Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikien äidit, miltä tuntuu ajatus siitä että poikasi menee aikanaan armeijaan?

Vierailija
30.08.2009 |

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluuloisuutta todellakin. Minun mieheni on everstiluutnantti ja hän on niin luova kuin olla ja voi. Hän kykenee suurinpiirtein ratkaisemaan minkä tahansa ongelman.

Minulla on hänestä kokemusta 20 vuotta ja olen vieläkin vaikuttunut hänen nokkeluudestaan, arvostelukyvystään ja luovuudestaan. Kukaan ei ole täydellinen, mutta noiden puutteesta häntä ei todellakaan voi syyttää.

Ja palkkaan mieluummin sellaisia jotka eivät ole käyneet armeijaa. Mutta este armeija ei kuitenkaan ole, koska en halua syrjiä ketään sen vuoksi. Armeijan käyneet vain ovat yleensä jotenkin arvostelukyvyttömiä, ja toimimme alalla, jossa tarvitaan luovuutta ja omia aivoja.

Mutta muista, että armeijan käyneistä vain promillen osista tulee everstiluutnantti. *Keskiverto*-sotamies ei toimi luovasti.

Vierailija
82/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miespuolisista ystävistäni on käynyt armeijan. Osa on sivareita ja täytyy kyllä sanoa, että nämä sivarit ovat pitkätukkaisia ja lypsävät esim. sossusta kaiken, mitä vaan saa irti. Ihan kivoja ihmisiä, mutta niiiiin selkärangattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

[/quote]

Mutta muista, että armeijan käyneistä vain promillen osista tulee everstiluutnantti. *Keskiverto*-sotamies ei toimi luovasti.

[/quote]

Toimiiko keskiverto sivari tai totaalikieltäytyjä luovasti? Tai minkä asian perusteella ylipäätänsä voi tehdä tuollaisia yleistyksiä?

Suurin osa ikäluokasta kuitenkin käy armeijan joko lyhyemmän tai pidemmän kaavan mukaisesti, ja väitän kyllä että se ei oleellisesti muokkaa nuoren miehen kykyä toimia enemän tai vähemän luovasti. mielestäni asepalveluksesta siviiliin siirtyvistä ei myöskään voi kyllä tehdä minkäänlaisia yleistyksiä, niin monenlaista tallaajaa siihen porukkaan mahtuu, yhtälailla kuin inttiin menijöihinkin.

Vierailija
84/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä oikeasti osaa erottaa sotamiestä everstiluutnantista hakemuksen perusteella. Oma mieheni ei ole koskaan laittanut halaistua sanaa armeijasta hakemukseen, ja on erinomaisessa työssä.

Vierailija
85/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miespuolisista ystävistäni on käynyt armeijan. Osa on sivareita ja täytyy kyllä sanoa, että nämä sivarit ovat pitkätukkaisia ja lypsävät esim. sossusta kaiken, mitä vaan saa irti. Ihan kivoja ihmisiä, mutta niiiiin selkärangattomia.

Hah! Provo.

Vierailija
86/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta poikaystäväni on tällä hetkellä armeijassa. aika naurettavaa jos olisi jättänyt menemättä sen takia, että äiti ei halua.

Vierailija
87/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ikäluokasta kuitenkin käy armeijan joko lyhyemmän tai pidemmän kaavan mukaisesti, ja väitän kyllä että se ei oleellisesti muokkaa nuoren miehen kykyä toimia enemän tai vähemän luovasti.

Ei tietenkään muokkaa, se "muokkautuminen" - tai luovuus, tai miksi sitä haluammekaan nimittää - on *syy* sille, ettei koe omakseen sitä tavallista armeija-reittiä. Armeija tai siviilipalvelus tuskin muokkaa ketään. Kaikki ihmiset eivät ole aloitteellisia ja luovia. Suomessa jo armeijasta kieltäytyminen on yleensä osoitus *rohkeudesta* ja toisenlaisesta ajattelusta.

Vierailija
88/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä ryhdy painostamaan, saa tehdä itse omat ratkaisunsa. Sen verran henkilökohtaisena tätä asiaa pidän, kuten myös esim. poliittiista ja uskonnollista vakaumusta.

Vierailija
89/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim. minun mieheni kotimaassa armeijaan menevät ovat niitä luusereita,jotka eivät muuta osaa! Kukaan järkevä ei sinne mene. Toivon todella,että Suomen vankila-armeija on lopetettu kun poikani on sen ikäinen! Joku armeija luo selkärankaa?! Ja pyh! Aika huonosti on kasvatus hoidettu jos noin menee...

Vierailija
90/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ei tietenkään muokkaa, se "muokkautuminen" - tai luovuus, tai miksi sitä haluammekaan nimittää - on *syy* sille, ettei koe omakseen sitä tavallista armeija-reittiä. Armeija tai siviilipalvelus tuskin muokkaa ketään. Kaikki ihmiset eivät ole aloitteellisia ja luovia. Suomessa jo armeijasta kieltäytyminen on yleensä osoitus *rohkeudesta* ja toisenlaisesta ajattelusta.

vastuunpakoilusta, laiskuudesta ja lusmuilusta, sekä siitä ettei ole kykenevä kantamaan omaa osuttaan vastuullisesti. Voi olla että tämä vastuun pakoilu ja lusmuilu - vai onko se jopa pelkoa kohdata haasteita- ulottuu muillekin elämä osa-aluille kuten työelämään.

Vierailija
91/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin armeijaan.

Siviili(miehet) eivät ole mistään.

Vierailija
92/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

vastuunpakoilusta, laiskuudesta ja lusmuilusta, sekä siitä ettei ole kykenevä kantamaan omaa osuttaan vastuullisesti. Voi olla että tämä vastuun pakoilu ja lusmuilu - vai onko se jopa pelkoa kohdata haasteita- ulottuu muillekin elämä osa-aluille kuten työelämään.

Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen palkkaamiini armeijaa käymättömiin. Vastuuta eivät ole pakoillee, eivät ole laiskotelleet tai lusmuilleet (ainakaan enempää kuin muutkaan) ja ihan varmasti ovat ottaneet paikkansa vastuullisesti aina kun on ollut tarvetta. Koska puhun omasta kokemuksestani, tiedän mistä puhun.

Ainoa miinus on melkeinpä se, että näissä ihmisissä on usein palo mennä eteenpäin ja parhaat ovat edenneet parempiin asemiin ja pois meidän yksiköstämme.

Vierailija
93/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin armeijaan. Siviili(miehet) eivät ole mistään.

Eikö sieltä sitten löytyisi vessanpönttöjen pesua ja perunankuorintaa niillekin, jotka eivät halua aseisiin koskea. Tai lajittelevat vaikka pyykkiä pesulassa.

Vierailija
94/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään yllättävän monelle miehuus on ihan jotain muuta kuin vuoden verran aseilla leikkimistä.

Minulle on siis ihan sama onko mies käynyt armeijan vai ei (omani on - aseettomana). Kyllä se miehisyys tulee ihan jostakin muusta.

Mieluummin arvioin ihmistä ihmisenä enkä armeijan käyneenä/ei armeijan käyneenä.

Vierailija
95/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käymättömyys osoitus vastuunpakoilusta, laiskuudesta ja lusmuilusta!? Paremminkin päin vastoin! Rohkea ja järkevä mies todellakin kyseenalaistaa tämän systeemin. Onneksi itse ei ole tarvinnut tuota miettiä. En siis olisi huolinut miestä, joka ihannoi armeijaa, onnekas olin ja löysin miehen muualta kuin Suomesta.

Vierailija
96/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokoma lusmu vastuunpakoilija.

Vierailija
97/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokoma lusmu vastuunpakoilija.

Ja mun siviilimieheni on everstiluutnantti.

Vierailija
98/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käymättömyys osoitus vastuunpakoilusta, laiskuudesta ja lusmuilusta!? Paremminkin päin vastoin! Rohkea ja järkevä mies todellakin kyseenalaistaa tämän systeemin. Onneksi itse ei ole tarvinnut tuota miettiä. En siis olisi huolinut miestä, joka ihannoi armeijaa, onnekas olin ja löysin miehen muualta kuin Suomesta.

Ja Mehmet onkin oikein TOSIMIES, joka osaa kyseenalaistaa koko suomalaisen systeemin, joka ei anna tarpeeksi rahaa Mehmetin luovuuden tukemiseen eikä osaa arvostaa Mehmetin rohkeutta.

Vierailija
99/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se kaverini ei ole käynyt armeijaa, vaan sivarin.

Ja mun siviilimieheni on everstiluutnantti.

Vierailija
100/141 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska uskaltavat olla menemättä. Näin se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi