Onko hiihto kiva harrastus 5 vuotiaalle. Vai onko se kauheaa rääkkiä?
Tässä alkas vaan hiihtokoulu ton ikäisille. Katsoin ohjelmaa niin aluks syksyllä on sauvojen kanssa treenit ja sitten lumen tultua suksien kanssa. Pelkään vaan ett siellä juoksutetaan liikaa. Mitä luulette? 5v on kuitenkin aika pieni vielä.
Kommentit (7)
Meidän lapsi täytti tänä kesänä 5-vuotta ja hiihti jo ihan kohtuullisesti viime talvena. Alamäessä pystyssä pysyminen tuotti hieman hankaluuksia, mutta tasaisella mentiin varsin mallikkaasti eteenpäin.
Perusasioita hiihdosta voi opettaa ihan itsekin, jos vain itse kyseisen taidon omaa. Ei siihen heti mitään hiihtokouluja tarvita. Sauvatreenit 5-vuotiaalle kuulostavat ainakin minun mielestäni vähän turhan ammattimaiselta harjoittelulta.
Ehei, ei siellä rääkkiä ole. Totutellaan sauvoihin ja suksiin. Ei se mikään vauva se viisi vuotias enää ole! Ja huono vielä sanoa edes harrastuksesi tuommoista aloittelijan hommaa. Sekin kuullostaa oudolta.
Kokeilee naapurin muksun suksia pari kertaa tai ostaa käytetyt ja kattoo miten kiinnostaa. Ei se välttämättä avaudu/kiinnosta lasta joten ei ehkä ekaks kannata mennä intersporttiin hakemaan uusia.
Kuinkas kauan jotain lajia pitää kokeilla että saa sanoa harrastukseksi, kuulostamatta oudolta?
Siis luuletteko te että jos lapsi juoksee tai leikkii tai hiihtää 60min niin se on lapselle jotain rääkkiä?
Jos lapsella on peruskunto kohdillaan niin ei jonkun lajin opetteleminen ole mitään treenaamista.
Kuulostaa siltä kui teidän mielestä urheileminen olisi sitä että käy kerran viikossa jumpassa..
Ihme, että ihmiset ei jaksa mitään ja paisuvat kuin pullataikina.
viime talvena ihan innoissaan hiihtämisestä. Pidä vaan huoli, että hommaat kunnon vehkeet ja hyvät voiteet ettei mene maku hommasta heti alkuun..
Tuon ikäisten urheiluharrastukset pohjautuvat vielä leikkiin ja hauskanpitoon. Jos näin ei ole, lasten into lopahtaa aika nopeasti. Mene itse mukaan parille ensimmäiselle kerralle ja katso miltä touhu vaikuttaa.
mä hiihtokoulua suosittelen silti,on ihan hyvä taito olla olemassa.