin. Nausikaa ei varmaan niinkään korvia huutanut kun sitä selällään oloa, kunnes tajusin, et turvavöissä voi olla muutenkin ja jopa imettää.
Kiitos vinkkivinkkisistä...meen varmaan Ruohonjuureen tällä viikolla. Alepasta en löytänyt Tartexia, mutta kaurajäätelöä kylläkin ja gurtteja myös.
Mistä ostat Plastisockin tuotteita?
Palasin Lappeenrannasta kotiin, kun en jaksanut enää mummolameininkiä--oon mieluummin yh-mama loppuviikon. Huomiseen miittiin ei kuitenkaan tulla muita sairastuttamaan, tuntuu et flunssanrippeitä on yhä jäljellä vaikka Nausikaan kuume laskikin ilman suppoja jopa.
LASIKUITUTAPETISTA! Joku kysyi mielipidettä ja mun henk.koht on erittäin negatiivinen. Oon vuosi kaksi sitten käynyt läpi tasotusaineella tän huushollin seinät. Ei oo herkku homma levitellä tasoitetta ja sit hioa ja levitellä lisää tasoitetta ja hioa lisää. Helvetin moinen pöly ja tuprakka! Mulla lasikuitutapetista tulee mieleen laitosmeininki, sairaalat ja halvat hotellit. Sellainen voi olla kuitenkin kätevä, jos tarvii pyyhkiä oksennuksia tai muuta seinästä. Mä kuitenkin mieluummin maalaisin seinät, maaliseinäkin on helpompi pitää puhtaana.
Miten se Urho on noin edistyksellinen?
Pyrykin oli aivan sulokas myssyineen kaikkineen.
Aloitettiin perunan ja päärynän maistelu. Siis tod. maistelu. Varmaan mitään ei niellä. Ehkä meillä opitaan syömään jossain vaiheessa tai sitten lutkutetaan tissiä lopunikää. En tiedä missä vaiheessa alkaa maistumaan ja sujumaan.
anteeksi yksipuolisuuteni--olisi ihanaa jos pystyisi ja muistaisi kommentoida kaikille jtn.
Junassa meillä oli matkaseurana 5kk ja 9kg pojan järkäle. Oli menossa mamansa kanssa Habitareen. Saakutta, et jotkut ovat reippaita. En tod. menisi ton inisiän kanssa messuille saati, jos ne olis yli 200 km päässä.
Mukavaa loppuviikkoa!
Olen enemmän tai vähemmän ahkerasti lueskellut taustalla, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa varmaan pian kolmeen kuukauteen...
Meidän Kassu syntyi siis 23.3.2009. LA oli 3.4.2009. Kattelin tuossa 5kk:n mittoja ja totesin, että meidän ukkeli taitaa olla ainakin painonsa puolesta isoin. Painoa siis 9660g ja pituutta 67.4cm. Kassu kääntyilee mahalleen ja selälleen, mutta ei vielä ryömi. Kierimällä menee eteenpäin ja pyöriin vatsalla ollessaan ns. napansa ympäri. Urho onkin edellä muista näissä asioissa. :-)
Tutti näyttää mietityttävän monia...Itsekin olen välillä halunnut heittää sen etenkin automatkoilla ikkunasta lepikkoon kun viskoo suustaan muutaman kilometrin välein ja aloittaa infernaalisen huudon. Etenkin kaksin matkustaessa hidastaa matkantekoa kun pitää ajaa levikkeelle etsimään tuttia turvakaukalon uumenista. Nauhaa ei tutin jatkeena voi autossa käyttää, kun kiskoo silloin vielä hanakammin sen suustaan. :-(
Meillä soseita menee purkkitolkulla päivässä...Syö kuin hevonen. Aamulla ja illalla puuro, lounas, päivällinen ja välipaloja 1-3 päivästä riippuen. Eilen olikin illalla meganälkä kun söi tavanomaisen iltapuuron päälle vielä purkillisen hedelmäsosetta. Vissiin varamahan omistaa kun ruokaa uppoaa niin paljon. ;-) Ja vaikka painoa jo kymmenisen kiloa niin en sanoisi lihavaksi. Enemmänkin jäntevä ja sopusuhtainen. Neuvolassakaan ei huolissaan painosta/pituudesta. Kuulema tyypillinen rintamaitovauva, joka syö myös kiinteitä hyvällä ruokahalulla.
Mukava kuulla, että osa porukasta on tavannut toisiaan livenä. Itse asutaan Itä-Suomessa ja täältäpäin ei tainnut monikaan olla.
Vaunuissa ollut hiljaista jo pian puolitoista tuntia. Meillä heräiltiin taasen puoli kuuden aikaan. Aamuvirkku kuten äitinsä. :-) Yöt nukkuu onneksi hyvin - syö 1-2krt ja nukkuu muuten hyvin. Aamuyöt välillä levottomia kun liikehtii ja on tuttia vailla, ei kuitenkaan mitenkään mahdottomia.
Joko muut on "päässeet" ostamaan isomman turvaistuimen? Me ostettiin viime viikolla valmiiksi Britaxin Multi-tech. Hinta suolainen 349e, mutta pään sivutörmäyssuojat ym omaa luokkaansa moneen malliin verrattuna. Ajateltiin miehen kanssa, että hinta loppupeleissä pieni asia lapsen hengen ja turvallisuuden rinnalla. :-) Vielä ei olla ko. istuinta autoon asennettu, mutta lähiviikkoina sekin on edessä.
Nyt pitää mennä...vaunuista kuuluu kitinää. Jospa sitä vähän aktiivisemmin kirjoittelisi jatkossa.
-Taapero82
Tosi kiva kuva Urhosta! Ihan tuli hyvä mieli katsellessa sitä!
Mä kun kirjoitin viimeksi niin unohdin ehkä puolet asioista ja unohdan varmaan nytkin.
Meillä ainakin on niitä jalkaterällisiä kalsareita, eli sukkahousuja. En ole vielä käyttänyt niitä useasti, mutta luulen, että sekin aika tulee eteen, sitten kun viilenee.
Mä tykkään ihan älyttömästi vauva-lehdestä! Vähänkö porasin enkelivauva-jutulle. Mä en voi tajuta, miten tuollaista käy ja miten kamalaa se on vanhemmille. Tulevaa ammattiani ajatellen, en mä osaisi mitään sanoa vanhemmille, jotka ovat saaneet kuolleen vauvan. Mitä siinä edes voisi sanoa. Onneksi jutusta paistoi kuitenkin se, että elämä jatkuu ja nämä vanhemmat olivat toiveikkaita tulevaisuuden suhteen. Mä en kyllä tiedä, miten itse olisi selvinnyt tuollaisesta.
Yövaippana meillä käytetään fuzzi bunzia, jossa on se mikrokuituimu ja vielä taiteltu harso. Hyvin pitää meillä koko yön pisut (ja kakat) sisässään.
Tänään taas ollaan menossa saikulle. Mies pääsee kait huomenna tai ylihuomenna pois, joten ei enää pitkä aika. Insuliinikynä ja pistokset tulevat olemaan meidän tulevaa jokapäiväistä elämää, mutta parempi se oli nyt löytää, kuin kuoleman yhteydessä. Jalkakin voi jo paremmin ja tulehdusarvot ei eilen ollut "kuin" 250, eli laskussa ovat!
Tänään meillä on ollut tosi huono päivä. Tai ainakin mulla. Mä oisin voinut heittää tuolla lapsella vesilintua. Ei suostunut syömään aamupuuroa, eikä juomaan maitoakaan. Lähdettiin sitten aamulenkille ilman ruokailua, (söi se puuroa varmaan 10 lusikallista ja joi ehkä 60ml maitoa) mutta hyvin se nukahti rattaisiin. Ehkä nyt lounas on parempi ja mä saan mielenrauhani takaisin ja voin olla hyvä äiti.
Mullakin on mese, mutta harvemmin mä siellä käyn, mutta jos joku nyt haluaa sen, niin se on kaisa98@hotmail.com.
öö... ei mulla nyt tule mieleen muuta. Santeri nukkuu vielä (IHME!!!), joten voin tehdä jotain syötävää, kun sairaalassa käyminen verottaa meidän päivää. Mulla ei ole aikaa tehdä mitään. Yleensä saankin ruokaa vasta klo 21 jälkeen. Koiraa kun pitää ulkoiluttaa vielä illalla, niin vaikka Santeri nukkuisi silloin se herää pian sisälle tulon jälkeen ja sitten pitääkin aloittaa iltatoimet, jotka kestää varmasti 19->21. Eli huutoa ja kitinää.
Mutta hauskaa päivää teille!
Terkuin
Kaisa_kissa ja Santeri 5 kk ja 2 pv