** MAALISMURUT SYYSKUUSSA **
Kommentit (48)
Huomenia!
No jospa kolmas kerta todensanois ja pääsisin listoille.
Mäkin laittauduin jo aiemmin, mutta ei näy listalla. Eli LA on 23.3.
NP ultraan menossa perjantaina. Ja viime yönä näin unen jossa kaverini avasi mahani ja totesi että tyttöhän täältä on tulossa!
Berenike rv11
eli jensku86 8.3 ja toinen tulossa
eilen oli ultra ja kaikki hyvin viikot täsmäsi eli rv 13 menossa
Heippa,
kyllä näkyy ja jos haluaa osata katsoa, niin näkyy... olen kertonut muutamille kavereilleni ja töissä joillekin, tosin ei enää kauaa pysty peitteleen ja toisaalta mieluummin näytän raskaana olevalta kuin lihoneelta!
kaikki hyvin siis, seuraavaa neuvolaa ja ultraa odotellessa niin ja tietysti potkuja ja masun kasvua...
sain kaverilta kassillisen äitiysvaatteita... joten tarpeeseen tulivat kun housuistani ei enää mahtuneet kunnolla kuin ns. läskifarkkuni... joten mammahousut jalassa on itseasiassa erittäin helpottavaakin liikkua!
äippäpaitaa en ole tohtinut vielä laittaa, silloin ei enää kenelläkään olisi epäselvää tämän rouvan tila, että tälläsilla telttapaidoilla olen vielä yritellyt peitellä...
Catya rv12
Mainostan vielä täälläkin maaliskuisten yhteisöä Yahoo Groupsissa. Joku joskus taisi kysellä ohjeita sinne liittymiseen, joten eilen värkkäsin ohjeita sitä varten. Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan.
http://groups.yahoo.com/group/maalismurut2010
Jos et ole vielä luonut tunnuksia Yahoon palveluihin, tee se nyt: ->
SIGN UP
? täytä pyydetyt kohdat lomakkeeseen (nimi, sukupuoli, syntymäaika, maa)
? kohdassa 2 kysytään Yahoo ID ja Email: ID:ksi voit laittaa nimimerkkisi, joka kelpaa myös tuon ohjelman automaattisesti luoman Yahoo-sähköpostiosoitteen etuosaksi. Huomaa, että ID ja Email-osoite näkyvät kirjoittaessasi palstalle.
? kohdassa 3 kysytään toista sähköpostiosoitettasi, jonne tulee myös vahvistus luomastasi Yahoo-tunnuksesta, mutta tämä sp-osoite ei näy muille
Kun olet täyttänyt lomakkeen ja hyväksynyt Yahoon säännöt/ehdot, tunnuksesi aktivoituu. Sen jälkeen voit liittyä Maalismurujen listalle Maalismurut2010:n kotisivulla http://groups.yahoo.com/group/maalismurut2010 .
Klikkaa ”Join This Group” :
Step 1: Tässä voit halutessasi muokata profiilia ja sähköpostiosoitettasi. Kohdassa ”Comment to Owner” kirjoitat lyhyen viestin listan moderaattorille, joka hyväksyy sinut listan jäseneksi.
Step 2 : Valitse ”Individual Email” (= kaikki listalle kirjoitetut viestit tulevat sähköpostiisi, jonka osoitteen annoit aiemmin), ”Daily Digest” (= sähköpostiisi tulee kerralla kooste päivän viesteistä, ei siis jokaista viestiä yksitellen erikseen reaaliajassa), ”Special Notes” (= vain tärkeäksi merkityt viestit tulee sähköpostiisi – tämä on käytännössä hyödytön kohta, sillä viestejä harvemmin lähetellään ”special note” –merkinnällä varustettuna) tai ”Web Only” (= sähköpostiisi ei tule listan viestejä vaan käyt lukemassa ne listan kotisivulla.)
(Huom. mielestäni suositeltavimmat ja käytännöllisimmät vaihtoehdot ovat individual email sekä web only.)
Step 3: valitset jommankumman vaihtoehdon, mielestäni tämä kohta on melko lailla yhdentekevä.
Sitten täyttelet lomakkeen loppukohdan ja painat JOIN, jonka jälkeen hakemuksesi lähtee moderaattorille hyväksyttäväksi. Sitten vaan odottelet milloin moderaattori ehtii lisätä sinut listan jäseneksi.
---
Adeliina rv 12+4
MUOKS: Myös listan käyttämiseen voit kysyä ohjeita, mutta periaatteessa se on aika yksinkertainen. Kohdasta "post" voit kirjoittaa ja lähettää palstalle oman viestisi.
tämä myös toivoisi päivitystä listalle..
Eli la 1.3, tulossa kolmas ja neljäs lapsi, eli kaksosia odotellaan.
Mahaa kasvatellessa, ekat äitiysfarkut alkavat jo käydä pieneksi. Saapi nähdä kuinka muhkeaksi sitä vielä kasvaakaan. Pitää miettiä tuota yahooseen liittymistä, tämä ketju vaikuttaa välillä aika hiljaiselta..
Aurinkoisia päiviä kaikille.
kiitos päivityksestä. minulle taas ei ole tullut vielä yhtään mahaa, muistaakseni ensimmäisessä raskaudessa käytin tässä vaiheessa jo äitiys housuja. mukavaa olisi jos jo vähän näkyisi, ainakin tulevalle isoveljelle olisi ihmettelemistä..
kuvottava ellotus päällänsä, pakko oli ottaa sillivoileipää. Muutenkin koko ajan tekisi mieli jotain todella suolaista. Saattaapi tuo kostautua verenpainees ja turvotuksena??! Muutenhan onkin hyvä olo ja mieli; ihana ilma ulkoilla ja nauttia, mut tosiaan sen leivän perässä tulin piipahtaan sisälle. Nuorimmainen nukahti aamulenkin aikana rattaisiin, niin täs samal latasin tiskarin ja pyykkärin. Hänen kanssa kestää, kun haluaa osallistua. Nyt takaisin ulos. Nauttikaa lämpimästä syksystä!
On ollut valtavan aurinkoinen ja lämmin päivä, ja minä hikoilen ja toivon viileyttä! Odotan kolmatta, jota en olisi jossain vaiheessa uskonut itsestäni. Mutta hyvinhän tämä sujuu, paitsi tosiaan tämä kuumuus...
Toinen asia mikä "vaivaa" on väsymys. Nukuttaa melkein koko ajan. Toivottavasti ei ole mitään puutoksia. Maha alkaa pikku hiljaa näkyä, mutten ole joutunut turvautumaan mammavaatteisiin vielä. Huutonetistä näköjään niitäkin saa suht edullisesti. Mutta sanokaahan, tietävämmät, mitkä kaupat myy äitiysvaatteita? Vieläkö H&M tai Lindex? Vai pitääkö mennä erityisliikkeisiin?
Lämpimiä terveisiä
Berenike 11+2
Mitäs meidän mammoille kuuluu? Täällä tuntuu olevan hieman hiljaista mutta oma syy poissa olooni on ollut että EN OLE PÄÄSSYT TÄHÄN KIRJOITUSOSIOON :( Pääsen kyllä lukemaan mutta sit kirjaantumisen yhteydessä tulee ettei yhteyttä jne. mutta nyt oonistui ja kuten FloggingMolly sain sinut laitettua listalle oikeaan paikkaan vihdoin ja viimein=)
Täällä pati päivää töitä takana muutamam saikkupäivän jälkeen, kyllä taas illalla huomasi et saanut purkaa kuormaa ja seistä 8h jäloilla ilman kunnon paussia, masuun sattuu ja muutenkin vetämätön olo :( Nyt siis viikonloppuvapaa et jospa saisi taas huilattua :)
Luin eilen illalla sit uusimmasta vauvalehdestä sen kristiinan tarinan, oli todella koskettava, sitä toivoo ettei ikinä kukaan joutuisi kokemaan vastaavaa :( Toivottavasti saisimme vielä joskus lukea että hänen raskautensa onnistuu ja saa nyytin syliin asti, ihan alussa tähän pinoon kirjoittaneet kyllä muistaa että oli meidän kanssamme mutta sit poistui :(
Eilen kävin hakemasta isot tytöt yhdistä juhlissa missä töissä niin siellä tyttöni opettaja katseli oikein kysyvästi masuuni ja sit vain naurahdin et joo, nyt jo näkyy ja selkeesti et ei jätä arvailujen varaan =)
Kahden viikon pääst olisi taas jo neuvola, mulla niitä nyt aikasta tiuhaan kun katsotaan mun jaksamista töissä mut paremi näin, olen ihan tyytyväinen:)
Kuvotus tosiaan väistynyt mut närästys jatkuu varsinkin jos juon enemmän kuin 2kuppii kahvia mut närästyksestä kärsin kyllä pikkuneitiä odottaessa vasta loppuvaihees enkä jo näin aikaisin.
Nyt mentävä pikkuneidin kanssa, palaillaan.
Jaksuja kaikille =)
Neljäs 13+0
Pään vaivaa tuli, kun illalla olisi aikuisten synttärijuhlat, ei sellaiset pukukoodilliset, luulin tietäväni mitä laitan päälle, mutta nyt on niin jotenkin turvonnut olotila, ettei ne mitä ajattelin laittaa ole mukavat päällä, uusia äitiysvaatteita en ole vielä hankkinut, enkä tänään ehdi shoppailemaankaan. Vanhat äippävaatteet ovat liian isoja. Muutama leninki ei ahistaisi, mutta sitten pitäs miehen laittaa puku. Jotenkin tuntuu, että tällä viikolla mitkä tahansa vaatteet ovat hipiälle pahasta, alusvaatteetkin pitäisi pukea nurinkurin, ettei saumat vaan paina. Mikäs siinä kotona ollessa, muttei viitsi julkisesti kulkea sillälailla ;-D
Voisiko minut poistaa listalta, olen siirtynyt tuonne helmikuisten puolelle kuin la on siirtynyt 27.2. Kiitoksia seurasta ja hyvaa odotusta kaikille!
Kolmaskerta rv 15+2
Ultrassa kävin 2vk sitten, en vaan pääse tänne kirjoittelemaan, vika kai vauva-lehden sivuilla? Kaikki oli siellä hyvin, kovasti oli vilkas vauveli! =) Pahoinvointi jatkuu edelleen ja juuri toivuin flunssasta.
Edea 13+6
Kyllä tää palsta on jännä, mulla tökkii jatkuvasti... lukemaan pääsee mut sit kirjaantuminen tai jos saat kirjaannuttua niin sit tosiaan ei mitään asiaa kirjoittamaan viestiä :(
Mä olen ollut tänään tosi väsy, saapi nähdä miten taas jaksan kun huomenna mentävä töihin ja alkaa taas kunnon työputki ;( Eikä tää väsymys mut kun MÄ OON NIIN PAHALLA TULLELLA KOKOAJAN JA SUURINPIIRTEIN HUUDAN VAIKKA KUKAAN EDES SANONUT KUNNOLLA MITÄÄN ;( Mies jo sanoi et olisi kiva saada joskus edes joku ystävällinenkin sana eikä aina tarvis olla pipo niin kiree .....
Mikä auttais, kaikki vinkin otetaan vastaan
Jaksuja teille kaikille :)
neljäs masuasukki 13+2
Nyt on mennyt pari päivää, että olen päässyt vain etusivulle tai keskustelujen etusivulle.
Tuli juhlittua sitten lauantaina kolmen alkoholittoman sidukan voimin, ja hassua kyllä sunnuntaina teki niin paljon mieli pitsaa, että oli pakko hakea! Psykosomaattinen krapula!
Sain muksut kouluun ja kuopuksen isännän kanssa pihalle, niin nyt hetken huokaisen ladattuani tiskarin sekä pyykkärin, ja menen rauhassa suihkuun. Hyväntuulisuuttani ei häiritse mikään, mutta edelleen on jokatoinen päivä pahaolo ja jokatoinen pääkipeä! Niin ja aamuöiset heräilyt ovat jo ihan jokapäiväisiä.
Auttaisiko vm70 huonotuulisuuteen reipas ulkoilu tai pihalla puuhastelu?? Minua piristää, vaik välillä(joka toinen päivä ;-D ) yökkäyttääkin jopa kävellessä. Parempaa mieltä toivotan.
Mulla on tohon huonotuulisuuteen auttanut just kävelylenkit. Välillä saan aivan ihmeellisiä raivokohtauksia ja oon huomannut, että tiuskin miehellekkin melkein koko ajan:/ Huomattavasti rauhottuneena palaan kotiin kun olen rämpinyt pari tuntia koiran kanssa metsässä:)
Titta 14+0
Oli taas tuurit kohdillaan, ampiainen pisti oikeaan kämmen selkään. Ovat vissiin syksystä sekaisin. Tilasta johtuen ei voi muuta kuin kärsiä ja sivellä kortisonia ja pitää jäitä. Käsi on kuin puhallettu kumihanska. Sinällään ihan koomisen näköinen, muttei tunnu kivalta...
Moikka!
Ilmoittautuisin myös mukaan maalismurujen listalle. Minä odotan kolmatta ja laskettu aika on 18.3. Ennestään on ihanat 04 ja 06 syntyneet mussukat. Taidan käydä tsekkaamassa tuon suljetun osaston myös samalla.
Nimimerkkini oftr = One for the Road :)
Syyskuinen pino päivitetty, huhuilkaa jos joku vielä uupuu listalta tai LA väärä, korjailen ;)
Täällä taas eilen kipuili oikeesta puolelta alavatsaa niin etten meinannut päästä kunnolla kävelee et jouduin soittaa neuvolaan. Takana kova viikonloppu töissä, lauantai 10h tauotta ja sunnuntai 5,5h eli meinasi et voipi johtua tuosta kovasta siesomisesta kuumassa :( Meinasi kirjoittaa saikkua loppuviikoksi mut konsultoi sit lääkärilltä joten sit varasi mulle täksi päiväksi lekuriajan joten sit tarkistukseen ja ilmeisesti lekuri kirjoittaa loppuuviikon. Aamusta olen kyllä menossa töihin muutamaks tunniks kun laskettava keittiön varastot kun kk. vaihde ja muutenkin tavaratilaukset ym. katsottava kun alkaa kamppanja. Iltapäivällä taas viisaampi et jospa selkis mist tuo eilenen oisi johtunut.
jaksuja teille kaikille!
Neljäs 12+3