Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä palsta ainoa ystäväpiirisi ?

Vierailija
25.08.2023 |

Ja miksi se korvaa face-to-face keskustelut aitojen ihmisten kanssa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen tarvitse mitään face to face- keskusteluja vanhemmalla iällä.

Vierailija
2/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lisäksi on ainut. Olen ymmärtänyt, etten haluakaan oikeita live-ystäviä. Olen erakkoluonteinen ihminen, joten en jaksaisi pitää yllä suhteita. Nuoruuden ystäväsuhteeni ovat hiipuneet myöskin tämän takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olette kaikki rakkaita ystäviäni ja voin kehua nyt äidille että minulla on paljon ystäviä.

Vierailija
5/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, luojan kiitos. Elämäni on varsin rikasta ja tunnen ihania ihmisiä. Samaa toivoisin muillekin palstailijoille.

Vierailija
6/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon joo.

Vierailija
7/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kyllä. Olen kyllästynyt ihmisiin ja heidän valheisiinsa. Joten kirjoittelen täällä ja katselen mitä muut kirjoittavat.

Nainen54

Vierailija
8/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni lisäksi on ainut. Olen ymmärtänyt, etten haluakaan oikeita live-ystäviä. Olen erakkoluonteinen ihminen, joten en jaksaisi pitää yllä suhteita. Nuoruuden ystäväsuhteeni ovat hiipuneet myöskin tämän takia.

Tämä oli kuin minun näppikseltäni! Ihan sama tilanne minulla enkä halua siihen muutosta. Itse asiassa täältä saa hyviä näkökulmia useinkin. Ja voi kirjoittaa vapaasti anonyyminä, en tosin ole käyttänyt mahdollisuutta kuin kaksi kertaa.

Vierailija
9/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes sama, mutta olen myös salaisessa Facebook-ryhmässä.

Vierailija
10/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tämä palsta täydentää elämääni muuten. Tapaan ihmisiä ihan livenäkin.

Vierailija
11/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja eihän tämä nyt korvaa oikeita ihmisiä, vaikken kyllä jaksaisi naamakkain enää tavatakaan ketään, mutta eipä mulla niitä oikeita ihmissuhteita olekaan.

Vierailija
12/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä kyllä. Olen kyllästynyt ihmisiin ja heidän valheisiinsa. Joten kirjoittelen täällä ja katselen mitä muut kirjoittavat.

Nainen54

En ymmärrä. Täällähän niitä valheita vasta riittää?

Vierailija
13/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole mieheni lisäksi ystäviä, joiden kanssa viettää livenä aikaa.

Vierailija
14/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Painoindeksin suurentuessa syöpäriski lisääntyy syöpätyypin mukaan. Kun painoindeksi ylittää lihavuuden rajan (BMI > 30), syöpäriski lisääntyy merkittävästi, noin viidenneksellä normaalipainoon (BMI < 25) verrattuina. Vaikeaan lihavuuteen (BMI > 40) liittyy yli 1,5 kertaa suurempi riski sairastua syöpään."

ilmansyopaa.fi

Vierailija
15/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voin puhua asioista, joista en halua välttämättä julkisesti tai läheisten kanssa väitellä. Yhteiskunnallisesti relevantteja juttuja. Mutta eipä aikuisena paljon ole aikaa ystävyyssuhteille muutenkaan. En kuitenkaan koe tätä mitenkään ystävien korvaajana. 

Vierailija
16/16 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystäväpiiriä, ei palstalla eikä muuallakaan. Ystävyys-sana tarkoittaa sellaisia vastavuoroisia ja pyyteettömiä mutta silti merkityksellisiä ihmissuhteita, joiden solmiminen ei kuulu enää normaaliin myöhäiskeski-ikään. On erittäin tärkeää, että myös harvinaisen nimen omaavat voivat edes jossain kommentoida yhteiskunnallisesti tärkeitä asioita nimettömänä, sen ei pidä olla mattivirtasten yksinoikeus. Palstalla esitetyt mielipiteet eivät tietenkään ole ehdottomia totuuksia mutta antavat joskus toivottavasti muillekin aihetta miettiä asioita uudelleen ja hankkia niistä lisätietoa luotettavammista lähteistä.