Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmoset 7kk ja raskaana? Vinkkejä arkeen kaipailen.

Vierailija
09.08.2009 |

Saimme tämän vuoden alussa kolmoset (kaks poikaa ja tyttö), syntyivät rv 30, vaikean alun jälkeen kaikki on kuitenkin nyt mennyt hyvin. Ovat pääsääntöisesti helppoja vauvoja, eivät siis kauhean usein herätä öisin ja itkevät vähän. Tosin toinen pojista on tosi kärsimätön, jos ei jotain saa heti niin sit alkaa itku. Mutta kuitenkin aika "helpolla" päästy, vaikka työtä heissä on kyllä riittänyt ja riittää yhä. Vajaa kuukausi sitten tein kuitenkin positiivisen raskaustestin ja se oli aiakmoinen yllätys, ihan näin pian ei ollut suunnitteilla lisää lapsia.

Minä syön minipillereitä, mutta kolmosten syntymän jälkeen olen monesti kärsinyt migreenikohtauksista, sillä vaikka eivät sinänsä usein herättele niin itse tarvitsisin kuitenkin enemmän unta yössä mitä nyt saan nukkua ja mm. se aiheuttaa migreeniä ja migreeniini liittyvä oksenteluni on saattanut heikentää ehkäisytehoa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pillereihin luottanut... Raskasta tulee olemaan.

Vierailija
2/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pillereihin luottanut... Raskasta tulee olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuota, miten olis au pair päivisin sulle avuksi ja sitten yöksi joku hoitaja auttamaan?

yksi vaihtoehto on pistää kolmoset vaikka puolipäivähoitoon (5h/pv) tai 2-3pv viikossa kokopäiväisesti hoitoon, kun vauva syntyy niin saat nukkua samaan aikaan kun vastasyntynytkin nukkuu.. jos vielä ois au pair sen lisäksi niin tekis sillä välin vaikka ruuan valmiiksi?

Vierailija
4/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä siitä selviät, kun alat nyt jo varautua ja järjestellä asioita vauvan syntymää ajatellen.

Vierailija
5/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset kolmoset? tai vaikka "vaan" kaksoset?

Vierailija
6/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit ja tuttavat auttamaan ja "isommat" lapset yökylään välillä.

Vierailija
7/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset kolmoset? tai vaikka "vaan" kaksoset?

Vierailija
8/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinä olisitkin vielä kotona. Uskon, että pärjäätte mainiosti.

Mulla tuli myös usein migreenejä kun vauvat oli pieniä- vaihdoin hormonikierukkaan ja migreenit vähenivät. Itsellä myös hormonivaihtelut laukaiset kohtauksia.

Vierailija
9/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien laskujen mukaan laskettu aika menis maaliskuulle eli kolmoset ois sillon 1v 2kk, mikäli päästään loppuun asti. Siitä ei vielä ole tietoa onko tulokkaita yksi vai useampi, mutta toivottavasti vaan yks. Ja tulee sit yks tai useampi niin selvittävä siitä on jotenkin.

Periaatteessa vois kolmoset laittaa hoitoon 2-3päiväks viikossa, mut ehkä liian pieniä kuitenkin. Jos vaan onnistuu niin se hoitaja kotiin olis parempi, yksin en näiden kanssa pärjää ainakaan aina. Tiedän, että samoihin aikoihin kun meidän vauva syntyy niin miehen sisko saa kaksoset ja minun veljen vaimo saa myös vauvan noihin aikoihin. Uskon kyllä, että mummot ja papat sekä meidän sisarukset auttaa minkä pystyvät, ovat auttaneet kolmostenkin kanssa ja siksi en nyt olekaan tarvinnut ulkopuolista apua kun lähipiiri autto niin hyvin ja ovat vieläkin hyvin apuna.

Täytyy kysyä kunnalta tuota perhepäivähoitajaa, että onko se mahdollista saaha kotiin, ois ehkä se paras ratkaisu kun kolmoset on vähän liian pieniä minusta menemään päiväkotiin, vaikka olisivatkin vaan puolipäiväisinä.

Vierailija
10/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on jo hyvät viikot kasassa, jos kuukausi sitten teit raskaustestin.

Itse en jaksaisi noin pienten kolmosten ja vauvan kanssa.. Ovathan kolmoset pieniä, mutta harkitsisin kyllä todella vakavasti heidän laittamistaan päiväkotiin osapäiväisiksi. Reilun vuoden ikä on varmaan yksi haastavimmista, kun he opettelevat kävelemään ja kaikki tietenkin juoksee eri suuntiin..

Vierailija
11/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen elämä liian vaikeaksi. Tuolla hoitakoot muut, kun keskityn vauvaan asenteella olet jo pahasti eksyksissä. Piuhat poikki, eipä tule lisää "yllätyksiä".

Vierailija
12/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä tosiaan nuo hoitokuviot. Hoitoon tarhaan/perhepäivähoitoon kodin ulkopuolelle suo sinulle ja vastasyntyneelle hieman omaa rauhaa. Toki hoitajan palkkaaminen kotiinkaan ei ole huono ajatus.

Itse laitoin esikoiseni perhepäivähoitoon alle vuoden ikäisenä ja sopeutui sinne aivan loistavasti, ja on kehittynyt hienosti.

Positiivisena asiana tilanteestasi sanottakoon valtavan määrän rakkautta ja unohtumattomien kokemusten lisäksi se, että heistä on koko ajan enemmän ja enemmän leikkiseuraa toisilleen mikä helpottaa olemista nuorimman kanssa =).

Vierailija
13/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä varaa maksaa päivähoitomaksut, jos olet itse kotona?

Vierailija
14/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naapurissa perhe, jossa on kolme lasta todella pienillä ikäeroilla. Heillä on hoitaja kotona koko ajan, ja äiti kertoi että ei maksa mahdottomia. Oisko teillekin sitten järkevintä että hoitaja ois kotona? Vois auttaa sua kodinhoidossa, niin saisti enemmän aikaa lasten kanssa.

Vierailija
15/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostakin sosiaalialan oppilaitoksesta. Tuo pph kotiin on myös hyvä ajatus. Kyllä te selviätte!

Vierailija
16/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhteydessä neuvolaan ja ensimmäinen aika on ens viikolla. Ainakin vielä tuntuu siltä, etten kolmosia laita hoitoon kun vauva syntyy, mutta toisaalta eivät vielä kauheasti liiku (yritys on kyllä hyvä) ja vauvan syntyessä varmaankin liikkuvat ainakin tätä enemmän. Jos siis ajatellaan, että olisin yksin neljän pienen kanssa niin sillon varmasti laittaisin kolmoset hoitoon, mutta jos on esim. hoitaja apuna niin sitten pitäisin mahdollisesti kotona.

Sinä joka aborttia ehdotit. Pitäisikö minun sitten sanoa sukulaisille ja muille tutuille, jotka ihan itse pyytää saaha tulla auttamaan hoidossa, että ei sovi, hoidan itse kun muuten en ole tarpeeksi hyvä äiti? Vaikka kolmosemme ovatkin pääasiassa helppoja vauvoja niin ne lisäkädet ei ole pahitteeksi, muuten oon kohta siinä kunnossa, että lapset on pakko laittaa hoitoon kun oon uuvuttanut itseni. Tämäkö on sinusta lapsille paras?

Luulen, että on varaa maksaa hoitomaksut, mikäli meille tulee perhepäivähoitaja kotiin. Miten paljon ne maksut muuten on? Ei oo vielä ollu tarvetta tutkia niitä…

ap

Vierailija
17/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän pienen lapsen kanssa kuitenkin riittää sitä tekemistä.

Alkuun on raskasta, mutta toisaalta lapset ovat myöhemmin hyviä leikkitovereita keskenään.

Vierailija
18/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se kertaa kolme tietenkin.

Vierailija
19/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka välillä varmaan raskasta onkin! Mutta varmasti myös ihanaa!

Ellette jo asu tilavassa talossa, niin harkitsisin muuttoa jonnekkin, missä on tilaa pihalla ja sisällä.

Toivottavasti sukulaisia on myös tarpeeksi lähellä auttamassa.

Ottaisin ehdottomasti hoitajan\au pairin ja kolmoset tosiaan osaksi päivää hoitoon.

Nauttikaa ja muista huolehtia omasta hyvinvoinnistasi!!!

Vierailija
20/24 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se kertaa kolme tietenkin.

Kolmannen maksu on 20% ekan maksusta.

Kannattaa olla yhteydessä sosiaali- ja terveydenhuoltoalan oppilaitokseen. Tuttavalla oli sieltä opiskelijoita työharjoittelusssa. Eli auttamassa ihan arjen asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän