Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin kyllästynyt ihmisiin jotka puhuvat vain itsestään

Vierailija
22.08.2025 |

Eivätkä ole pätkääkään kiinnostuneita toisesta ihmisestä, tämän ajatuksista tai elämästä. 

Tulee lähinnä mieleen, että mikä ihme tuo kuvittelee olevansa. Kuin joku maailman napa jauhamassa itsestään. 

Liian paljon tällaisia ihmisiä tulee vastaan, joten alkanut ärsyttää ja pahasti. 

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ympäristössä törmäät noihin ihmisiin? Kännissä lähipubissa vai leikkikentän reunalla?

Vierailija
2/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ympäristössä törmäät noihin ihmisiin? Kännissä lähipubissa vai leikkikentän reunalla?

En harrasta kännäilyä. 😃 Hyvä kysymys sinänsä, koska olen tavannut heitä yrittäessäni laajentaa kaveripiiriäni yrittämällä tutustua uusiin ihmisiin netin kautta. Ehkä siellä sitten on yksinäisiä ihan syystä. Ainakin osa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia energiavarkaita on vaikka kuinka. Minä minä minä.. koskaan eivät kysy kenenkään muun kuulumisia.

Vierailija
4/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia energiavarkaita on vaikka kuinka. Minä minä minä.. koskaan eivät kysy kenenkään muun kuulumisia.

Onkohan näitä jotenkin korostetusti Suomessa, koska ulkomaalaiset työkaverini eivät ole tuollaisia. Ehkä siinä vaikuttaa se, että tulevat yhteisöllisemmistä kulttuureista. Olen törmännyt todella moneen tuollaiseen suomalaiseen tässä vuosien varrella. 

ap

Vierailija
5/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on kaiken ikäisissä, vanhuksissakin.

Vierailija
6/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisi luetella pitkän listan nimiä. Yleensä näillä on tarve tulla myös muilla tavoilla esille ja ovat usein myös somessa hyvin aktiivisesti. 

Vierailija
7/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuollainen ystävä. Nykyään asutaan kaukana toisistamme ja nähdään 2 kertaa vuodessa, niin silloin todella korostuu tuo. Jos puhun, saattaa jopa keskeyttää puheeni ja suoraan kääntää puheen itseensä. Olemme ottaneet pari kertaa yhteen tästä. Vanhoja hyviä ystäviä kuitenkin olemme, en todellakaan ole laittamassa välejä poikki, kyllä tästä puhumalla jotenkin selviämme. Hermo menee joskus mutta sehän on elämää. 

Vierailija
8/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit sitten aloituksen omista tunteistasi. Mielellämme on kyky heijastaa toiseen ihmiseen piirteitä, joita emme kenties hyväksy tai tunnista itsessämme.

Henkilön ollessa liiaksi jumissa tunteidensa kanssa ei elämä ole silloin usein tasapainossa. 

Käyttäytyvän puutteelisuuden piikkiin, leuka ylös ettei kruunu tipu. 

Vierailija
9/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan näitä jotenkin korostetusti Suomessa, koska ulkomaalaiset työkaverini eivät ole tuollaisia. Ehkä siinä vaikuttaa se, että tulevat yhteisöllisemmistä kulttuureista. Olen törmännyt todella moneen tuollaiseen suomalaiseen tässä vuosien varrella. 

ap

Haluat nyt siis haukkua suomalaiset maan rakoon? 

Vierailija
10/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestä sitten tulisi puhua, naapurista vai exästä, nekö aloittajaa sitten kiinnostaa?

Vierailija
11/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hassua, miten hyvin moni ihminen "tietää" miten pitää pukeutua ja käyttäytyä kohteliaasti, mutta hyvin harva tietää miten keskustellaan vuorovaikutteisesti muiden kanssa. Se on taito, jota voi opetella.

Minusta ei kuitenkaan ole järkeä yrittää sopeutua toisen yksinpuheluun , vaan testaan onko toisella kanttia kuunnella minua hyppäämällä jostakin hänen lauseestaan omiin asioihini. Nopeasti näkee onko toisella oikeasti kiinnostusta olla minun seurassavani vai vain puhua kenelle tahansa. Joukossa voi olla sellaisiakin, jotka silkkaa jännitystään puhuvat paljon kuin olisivat aidosti sellaisia. He yleensä ovat helpottuneita, jos "keskeyttää" ja puhuu itsekin.

Vierailija
12/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Haluat nyt siis haukkua suomalaiset maan rakoon? 

Mikä hiveleekään enemmän sitä omaa haurasta egoa kuin se että saa haukkua läpi lähipiirin kuin kaukaisemmatkin tutut. Se on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa. 

Vierailija
13/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on kaiken ikäisissä, vanhuksissakin.

Jaa mikä ahne sukupolvi?

Vierailija
14/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenestä sitten tulisi puhua, naapurista vai exästä, nekö aloittajaa sitten kiinnostaa?

Aloittajasta tietysti.

Vierailija
15/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietää, että kun ystävä kertoo mummonsa kuolemasta, keskitymme enemmän siihen, että näytämme empaattisilta ja surullisilta kuin todella olemaan empaattisia ja surullisia. Eivät toisten tunteet ole yhtä kiinnostavia kuin omat. Jo ihan siitä syystä, että tunteet eivät ole yhteismitallisia. Ja ennen kaikkea, jo alakoulussa pitäisi opettaa, että tunteet eivät ole totta. Ne ovat kropan hälytysjärjestelmä.

Vierailija
16/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Keskustelutavat tottakai vaihtelevat maakohtaisesti, mutta ymmärtääkseen eri tapakulttuurien nyanssit ja kuunteleeko joku ihan oikeasti on jo toinen juttu. Jotkut ulkosuomalaiset sanovat kaipaavansa suomalaisten vakavuutta ja hiljaisuutta, joka on kai hyvä piirre sekin tietyissä tilanteissa? Kaverini maasta x, jonka olen tuntenut yli kymmenen vuotta, ei voi tajuta, miten muistan niin paljon hänen kertomiaan asioita. Hän ei muista mitään. Se on nähty monta kertaa ja todellakin kohtelias, hyvätapainen keskustelija, joka "kuuntelee" minua ja kyselee elämästäni.

Vierailija
17/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuu todella paljon ihmisiä jotka eivät ole elämänsä aikana kertaakaan kysyneet keltään "Mitä sulle kuuluu?"

Vierailija
18/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda aihetta. Sähän haluat myös puhua itsestäsi joten  😂

Vierailija
19/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sosiaalinen" media tuhosi kahdessa vuosikymmenessä myös ihmisten sosiaaliset taidot.

Nuori somesukupolvi ei tätä tietenkään ymmärrä, koska eivät ole nähneet aikaa ennen, kun ihmiset vielä olivat sosiaalisia.

Vierailija
20/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Keskustelutavat tottakai vaihtelevat maakohtaisesti, mutta ymmärtääkseen eri tapakulttuurien nyanssit ja kuunteleeko joku ihan oikeasti on jo toinen juttu. Jotkut ulkosuomalaiset sanovat kaipaavansa suomalaisten vakavuutta ja hiljaisuutta, joka on kai hyvä piirre sekin tietyissä tilanteissa? Kaverini maasta x, jonka olen tuntenut yli kymmenen vuotta, ei voi tajuta, miten muistan niin paljon hänen kertomiaan asioita. Hän ei muista mitään

Tuskin mikään vtuttaa enemmän, kuin ihmiset jotka eivät muista heille kerrottuja asioita. On olit niin kova kiire päästä kertomaan itsestään. Kuunteleminen jos jokin on kohteliaisuus, saatika sitten musitaminen.