Voiko pumppi oikeesti olla niin tehokasta, että
jo 3viikon säännöllisen käynnin 2-3krt viikossa + joku muu sali, spinni tms. päälle. eli 4 krt viikossa jaksaa jo oikeesti tosi paljon paremmin? Siis niin, että voi ihan huoletta nostaa painoja? Olen nostanut painoja, aina kun tuntuu, että jaksaa paremmin. Ja nyt jos tekisin niillä, millä alotin niin olisivat ihan liian kevyet. Voiko haba kasvaa muka näin nopeasti?
Kommentit (8)
ja kiinnittänyt huomiota oikein tekemiseen. Ja juu lepään myös, käyn n. joka toinen päivä. Vanha urheilijatausta takana, mutta vuosiin en ole tehnyt sen kummempia, paitsi kaksi lasta =)
ap
Varsinkin jos olet sellaista atleettista naistyyppiä jota itsekin edustan. Sitä saattaa rapautua kyllä, mutta hyvä kunto myös lihaksiin palaa melko lyhyenkin harjoittelun jälkeen. Ja mä olen niitä naisia jotka ovat syntyneet lihaksikkaina...onneksi kait vaikka näytänkin sen vuoksi isommalle kuin sirot ja hentoiset naiset.
Siinä se taas nähtiin mitä likunta saa aikaan, moni ei vaan sitä tajua!
moni sanoi, että olen laihtunut, vaikka vaaka ei ole näyttänyt kun ehkä 2,5kg vähemmän.. Eli ei juuri mitään... Mutta on kyllä kiva jos jotain on tapahtunut. vatsa nyt röllöttää vieläkin, mutta ei ollenkaan niin pahasti. sen kun saisi pois niin olisin huippuonnellinen. Ja joo en ole ruumiinrakenteeltani mikään siro vaikka olisin kuinka hoikka... pituuttakaan ei ole paljoa...=(
ap
Kehitystä tulee alussa siitä, että lihakset oppivat tekemään työtä. Parin eka viikon ajan tulokset voi siis parantua ihan törkeän paljon. Sitten tuleekin "seinä" vastaan, kun lihaksisto saavuttaa sen hetkisen maksimitasonsa. Sitten tulokset paranevat vain lihasmassaa kasvattamalla.
haukkareissa ja olkapäissä on omaan kuntoon nähden kyllä ihan maksimipainot, en tajua, miten niistä voisin enää ikinä nostaa... (tosin en uskonut ekan kerran jälkeenkään, että voisin nostaa...) Mutta siis nuo on varmaan sellaset, missä ei ole hetkeen toivoa nostaa (kevyemmätkin olisi taas liian kevyet, mutta muissa voisin kuvitella, että varaa vielä on =)
ap
Sen jälkeen onkin kyllä pitänyt vääntää niillä samoilla varmaan vuoden verran :( No kyykkyihin ja selkään pystyy lisäämään mutta ei pienempiin lihaksiin.
siis että vaikuttavat ja lepäätkin välillä eli että ehdit palautua.