Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

??? TAMMIVAUVAT syyskuussa ???

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB:t on katsottu (joo, todella oon nyt katellu tuota sunnuntain häätöohjelmaa!) ja nyt vois pari sanaa kirjotella ennen nukkumaan menoa.

Meillä istutaan kans, hieman tarvii tukea. Ei pääse vielä ite nouseen istumaan mutta yritystä on kovasti. Monesti typy tasapainoilee kyljellään lattialla ja varoo kaatumasta mahalleen tai selälleen. Ryömitään ja pyöritään edelleen pitkin poikin lattiaa.

Se äiti -sana on hyt unohtunut ja tulee muotoa "äti " tällä haavaa. Kiitti Mono kuitenki onnitteluista. Oon jo kirjannu muistiin tuon ekan sanan ajankohdan. Kiva että teillä on yöt helpottanu. Meillä on edelleen yks herätys per yö mutta yöunet kestää nykyään vain 10 tuntia, ennen 12h. Menee siis myöhempään nukkuu (noin klo 21) ja herää samaan aikaa (klo7). Silti päikkärit on yhteensä max. 2,5h. Noh, jaksaa silti touhottaa ja jutskata. Ja huutaa, kiljua, karjahdella... Mulla on välillä korvat ihan kipeenä ku typy testaa ääntään, oikeesti.

Eka vauvauinti tälle syksylle oli myös ja typy osasi niin kivasti jo polskia jaloilla, olin ihan onnessani itekkin kun tytön kans siel mentiin pitkin ja poikin allasta ja väliin typy huuteli fiiliksiä.

Syömiset on myös viikon aikana vähentyneet, en tiedä kyllä miksi. Ei toisaalta kakkaakaan yhtä paljon kuin ennen. Eipä pääse siis laihtumaan.. Maitoa juo kyllä entiseen malliin mutta kiinteet uppoaa heikommin. Ja merkkitietoinen on tää meijän neiti. Piltti on parasta, Muksu ihan kaameeta. Kyllä toi vauvan nirsoilu syö välillä muuten naista.. Jos jollain on kiltti syömäri niin siitä kannattaa olla iloinen. Meillä voi joskus mennä tällä ihanaisella neidolla suppusuu tiukasti kiinni vaikka ei paljoa oliskaan syöny.

Mä en ole tuota vauva-lehden haastattelua lukenut. Olen kyllä meinannut mennä kirjastoon sen lukemaan sen takia kun olette sitä täällä kirjoitelleet ja haastateltu on ilmeisesti tuttu tällä foorumilla. Terveisiä ja voimia vain hänelle multakin!

Nyt on ajatus jotenki ruosteessa, taidanpa päättää täältä tähän.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

MAMI ja typy 7kk++

Vierailija
42/91 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä tää nyt onnistuu näköjään tänne puolle pääseminen. Laitoin kyllä nyt muistiin nuo tunnukset niin ei enää unohdu.

Mitähän Jadmirakselle kuuluu? Siellä taisi olla epäily sikainfluenssasta. Toivottavasti se ei tarttunut teihin jos se sitä oli miehelläsi. Mutta toivottavasti se oli ihan jotain muuta flunssaa.

Venlalla on taas kuumetta!Viimeksi viikko sitten oli ja nyt ei ole edes mitään nuhaa eikä mitään. Josko sitten tulis hampaita kun niitä ei ole vielä yhtään. Täytyy seurailla.

Typy muuten meilläkin kipuaa tukea vasten ylös, mutta vielä pölvilleen ainoastaan.

Mutta nyt tulee lyhyt tästä vierailusta kun pitää lähteä ruoan laittoon.

heipat vaan!

miuwau ja venla reilut 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että on kaipailtukin jo, miuwau. :)

En oo nyt kauheesti kerenny kirjottelemaan, kun Oona on ollut kipeenä, 39.8 ollut kuumetta korkeimmillaan ja nenä vuotaa ja yskää. Ihan tavallinen flunssa kuitenkin vaan. Ja miehelläkään ei onneksi ollut sikaa, vaan angiina ja mononukleoosi.

Oltiin Oonan kanssa viime torstaina neuvolalääkärissä ja hienosti oli tullut taas pituutta ja painoa lisää, 73cm ja 9020g. :)

Oona on nyt jo paranemaan päin, eikä kumetta enää ole, yskii vähän ja nenu vuotaa kanssa vähän. Pulassa oltaisiin oltu, jos ei Oona osaisi hengittää suun kautta.

Kuumeessa kun Oona oli, niin yöt oli ihan kauheita, jouduin ottamaan typyn viereen nukkumaan, kun heräili puolen tunnin välein itkemään. :/ Mutta nyt nukkuu jo taas yöt kokonaan. :)

Meillä ei kehitykseen oo nyt tullu mitään uutta niiden lisäksi, että osaa itse istua, kävelee sohvan reunaa pitkin, vaihtaa tukea sohvasta seinään, konttaa ym. Hampaita vaan on tullut likalle lisää, en muista mainitsinko jo aikasemmin, niin alhaalla kaksi hammasta ja ylhäällä neljä.

Mun oli kanssa pakko ostaa uusin Vauva-lehti ja lukea Enkelinäidin juttu. Kyllä siinä itku tuli sitä lukiessa. :/ Paljon voimia teille ja toivotaan, että te sen vauvan vielä saatte. :)

Nyt mun on varmaan pakko mennä, ruokaa kerkeän vielä ehkä tekemään, kun Oonakin nukkuu jo kolmatta tuntia. :)

Jadmiras ja Oona perjantaina 8kk!!

Vierailija
44/91 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän meinaa väsyttää tällä mammalla.. Tyty päätti joskus kolmen maissa yöllä ettei enää nukuta ja se oli sitten huutoa jos liikkumista tai leikkiä yritti sängyssä rajottaa. Mies meni sohvalle nukkumaan joskus neljän maissa, kun tuli töistä sillon kolmelta ja kasilta piti lähte taas liikkeelle :( Mietinkin, että voisko tuo tytyn yöllinen hilluminen johtua ikävästä? Mies on ollu viime aikoina kokoajan menossa, kun töitä on paljon ja tontilla touhuaa sitten muut ajat. Kotona tosiaan käy vaan syömässä ja nukkumassa. Kun neiti valpastu kun mies tuli nukkumaan ja olis vaan hänen päälleen halunnu hyppiä ja leikkiä. Tosi surullista kyllä :( Muutama viikko näin pitäis vielä jaksaa, niin sitten olis pohjat tehty ja keväällä rakennushommat alkais.

Oon itekki ollu tosi väsy ja kärtty muutaman viikon. Ja TOSI yksinäinen. Hermostunkin tytylle ja muutenkin nyt helposti ja sitten itkettää. Pitäis tällä viikolla saada käytyä kilpirauhaskokeissa ja aattelin sitten lääkärille puhua tästä olosta. Epäilen, että arvot ei vieläkään oo kunnossa kun niveliäkin särkee..

Vali vali. Sori!

Neiti nousee koko ajan seisomaan ja toisinaan testaa tasapainoa kun siinä vieressä joku on ottamassa kiinni sitten. Kovemmilta kopsahduksilta on onneksi vielä vältytty, vaikka joka paikkaan onkin kiikkumassa ja menossa. Ruokaa menee vähän. Toisinaan vaan pari pikkulusikallista, mut oon todennu että paremmin syö jos ruoka ei ole mössöä. Eilen tarjosin pelkkää pottua jota vaan veitsellä pilkoin, niin jopas maistu kun aikasemmin mössöruoka ei uponnu ollenkaan.

Meilläkin on "puhuttu" jo jonku aikaa. Äiti tulee aina välillä, aikasemmin useamminkin ja nyt on hitti tuo mammammammamattelu. Sitten hassu kun tytyn ääniä matkii, niin alkaa sitten vaihtelemaan ja hassuttelemaan oikein urakalla :)

Tyty nukkunu reilu 2 tuntia ja minä en oo ite saanu vielä mentyä pitkälleen. Pittääpä nyt pistää pyllynsilmä kallelleen vaikka sillonhan tuo itkuhälytin varmasti pärähtää :/

Jaksuja kaikille huonounisille ja sairaita lapsukaisia hoivaaville! Sori, nyt tuli aika omanapaista, pitäis taas aktivoitua kirjottelemaan ja kommentoimaan kuhan vaan jaksais!

Hömppä ja tyty 7,5kk

Vierailija
45/91 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli samassa veneessä ollaan kuin Hömppä ja kai aika moni muukin.

En tiedä, mikä pojalle nyt oikein tuli, kun eilen pukkasi hirmuisen ihottuman pintaan. Viikonloppuna oli jonkinverran lämpöä, eli josko tuo olisi vain vauvarokkoa - toivotaan niin. Kun tähän asti ei ole ollut mitään allergiaan viittaavaa tuolla. Muutama yö on nyt ollut yhtä kitinää ja lutkutusta. Eka hammas kun tuli viime viikolla niin yhdistin sen kuumeilun ja kitinän siihen, mutta en sitten ole ihan varma asiasta. Parina yönä on ollut myös oikein kunnon karjumista pelkän kitinän sijaan.

Ai niin, puheesta. Meidän poika sanoi ÄITI jo kesäkuussa... iiihan selvästi, sisaruksetkin kuulivat. Harmi vain ettei tarkoittanut sillä mitään kun sattui vain kerran tulemaan niin painokkaasti ja selvästi. Sitä ÄIÄIÄIÄIÄI TITITTITITTI-puhettahan se silloin oli. Nyt on jo pitkään hittisana ollut VÄYVÄY VÄYVÄ ja syödessä tietysti MÄM tai NÄM.

Vierailija
46/91 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa,

Tuntuu olevan monella muullakin yöunet hukkateillä. Meilläkin heräillään todella usein. Ja mikään ei auta. Helpoimmalla pääsee, kun antaa rintaa, mutta sitäkään en jaksa ihan hirveästi tehdä. Sitten vain nostan neidin pinnasängystä viereen ja silitän ja siihen yleensä lopulta nukahtaa. Mutta yöt ovat aivan hirveän katkonaisia. Imettäminen tuntuu välillä tosi rankalta, kun tuntuu että kaikki energia lähtee itseltäkin. Siihen varmaan vaikuttaa raskauskin. Menossa on 18 raskausviikko, ensiviikolla on jo rakenneultrakin. Potkuja on tuntunut jo kauan, mutta toissa päivänä sitten huomasin, että masuvauva potki vatsan päälle laittamiani sormia. Se oli kyllä aika söpöä. Ajatella mitä ne osaavat jo niin pieninä. Imetystä olen vielä jatkanut, kun maitoakin on vielä tullut, eikä imetys ole pahemmin aiheuttanut supistuksia enää. Mutta meidän neiti tuntuu haluavan rintamaitoa lähinnä juuri yöllä. Päivällä hän saattaa imeä ehkä kerran koko päivän aikana, mutta sitten illalla se hamuaminen alkaa.

Enkelin äidin juttu vauva lehdessä oli erittäin koskettava. Niin kuin monelle muullekin, kyllä kyyneleet tulivat silmiin sitä lukiessani. Täältä myös paljon kaikkea hyvää sinulle jatkoon. Sitä ei voi kyllä edes oikein käsittää mitä kaikkea olet joutunut kokemaan ja millaista on kun kovasti toivoo lasta ja kun sitä ei ole.

Itselläni on kokemus parisuhteesta, jossa minä halusin lasta aivan kamalasti ja toinen ei ollut valmis tekemään minkäänlaisia tulevaisuuden suunnitelmia. Ja silloinen kumppanini käänsi asian vielä jotenkin siten, että minun pitäisi jotenkin muuttua ennen kuin lasta voitaisiin edes harkita. Se oli ihan kamala tilanne. Onnekseni silloinen miesystäväni sitten jätti minut. Silloin se tuntui tosi pahalle, mutta jälkikäteen ajatellen se oli jotain todella hyvää. Jadmirakselle terkkuja, luulen että jotenkin käsitän miltä sinusta tuntui. Nyt minulla on puoliso, joka ottaa myös minut huomioon ja meillä on ihana pieni tytär ja saamme pian vielä toisenkin vauvan.

Fanni ja tyttönen lähes 8 kk

Vierailija
47/91 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..noita huonosti nukuttuja öitä. Tosin vain mulla itsellä, poika nukkuu kuin tukki. Viikon verran oon kärvistellu muutaman tunnin yöunilla kun ei uni tule ja heräilen yöllä/aamuyöllä pariksi tunniksi kukkumaan.

Meidän vkl-reissu oli yks painajainen. Anopin kanssa kun näki koko ajan kolme päivää putkeen, niin kyllä meinas olla hermot pinnassa. Harmittaa eniten sen arvostelu ja se, että tää eka lapsenlapsi tuntuu olevan joku esittelykappale. Kiva on poikaa näyttää tutuille ja sukulaisille, kehua mitä kaikkea osaa, mutta sit ei poikaa ajatella millään tavalla. Tupakointi ja ryypiskely tulee ensisijalla, sitten vasta kaikki muu...:/ Yök. Itkin sen viimeisen yön ennen kotiin paluuta, kun tuli niin paha mieli Onnin puolesta. Mies syyttää itseään kun ei tee asialle mitään, vaikka voiko sille mitään ihmeellistä tehdäkään..? Alkoholisteja ovat ja muutenkin elämäntavoiltaan niin erilaisia kuin me, että hankalaa oli. Meidän lapset ei tuonne mummolaan tule koskaan menemään yksin yökylään, vaikka mikä hätä ois ja ei me koko perheelläkään sinne kovin usein haluta mennä katsomaan sitä örvellystä. Harmittaa tosissaan Onnin puolesta, sekä myös isovanhemipien, sillä jäävät todella paljosta paitsi. :/

Mitähän iloista tänne kuuluis.. Onni ainakin on oppinut uusia elkeitä, irvistelee, heiluttelee päätä puolelta toiselle ja tekee hassuja ilmeitä. Liikumisen suhteen ei oo uutta, samaa käpöttelyä tukia pitkin ja alastulot sujuu kivasti ilman kaatuiluja.

Kuukauden päästä muutetaan uuteen kotiin. Taisin tuossa kirjotellakin että asuntokuumetta pukkas päälle ja nyt on sitten uus koti papereiden allekirjottamista vaille meidän. Nopsaa touhua, mutta löytyi se mitä on haluttu ja sieltä mistä on haluttu.

Tuli tuosta Fannin kertomasta edellisestä suhteesta mieleen oma menneisyys. Mulla oli sama juttu, alle 20v halusin niin kovasti lapsia ja silloinen avomies ei ollut vielä valmis. Muutenkin se yhteiselämä ei toiminut, tää mies suhtautu muhun jotenkin itsestäänselvyytenä ja pilkkasi välillä aika rankasti eikä ottanut tosissaan. Sitä kun kestin jonkin aikaa, niin se riitti mulle ja päätin että mun elämästä tulee aivan toisenlaista ja näin kävikin lopulta. Nyt on sellanen mies jonka kanssa sujuu ja sovitaan yhteen. =)

Mut nyt karkas niin kauas sivupoluille jutut, että poistun yrittämään nukkumista.

Omppulin äiti & onni 8,5kk

Vierailija
48/91 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii! Ja kaksin kappalein vielä. Eilen huomasimme illalla, että siellä alhaalla keskellähän ne vierekkäin pilkottavat. Siksi on tainnut kitistä ja karjahdella viime päivinä. Eilen alkoi sit se "äiti" tuleen myös uudestaan ja muutenkin sellasta tarinaa ja puheen pitoa että oksat pois. Yritti kai sanoa että eikö äiti ja iskä hoksaa mitä hällä on suussa. Menin taas onnesta sekaisin ja vieläkin ihan innoissani. Juodaan tänään kakkukahvit hampaiden kunniaksi. Heh!

Ruokahalukin tytöllä palasi eilen ja kokkareiset ruuatkin alkoi yhtäkkiä maistumaan. Aionkin taas yrittää omia soseita, josko ei enää tulis kaaressa pihalle. Ja tulis halvemmaks.

Tällaista hehkutusta tällä,öh.. Eilen ajattelin vielä, että ompas tänään ollut kerta kaikkiaan mahtava päivä! :D En tiedä miksi niin tuntui, mutta olin jotenkin uskomattoman onnellinen. Eikä oo vielä ainakaan tullu morkkista asiasta joten samoilla fiiliksillä jatkan. :)

No mutta jottei menis liian överiksi niin totean että parisuhde on meilläkin ollut vauva-aikana useasti koetuksella. Enemmän ja vähemmän vakavasti. Onneksi niistä on nyt päästy yli kun tiedän että meillä ongelmat johtuvat vain väsymyksestä, turhautumisesta, masentuneisuudesta ja läheisyyden puutteesta. Niitäpä ollaan sit yritetty korjata ja hyvältä näyttää.

Ihanaa vikkon jatkoa!

Happy MAMI ja typy 7kk+++

Vierailija
49/91 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuo koulu jo heti alkuunsa ottaa oman aikansa... ja vähän enemmänki. Mut iteppä sinne änkesin.

Vkl tuli esikoinen räkätautiin ja sen sai myös vähis sitte sunnuntaina. Alko yöllä kitisee ja sitä on nyt jatkunu. En oo kuumetta mitannu mut on sillä sitä ollu ku koko jätkä on lämmin ja silmät killittää. Ruoka on silti maistunu ja iloinen ollu. Niistämisestä tulee hetkeks itku mut pakko se on. Nyt kai jo paranemaa päi ku räkä alkaa olee paksumpaa ja kellertävää... (tosi kiva kuvailla sitä :P)

Emmä kyl tiiä johtuko se kuume siit räkätaudist koska eile aamulla honasin uuden kauniin puruvälineen :) Nyt meil on sit jo kaks hammasta!

Uusia taitoja on myös ilmenny, sillä istuminen sujuu ongelmitta kun lattialle laitan, tai sitteriin. Siinä työ jönöttää niiku ois aina ollu :D Välil kellahtaa kumoo ja tulee harmistumine, mut sit hymyilyttää ku nostetaa taas pystyy. Lattial muute menee kontillee ja pyörii napansa ympäri sekä peruuttaa.

Koira tekee tarpeitaa edellee sisäl, joten kiirettä ei liikkumisen suhtee oo mun puolestani vieläkää. Koira on myös tajunnu, et keittiön pöydäl voi toisinaa ol jotai hyvyyksii ja kapuaa sinne tuon tuosta, rasittava!! Huoh, onneks seki on pentu vaa kerra.

Esikoine tulee koht kerhost. Naapurin iskä hoitaa yleensä kotiinkuljetukset töistä tullessaan ja minä yleensä vien lapset sinne. Näppärä ku ei tarvi koko aja ol liikkees :)

Mä oon sopinu alottavani työt 1.2.2010 mut kirjottelin tos just työhakemuksii muihin paikkoihin. Jos yhtää muistatte, ni oon manannu sitä tän paikkakunnan ainutta vuoropäiväkotii johon en lapsiani haluisi... Ja kuten moni muuki on sanonu, ni kotiin ei oo varaa jäädä. Ei oo siis muuta mahista ku kattoo uutta työpaikkaa ja aktiivisesti. Ja ois kai se ny jotenki hyvä, et ees toisel vanhemmist ois jotenki säännölline työ ku toinen on kerta jo viikot pois.

Nyt tuli esikoinen kotii, oli leiponu sämpylöi kerhos näköjää. Taidetaa mennä maistille jahka oon saanu siivottuu noi koiran kakat ja pissat jotka on näköjää heti lenkil käynnin jälkee ilmestyny taas pisi lattioi :( (toi on nii masentava otus toisinaa)

Sori omanapaisuus. Ajattelin vaa, et tääl ollaa vaikkei kovin usein enää taida ehtiikkää.

Mukavaa syksyä!

Marlene ja vähis 7,5kk

MUOKS: Kuka jaksaa/osaa/viitsii, ni meikäläisel sais päivittää tohon listaan ikää vuoden lisää: 28v...

50/91 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Marlelle lisävuoresta, ja kaikille uusille hampahille kans!

Ei mulla muuta ollu, tulin vain päivittelemähän...

Äitee ja Juulia pari pv alle 8kk

Vierailija
51/91 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näköjään eilen hammaskeiju ollu touhukas, kun meidänkin neidiltä ylhäältä löyty hammas. Siis huomasin, kun ruokapöydässä narskutteli... Niitä on nyt sitten kolme ja ruokakin alko heti paremmin maistumaan. Tein tänään evästä enkä mössänny vaan jätin ihan pikkupalasiksi ja hyvin uppos.

Jalkaa on neiti nyt alkanu nostelemaan, että kiirettä tuntuu pitävän. Seisoo ja yrittää kiivetä ylemmäs, onneksi ei vielä niin ylös saa jalkaa että oikeesti pääsis kiipeilemään... Toivottavasti ei ihan heti saakaan.

Kävin spinningissä ja anoppi oli tytyn laittanu päikkäreille sillä aikaa, nukkunu jo kohta kaks tuntia :) Ihanaa kun saa vähän levähtää. Mulla muuten mahtuu semmoset farkut jalkaan, mitkä ei ennen raskautta menny (vähän tiukat mahan kohdalta, mut menee kiinni)! Vaikka edelleen mänkkään herkkuja, niin jotain hyötyä 3x viikossa kuntoilusta on ollu.

Onnea Marlenelle!

Jostain muistan kuulleeni, että eniten eroaa just pienten lasten vanhemmat oliko ekan kahden ikävuoden aikana. Korjatkaa jos olen väärässä? Meilläkin parisuhde on ollu koetuksella vauvan syntymän jälkeen. Nyt enemmän ku aikasemmin. Väsymys, yhteisen ajan puute ym myös meillä syynä. Meillä on ollu kahdenkeskeistä aikaa viimeksi kesän alussa. Mulla on tosi ikävä sitä tyyppiä ja tuntuu pahalta kun sitten vaan tiuskin kun hän käy kotona vaan kääntymässä. :( Mut ei me eroamassa olla!

Täytyy alkaa jotain evästä kehittelee jos se työmies jossain vaiheessa iltaa vaikka kotiutuis. Ainaki vettä tulee ku esterin pyllystä, että tontilla ei kai kovin mielekästä enää oo touhuta...

Niin ja onnea Omppulin äitille uudesta kodista!! Minäkin odotan ku kuuta nousevaa, että saadaan myytyä tämä kämppä ja muuttaa uuteen kotiin... Sitten joskus vuoden päästä ehkä... No ainakin talven voi suunnitella tulevaa taloa :)

Hömppä ja nukkuva neiti

Vierailija
52/91 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, aika kuluu kyllä vähän turhan ripeesti.. Tuntuu ettei mitään saa aikaseks. No syksyn yhteishaussa kuitenkin kouluihin innostuin hakemaan. Totesin ettei nää kokin työajat oikeen sovi yhteen lasten kanssa.. Ainakaan mun työpaikalla!! Toisaalta iltavuorossa (16-24) kerkeisi näkemään lasta paljon enemmän kun aamuvuorossa, mutta jotenkin haluaisin säännölliset työajat. Enkä silleen että aamu-ilta-ilta-aamu-ilta ym.. Katotaan nyt että pääsiskö sitä opiskelemaan jotain muuta..

Viimeksi iloitsin kolmesta paremmasta yöstä ja ne sitten jatkuivatkin melkein viikon verran. Sitten tuli pari päivää takapakkia ja nyt on ollut kaksi yötä ainoastaan YHDELLÄ herätyksellä!! JEEE!! No toivottavasti tämä jäisi nyt päälle. Katsotaan.

Jaahas typy tuolla ääntelee, täytyypi mennä. Jatketaan paremmalla ajalla!!

T.Mono + typy 7kk+++

Vierailija
53/91 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppulin äitille piti tulla kommentoimaan, että onko mahdoton ajatus, että puhuisitte miehen vanhemmille? Kertoisitte miltä tuntuu ja että te olette Onnista vastuussa ettekä halua hänen näkevän ryypiskelyä ja toivotte että silloin ku olette siellä pidettäisiin korkki kiinni tai sitten ette mene sinne? Tietenkin on se mahdollisuus, että miehen vanhemmat sitten suuttuu ja syyttää kaikesta teitä, mikä on ihan ominaista alkoholisteilta mutta ainakin olisitte yrittäneet. Kuitenkin on aika raakaa pienestä pitäen nähdä ryypiskelyä ja luulisi isovanhempienkin sen ymmärtävän. Mutta ainahan on myös turvallisuusriski kun viinaa otetaan.

Meillä nukutaan edelleen huonosti. Eilen alotin taas unikoulun ja neitin unet sitten loppu jo viideltä. Päiväunia nukku klo 7-13 kun pidempään en antanu nukkua vaan kävin herättämässä. Rytmi siis ihan sekasin. Maanantaina neuvolalääkäri, niin pitää asiasta keskustella siellä.

Nyt pitää väsynyttä neitiä lähteä nukuttamaan ja anoppilassa olisi kuivalihavelliäkin tarjolla :P

Hömppä

Vierailija
54/91 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hömppä. Ei se ole mahdoton ajatus että asiasta puhuttaisiin, on siitä jollain tasolla puhuttukin jo kauan ennen Onnia. Pitävät kai sitä juomista oikeutettuna kun elämässä on ollut rankkaa, jotain iloja kuulemma pitää olla. Mies ehdotti, että laitetaan kova kovaa vastaan ja laitetaan valitsemaan Onnin ja pullon väliltä, mutta en tiedä vielä mitä tässä tehdään. Toivon kovasti että asiat saadaan selviksi ja että siitä huolimmatta oltaisiin väleissä.

Meillä sairastettiin tällä viikolla ensimmäisen kerran, ei nuhaa kummempaa onneksi, mutta kurjahan sekin on kun ei saa hengitettyä öisin. Paranemaan päin jo onneksi. Reipas poika oli sairaanakin, ruoka maistui ja jaksoi hymyilläkin.

Muutapa tänne ei kuulukaan, samaa rataa kulkee päivät ja haaveilen uudesta kodista.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Omppulin äiti

Vierailija
55/91 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä piti vielä, että kun selittävät tuon juomisen rankalla elämällä, niin sehän on vaan tekosyy, himohan se on mikä pistää juomaan. Ei varmaan olisi huono ajatus laittaa kova kovaa vastaan. Hehän voivan surra sitä rankkaa elämäänsä sillon kun Onni ja te ette ole paikalla. Luulis että sillon kun olette, elämä osoittaa hyvät puolensa ja siitähän niitä iloja just luulis tulevan. Ei vissiin huomaa, että yks koulutuksista on päihdetyöntekijä ;) Ja mun isä on alkoholisti. Useamman kerran ollaan oltu pitkiä aikoja puhumatta toisillemme, kun mä välillä avaudun tuosta sen juomisesta.

Ja yö meni taas päin... Neiti nukahti suht kivuttomasti (puoli tuntia suoraa huutoa) MUTTA ilman tissiä. Taas sitten neljältä alko se hilluminen. Mies tuli olkkariin leikkimään tytyn kans, että mä sain nukuttua. Vissiin joskus kuuden jälkeen oli saanu tytyn nukkumaan ja lähti sitten seittemäksi töihin. Miten mä saan tuon tytön nukkumaan ku "normaalit ihmiset"?? Aletaan miehen kans olla kumpiki jo niin väsyneitä, ettei mitään rajaa. Jos tästä jotain positiivista yrittää repiä, niin ei heräilly ku kerran, joskus 1 maissa tuossa 22-4 välissä, että ne puolen tunnin välein heräilyt jäi pois.

Vierailija
56/91 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miellähän ei olla kunnolla nukuttu 8kk:teen ja noin 2viikkoa sitten yöt villiinty entisestään. Minä nukuin yhden viikon olohuoneessa (mies muualla koulussa viikot) ja poju nukku makuuhuoneessa ja ajattelin, että sielläpähän valvokoon, minä nukun. Sängystä en pois ottanut kun ei itkeny. Kun rupesi yöllä elämään, minä vedin peittoa korville ja yritin nukkua. Ainahan tuo poju jossain välissä oli nukahtanut.

Sitten viime viikolla vietiin poju mummolaan yöksi jä äiti oli tehnyt matkasänkyyn pesän pojalle. Eli kääriny peiton laioille lakanan alle. Eli sänky oli kapeampi. Yön poju oli siellä nukkunut ilman heräämättä. Minä tein nyt kotona pinnikseen pesän. Kaks pikku peittoa rullalle pinnojen viereen, lakana päälle ja siinä on pojulla kapea pikku pesä ja voin kertoa ON NUKKUNUT! Ei liiku sängyssä, ei tarvi tuttia antaa yöllä. Nukkuu rauhallista unta ja kai siinä on turvallinen olla.

Oletteko kiinnittäneet huomiota onko vauvoilla kuuma/kylmä, entä miten ne iltarutiinit. Nukkusko paremmin yksin ilman äidin ja isän seuraa (aikoinaan esikoiselle kokeiltiin ja se oli syynä, yksin halus nukkua)...? Minä oon kokeilli kaikki konstin ja ainakin nyt meidän yöt pelastaa tuo pesä..

Meillä oli yöt jossain vaiheessa ihan kauheita ja me ruvettiin jopa mieheni kanssa rukoileman!!! Minä joka en ole tippaakaan uskonnollista sorttia, mutta tämä kertoo, että kaikkea olemme kokeilleet :D.

Emu ja poju reilun 8kk

Vierailija
57/91 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli taannoin rankat yöt: hampaita puhkesi, oli pikkunuhaa ja ryömiminenkin muuttui vauhdikkaaksi. Lisäksi välillä yölläkin piti höpötellä unissaan. Nyt viikon verran ollut vain kolmesti yössä heräämistä. Tämä on miusta ihan ok. Esim. viime yönä herättiin 2.30, 5 ja 7. Vaavikka heräsi 9.30 ja 10.30 ryhtyi taas vetelemään hirsiä. Yleensä nämä ekat unet kestävät noin 2 tuntia.

Meillä yöt muuttuivat paremmiksi Neidin siirryttyä pikkuisesta vauvasängystä oikeaan pinnasänkyyn. Joten kaikkea kannattaa kokeilla, koska ei voi tietää mikä auttaa. Vauvasänky oli mun sängyssä sivuvaununa, mutta pinnis on erillään. Välillä epäilin, että vauva herää miun kuorsaukseen... Sellainen muutos nukkumiseen on myös tullut, että neiti osaa nukahtaa itsekseen nalle kainalossa. Ei siis tarvitse enää puolihorroksessa viedä sänkyyn, jos vain unen merkit ovat nähtävissä. Tätä ei meillä mitenkään harjoiteltu, nyt vaan on vissiin kypsä siihen.

Miten isoja määriä teidän vauvanne syövät kiinteitä? Kiinnostaisi tietää, kun tuntuu että meillä määrät pieniä.

Curious ja Ida kohta 7,5 kk

Vierailija
58/91 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin tulla tänne kertomaan kun meidän neiti lähti sitten tänään viimeinkin RYÖMIMÄÄN eteenpäin!! Ennen siis vaan vieri joka paikkaan ja peruutteli välilä. Kyllä typykin oli innoissaan!! Äiti ehkä kuitenkin enemmän? =D

Tuntuu nää nukkumisasiat olevan tosi monille ongelma.. Kaipa ne sitten omalla ajallaan ja omilla konsteilla joskus helpottaa.. Meillä on nyt ollut vaihtelevaa. Hyvän viikon jälkeen on taas vuoroyöt hyviä ja huonoja =/. Eli nauttikaa te jolla on hyvin nukkuvat vauvat niin kunnolla! Se ei nimittäin näytä olevan kovin yleistä.. Luin muuten jostain, että syliin/ tissille nukutetut vauvat "kärsivät" eniten huonoja öitä. Ja ainakin meidän kohdalla pitää paikkaansa kun typy tosiaan nukahtaa vaan tissille. Mun mielestä olisi ollut mukava, että neuvolassa olisi varotettu siitä että jos nukuttaa esim. tissille tai syliin niin siitä VOI tulla myöhemmin ongelma, sillä vauva luo ko. asiaan niin vahvan uniassosisaation. Ainakaan itsellä vauva-ummikkona ei tullut mielekään, että siitä voisi tulla myöhemmin näin paha ongelma.

Niin ja joku osaava voisi päivittää mun tietoihin 25vuotta ja Helsinki.

Joku kyseli ruokamääriä ja musta tuntuu, että meilläkin menee tosi vähän kiinteitä. Eli meillä maidon lisäksi menee aamulla 1dl veteen tehty puuro, lounaaksi pari ruokalusikallista liha-/kalaruokaa (n. puolikas pilttipurkillinen) saman verran hedelmää tai marjaa välipalaksi, jälleen saman verrän illalliseksi kasvis/lihasosetta ja sitten taas 1dl veteen iltapuuro. Joo kiinnostaisi myös mua tietää muiden määriä. Onko hirveesti isompia?

59/91 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittelin Monon tietoja ja tuumasin, jotta vastaasin tuohon ruokakysymyksehenki samalla.

Musta tuntuu, jotta meillä syörähän aiva maharottomasti, ku Monon ja Curiousin vauvoohin vertaa. Juulia syö: aamulla tissiä, päiväruokana on 1,5 prk lihaa+kasvista, välis 1 prk herelmää (jos ei nuku kauaa), ehtooruoka 1,5 prk kasvista+lihaa ja ehtoolla viä 2dl puurua (veteen) + puoli prk sosetta. Ja sitä tissiä sitte aina nukkumahan mennes ja vähä isoomman ruuan jäläkehen. Päivä- ja ehtooruoka on sillä lailla, jotta kokonaanen purkki on se ensimmäänen ja puoliska sitä toista. Eli päivällä 1 lihaa ja 0,5 kasvista ja ehtoolla toisappäin. Ehtooruoka saattaa olla kyllä kokonaan kahta sorttia kasviksiaki. Kalaa ei olla viä annettu, mutta kyllä seki kohta.

Meirän flikalle tuli ny toinenki hammas tänään. Aamulla tuntuu jo ikenen alla ja ny se on läpi. Kyllä se siitä purukalustoksi viä muorostuu. :)

Mutta se ny huutaa tuos vieres, ku kyllästyy istumahan ja väsyki olis.

Hyvää viikon jatkua!

Äitee ja Juulia 8kk

Vierailija
60/91 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kontattu nyt jotain viikon päivät. Eli mikään ei ole enää turvassa, äskenkin istui keittiönpöydän alla ja söi siskojen pudottamia perunanpaloja ja naureskeli siellä kun kurkistin :-) Itse on mennyt istuma-asentoon jo muutaman viikon ajan. Nyt hapuilee seisomaan, polviseisonnassa jo töröttää ja seisoo kyllä tukea vasten jos joku vähän auttaa.

Hampaita ei oo vielä ainuttakaan.

Yöt jatkuneet entiseen malliin risaisina, pahin aika on siinä 01-02, silloin piehtaroi sängyssään. Pari hiukan rauhallisempaa yötä sattui meillekin väliin kyllä. Toisaalta jopa helpottavaa kuulla, ettei todellakaan ole ainoa unijutuista kärsivä. Tissille nukahtamisesta meillä päästiin eroon sillä keinutuksella, mutta nyt tosiaan aina keinutetaan uneen.

Meillä syödään kanssa aika vähän (kai). Aamupuuroa noin 0,5dl, lounassose vajaa 1 dl, hedelmäsosevälipala 0,5 prk, lihakasvisillallinen vajaa 1 dl, iltapuuro noin 1 dl, äidinmaitoa joka väliin :-)

Pitäis noita työkuvioita miettiä, äitiysloma loppuu tasan kuukauden päästä. Ens syksynä haen tytön hoitoon sitten. Osa-aikaisena alan käydä nyt töissä, tehdään miehen kanssa vähän vuoron perään.

Mulla muuten ne viimeiset raskauskilot 3 kg hävisi ihan yhtäkkiä muutama viikko sitten. En tiedä mitä tapahtui, yks kaks vaan kolme kiloa läksi ja nyt ollaan täysin entisissä mitoissa, Jee! Ne menkat ei kyllä vieläkään ole alkaneet, ei kyllä väliäkään!!

Jaa, pitiköhän muuta kommentoida vielä...

T. Jaffa ja tytöt