??? TAMMIVAUVAT syyskuussa ???
Kommentit (91)
...kun tuo neitokainen tuossa lattialla jo vähän kiukkuaa ja sylissä ei voi pitää kirjoittaessa.
Eli mä olen täällä ihan ihastuksissani sillä Netta on tänä aamuna tehnyt ekoja ryömimisliikkeitä.Jalkoja vetää koukkuun ja käsillään yrittää päästä eteenpäin...Vielä ei kyllä yhtään oo mennyt eteenpäin,mutta noita liikkeitä ei kyllä vielä eilenkään juuurikaan tullut.Meillähän siis tähän asti ei oo liikuttu kun navan ympäri pyöritty ja lattialla ollessa huitoo käsillään ja jaloillaan,kun "lentoon lähdössä"...
Ei vaan,nyt täytyy mennä!Toisella kerralla jatkan enemmän!
T:kotiäityli & Netta tänään 7kk
Vitsit, kun nuo Äipän tekstit menee välillä ohi, ei ymmärrä kaikkee sun murteest, mut hauska niit on lukea :D
Meilläkin lapset kipeinä olleet ja pikkanen edelleen, nyt unilla partsil vaikkakin vie kuumees, mut kun paremmin sie nukkuu ja nyt ihanan kostea ilma nenälle hengittää!
Poitsu konttailee hirmu vauhtia ja veikalla menee hermo, kun on sen huoneeseen menossa.. yleensä on ovi ollut kii, mut saatiin tänään miehen kaa selitettyä, et se on yhteinen huone ja välillä täytyy siellä yhdessä leikkiä ja ison pojan lelut pistää kaappiin... on ollut vähän taisteluita asiasta ja tottumista isoveljellä..
Mitäs muuta.... Kirjoitelkaahan, huutelinkin viimeks joitakin.. missäs ootte??
Mukavaa viikkoo! Poitsu heräs, täytyy rientää paapoon kipeetä pientä!
Emmuli ja poitsu 6,5 kk
joten pikaisesti vaan kuulumiset:
- Emmalle tuli tänään hammas ja toinenkin jo pullottaa alhaalla
- Emma oppi konttaamaan toissapäivänä, mutta ryömimällä pääsee nopeammin
- Ruoka ei maistu yhtään lusikasta
- Neiti oppi myös kääntymään, mutta tekee sen vain meidän sängyllä ja ketterästi tekeekin
MiaMik ja Emma 7kk+
Mä olen kyllä kans tuosta EP:n puolelta tänne Alavuren naapurihin loikannut, joten nuo Äipän jutut on ihan kotoosia.... En ite vaan jaksa kirjoottaa murtehella. EP:lläkin on kyllä sen tuhannen sortin murretta ettei varmaan ihan yksihin meiränkään jutut menis. Ihanaa, ku joku jaksaa pitää maakunnan lippua korkialla!
Meillä ei mitään sen kummempaa - hampaat edelleen vain kuultavat ikenien sisästä.
Tai no, jotain sentään, poika on päässyt liikkeelle, lähinnä menee pyörimällä vatsalle-selälle-vesalle-selälle....
Nyt alkoi känisemään, joten pitää mennä, palaillaan...
Kysykää vain rohkiasti, jos menöö yli hilseen. Kyllä mä sitte suomennan. =)
Mua olis niin totta vie lujaa viä nukuttanu aamusta ja komenninki isännän hakohon flikan alaha. Emmä kauaa saanu hornata ku rupes kuulumahan näläkäänen huuto ja piti tulla ruokaa antamahan. Olis se voinu ittekki kaapista mössöpurkkia kaivaa ja antaa, muttei tainnu käyrä eres mieles... Son vähä pihalla meirän päivittääsistä kuvioosta. Hö.
Mutta pitääs taas mennä, ku siivousta olis viä. Tiä vaikka kummit tulis tänään käymäs. Ainaki tällä viikolla. Ja se sängyn vaihto jatkuus.
Äitee taas...
Tänään käytiin vikan kerran tälle vuodelle Onnin kanssa neuvolassa ja puntari näytti viittä vaille 10kg ja pituutta oli 74cm. Kaikki hyvin ja kuulemma ei ois tarvinnu ihan vielä lähteä liikkeelle, mut ku ei voi estelläkään. =) Reipas poika oli tällä kertaa, ei vierastanut niinkuin aina aikaisemmin.
Meni ekaks vanhaan pinoon..ihmettelin et eikö kukaan oo kirjotellu mitään, ku omat jutut siellä viimesimpinä..Syyskuu jo, ajatella.
Meillä oli nyt sitten tänään ensimmäinen vauva-jumppa ja kyllä typyä nauratti!! Ja äitillekin tuli vähän kuuma eli ihan kivaa oli.
Ryömivätkö kaikki jo täällä? Kun musta tuntuu ettei meidän tyttö ole kiinnostunut eteenpäin menosta sitten lainkaan!! Nyt on jo muutaman kuukauden rullannut kämppää pitkin vierimällä ja välillä sitten peruuttaa johonkin. Akselinsa ympäri myöskin pyörii, niin saa haluamansa lelut kyllä. Eli kun oon yrittänyt laittaa jotain mielekästä naaman eteen, niin typy kääntyy sivuttain ja vierähtää, niin lelu on sitten saavutettu. Mietin, että mahtaakohan laisinkaan edes tajuta että eteenkin päin voisi yrittää? Tai ei tunnu edes yrittävän kun vierimälläkin onnistuu.. Onko kellään muilla vierijöitä?
Nyt on kyllä ollut haastavat ilmat noin niinkun pukeutumisen suhteen. Ei oikeen tiedä mitä itsellekään pukisi saati sitten tytölle. Kai sitä pitäisi mennä jotain lämpimämpiä vaatteita hankkimaan kun talvihaalari on liian paljon ja huppari taas liian vähän.
Hyvää syyskuun alkua sitten kaikille!!
T. Mono+typy 7kk+
Monolle tiedoksi, että meilläkään ei juuri ryömitä. Taaksepäin pääsee, mutta eteenpäin menoon ei ole mitään mielenkiintoa ollut. Nyt vähitelleen on tosin alkanut osoittamaan siihenkin mielenkiintoa, taitoa ei vaan vielä ole. Mutta liikkumaan pääsee pitkiäkin matkoja pakittamalla tai sitten pyörimällä.
Täällä ei muuten mitään ihmeellistä. Muutto on meillä edessä kuun puolivälissä ja hiljalleen on alettu pakkailemaan. Onneksi on useampi päivä aikaa siirtää tavarat vanhasta kodista uuteen kotiin.
Ensi viikolla mennään sitten ekaa kertaa vauvajumppaan. Saas nähdä, tykätäänkö siitä vai ei. Perhekerhossa käytiin myös keväällä, mutta katsotaan nyt muuton jälkeen, että mitä uudesta kaupunginosasta löytyy. Uimaryhmät taas oli keväällä täynnä ja noi vauvauintien ajat on tosissaan ihan epäinhimillisiä=), joten taitaa jäädä uimiset myöhemmälle iälle.
Mukavaa aurinkoista päivän jatkoa kaikille.
Mae ja vauva kohta 8 kk
Heips,
Väsynyt äiti täällä... mä oon yrittänyt niitä unikoulujuttuja, mutta en jaksa enää. En kyllä tiedä mitä edes jaksaisin kokeilla. Oon ihan puhki... viime yönä tyttö heräs taas ainakin 8 kertaa. Siis ei se paijaaminen, silittely tai käden pitäminen päällä auta yhtään. Tyttö vaan hermostuu ja huutaa. Ja tämä tyttö ei kyllä luovuta. Huutaa sitten niin kauan että ihan alkaa haukkoa henkeä. Ja huutaa vaikka ottaa syliin. Tai jos sattuu rauhottumaan syliin ja sitten laskee sänkyyn, niin siitä hermostuu ihan täysin. Vaan se tissi auttaa. No, mies on kokeillut keinuttamista, nukahtaa sillä ehkä puoleksi tunniksi uudestaan kun on tunnin keinuttanu ja tyttö änisee samalla.
Mä en tiedä milloin pääsen näistä yösyötöistä eroon. Onhan tää jo ihan naurettavaa, että 7 kk ikäinen syö välillä jopa 6 kertaa yössä!! Ja kuitenkin täydet 5 soseateriaa menee päivässä, että ei se nälästä ole kiinni. Ei vaan osaa nukahtaa ilman sitä tissiä.
En tiedä.
No, on sentään joskus herännyt vaan kaksi kertaa yössä.
Eilen vietettiin vielä keskimmäisen 4 v synttäreitä. Talo oli täynnä kavereita ja hirveä hulina päällä.
Jep, menee varmaan ihan väsymyksen piikkiin, mutta en mäkään ymmärrä noita murteella kirjoitettuja juttuja. Sori vaan, mun on pakko hypätä ne yli kun kestää lukeminen niin kauan ja alkaa päätä särkeä :-)
Liikkumisesta; meillä ryömitään nyt ihan tosissaan eteenpäin ja turvassa ei ole enää mikään. Konttausasennossa keikkuu - ja keikkuu sitten myös unissaankin! Istumassa on pysynyt hyvin itse jo kuukauden päivät.
Kävin jo vauvan ja isompien kanssa pienellä pyörälenkillä, kun vauva kerran istuu niin hyvin. Kypärästä ei oikein tykänny, mutta muuten suju mukavasti - nukahti sitten istuimeen.
Pottaan saadaan vaihtelevasti "saalista", ihan mielellään siinä istuu.
Eipä kai sen kummempia, ei oikein ajatus juokse.
T. Jaffa
No niin, juuri kun pääsin sanomasta että meillä ei mitään uutta niin eikös herra sitten eilen lähtenyt RYÖMIMÄÄN!!! Ja se jos jokin on tässä perheessä ihan ennenkuulumatonta, kaikki edelliset ipanat kun ovat lähteneet suoraan konttaamaan. Tai tyttö ryömi varmaan noin kaksi päivää ennen kuin vaihtoi nelivetoon. Tämä nuorimmainen ei vielä edes nouse konttausasentoon, joten oletettavasti tulee ryömimään hieman pidempään.
Ensimmäinen ryömimismatkan kohde oli TIETENKIN isoveljen pleikkarinjohtoja tutkimaan ja arvatkaapas oliko isoveli mielissään, kun vauvaveli sai johdot irti.
Mekin kävimme maanantaina ensimmäisen kerran perhekerhossa ja myös kolmonen oli tuolla mukana, hänet kun on ilmoitettu eri kylän kerhoon niin tuolla keskustassa ei isompien ryhmässä ole hänelle paikkaa, mutta eipä tuosta mitään, tyttö on ihan mielellään "pienten kerhossa" äidin ja veljen kanssa.
MiaMikin neidille onnittelut kääntymään oppimisesta, niin ne vain nämä meidän hitaammatkin kiirehtijät oppivat nuo taidot.
Mono: Meillä kakkonen oli kanssa sellainen, joka meni rullaamalla paikasta toiseen. Ja aivan älytöntä vauhtia!Se oli tosi hauskan näköistä, ihan meni itseltäkin pää pyörälle. Poika ei koskaan alkanut ryömiä vaan siirtyi joskus 9kk:n iässä konttaamiseen. Eiliseen asti tämä nelonenkin liikkui pyörimällä (tosin paljon kakkosta hitaammin, kun oppi selälleen kääntymisenkin vasta vähän aikaa sitten), mutta yllätti eilen alkamalla ilman mitään ennakkomerkkejä tuon ryömimisen.
Joko muuten kaikki muut istuvat ilman tukea? Meillä ei vielä istuta. Kolmioasennossa pysyy vähän aikaa ja sitten tupsahtaa nenälleen.
MUOKS: Jaffa, täällä toinen, joka lutkuttaa tissiä yöt läpeensä... Meillä nukutaan kuitenkin perhepedissä, joten en ole tuosta vielä ottanut stressiä vaan tuppaan aina sen tissin kiltisti suuhun kun kitinä alkaa. Tuon kolmosen kutinoitten takiakin saa herätä miljoona kertaa yössä joten mitään unikouluja vauvalle ei viitsi edes harkita.
Emma nimittäin äsken kääntyä heilautti lattiallakin pari kertaa selältä mahalleen ja niin ketterästi että ;) Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Nyt kiitos taukoa ettei vielä aleta kiipeämään tukea vasten. Ja tuossahan tuo näköjään vieressä jo yrittää kiivetä Idan nojatuolia vasten, pöh.
Idahan ei ole koskaan ryöminyt. Kääntymään oppi vajaa 5kk, siis selältä mahalleen. Toisinpäin kääntyi ehkä 3 kertaa koko ensimmäisen elinvuoden aikana, eli täällä ei kieritty. Peruuttelut Ida aloitti reilu 5kk, mutta muistan vielä 8kk lääkärineuvolassa sanoneeni että tuolla lapselle ei ole mitään kiinnostusta liikkumiseen, siis eteenpäin. Siitä pari päivää ja neiti nousi konttausasentoon, siitä pari päivää ja neiti alkoi konttaamaan ja viikon päästä siitä noustiin jo tukea vasten seisomaan ja mentiin tukea vastan piiiitkiä matkoja. Eli summasumrum, kaikki voi tapahtua ihan yhtäkkiä :)
nyt täytyy mennä, pää kolisee neidillä...
Piti vaan nopeesti tulla kommentoimaan jaffan juttua: Eli meilläkin on nyt reilu kuukauden ollut yösyömisiä kahden tunnin välein. Aluksi johtu hampaista, mutta nytten on ilmeisestikin tottunut heräämään niin usein. Ja tosiaankin siis ainoastaan tissille nukahtaa uudelleen. Ja ei meilläkään kyllä nälkäänsä herää, vaan ei vaan osaa itekseen nukahtaa uudelleen.
En tiedä teidän rytmeistä, mutta oon nyt panostanut selkeisiin päivärytmeihin ja iltarutiineihin pari viikkoa ja luulen että sen ansiosta pari yötä on herännyt kerran tai kaksi vähemmän ja viime yönä yhden kerran jopa nukahti itsekseen!!! Historian kirjat sekaisin!!! Mutta vieläkin heräilee liian usein!!
Jaksamisia!!
Olen 04.01 syntyneen Saga Sofian äiti ja olen vuosimallia -79. Asustamme Kangasalla ja perheeseemme kuuluu isukki -76, 05/05 syntynyt poika, 3xkissa, lisko ja akvaario.
Saga on hyvin touhukas ja tempperamenttinen tytteli joka tykkää punaisista leluista varsinkin autoista, pomppimisesta ja kissoista.
Sagan oli ensimmäiset kuukaudet hyvin vaativa vauva kun jos joku oli huonosti niin ilmoitti sen hyvin kuuluvaan ääneen ja yleensä itkuihin ja ilta kitinöihin auttoi jumppapallon päällä pomppiminen. =)
Ryömimään alkoi jo n.4kk hyvin omintakeisella tavalla eli jaloilla potki eteenpäin mutta nassu oli lattiassa kiinni. Nelikuisena myös puhkesi ensimmäiset hampaat ja nyt niitä onkin jo 6kpl.
5,5kk huoli tutin ja tuttipullon jonka myötä tytöstä tuli paljon helpompi.
Päivää ennen 7kk nousikin sitten polvillensa tukea vasten ja könys siitä saman tien jaloillensa.
7,5kk alkoi konttaamaan ja tällä hetkellä nousee joka paikkaan seisoskelemaan ja tänään sitten käveli sivuaskelin sohvan päästä päähän.
Sagalla tuntuu olevan kauhia kiirus päästä eteenpäin ja toivon vaan ettei kauhian pian lähtis kävelemään, kyllä sitä vielä ehtii. =)
Sagan päivän touhuihin kuuluu lattialla konttailu, sohvaa vasten seisokelu, äidin kiusaaminen kun yrittää päästä kissojen kupeille ainakin kerran puoleen tuntiin, kissojen perässä meneminen ja välillä malttaa nukkua päiväunetkin. Ruoka maistuu hyvin paitsi ei ihan vielä karkea ruoka. Sitä kun maanantaina testattiin oli tuloksena kaksi kauheaa puklausta.
Tällaista kuuluu meiän syyskuun alkuun. =)
Tervetuloa vaan Saga ja Sagan äiti!
Taitaa olla melko yleistä tämänikäisillä nuo univaikeudet. Meilläkin niiden parissa taistellaan. Tassu-unikoulua pidetään edelleen unille mentäessä, mutta yöllä kun herää niin tissille vaan. Ei jaksa nyt muuta. Oishan tuokin jo jotain, että ihan itsekseen nukahtais :)
Meilläkin ryömitään! Ja konttausasennossa keikkuu, muttei vielä pääse eteenpäin. Isosisko oppi konttaamaan 8kk iässä. Istumassa ei pysy kuin ihan hetken ja pystyyn noususta ei ole merkkejä. Hyvä niin...
Ruoka maistuu nykyään taas melko hyvin. Puurokin tuntuu ihan maistuvan. Hampaita ei vielä ole näkynyt. Helmin eka hammas tuli 10kk iässä, joten tuskin niitävielä Hertallekaan tulee. Vaikka alaikenet kyllä pullottaa...
MiaMikille meinasinkin sanoa, että peru se fysioterapeutti. Hyvä hyvä, Emma!
Jepsis ja Hertta 7kk
Tervetuloa Chryseis!
Hienoa MiaMik että Emma päätti ryhtyä jo liikuskelemaan enemmän. Meilläkin ryömitään jo aika terhakasti lelujen perässä pitkin ja poikin. Yleensä typy tarvii kyllä jonkun houkuttimen että viitsii lähteä mihinkään päin ryömiin.
Teille joilla noita yökukkujia, auttaako tutti mitään? Vai pitääkö olla juuri se tissi suussa? Mä en oikeastaan tuosta tissiriippuvaisuudesta tiedä mitään, kun meillä ei sellaista ollut silloin pienenäkään. Pikemminkin hylki rintaa kun ei sieltä tullut tarpeeksi paljoa tarpeeksi nopeesti. :)
Meillä typy 3-4kk heräili sen 4-5 krt yössä ja annoin silloin aina tuttipullosta maitoa noin 60ml ja joi aina kaikki. Sit tutti suuhun ja sylittelyä vähän aikaa. Ja nukahti.
Saattoi olla että typy sai silloin päivisin liian vähän maitoa. En silti uskaltanut suuria määriä kerralla antaa kun tytöllä oli vatsaongelmia ja pulauttelua muutenkin. Disflatylit oli säännöllisessä käytössä! Ja isovanhemmilta tietysti tuli ohjeita tyyliin "ei sillä ole nälkä" ja "vastahan se söi".... Ja minähän kuuntelin kun en muutakaan osannut ja hyväähän he tarkoittivat. Meillähän sitä neuvomista oli aika paljon niinkuin jo aiemminkin mainitsin jos joku muistaa. :)
Äh, hoksaan että kaikki mun kirjoitukset meinaa kääntyä tuohon samaan aiheeseen. Anteeksi tää toisto! On vaan vieläkin jotenkin vaikea sulattaa sitä että tuo pikkuvauva-aika meni multa jotenkin ohi sen takia, että meidän elämään puututtiin niin hanakasti ja itseltä jäi pohtimatta kaikki asiat. Tein vain niinkuin muut sanoi ja sit jos joku juttu ei toiminu niin syntyi bolemiikkia jos halusin ite kokeilla jotain muuta konstia. Ja halusin pitää kuitenki välit kunnossa ettei synny ilmiriitaa. Tajusin että meidän vauva on aika tärkeä näille isovanhemmille. Mun vanhemmille hän on ensimmäinen lastenlapsi ja miehen vanhemmille eka tyttö-lastenlapsi (jollaista olivat odottaneet jo ties kuinka kauan 3 pojan seuraksi). Siksi kai halusivat häärätä mukana. Mut silloin se ei tuntunut kivalta. No joo, enköhän oo tän aiheen jo käsitellyt tarpeeksi perin pohjin! Kiva jos joku jaksoi tuon lukea. :D
Mitäs muuta mun piti kommentoida...
Mono meilläkin oli tiistaina eka vauvajumppa. :) Ja viihdyimme myös. Typyllä vain iski uni simmuun ja nuokkui sylissä koko tunnin ajan. Ei kuitenkaan kitissy eli taisi viihtyä. Ja oli ihan tehokasta jumppaa, vai mitä?
Jaffalle tsemppiä noihin raskaisiin öihin!
Meillä typy ei syö juurikaan mitään ruokaa missä on kokkareita. Siitä tais se oksentelukin johtua. Eilen meinas tulla sama temppu kun annoin semperin kasvis-palapaisti -sosetta. Tosin sitten se meni kun sekoitin joukkoon pelkkää kasvissosetta. Vähitellen täytyy toi homma aloittaa.
Tytöllä ei vielä oo hampaita. Tosin luulin et sellaista vääntää kun kakka oli tuossa viikonloppuna ihan ruikulilla ja muuten levoton. Päikkärit oli tiukassa. Mut se meni ohi joten oli jotain muuta. Sanoi muuten ihan takuulla "äiti viime su-yönä klo 5 kun vaihdoin vaippaa! Joten ehkä sitä sanaa niin pungersi. Heh, en mä tiedä.. Tähän asti on hokenut Tä-tä-tää, välillä kuulostanu äi-tä-äi-tä -höpötykseltä joten pidän kiinni tästä "äiti"-sanasta! On sitä eilen myös toistanu pariin otteeseen. :)
Kylläpäs tästä tulee romaani...
Se mun vielä piti kysyy, että kuinka usein kylvetätte vauvojanne? Meillä 5 päivän välein mut vois kai useamminkin? Iho on hyväkuntoinen eli sen puolesta ainakin vois ja muutenkin kun lattialla nyt enemmän ryömii ja pyörii...
Sen pituinen se. Hyvää päivänjatkua ja mukavaa syyskuuta myös!
MAMI ja typy 7kk
Tervetuloa uusille!
Saga kuulostaa samanlaiselta kuin Onni, tuon liikkeelle lähdön suhteen (ja ikäeroakin vain muutama päivä). Tänään otti pari askelta ilman tukea rohkeana poikana ennen kuin syöksyin tarraamaan kädestä kiinni..hurjaa katottavaa! =)
Mami, meillä oli kans varsinkin alussa tuota puuttumista isovanhempien suunnalta. "ihan selvästi jäi vielä nälkä, anna nyt lisää maitoa", "ettekai te tuttia sille anna, tulee mahavaivoja", "sehän paleltuu, laittakaa enemmän vaatetta"...blaablaablaa. Meillä onneksi on se tilanne ettei kumpikaan mummola ole ihan lyhyen matkan päässä, joten siinä mielessä vähällä päästiin. Mutta monta kertaa on tehnyt mieli sanoa että no hoida sinä sitten kun noin paljon paremmin tunnut tietävän vaikka tapaat vauvaa lyhyen aikaa joskus..=)
Ja kylvetyksestä. Me ollaan kylvetetty kesäaikaan päivittäin, isompana nyt suihkussa suihkuteltu hiet ja ruuanjämät iholta, jos ei olla kylvetetty. Poika rauhoittuu iltaan kylvyssä/pesulla käydessä ja tietää siitä että pian mennään nukkumaan. Iho on kestänyt hyvin, mielestäni paremmin kuin silloin jos on jäänyt päivän hiet muhimaan iholle yöksi. Kuola on kuivattanut poskien ihon, mutta yörasvaus puhtaalle iholle on auttanut.
Me ollaan pohdittu, että annetaanko viimeinen maito liian myöhään kun poika nukahtaa juodessaan.. Ei haluttais että siitä tulis tapa josta on sitten hankala päästä eroon myöhemmin. Tänään sitten meni niin, että uni tuli vasta hetken leikkimisen jälkeen ja vieläpä helpolla. Se siis voisi olla mahdollista edelleen. Hankalaa joskus ajoittaa kaikki juuri oikeaan aikaan.
Neuvolasta sanottiin että nyt saa antaa liha-aterian kahdesti päivässä ja kyllä on maistunutkin. Lautanen on nykyisin melkein aina tyhjä sen reissun syöntilakkoilun jälkeen.=) Reilun viikon päästä uusi reissu, saas nähdä mikä silloin maistuu.
Nyt nukkumaan, silmät vetäytyy ristiin väkisinkin ja elämäni miehet jo nukkuvat kumpikin.=)
Omppulin äiti & Onni 8kk+
Pikaisesti yritän nyt kirjotella. Monta päivää meni, etten päässy ees lukemaan mutta hiljasta täällä on näköjään ollutkin.
Eilen tuli se vauvalehti missä on juttu Enkelinäidistä ja hänen miehestään. Itkin ihan kunnolla kun luin. Jotenki oli tosi kauniisti kerrottu ja sanottu, että vauva on kaunis muisto. Piti kyllä ottaa sitten tyty syliin ja kunnolla rutistaa, nytki meinaa itku tulla..
Ruokaa syödään miten syödään, eli toooosi vähän. Kerrallaan muutamia lusikallisia jos sitäkään. Varmaan pitäis se aamupuurokin alotella, vaikka ite joudun sen sitten kumminki varmaan syömään. Tissiä tyty syö vielä paljon ja ei haittaa yhtään koska sehän se pääasiallinen ruoka vielä jonku aikaa kumminki on.
Nukutaan ehkä vähän paremmin, mut kun pitää haalautua puoliunessa seisomaan niin siinähän sitten herää kun tajuaa mihin on joutunu. Sujuvasti jo puutavasten kävelee neiti ja kovasti yrittää kikkailla, kuten vaihtaa tuen sohvasta pöytään tms. Sillon tahtoo vahinkoja sattua.
Mä oon vähän kyllästyny taskuvaippoihin, niin tilasin kankaita ja aattelin tehä sisävaippoja. Villikset on lahkeita vaille valmiit ja pitkälahkeiset HH Woolit eilen tilasin.
Menkat alko eilen ja heti muistin, miksen niitä yhtään ollu kaivannu. Melkein puolitoistavuottahan ne poissa pysyki. Ehkä nyt pitää tosissaan alkaa sitä ehkäsyä puuhaamaan kun kerta kiertokin pelaa. plääh.
Olen muuten nyt ottanu 3x viikossa omaa aikaa ja käyny jumpassa ja spinningissä. Jaksaa paremmin ku välillä pääsee yksin lähtemään ja hikoilemaan turhat pois. Anopin olen sitten aina tilannu lapsenlikaksi kun mies ollu reissuhommissa.
Jokatoinen tai jokapäivä on kylvetetty, riippuu vähän miten on itekki jaksanu. Yksin kun olen ollu niin jokatoinen on saanu riittää. Mies kun on kotona, niin hän kylvettää. Neiti kumiankkojensa kanssa viihtyy tosi hyvin ammeessa pärskien ja leikkien eli ankkoja syöden ;)
Jaaha, se olis sitten aamukahvin aika. Eilistä piirakkaaki on vielä :P Tyty nukkuu pylly pystyssä meidän sängyssä, kun meinas taas unet loppua jossain vaiheessa niin siihen otettiin riehumaan. En tiiä millon on nukahtanu kun mies sen kanssa vissiin valvoskeli. Äiti oli vähän väsynyt..
Hömppä ja tyty 7kk
Muoks. Miten Marlenella on opiskelut alkanu?
Hei pitkästä aikaa!
Veikkokin täytti sitten eilen viimein 7kk. Kaksi hammasta on tullut ja lattialla pyörii navan ympäri moneen lajiin muttei vielä (onneksi) etene mihinkään suuntaan.
Viimeinen kk on ollut tosi hankalaa aikaa. Hyvin tavallista että on jouduttu illalla lykkäämään vaunuissa ulkona nukkumaan... Eilisiltana ehkä eka kerta viikkoon kun nukahti sisälle. Käytiin lääkärilläkin ja (JAFFALLE MYÖS TIEDOKSI!) mut käskettiin täysin maidottomalle ja munattomalle ruokavaliolle, Veikolta pois kaupan korvike (johon olin keittänyt iltavellin) ja itse huomattiin poistaa myös naudanliha ja kas: "tavallisen" 10-15 herätyksen + syötön sijasta enää herätään 1-2krt. Tämä edistys tuli noin 2 päivän kuluttua kun ruokavalioita oli muutettu ja aina, jos syön jotain maitotuotetta niin seuraava yö keinutellaan kiikkustuolissa moneen otteeseen. Suosittelen koittamaan, sen voi tehdä myös ilman lääkäriä jos yöt ovat yhtä helvettiä (kuten meillä). En olisi kuvitellutkaan kyseessä olevan minkään allergian mutta näköjään siitä se kuitenkin kiikasti. Minulla maitokissana oli alkuun hankaluuksia mutta nyt 2 viikon jälkeen hyvin sujuu jo ja olen myös oppinut leipomaan itsellenikin sopivia herkkuja ;)
Kuukautiset alkoivat tänään, joten 7kk niitä sai tällä kertaa odotella synnytyksen jälkeen. Me on nyt päätetty että lapsiluku on täynnä, vähän haikeaakin mutta tuntuu että tämä on ollut alusta asti siihen lajiin rankkaa että jätän mielelläni vauvantekohommat niille joilla niitä ei vielä ole (ja jotka eivät vielä tiedä mihin ryhtyvät...)
t. eikkuli ja veikko 7kk 1pv
Long time no see ;) Mut on vissii ollu muillaki kiireitä ku ei oo paljo pino pidentyny.
Enkelinäidin jutun luin minäki ja niin vaan valu kyyneleet silmistä, ei meinannu lukeminen sujuu ollenkaa ja pakko oli kans heti ryysii vähiksen kimppuu rutistelee hänt. Ja itku vaa lisäänty ku ajattelinki, et tälläne heilläki nyt ois jos ois ja meiän kans tääl puhelis... Mut se siit tai alan uusiks itkemää.
Tsemppiä kovasti ja toivottavasti täst meiä pinost on ollu ees jotai tukee jos Enkelinäiti vielä luet!?
Meil mennää lujast kontillee mut mihkää ei viä olla menos, onneks kans. Navalla pyöritää ja peruutellaa. Uusia ääniä on keksitty urakalla ja niitä aina muutama päivä kerrallaa sit testaillaa. Kähee on nyt in! :)
Vessaremontti edistyy... ja takapakkiaki lykkää sit heti ain johonki kohtaa. Nyt on sentää jo kalusteet paikallaa mut käyttökunnos tuo ei vieläkää oo. Noh, onneks on toine ees. (teit kiinnosti toi tieto varmaa tosi lujaa...)
Koulu alko mulla hyvin. Enkun tasokokee läpäsin ja tunneil ei siis tarvii osallistuu. Se ruotsi onki sitte toine juttu... Paljo tuli tietoo ja asiaa yhten päivän, onneks kaik saatii kirjallisena kans ni ei haitannu vaik tietotulva ylitti rajat ja osa valu samaa tahtii korvista ulos ;)
Meil ei noit yöheräilyi oo oikee ollukkaa kauheest, sillo iha vauvana ne syömiset. Nyt ollaa jo monen monta kuukautta nukuttu yöt läpeensä. Nostan kyl nii korkeel ku jaksan hattuu teil jotka sen asian kans kamppailette. Mä varmaa oikeest tulisin hulluks jos en vois ikin nukkuu täyttä yötä. Ei mul merkkaa se yöunien pituuskaa nii paljo ku vaa se, et ne on yhtäjaksoset. Tsemii!! Onneks EIKKULI ainaki oli saanu helpostusta siihe :)
Meil on kylpypäivä yleens kerran viikos, viikonloppusin ku muuki perhe saunoo. Joka aamu pestää pylly, nassuu ja käsii vähä välii jostai ruuasta joten toi kerran viikos riittä meil. Oon kyl miettiny, et pitäskö useemmin ku sen jälkee hänel tulee ain nii hyvin uni... mut nukkuupa tuo muutenki sänkyynsä iteksee puuron ja maidon jälkee.
Mitäs muuta olitte höpissy... en muista. Palaan ehkä huomenissa jos asiaa tulee. Viikolla ei taida nykysin enää paljo keretä ku alko se koulu joka käsittääkseni syö kaiken ylimääräsen ajan mikä kotiäidiltä suinkin liikenee :)
Nyt taidan lähtee vähä vikittelemää tota perhe oy:n toista osakasta, tämän tehtaan tuotteet kun ovat jo tunnin verran olleet autuaan tietämättömiä mistään ;)
Kuulemisiin,
Marlene ja vähis 7+kk
mä kuhkin viä hereellä, vaikka aamulla on heräätys puoli 8. Mukulat jo hornaa, pitääs tuon isyyslomalaasen kans oikaasta jo kinttujansa, muttei oikee väsytä.
Meillon ny rojektina sängyn vaihto. Meinatahan 2v laittaa isohon sänkyhyn ja Juulia sitte pinniksehen. Tulis mulle vähä lisää lääniä nukuttavaksi, ku ei öisin oo tarvinnu enää tissiä antaa. Rojekti vain eristyy hitahan puoloosesti, ku yksin moon sitä ny alootellu. Sain tänään (tai siis eileen) siivottua poikien huonehen ja tehtyä omahan vähä tilaa, ku siirrin isoomman flikan sängyn poikien huoneesehen pois jaloosta. Tuli lisää tilaa auseerata sänkyjen ja muitten kans, ku sinne on mukulat pemottanu mun lankoja ja kankahia ja omia lelujansa niin, jottei meinaa kävelemähän päästä. Tuorahan se flikan sänky sitte takaasi, ku on saatu kämppä taas järiestyksehen. Toivottavasti tällä viikolla...
Tää on ollu väki vähä nuhas ja pienes kuumeheski, mutta meni kuumes vissihin jo ohitte, ku ei enää päivällä ollu. Nokka viä vuotaa ainaki Juulialla, muttei onneksi öitä haittaa enää. Velii kysyy, ku oli synttäriille sunnuntaina tulos, jotta onko 'sikakovanuha'? No ei ollu, aiva tavallinen vain.
No joo, mä meen tästä höpäjämästä. Hyvää syyskuuta!
Äitee ja Juulia 7,5kk (noin)