Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Huhtikuun helmet 2009 - syyskuu ***

Kommentit (299)

Vierailija
21/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeten tässä olla kohta lähtö sinne hammaslääkäririin. Täydenpalvelun mummolasta tulee mummo sekä auto. Mummo hoitaa muksut ja minä saan lähteä sillä autolla.

Kaisakissa ei mulle ainakaan ole uusi, koska olen vakoillut maaliskuistenkin ketjua odotuspuolelta asti. Oma raskautenikin meni viikon yli lasketun ajan. Samanikäinen melkein meidän Tomppa kuin Kaisakissalla vauva.

Tomppa muuten kääntyi eilenkin selältä mahalleen ihastuneiden pappojen ja mummun silmien edessä. Kerta päivässä taitaa kuitenkin riittää.

Nyt kiire pukkaa täytyy vielä pukeutua. Koetin jo vähän siistiytyä, eli kammata irtohiukset ja pyyhkiä Tompan oksennukset kaulalta. Palaan paremmalla ajalla.

Vierailija
22/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivitetty lista vielä tähän perään. Tuo on nyt sit myllys kerta 4 ainakin koolla sitten. Tulen myöhemmin kirjottaa lisää jos en saa migreeniä taas (siltä näyttäisi)

Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi

Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?

Emminen -88, t04/09, Turku

Jadeade -82, p05/09, Turku

Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu

Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09

Lyyti -77, t04/09, Uusimaa

Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi

Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki

Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?

Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi

PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu

Pikku-Tiuhti

Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi

Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala

Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki

PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa

Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?

Sande75 -75, p03/09, Helsinki

Satuilija -80, t04/09, Vantaa

Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi

Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää

Sonja80 -80 p03/09, Helsinki

Tiituska -86 p04/09 Lahti

Tiuhti -81, t04/09, Helsinki

Tsili -77, t03/09, Helsinki

Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo

Verticia -85, t04/09, Turku

Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?

2kk

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

3kk:

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g

Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g

Paik 3kk 60cm 5465g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tiituska 3kk 64,5cm 7620g

Sailori 3kk 64,5cm 6870g

4kk:

Emminen 4kk 68cm 7600g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Lyyti 4kk 62cm 7405g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g

Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g

Verticia 4kk 64cm 6600g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

mikumamma 4kk 67cm 8450g

Äitsykkä3 4kk 65,5cm 7030g

Tiituska 4kk 68,5cm 8585g

5kk

Tsili 5kk 61cm 6280g

Sande 5 kk 66,7 cm 7120 g

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt ehtisi hetken kirjoittamaan, kun neiti taisi nukahtaa tuonne sänkyyn..

Eilinen päivä meni migreenissä enkä sitten missään vaiheessa päässyt takaisin kirjoittelemaan ja nyttenkin tunnen, että migreeni on tulossa. Lääkitsinkin itseni jo, mutta kuten aina, tuloksetta. Eli paskaakos tässä. Täytyy vaan tehä kaikki päivän askareet tässä nyt ja heti ja nopeaa koska veikkaan, että olen ennen puoltapäivää tajunnan rajamailla.

On niiiiin ikävää olla pienen lapsen kanssa, kun on migreeni. Ku ei pysty seurustelee ja ei jaksa hyppyyttää ja ei jaksa valvoa toisen leikkejä ja ei kestä yhtään pienintäkään ääntä tai hajua. Ja kuten eilen niin sitä sitten huudettiin, kakattiin, piereskeltiin ja vaadittiin seurustelua!! Ja mies ku tuli kotii niin mä olin suunnilleen tajuton koko loppuillan. Siis ihan hereillä olen ollut ja sohvalla maannut, mutta mulla ei ole mitään muistikuvaa koko eilisestä illasta.. Että näin ihania ne migreenit täällä..

Mutta juu, nyt sitten kalenteriin itselle rustasin, että turku miittinki kello 13 kauppakeskus myllyssä 14.9.09. Nähdäänkös me siinä keskellä mis on niitä lasten leikkipaikkoi. Siinä öö spice ice:n ja tämän mikä ihme se donitsinimi nyt on arnolds niin siin eessä on se paikka ja siin on ne penkit vieres niin siinä?

Ja hei joskus täällä kyseltiinkin msn perään niin miettisin tuossa, että ku on vähän tyhmää näitä miittei huudella täällä keskustelujen keskellä.. Että olisiko mahdollista perustaa mese ryhmä missä voisi sitten sopia me turuust olevat niin näitä miittei?? Olisiko kiinnostusta ja löytyykös mesejä jadeade, magda, emminen ja sailori?

Pituusmittauksista.. Meillä neuvolassa on tapana, että pituus mitataan aina kolmesti. Joku kerta se laskee keskiarvon ja joku kerta otetaan se viiminen mitattu pituus. Mutta vaikka Nea olisi hyvin siinä mitattavana niin aina otetaan kolmesti. Päänympärys myös, mitan paikkaa vaihdellen niin kolmesti.

Mutta kyllä nyt on tullut neidille ainakin painoa lisää hirmuisesti. Kotivaakamme on aika samoissa ollut kuin neuvolan vaaka ja ihan reippaasti yli 7kg näyttää, lähemmäs kahdeksaa.

On kyl syvältä jos auto on paskana ja sillä yleensä kulkee. Mein pitäis auto huoltaa, mutta ei ole varaa ja yhelläkää luottokortillakaan ei enää ole rahaa ja se auton vuosihuolto kun tulee olemaan sen 500-1000e.. Kivaa.. Ja katsastamaankin pitäisi viedä ja kun meillä on vielä niin uusi auto, että sitä ei ole katsastettu kuin kerran tuota ennen eli on ollut se pidempi tauko nytten niin tietenkin siinä sitten jotain vikaa on, pakko olla tuolla aikavälillä. Ja huolto olis kiva tehdä ennen katsastusta, jarrut täytyy kuitenkin uusia ja öljyt ja sit kaikkee mitä ei ite huomaa ja näe..

Olis niin hyvä ku olis vaan 80 luvun auto mitä pystyy ite korjaamaan. Mutta ku ei noita uusia autoja vaan pysty eikä saakkaan edes. Ja siis ku kaikkiin uusimpiin autoihin pysty ees lamppuja ite vaihtamaan. Meilläki on vähän siinä ja siinä, ku ensin pitää purkaa hirvee määrä eestä osia, että pääsee edes lamppuun käsiksi! Ja voi niitä uusia audin omistaja raukkoja joiden on pakko mennä vaihtamaan ledinsä huoltamolle ja käy meinaan lompsalle ku se vaihdetaan koko ledisarja sitten kerralla..

Soseista.. Mun pitäis aloittaa iltavelli kyllä tuolle, mutta en oo saanu aikaiseksi. Ja kun pitäisi ostaa sit joku vellireiällinen pullo tjn.. Mennään siis sillä et 12 lämmin ja 15 hedelmä. Jos lisäisin ensin sen iltavellin ja sitten voisi vaikka lihaa aloitella kun ollaan lähempänä 5kk.. Tai 6kk iässähän sen vissiin vasta saisi aloittaa ja puurot oli sit vast joskus paljon myöhemmin, viimeisenä.. Mut tavoitteena olis se että 9kk iässä olis aamupuuro, 2 lämmintä, hedelmä ja iltapuurot. Kun tammikuus tuo on sitten kait hoitoon laitettava. Ja ahistaa niin paljon sekin!!!

Ens kuus on laitettava menee hoitohakemus. Ja pakko mennä tekee sit vaan hoitsuhommii vaikka kiinnostus on miinus 500! Ja selkä huutaa hoosiannaa.

Niin tänään aamulla olin siinä natiivi lanneranka röntgenissä ja perjantaina saa sitten kuulla tuloksia. Mä toisaalta toivon, että siellä jotain olisi! Koska muutoin lääkäri laittaa mulle vaan lähetteen fysioterapiaan ja sitten ei voida mitään tehdä kuin odottaa, että painoa tippuu, tippuu, tippuu ja tippuu ja että selkä ja vatsalihakset vahvistuu. Että jep vaan. Kun sanoin sille, että hoitsun hommia tällä seläl tekee tammikuus niin ottanut kuuleviin korviinsakkaan.. Kun ajattelin et jos olis kelan uudelleenkoulutukseen päässyt..

Joo Nea on tosi liikkuvainen!! Mun mielestä sen ei tarttis välttämät oppia konttaamaan lainkaan koska nyt jo tosi usein tulee suusta et hei mitä sä siellä teet ja kerran jo ihmetellyt, että miten se on päässyt kukkapurkille!! Selän kääntää vaan niin ei ole neiti enää lähelläkään paikkaa mihin sen laittoi!

Ja Kaisakissalle tervetuloa mukaan!! Siis tosi kiva, että vieläkin tulee porukkaa mukaan :)!! Ja etukäiteis onnittelut valmistumisesta! Mahtavaa!!

Pukeutumisesta. Mie ostin kans sillon joskus kesällä tuommoisen haalarin Nealle, jotain fleecejuttuakos olis, en tiedä.. Mut mitäs hei sinne alle pitäis hommata? Jotain villavaatet vai? Jos on äitiinsä tullut niin ei suostu pitämään kirveelläkää.. Vai laitatteko ihan vaan pitkähihast bodyy/paitaa ja potkareit/housui??

Lisätäänpäs muuten Kaisakissakin tuohon listaan..

Juu, pitäisi alkaa tekee marsipaanikoristeita yhteen kakkuun.. Teen sellaisen riitelevän kakun. Eli toiselle puolelle tulee miehen lemppariaihet ja toisel puolel minun. Eli mikäs muu kuin maj karma vastaan jalkapallo.. !

Että silleen.. Mutta nyt ahertamaan, ennen kuin migreeni vie voiton!

Verticia

Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi

Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?

Emminen -88, t04/09, Turku

Jadeade -82, p05/09, Turku

Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu

Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09

Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala

Lyyti -77, t04/09, Uusimaa

Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi

Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki

Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?

Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi

PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu

Pikku-Tiuhti

Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi

Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala

Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki

PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa

Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?

Sande75 -75, p03/09, Helsinki

Satuilija -80, t04/09, Vantaa

Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi

Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää

Sonja80 -80 p03/09, Helsinki

Tiituska -86 p04/09 Lahti

Tiuhti -81, t04/09, Helsinki

Tsili -77, t03/09, Helsinki

Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo

Verticia -85, t04/09, Turku

Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?

2kk

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

3kk:

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g

Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g

Paik 3kk 60cm 5465g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tiituska 3kk 64,5cm 7620g

Sailori 3kk 64,5cm 6870g

4kk:

Emminen 4kk 68cm 7600g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Lyyti 4kk 62cm 7405g

Kaisa_kissa 4kk 70cm 8180g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g

Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g

Verticia 4kk 64cm 6600g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

mikumamma 4kk 67cm 8450g

Äitsykkä3 4kk 65,5cm 7030g

Tiituska 4kk 68,5cm 8585g

5kk

Tsili 5kk 61cm 6280g

Sande 5 kk 66,7 cm 7120 g

Vierailija
24/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on aivan ihanan näköinen ilma, oikein nautin kun saatoin Esikoisen kouluun. Olisin kävellyt pidemmältikin, mutta Pikkuinen alkoi kätistä vaunuissa ja päätin tulla suorinta tietä kotiin. No, iltapäivällä uusi yritys. Ensi viikolla saa kyllä Esikoinen kävellä jo itsekseen, vaikka tekisi se minulle hyvää tehdä aamuin illoin tuo reilu 20 min lenkki.

Huomenna on 5kk neuvola ja siellä sitten väliin jäänyt 4kk lääkäri. Täytyy ottaa se maitoallergia-asia esiin, toivottavasti ottavat tosissaan. Harmittaa Pikkuisen puolesta kun on taipeissa ihottumaa joka välillä verestää rasvaamisesta huolimatta - olisikohan allergiaa jollekin muullekin vai haittaavatkohan minun käyttämäni maitotuotteet? Onneksi kun en ole antanut korviketta niin ne rakkulat/näpyt ovat kadonneet taipeista. Pitäisi nyt vain saada itseään niskasta kiinni ja ostettua se rintapumppu jottei mies ole Pikkuisen kanssa ihan soseiden varassa - tosin oli antanut kokonaisen purkin persikka-päärynäsosetta kun olin uimassa ja hyvin oli mennyt. Osaako joku suositella rintapumppumerkkiä?

Meillä on nukahtaminen käynyt vaikeammaksi. Aiemmin nukahti unille kympin tienoilla ja heräsi vasta aamuyöstä syömään. Nyt saa joskus monta kertaa ravata sylittelemään uudelleen kun puolen tunnin välein heräilee alkuyöstä... Siinä on nyt sitten mennyt äidin ainoat omat ajat kun päikkäritkin on yleensä vain ihan lyhyitä pätkiä ja usein sylissä :-(

Päkkänä: Tuli mieleen, että jos imetät päivällä tosi harvoin, niin maidon määrä varmaan vähenee ja Saku saa yöllä paljon vähemmän maitoa kerralla -> herää tiehämmin. Tämä ei siis perustu mihinkään tutkimukseen vaan on ihan omaa ajattelua... Tosin meilläkin ovat tihentyneet yösyötöt.

KaisaKissa: Tervetuloa, kiva saada lisää porukkaa :-) Meillä on muuten mökki Pohjois-Karjalassa, eli sielläpäin sitten vietetään kesälomia.

Vierailija
25/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliaanalle: Mä ostin sen Philipsin sähkökäyttösen aventin. Maksoi paljon, mutta mulla tehokäytössä niin on kyllä sen arvoinen. Mähän pumppaan töissä maitoa joka päivä. Illalla syötän melkein poikkeuksetta sakun heti kun tulen kotiin + sitten ehkä kerran tai kaksi ennen yöunille menoa.

Maidon määrässä en ole pumpatessa vielä huomannut mitään laskevaa trendiä. Melkeimpä päin vastoin.

Puhu ihmeessa siitä maitoallergiassa. Myös sinun juomasi maito voi aiheuttaa sitä ihottumaa. Todennäköisesti joudutte/pääsette maitoaltistukseen. 2 viikkoa maidotonta sinulle ja vauvalle, sen jälkeen altistus maidolle ensin lääkärillä ja sitten jatkuu kotona. Tsemppiä sen kanssa. Been there, done that ja tuntuu että kestää ikuisuuden nuo vaiheet. Etenkin kun meillä ne jouduttiin tekemään enemmän kuin yhden kerran.

Päkkänä

Vierailija
26/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdukset on inhottavia, parane pian Saga! Ja Orvokille jaksuja!

Sande shoppailee :) Se on oikein! Pitäisi ehkä itsekin miettiä Visaa, mutta en tiedä kun ei oo luottokorttia ollu. Sylissävikuttajasuppopeppu xD Nauratti sanavalinta, kunnes meillä illalla sama juttu. Tosin laulettiin pikkupupusia.

Hyvä homma et moni pääsee osallistumaan Turkumiittiin! Toiv. myös Sailori. :) Katsoin ensin, että 14.9 olis pe, eli muskaripäivä, mut onki ma. Ajalla ei siis väliä, mut toki klo 13 sopii edelleen. :)

Kaisa Kissa, muksaa kun liityit joukkoon! :)Pikkuäidin tavoin muistan sinut maaliskuisten puolelta. Minulta myös onnnittelut valmistumisesta!

Tsilin tavoin ilmottauduin taas poissaolevaksi koulusta (amkista) syksyksi ja kevääksi. Muskarista: ei tarvitse välttämättä itse laulaa, mutta vauva kuuntelee mieluiten äidin ääntä. Meillä muskarissa vetäjä soitti pianoa ja ohjeisti koko ajan. Laulettiin, tanssittiin, leikittiin ja loruiltiin. Vauvat viihtyivät hyvin ja ottivat kontaktia toisiinsa, Saara rohkaistu vasta ekan leikin jälkeen. (Käydään Ainola-Talviossa) Kannattaa Tsili ottaa viltti/ joku peitto mukaan. :) Meil oli super tyytyväinen vauva muskarin jälkeen tykkäsi tosi paljon. Vielä kotonakin Saara lauloi ja hihkui. :)

PikkuKeijun lenkki kuulosti renouttavalta! :) Totta, syksyllä olo on energisempi! Ja aamut on mukavan kirpeitä! Aluksi on vaan niin haikeata hyvästellä kesä, kunkesä on sillai lomailua ja lämpöä.

Verticialle kiitokset päivityksestä!

Meillä 5kk neuvola vastaloppukuusta, 22.9. Mittoja joutuu odottelemaan.

Täällä moni äiti töissä, arvostan teitä! Voisin itsekkin keikkailla viikonloppuisin ja miehen työttöminä päivinä, niin rahatilannekin paranisi. Mut onneks on ihanat mummi ja mummo, kun haluaa shoppaila Saaruskalle kaikkea mahdollista :)

Vois lähteä ulkoilemaan vaunujen kanssa!

Emminen ja Saara 5kk

Vierailija
27/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulikin mieleen, että ei Tompalla vielä hammasta näy vaikka kovasti on ikeniään hinkannut ja kuolaa valutellut.

Lihajutut ja puurojutut pitäisi aloittaa vähän eriaikaan siis aloitta jommilla kummilla. Neuvottu meitä neuvolassa ainakin esikoisen vauva-aikaan. Mieleeni jäänyt neuvolatädin lause, että lihaa olisi hyvä saada ennen puolenvuoden ikää lihaksien kehittymisen vuoksi. Niin ja toisaalta suositellaan kuitenkin sitä puolenvuoden täysimetystä. Minä täysimetin Tomppaa vain sen 3viikkoa, mutta olen siitäkin aika ylpeä, koska esikoinen sai laitokselta asti lisämaitoa.

Mulla hyvin kehittyneet reisilihakset huoh. Kokeilin juuri yksiä farkkuja ei näytä hyvältä ei. Kaisakissasta ja Kaarnalaivasta vielä luin juuri teidän hauskoja juttujanne ja ajattelin harmi kun ovat eri porukassa. Nyt alkaa vaunut huutaa.

Vierailija
28/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tänään siinä mielenkiintoinen toppahaalari vertailu. Oli ainakin 74cm alk. johonkin 150cm (menis ehkä mulle jollei olisi niitä hyvin kehittyneitä lihaksia..)

Vierailija
29/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, et pikkuäiti on selvinnyt hampulääkäristä. Kuulosti hauskalta tuo täydenpalvelun mummola. :)

Puuroista, purkissa lukee 5-6kk, maisteltiin edellispäivänä 3 lusikallista aamulla ja kolme illalla. Enempää ei edes huolinu.

Äsken unohdin, mutta meilläkin ollaan nyt virallisesti käännytty selältä massulle (ennen onnistunu vain sängyssä) ja kovasti yrittää "uida" eteenpäin. Välillä onnistuu jo hieman takapuolta nostamaan. Ja äiti kehuu, hyvä Saara, taputapu :)

Turkumiitistä, leikkipaikan ja jäätelön lähettyvillä sopii hyvin :) Mul ei enää meseä, mut naamakirja löytyy. Mut äkkiäkös tollase messengeriinki luo käyttäjätilin.

Miittiä odotellen

Emminen

Vierailija
30/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Jälleen täällä uusi mamma ilmoittautuu mukaan huhtikuisiin. Esikois poitsumme syntyi 18.4 ja luin jo raskausaikana ahkerasti keskustelua mutta nyt vasta ryhdyin itse kirjoittamaan. Meillä nyt siis Poitsulla 4.5kk ikää ja aivan ihana pakkaushan se oma mussukka on : ) Kyljelleen pyörähtää vilkkaasti mutta ei ole vielä massulleen mennyt, omat varpaat kiinnostavat kovasti ja harson tykkää vetää kasvojen päälle varsinkin väsyneenä, nukkuukin monesti harso kasvojen päällä. 4kk mitat olivat 7.4kg/67cm. Poitsu on saanut koko ikänsä osittain rintaa ja osittain nan-korviketta, minulla ei tullut koskaan riittävästi maitoa pojan tarpeisiin. Viime viikolla poitsu sanoi lopullisesti stop rinnalle ja kokeilin sähköpumpulla lypsämällä paljonko sieltä oikein tulee kun ei enää kelvannut vaan huusi kuin syötävä rinnalla. sain molemmista rinnoista yht. 10ml lypsettyä ja lopeteltiin se homma sitten siihen. Olisin hartaasti toivonut, että imetys olisi onnistunut maidon määrän osalta mutta jostakin syystä näin kävi meille, omalla äidilläni on samanlainen imetyshistoria minun ja veljeni suhteen. Ajattelin kysellä teiltä vielä kiinteisiin liittyviä asioita, paljon niistä onkin jo puhuttu palstalla mutta kysäisen vielä seuraavaa; aloittelin meidän poitsulle kiinteät muutama päivä 4kk päivän jälkeen, hyvin ovat uponneet mutta olen miettinyt ruoan määrää. Annan tällä hetkellä aamupäivällä kasvikset; esim. tänään yht. 5 jääpalamuotin verran perunaa, porkkanaa ja kukkakaalta (olen siis itse keittänyt ja pakastanut kasvikset) ja nyt iltapäivällä annan mustikkasoppaa. Kiinteän jälkeen annan pullosta maitoa ja muilla aterioilla normaalisti pelkkää maitoa. Annan kiinteän yhteydessä maitoa hieman vähemmän koska massussa on jo täytettä ja ettei tule liian ähkyyn. No nyt olen huomannut, että poitsu on esim. yöllä nälkäisempi kuin aiemmin, tähän asti syönyt yhden kerran yössä ja muutoin hyvin nukkunut. Viime yönä söi klo 02 2dl maitoa ja sama lasti klo 5.30! Onko niin, että ne kasvikset ovat kerta kaikkiaan niin kevytruokaa, että poitsulla on siksi isompi nälkä kuin ennen? Vai olenko vain tollo ja kuvittelen koko jutun!? Onko teillä muilla ollut vastaavia kokemuksia? Vai pitäisikö kiinteitä antaa enemmän kuin kahdella aterialla päivässä? Päiväunet meillä tällä hetkellä mielenkiintoiset, herra nukkuu n. 45min ja sen jälkeen onkin väsytystaistelua saada herra vielä hetki nukkumään. Kitisee väsyneenä mutta todella hankala enää nukahtaa. Joskua siitä vielä tipahtaa ja nukkuu tunnin verran lisää, hyvin usein ei. Ennen saattoi 3h vedellä unia mutta nyt on tällainen vaihe menossa. Nukkuu sitten kyllä illemaalla pidemmät unet jos päivä menee plörinäksi mutta on tosiaan kovasti muuttunut tämä nukkumissysteemi.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille mammoille ja muksuille,

Terveisin Katariina

Vierailija
31/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tompan tankkaan illalla aina täyteen hyvien yöunien toivossa. Iltahuudotkin ovat loppuneet tällä konstilla. Nan-maitoa menee purkillinen lisäksi imetän niin paljon kuin huolii. Samasta syystä annan kasvissoseen myös iltapäivästä. Maissivelliä Tomppa juo aamupäivästä hiukan.

Tässä Tompan ruoka-ajat:

n.klo.10-11 maissivelli eli lounas

n.klo.13-14 hed.sose välipala

n.klo. 16-17 kasvissose päivällinen

n.klo.20-21 lisämaito iltapala

tunnilla siis saattaa aika vaihdella. Liharuoka tulee päivälliseksi ja sitten puolenvuoden iässä suunnilleen iltapuuro ja aamupuuro. Lounaalla jotain kasvissosetta. Yöllä imetän ja kun en enää imetä ei yöllä syödä eikä juoda mitään. Ajattelen niin, että nälkää ei tarvii huutaa ainakaan. Eikä meillä huudetakkaan. Yön nukkuu tosi hyvin kerran pari taidan imettää, illan maitotankkaus pitää tyytyväisenä. Vaipankin vaihdan vasta aamullaa, ettei turhaan opi yökukkujaksi poikkeuksena se jos vaippa on falskannut.

sepustelee pikkuäiti vääntevä ukkeli sylissä

Vierailija
32/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta. Pitäs mennä nukkumaan mut jumitan tässä. Pakko kysyä Verticialta, että miten laitat Maj Karman kakkuun...? Tuleeko siitä Ylpön pää? ;) Joo pitää kai painua pehkuun...

Tässä vielä kuva meidän venäläisestä mummosta!

Vierailija
33/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään kyllä yksi maailman kamalimmista päivistä. Menin tulostamaan Santun kanssa mun gradua. No aluksi Santtu nukkui ja mä ajattelin, että tästä selvittiin helposti. No mun piti vähän vielä viimeistellä tuota tiivistelmää ja sitten vain tulostin.

No tulostimeen tuli ehkä sata tukosta ja sain mä lopulta ne kaikki pois, mutta olin ihan punainen ja Santerikin heräsi siinä sitten. Yhden kopion gradusta sain, mutta se toinen jäi jonnekin paikkaan X. Sitten kone teki tiltin ja mun pitkään ja rakkaudella kirjoittamani tiivistelmä katosi bittiavaruuteen. Vitsi, eikä kone vieläkään tulostanut mun gradua. Mä olen niin vihainen ja punainen ja puhkuin vain. Santtukin siinä hermostui ja ihmiset tuijottivat mua, kun en saanut lasta hiljennettyä.

No sitten mä lähin autolle ja olin edelleen vihainen. Aattelin, että meen Cittarista ostamaan tulostuspaperia ja tulostan mokoman gradun kotona. No mulla oli väärät auton avaimet, eikä ollu kärrikolikkoa. Mä olin ihan mustana ja teki mieli viskellä tavaroita ja kiroilla, eikä se ole mun tapaista.

Jäi sitten paperit ostamatta ja gradu ja tiivistelmä tulostamatta. Pitää kokeilla huomenna uudelleen. Sain Santerille jo aamuksi hoitajan, niin pääsen rauhassa selvittelemään tuon tulostimen tukoksia. Alan olla niissä jo mestari!

Päivän paras asia oli, että menin hakemaan mun miehelle kyynersauvoja noin kolmea vaille neljä ja välinelainaamo olisi mennyt neljältä kiinni. Hyvä minä!

Meidän Santeri aloittaa myös muskarin 16. päivä. Mä odotan ihan innolla. Laulan nytkin jo paljon kaikkea, mutta rajoittuu aikalailla iskelmiin ja virsiin, kun en muista lähes ollenkaan lastenlauluja. Ihan kiva virkistää muistia!

Kiva, kun täällä jotkut muistaa sieltä odotusajalta. Ei ihan puskasta tarvitse tulla, vaikkei sekään tietenkään haittaa :D.

Mä olen niin turhautunut näiden kilojeni kanssa. Mun pitäisi laihtua koosta 44 kokoon 42 noin kahdessa kuukaudessa. Mä saan papin puvun lainaan ja se on tuo koko 42. Vähän noloa, jos se ei mahdu mun päälle. En millään viitsisi ostaa pukua, kun se maksaa reippaat 800€ ja on kaiken lisäksi vielä vaihtumassa ensi vuoden puolella tai sen jälkeen. Mieheni korjasi mun crossarin, joten voin sillä hinkuttaa menemään, jotenkin vain tuntuu ettei ole aikaa tai motivaatiota moiseen.

Mä liityin kiloklubiin laihduttamista helpottaakseni, mutta enpä ole ainakaan kolmeen päivään käynyt päivittämässä tietoja. Toivotonta.

Ennen kuin tulin raskaaksi, olin just saanut tiputettua melkein 30 kiloa. No siitä tuli raskausaikana 20 ja jäljellä on vielä 10. Eipä mene häävisti. Onneksi mun mies rakastaa mua, vaikka mä käynkin kaupassa crokseissa, likaisessa tukassa ja housuissa joissa on valtavat polvipussit. Ja muutenkin!

Mutta nyt tämä mamma painaa makoomaan. Huomenna on taas aikainen herätys ja kaikenlaista toimintaa. Kiva kuitenkin lukea teidän juttujanne!

Toivotan vain erittäin hyvää iltaa!

Terveisin

Kaisa_kissa (vm. -86) ja Santeri

Ps. Liitteenä pikkuisen kuva.

Vierailija
34/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun piti vielä kysyä, että kuinka moni teistä huhtiksista kestoilee?

Vierailija
35/299 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman meni aikaa viime viikkoisia ja tämän viikkoisia juttuja lukiessa :) mutta kiva että olette olleet aktiivisia :)

Ja kiitokset teille lohdutuksen sanoista. Täytyy koittaa saada tasapaino hyvän äidin ja hyvän aviovaimon roolien väliin.

Rattaat on pelastus!!! Meillä siirryttiin muutama päivä sitten rattaisiin. Poitsu ei viihtynyt vaunuissa, mutta rattaissa viihtyy ja nukahtaakin niihin. Sanden rataskuva näyttää melkein meidän rattailta – leluja joka puolella sekä tutteja :)

Velleistä piti kysymäni. Mitä vellejä olette antaneet vauvoillenne ja minkä merkkisiä vai oletteko tehneet itse?

Sailori puhui ehkäisystä viime viikolla - ettei kiinnosta eikä jaksa. Itsellä kyllä kieltämättä on ”kilin ajatukset”, sillä menkoista ei ole tietoakaan vaikka ne tässä kuukausi sitten jo olivatkin. Mietityttää muutenkin se yhden päivän hieman rusehtava vuoto, että oliko se sittenkin kiinnittymisvuotoa?! Jotenkin uskon imetyksen (minun tapauksessa pumppauksen) ehkäisytehoon, mutta nyt jotenkin en tahdo taas uskoa. Olipa hankalasti sanottu. Ootteko muuten ajatelleet, että vieläkö hankitte lapsen ja kuinka nopsaan? Pitäis varmaan mennä tuonne kuumeilupuolelle kuumeilemaan, vaikkakin tjottaillaan. Kuulostaa varmaan täysjärkiseltä, kun ensin valitan tätä elämää, ja kuitenkin tahtoisin toisen pienen nyytin jo heti perään. Mut sen enempiä H-hetkiä en aio kalenterista laskea. Saispahan mies ensi vuonna ne kaksi viikkoa siihen isyyslomaan.

Päkkänällä on sitten sama tuuri ollut kuin mulla, kun saku hörppäs väärään kurkkuun. Meilläkin poitsu tekee tai sille sattuu aina jotain kun mummi tai joku muu ”tuomitseva” on näkemässä ;)

Vertician tekstiä luin hieman kateellisena mutta iloisena puolestasi, nimittäin Nean yötä klo21 -> 07. Odotan niin innolla sitä, että joskus saisi kokonaisen yön nukuttua.

Kaisa_kissalle tervetuloa joukkoomme :) Mukava että joku muukin Pohjois-Karjalainen liittyy seuraan. Saanko kysyä asutteko jossakin kaupungissa, pienemmässä kunnassa vai maaseudulla/korvessa? Kyselit myös kestoilijoita – otaksuin että itse käytät kestoja. Meillä päivisin on käytössä pääsääntöisesti kestovaipat, joskus myös öisin. Mut en pane pahakseni joskus käyttää kertiksiäkin.

Myös Vikasille tervetuloa :)

Päkkänä: Kuinka monta kertaa päivässä lypsät ja imetät yhteensä, sekä kuinka paljon sulla kerralla tulee maitoa/rinta lypsiessä? Vauvojen ruokatarve on tietty yksilöllinen, mutta olen paljon pohtinut sitä, koska itse olen joutunut lypsää niinkin pitkään.

Ruoka-ajoistakin vielä kysäisen. Syökö teillä vauvelit kiinteiden ruokien (ruoka-aikojen) välissä vielä maitoa? Meillä ainakin poitsu tahtoo vielä maitoa jokaisessa välissä vaikka ruoalla ei uppoa enempää. En ole viitsinyt huudattaakaan sitä odotuttaen seuraavaa ruoka-aikaa.

Ihana kuva ”venäläisestä mummosta”! Sai kyllä hymyn kasvoille :)

Mutta nyt taas tää kukkuja yöunille. Halusin saada vastattua teille..

Terkuin Prinsessa65

Vierailija
36/299 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt osu ja uppos aikas hyvin:

**Kaisa_kissan sanomaa:

Onneksi mun mies rakastaa mua, vaikka mä käynkin kaupassa crokseissa, likaisessa tukassa ja housuissa joissa on valtavat polvipussit **

Täällä ilmottautuu yksi juuri tähän samaan klaaniin!!!! Miten sä tiesit et olin juuri eilenkin noin kaupassa...

Päkkänä

Vierailija
37/299 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki lapset flunssassa, myöskin Luukas-poika. Kuume, nuha ja kurkkukipeä (ainakin punainen se on ja juominen tahtoo olla vaikeaa)

Menihän tässä kesä aika hyvin, paitsi Luukaksella korvatulehduksia yms...

Yöt jää tosi lyhkäisiksi ja katkonaisiakin ovat, tänä aamuna tuntu, että hulluksi tuun!!Mut hengissä oon ja ihan ok aamu!!

Ei äidillä oo aina helppoo...

Ukonkin kans välillä hermot menee...........

Vaikka lapset kipeenä, silti pitää ruoat, pyykit yms tehdä!!

Mulla on painontippuminen lähtenyt ihan mukavasti 4.5kg lähtenyt!!Periksi en anna, vaikka välillä on vaikeaa senkin suhteen kun toi makea ja kaikki muukin ruoka maistuu liiankin hyvin!!

Tässä on nyt vaikeeta tää raapustaminen yks huutaa lattialla, yksi roikkuu sylissä ja yksi tekee pahuutta, eli lopettelempa tältä erää...

äitsykkä3 ja 3 kipeää lasta

Vierailija
38/299 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä nousi maidot rintoihin. Illalla selostin miten annan lisämaitoa, jeps hyvä. Olisi pitänyt imettää enempi. No Tompalla oli yöllä syömistä ja nukkuukin vielä, nukahti vasta klo.23.30 se näyttää taas olevan pojan tapa.

Koska siis imetän vielä imetän aina ennen unia ja niiden jälkeen. Tompalla ne kolmet-neljät päiväunet riippuen siitä kuinka pitkään kerralla nukkuu. Eilen oli ihana syyspäivä täälläkin se hammaslääkärireissu häiritsi hiukan siitä nauttimista. Illalla vietiin vielä Tompan kanssa isoveikka lapsijumppaan silloin kävikin jo kova tuuli ja satoi vettä.

Pohjoiskarjalassa olen muuten joskus asunut kuukauden verran ja mulla on siellä yksi aika läheinen sukulainen. Mutta eipä tule käytyä tämän porukan kanssa siellä päinkään. Mä jus mietin että kaikki täällä kirjoittelevat ovatkin satojen kilometrien päässä joku oli Hämeestä? Tampereella sentäs käydään joskus jopa parikin kertaa vuodessa, sinne ei olekaan kuin parisataa kilometriä.

Niin ja hyvä Sylvi! Silmissäkin veikeä "venäläismummon" katse. Mua huvitti tsilin pelko siitä joutuuko muskarissa laulamaan. Itse lauloin tässä yhtenä päivänä Tompalla nukutuslaulua niin toinen vaan virnuili vaunuissaan. Hyvä ettei äänen hekottanut. Kiitti vaan. Nukahti kun lopetin hoilaamisen.

Vierailija
39/299 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu yksi juuri tähän samaan klaaniin!!!! Miten sä tiesit et olin juuri eilenkin noin kaupassa...

niin olin vaikka pesen kyllä tukan joka päivä, mutta kampaus aika läsähtänyt (mikä kampaus? mikä tukka?)

pikkuäiti

Vierailija
40/299 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Äitsykkä raukkaa, koita jaksaa ja toivotaan että kaikki kolme paranee pian.

Tervetuloa munkin puolesta Kaisa-Kissa ja Vikasi.

Tsili oli basilikat pestoksi jauhanut, mun herkkuu nam! Mun viimeiset basilikat on menneet etanoille:(

Mukana ollaan jos mese ryhmä perustetaan.

Täällä on nyt käytävä päivittäin kun muuten on niin mahoton määrä luettavaa, aktiivista jengiä!

Ihania kuvia mummelista ja Santerista ja aivan ihanat vaatteet molemmilla just meidän makuun.(Olavi nyökkäilee vieressä)

Me ajateltiin Olavin kanssa mennä mukaan vauvajumppaan, nuoremman tytön kanssa oltiin vauvauinnissa mukana ja se oli ihan kivaa mutta inhoon sitä jatkuvaa pukemista.

Nyt tuli kiire, päivän jatkoja:)