Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helvetissä vauvan saa nukahtamaan illalla?

Vierailija
29.08.2009 |

Päivällä nukahtaa kyllä ihan itsekseen, mutta illat ovat yhtä helvettiä. Vauva nukahtaa, mutta havahtuu n. puolen minuutin päästä aina kätisemään ja huutamaan. Ja tämä on toistunut tänäänkin jo tunnin ajan. Vittu mulla palaa hermo, ja nyt olen antanut vauvan huutaa 5min kun ruokaa on annettu, on röytäytetty ja vaippakin on vaihdettu. Mulla ei ole aikaa tällaiseen nukahtamispelleilyyn.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnasänkyyn. vauva nukkuu nyt sylissä, mutta herää taatusti kun nostan sänkyyn.

Vierailija
2/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vielä edessä jopa useita vuosia kaikenlaisia uniongelmia. Ne kuuluvat normaalin, kasvavan lapsen elämään. Moni työssäkäyvä lapsiperheen äiti ei ole nukkunut yhtään yötä ilman useita kerätyksiä vuosikausiin. Nyt vaan kärsivällisyyttä peliin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tokeni, älä vaan kisko aina ylös, kun känisee, vaan rauhota rängyssä

Vierailija
4/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuutin välein. vauva nukahtaa, mutta kätinä alkaa heti kun olen huoneesta pois ehtinyt.

Vierailija
5/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vauva ole tahallaan koskaan ilkeä tai pelleile. vauvalla voi olla masu kipeä, maailma on iso ja uusi ja siihen tuleminen on iso prosessi. yleensä iltaisin vauvelit ovat konstikkaampia, jotkut huutavat suoraa huutoa tuntikausia yms. Jos tuntuu, että tulee tosi paljon negatiivisia tunteita ja ajatuksia vauvaa kohtaan, otathan yhteyttä neuvolaan ajoissa. Vauva ei tee asioita ilkeyttään ja tarvitsee lämpöä, syliä ja käsrivällisyyttä kasvaakseen tasapainoisena

Vierailija
6/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omat lapseni ovat olleet iltaisin levottomia. Kantoliina rauhoittaa, mutta yöunille nukahtaminen helpolla on onnistunut vasta reilun puolen vuoden iässä.

Ei kannata suunnitella itselle mitään iltapuuhia, vauvassa on riittävästi hommaa!

Vierailija
7/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän vaavi on vielä tosi tosi pieni... :) Meillä toimi sellainen, että menin vauva kainalossa sänkyyn pötköttämään - tissi vauvan suussa. Ja kun vauva sitten lopulta nukahti, oli lämpimässä peiton alla turvassa ja nukkui tyytyväisenä siellä meidän sängyssä. Omassa pinniksessä ei nukkunut yhtäkään yötä ennen kuin ehkä 8kk iästä lähtien.

Vierailija
8/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle puolen minuutin alkaa kauhea käsillä vispaaminen ja pään laidalta toiselle heittely. Esikoinen ei ollut ollenkaan tälläinen, se sammui heti maitopullon juotuaan.

Ja taas se perkele kätisee, johan se oli minuutin hiljaa....

Vierailija
9/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka siis on vasta 1 kk. Ettet olisi masentunut?

Vierailija
10/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan aio käyttää sitä siihen että käyn minuutin välein pistämässä tutin jollekin suuhun.

Vierailija
11/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole käynyt yksin edes vessassa kun aina jompi kumpi kakaroista roikkuu lahkeessa tai huutaa.

Vierailija
12/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva voi olla vatsavaivoissa jos noin tekee. kuulostaa inhottavalta ja itse olisin vauvelista myös huolissani jos päätä heittelee. koita olla vieressä tissi suussa. parasta läheisyyttä vauvalle. toivottavasti ei ole maidolle allerginen tai jollekin aineelle mitä saa siitä sinulta

Vierailija
13/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se nyt vaan alkuun on. Ehkä p*skamaista joo, mutta minkäs teet. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu :)

en ole käynyt yksin edes vessassa kun aina jompi kumpi kakaroista roikkuu lahkeessa tai huutaa.

Vierailija
14/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt mitään vaikka itki, olin vaan koneella ja vauva omassa sängyssä. Jospa tässä olis rauhallista ainakin pari tuntia...

Vierailija
15/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein odotit???

enkä todellakaan aio käyttää sitä siihen että käyn minuutin välein pistämässä tutin jollekin suuhun.

Vierailija
16/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae apua itsellesi että jaksat lapsiesi kanssa. kuulostat pelottavan väsyneeltä ja kylmältä pienten tarpeita kohtaan jotka tuntuvat varmasti vaatimuksilta sinusta.

Vierailija
17/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keksi aina 10 sekunnin välein jonkun uuden kolttosen jos yritin vauvaa tissistä ruokkia. Pullovauvan kanssa pystyy paremmin kulkemaan ympäri asuntoa komentamassa uhmaikäistä ja pullovauvan voi lykätä välillä jollekin muullekin hoitoon jotta saa sitä omaa aikaa.

Mahaansa itkee, olen huomannut että piereskelee ihan kauheasti vaikka annan cuplatonia ja röyhtäytän.

Ja taas se helvetin kätinä alkoi.

Vierailija
18/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sen liian myöhään nukkumaan ja siksi se on levoton.

Näin totesin itse kun joku vauvoista oli samanlainen. Eli syötin hänet aiemmin ja panin nukkumaan ennen kuin väsähti. Oli herkempi reagoimaan kuin muut vauvat.

Yksi keino oli myös se, että nukutin vauvan vaunuihin mahalleen. Pääsi siinä nukahtamaan syvään uneen ja oli sieltä hyvä siirtää sitten myöhemmin sänkyyn kyljelleen.

Vierailija
19/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vauvasi adoptioon koska empatiakykysi vaikuttaa kerta toisensa jälkeen olemattomalta.

Vierailija
20/31 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi myös mahavaivoihin.

Eli hyssyttelin vaunuissa edestakaisin kun vauva oli mahallaan. Sai ilmansa ulos helposti siten ja nukahti syvään uneen.

Oli myös oiva keino kun oli isompia lapsia. Siinä samalla hyssyttelin vaunuissa kun luin isommille iltasatua. Nukahti siinä samalla. Ei tarvinnut erikseen laittaa vauvaa nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi