Sikaflunssa ja kuume
Moi
onko nyt jollain ollut se sikainfluenssa kuumeettomana? Kun olen koko ajan luullut, että se ei voi kuumeettomana olla, ja nyt paras ystäväni käytti yskäistä poikaansa (2v) yksityisellä lääkärillä, kun pojan henkeä illalla oli ahdistanut. Lääkäri vain oli todennut, että nyt on kyllä sikaflunssa kyseessä, vaikka kuumetta ei olekaan. Eikä muita oireita muutenkaan paitsi äidillä kurkkukipua ja lihaskipuja. Kuulemma tällä hetkellä nyt 90% kaikista flunssapotilaista on sikainfluenssaa sairastavia, mutta oireet ovatkin paljon lievempiä kuin mitä ollaan pelätty..?? Onko kellään vastaavaa tietoa tähän tueksi?
Mun mies on nyt viikon ollut kovassa flunssassa ja kärsinyt mm. kovista lihaskivuista, mutta ollaan koko ajan luultu, ettei voi olla possupöpö kun ei ole nostanut kuumetta. Olen tästä utelias, koska olen viimeisillään raskaana, eli ankarasti riskiryhmässä.
Kommentit (5)
Nyt on liikkeellä tosi paljon erilaisia flunssia ja kyllä sikainfluenssan keskeisin oire on äkillisesti nouseva korkea kuume.
sikaflunssaa ei ole olemassakaan. Se on influenssa.
Ei varmaan ole avauksen pointti...
"diagnoosi" kuulosti oudolta, siksi tätä mietinkin. Miten muka voisi yhtäkkiä määritellä pelkän yskän olevan sikainfluenssa?
ap
Hyvähän se on, jos näin helpolla päästään.. kuumeeton sikainfluenssa?
sikaflunssaa ei ole olemassakaan. Se on influenssa.