Taas tuli bongattua "mykkä tyttöystävä"!
Olin lauantaina päivällä kylässä erään tutun luona, siellä oli isompi porukka ihmisiä. Yksi nainen ei puhunut kenellekään mitään, hymyili kyllä hieman hämillisen oloisena joka suuntaan. Esittäydyin kaikille joita en tuntenut, myös tälle naiselle, ja nimensä hän sentään sanoi ja tervehti. Muuten ei puhunut koko aikana mitään kellekään! Koomisinta oli, kun ajauduin eräässä vaiheessa samaan pöytää erään puolitutun miehen kanssa ja höpistiin varmaan tunnin verran niitä näitä, kolmantena pöydässä oli tämä nainen joka ei sanonut mitään! Edes siinä vaiheessa kun hän nousi mennäkseen vessaan tai jonnekin, hän ei sanonut edes "anteeksi, voisitko väistää", seisoi vain ja tuijotti sen näköisenä että pitäisi mennä pois tieltä.
Kyselin emännältä kuka nainen on, ja hän oli yhden paikalla olevan miehen tyttöystävä - sitä ei ulkopuolinen olisi voinut päätellä mistään, koska ei nainen puhunut edes tämän seurustelukumppaninsa kanssa...
Kommentit (77)
ettei yhtään voi hyväksyä toisen erilaisuutta? Eikö aidosti viisas ja sosiaalisesti älykäs ihmine pysty sulattamaan myös ihmiset jotka on erilaisia. Katsokaa nyt vaikka tuota Mensaa tuolla BB-talossa. Se on paikallisosastonsa puheenjohtaja, ja silti täysin mykkä, koska ei ole omanlaistensa joukossa. Kamerat kuvaa sitä 24/7, joten takuulla se ainakin vähän yrittää. Mutta kun ei niin ei. Ja sitten nää RoughLove-tyhjäpäät käyttää näitten ihmisten kiusaantumista oman kilpensä kiillotukseen. Aaargh. Vastenmielistä!
Mutta kerro nyt, onko se sinulta pois, jos joku on ujo ja hiljainen? Miksi se pitää tulla aina tänne raportoimaan?
- mykkä luo erittäin epäkohteliaan vaikutelman. Tulee tunne, että olemmeko me muut niin epäkiinnostavia, typeriä ja huonoja ihmisiä, että meille ei voi edes puhua?
- mykästä tulee se "vakoiluolo". Jossakin vaiheessa tajuaa, että tuo ihminen on kuunnellut minun ja tuon toisen elämästä ja mielipiteistä ja asioista vaikka minkälaisia juttuja, mutta ei ole kertonut itsestään mitään. Kuka se oikein on, aikooko se käyttää näitä tietoja jotenkin muita vastaan? (Tämä ei tietenkään ole mikään rationaalinen ajatus, vaan sellainen eläimellinen varomisreaktio)
- Lisäksi ärsyttää, että juhlissa tuntemattomien ja puolituttujen kanssa on yleensä tapana pitää yllä kohteliasta rupattelua. Mykkä jättää vetovastuun keskustelusta muiden harteille eikä ota itse yhtään vastuuta.
- mykkä luo erittäin epäkohteliaan vaikutelman. Tulee tunne, että olemmeko me muut niin epäkiinnostavia, typeriä ja huonoja ihmisiä, että meille ei voi edes puhua? - mykästä tulee se "vakoiluolo". Jossakin vaiheessa tajuaa, että tuo ihminen on kuunnellut minun ja tuon toisen elämästä ja mielipiteistä ja asioista vaikka minkälaisia juttuja, mutta ei ole kertonut itsestään mitään. Kuka se oikein on, aikooko se käyttää näitä tietoja jotenkin muita vastaan? (Tämä ei tietenkään ole mikään rationaalinen ajatus, vaan sellainen eläimellinen varomisreaktio) - Lisäksi ärsyttää, että juhlissa tuntemattomien ja puolituttujen kanssa on yleensä tapana pitää yllä kohteliasta rupattelua. Mykkä jättää vetovastuun keskustelusta muiden harteille eikä ota itse yhtään vastuuta.
näissä epäilyksissäsi väärässä mutta ei mene perille.
Olen todella ujo, enkä mene varmasti mene juttelemaan kenellekään vieraille juhlissa. Mutta, toki juttelen jos minulle jutellaan ja varsinkin jos joku yksinään tulee juttelemaan, eikä esim. sukulaislauman kanssa yhtä aikaa. Enkä ole mitenkään ylpeä tai olevinaan parempi, vaan yksinkertaisesti ujo. Miehellekin sanon ennen juhlia, ettei jättäisi minua kovin pitkäksi aikaa yksin, kun tiedostan ja tunnen itsekin että olen jotenkin "silmätikku". Mutta kuten jo sanoin, olen tavattoman ujo ja pelkään sanovani jotain hölmöä, tai en tiedä mitä puhua..
Joten suvaitsevaisuutta, te puheliaat!
[Sulle on selitetty jo kertaalleen että olet kaikissa näissä epäilyksissäsi väärässä mutta ei mene perille.
Todistettavasti tältä palstalta on löytynyt muitakin ihmisiä, joiden mielestä juhlissa on kohteliasta jutella muiden kanssa. :)
Alkaa pikkuhiljaa muakin nyppimään tuo ap.
En ymmärrä mitä tyydytystä saat siitä, että jossain juhlissa bongailet ne "mykät tyttöystävät" ja tarkkailet heidän käyttäytymistään koko illan jonka jälkeen tulet tänne raportoimaan siitä! Naurettavaa ja lapsellista, vaikea kuvitella että olisit aikuinen ihminen.
HANKI ELÄMÄ!
Et sinä saa heistä niitä piirteitä karsittua, vaikka miten usein raportoisit tänne mykistä tyttöystävistä. Olet todellakin suvaitsematon ihminen.
kapasiteetti tällä kertaa sisäistämiseen:
OLETUS: Tulee tunne, että olemmeko me muut niin epäkiinnostavia, typeriä ja huonoja ihmisiä, että meille ei voi edes puhua?
TODELLISUUS: Mykkä tuntee itsensä surkeaksi ja epäonnistuneeksi ja kahdehtii niitä jotka osaa rupeatella tuosta vaan.
OLETUS: ..mutta ei ole kertonut itsestään mitään. Kuka se oikein on, aikooko se käyttää näitä tietoja jotenkin muita vastaan?
TODELLISUUS: Mykkä ei todellakaan kieli pitäkällä kuuntele puheitasi raportoidakseen niistä kenellekään. Suuri osa mykän ajatuksista askartelee sitä paitsi ei niinkään puhutussa sisällössä, vaan epätoivoisissa yrityksissä keksiä asioihin jotain sanottavaa.
OLETUS: Mykkä jättää vetovastuun keskustelusta muiden harteille eikä ota itse yhtään vastuuta
TODELLISUUS: Mykkä ottaisi niin mielellään vetovastuun, jos vain pystyisi!!
Nimimerkillä itsekin aikanaan "mykkä tyttyöystävä". Luojan kiitos olen vuosien mittaan tullut vähän rohkeammaksi.
jos kesken kaiken olisin kysynyt että "Sanopas Minna mitä mieltä sinä olet näistä maataloustuista?"
Siinä vaiheessa kun nainen nousi seisomaan ja jäi viereen tököttämään, ajattelin ensin että odotan niin kauan että saako se sanottua edes sitä "anteeksi voisitko väistää" mutten ilennyt. Nousin pois ja annoin tietä - sanoen tietenkin itse "ole hyvä".
jos kesken kaiken olisin kysynyt että "Sanopas Minna mitä mieltä sinä olet näistä maataloustuista?" Siinä vaiheessa kun nainen nousi seisomaan ja jäi viereen tököttämään, ajattelin ensin että odotan niin kauan että saako se sanottua edes sitä "anteeksi voisitko väistää" mutten ilennyt. Nousin pois ja annoin tietä - sanoen tietenkin itse "ole hyvä".
maataloustuet blaa blaa minä blaa blaa minä blaa
minäminäminä blaa blaa blaa blaa minä blaa minä blaa ja se toinen seisoi siinä ja tuskaili että mihin väliin saa jotain sanottua.
jos et keksi parempaa tapaa vetää vierasta ihmistä mukaan keskusteluun.
jos kesken kaiken olisin kysynyt että "Sanopas Minna mitä mieltä sinä olet näistä maataloustuista?"
Siinä vaiheessa kun nainen nousi seisomaan ja jäi viereen tököttämään, ajattelin ensin että odotan niin kauan että saako se sanottua edes sitä "anteeksi voisitko väistää" mutten ilennyt. Nousin pois ja annoin tietä - sanoen tietenkin itse "ole hyvä".
maataloustuet blaa blaa minä blaa blaa minä blaa
minäminäminä blaa blaa blaa blaa minä blaa minä blaa ja se toinen seisoi siinä ja tuskaili että mihin väliin saa jotain sanottua.
sai kyllä väliin sanottua koko ajan jotain, meillä oli oikein antoisa ja mukava keskustelu. :) Ehkä siitä mykästäkin oli mukava kuunnella, mene tiedä.
tai sosiaaliset taitosi. Tuolla tavalla olisit sitten oikein tosissaankin halunnut pistää "Minnalle" luun kurkkuun.
sai kyllä väliin sanottua koko ajan jotain, meillä oli oikein antoisa ja mukava keskustelu. :) Ehkä siitä mykästäkin oli mukava kuunnella, mene tiedä.
ja saat tästä jotain. Minulta tuli itku kun luin tätä ketjua. t. mykkä tyttöystävä
mutta tämän perusteella sellainen voisi olla aika haastava tilanne - iso joukko mammoja seisoo mykkänä nurkassa puhumatta kellekään mitään. :D
ja siis vielä aikuiselta ihmiseltä? Tällaisen lukeminen tekee jotenkin melkein surulliseksi. Kuinka suvaitsemattomia jotkut ovatkaan. Vaikka provoiluahan täällä valtaosa jutuista taitaa olla.
Tunnen itse useammankin ujon ihmisen, ja he eivät todellakaan ansaitse tuollaista. Ovat ihania, lempeitä ihmisiä, eivät esim. kiusaa muita (vink vink ap, on sitä empatiakykyä, vaikka eivät äänekkästi siitä pidä meteliä). He eivät kyynärpäät terävinä rusikoi muita ihmisiä ja elollisia olentoja oman itsekkyytensä nimissä. Ovat myös erittäin älykkäitä ihmisiä nämä tuntemani ujommat. Eivät he tosin huutele leuhkimismielessä muille osaamisiaan.
AP, kannattaiskohan sun mennä itseesi tässä asiassa? Ihan oikeasti. :( Ei tällaisessa kirjoittelussa ole yhtään mitään hauskaa, tästä ei maailma parane.
ohi. Kyllä minä ainakin olen sata kertaa ollut seisomassa jonkun vieressä ja odottanut mitään sanomatta kun ei ole hetken taukoa johon saisi sanottua että pääsisinkö tästä ohi. Keskeyttäminen tuntuu epäkohteliaalta.
Olen ollut itsekin ujo ja puhumaton nuorena, mutta aikuisena pitäisi olla sen verran sosiaalisuutta ja käytöstapoja, että edes yrittää ottaa kontaktia muihin tilanteissa, joissa se on kohteliasta. Juhlat tai tapaamiset ovat sellaisia.
Tämä on pointtini. "Mykkä tyttöystävä" on käyttämäni termi ihmisistä, jotka ovat läsnä tilanteissa, mutta eivät ota mitään kontaktia muihin ja vaikuttavat sen vuoksi epäkohteliailta.
Mykkyydestä pääsee pois, kun alkaa jutella ihmisille.
Miksi se pitää tulla aina tänne raportoimaan?