Taas tuli bongattua "mykkä tyttöystävä"!
Olin lauantaina päivällä kylässä erään tutun luona, siellä oli isompi porukka ihmisiä. Yksi nainen ei puhunut kenellekään mitään, hymyili kyllä hieman hämillisen oloisena joka suuntaan. Esittäydyin kaikille joita en tuntenut, myös tälle naiselle, ja nimensä hän sentään sanoi ja tervehti. Muuten ei puhunut koko aikana mitään kellekään! Koomisinta oli, kun ajauduin eräässä vaiheessa samaan pöytää erään puolitutun miehen kanssa ja höpistiin varmaan tunnin verran niitä näitä, kolmantena pöydässä oli tämä nainen joka ei sanonut mitään! Edes siinä vaiheessa kun hän nousi mennäkseen vessaan tai jonnekin, hän ei sanonut edes "anteeksi, voisitko väistää", seisoi vain ja tuijotti sen näköisenä että pitäisi mennä pois tieltä.
Kyselin emännältä kuka nainen on, ja hän oli yhden paikalla olevan miehen tyttöystävä - sitä ei ulkopuolinen olisi voinut päätellä mistään, koska ei nainen puhunut edes tämän seurustelukumppaninsa kanssa...
Kommentit (77)
Olisit varmaan tehnyt hänelle ison palveluksen, jos olisit yrittänyt vetää jotenkin mukaan keskusteluihin ja yrittänyt tutustua.
Miksi sen olisi pitänyt puhua mitään, jos ei mitään asiaa ollut kenellekään eikä kellään ilmeisesti sillekään? Kaikki ei tykkää löpistä niitä näitä, edes seuran vuoksi. Ja kyllä tuosta pitäisi ymmärtää väistää, jos toinen nousee seisomaan.
No kyllä ehkä muutaman (siis tosiaan vain muutaman)sanan saan suustani mutta suurimmaksi osasksi ilta menee hymyillen ja tuntien itseni typeräksi. En itse nauti tilanteesta yhtään. Yritän kyllä työstää asiaa.
Jos taas olen tutussa porukassa olen ihan erilainen.
Olisit varmaan tehnyt hänelle ison palveluksen, jos olisit yrittänyt vetää jotenkin mukaan keskusteluihin ja yrittänyt tutustua.
kun tuossa oltiin kolmisin pöydän ääressä tarpeeksi pitkään istuttu ja tajusin että tämä mykkä ei ole sanonut mitään, että nyt av:lla neuvottaisiin vetämään ujo mukaan keskusteluun. Mutta tiedättekö, tuntui jotenkin älyttömältä alkaa siinä tilanteessa yksityiskohtaisesti tenttaamaan "Minnalta" mielipiteitä, jos niitä ei tule. Siis jos puhutaan vaikka maatalouspolitiikasta, niin pitäisikö yhtäkkiä kääntyä ympäri ja alkaa tivaamaan: "Sanopa Minna, mitä mieltä sinä olet näistä tukiaisista? Ovatko ne hyvä vai huono asia?" Tms...
Tuntuisi jotenkin loukkaavalta ja töykeältä säikytellä ujoa näin. Varsinkin kun aikuisen ihmisen olettaisi osaavan osallistua keskusteluun ihan vapaaehtoisesti.
Olet varmaan tosi haluttua seuraa kutsuille :-)
Miksi sen olisi pitänyt puhua mitään, jos ei mitään asiaa ollut kenellekään eikä kellään ilmeisesti sillekään? Kaikki ei tykkää löpistä niitä näitä, edes seuran vuoksi. Ja kyllä tuosta pitäisi ymmärtää väistää, jos toinen nousee seisomaan.
esitellä nainen ja ottaa mukaan keskusteluihin. Ilmeisesti urpo poikaystävä ei tajunnut.
esitellä nainen ja ottaa mukaan keskusteluihin. Ilmeisesti urpo poikaystävä ei tajunnut.
Äijä pyöri omien kavereittensa kanssa ja antoi naisen olla omissa oloissaan. Mistään ei olisi voinut päätellä että ovat yhdessä.
Luulisi jo ihmisten tajuavan, ettei mua kannata kutsua, mutta menen, kun kutsu kuuluu. Ja istun hiljaa.
fiksu ihminen ymmärtää toisen epätäydellisyyden (tässä tapauksessa ehkä jopa ongelman) sosiaalisissa tilanteissa.
aina raportoit näitä kohtaamisia tänne? Tekisi mieleni toivoa että sulle tapahtuisi elämässä jotain TODELLA paskamaista. Lupaan sulle että loppuisivatä nämä tällaiset kirjoittelut sinultakin, kun saisit vähän perspektiiviä elämään.
Anna toisen olla!
Taidat luulla olevasi itse niin täydellisen ihana, kaikkien suosiossa, mutta tosiasiassa kaikki ihmiset eivät todellakaan tykkää sellaisista, jotka yrittävät pakottaa muita samaan ahtaaseen muottiin, ihan järjetöntä! Onko sulta jotenkin pois tuon ihmisen hiljaisuus? Jos koet että on, niin sulla lienee joku ongelma itselläsi?
Anna ujojen olla ujoaja, eihän sulla ole mitään oikeutta sortaa ketään toisenlaisen temperamentin omaavaa kuin mitä itse olet!
Onko sosiaalinen ja kohtelias käytös juhlissa niin hirveä asia, että siitä kirjoittaminen saa sinut toivomaan pahaa muille?
Anna toisen olla! Taidat luulla olevasi itse niin täydellisen ihana, kaikkien suosiossa, mutta tosiasiassa kaikki ihmiset eivät todellakaan tykkää sellaisista, jotka yrittävät pakottaa muita samaan ahtaaseen muottiin, ihan järjetöntä! Onko sulta jotenkin pois tuon ihmisen hiljaisuus? Jos koet että on, niin sulla lienee joku ongelma itselläsi? Anna ujojen olla ujoaja, eihän sulla ole mitään oikeutta sortaa ketään toisenlaisen temperamentin omaavaa kuin mitä itse olet!
t. 12
Käymme mieheni kanssa silloin tällöin ulkona miehen ystävien kanssa. Mutta koska en kuulu tuohon porukkaan vaan olen tullut "ulkopuolelta" kukaan nainen ei juttele kanssani. Miehetkin vain silloin kun tietävät kenen vaimo olen.
Näin on ollut jo vuosia. Aiemmin asia häiritsi minua mutta nyt olen sinut asian kanssa.
Musiikki on hyvää ja nautin vapaa illasta vaikka se olisikin vain yksin istuskelua.
Toki jos minulle joku tulee juttelemaan hänelle vastaan mutta tuo kun on niin harvinaista.
että siitä kirjoittaminen saa sinut toivomaan pahaa muille?
Jälkeenpäin olisit sinäkin parempi ja mukavampi ihminen.
Luulisi jo ihmisten tajuavan, ettei mua kannata kutsua, mutta menen, kun kutsu kuuluu. Ja istun hiljaa.
Voihan ihminen olla ujo ja voi olla myöskin niin, että ei ole mitään sanottavaa. Kyllä silti ihan peruskohteliaisuutta on yrittää eläytyä keskusteluun edes elein ja ilmein. Edes näyttää siltä, että on kiinnostunut.
Suomessa oletetaan, että ihmisillä on telepaattisia kykyjä aavistaa toisten tarpeet. Mun mielestä on törkeää käytöstä ruveta könyämään toisten yli. Kyllä kai nyt voisi pyytää anteeksi, voisitko väistää.
Taidan siis jatkaa mykkien tyttöystävien bongailua ja heistä raportointia tästä eteenkin päin!
Ja tuossa lauantaisessa ei ollut kyse siitä että kaikki muut olisivat tunteneet toisensa ja yksi ei, vaan oli melko sekalaista seurakuntaa paikalla. Minä tunsin osan hyvin, osan olin nähnyt pari kertaa ja osaa en ikinä. Kaikille joita en tuntenut kävin esittäytymässä, ja juttua riitti kyllä kaikkien kanssa jotka samaan rinkiin osuivat, paitsi tuon mykän kanssa (joka ei siis puhunut kellekään muullekaan, joten en ollut poikkeus).
Ei ollut kivaa kutsuilla ei. Ujon ihmisen on tosi vaikeaa tulla porukkaan, jossa muut tuntevat toisensa ja puhuvat yhteisistä jutuistaan.
Minusta myös kummaa käytöstä ap:ltä, että istuu pitkään samassa pöydässä ihmisen kanssa eikä edes yritä jutella, vaan kohkaa tuttavan kanssa omiaan.
meitä mahtuu moneen junaan ja niin pois päin ;)