Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikki, loma kohta ohi

Vierailija
25.06.2026 |

Kesäkuun alussa se alkoi. Nyt torstai, sunnuntaihin asti vielä saa lomailla. Paha olla, ahdistaa jo valmiiksi. Oli ajatus tehdä vielä pieni lomareissu pe-illasta su-aamuun, mutten taida pystyä. Ahdistaa! Ja sitten vielä unirytmi sekaisin. Juhannuksen olin matkoilla, viikon, ja joka yö menin nukkumaan vasta yhden maissa. Eilisiltana totesin, ettei tule uni, kun yritin jo puolilta öin. Joka vuosi kesäloman jälkeen sama juttu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Tähän asti joka ikinen kesä aloin jo loman alussa murehtia se loppumista. Nyt ei enää. Nyt suorastaan odotan syksyä, joka tulee olemaan viimeinen rypitys työelämässä. Koska vuodenvaihteessa koittaa - eläke!

Vierailija
2/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Tähän asti joka ikinen kesä aloin jo loman alussa murehtia se loppumista. Nyt ei enää. Nyt suorastaan odotan syksyä, joka tulee olemaan viimeinen rypitys työelämässä. Koska vuodenvaihteessa koittaa - eläke!

Lopeta. 

 

Siis inhoan sua. 

 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä ahdistaa, kerro mahdollisimman tarkkaan.

Vierailija
4/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Tähän asti joka ikinen kesä aloin jo loman alussa murehtia se loppumista. Nyt ei enää. Nyt suorastaan odotan syksyä, joka tulee olemaan viimeinen rypitys työelämässä. Koska vuodenvaihteessa koittaa - eläke!

Onneksi olkoon! Minulla on vielä lähes 20 vuotta laskennalliseen eläkeikään. Olen Kyllå ollut työttömänäkin, 2000-luvun alussa pari vuotta, eikä sekään helppoa ollut, raha ei riittänyt edes välttämättömään. Oli aikaa, muttei rahaa tehdä sitå mitä olisi halunnut. Kun pyörä varastettiin keväällä, olin ilman kulkuneuvoa pitkään. Jäin jotenkin kotiin ja lähinurkkiin, bussilippukin lähiöstä keskustaan tuntui liian kalliilta. Nyt on taloustilanne täysin erilainen, mutta ei ole vapautta. Koen alituista ahdistusta ja stressiä työstä.

-ap

Vierailija
5/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Tähän asti joka ikinen kesä aloin jo loman alussa murehtia se loppumista. Nyt ei enää. Nyt suorastaan odotan syksyä, joka tulee olemaan viimeinen rypitys työelämässä. Koska vuodenvaihteessa koittaa - eläke!

Lopeta. 

 

Siis inhoan sua. 

 

Ap

Lapsellista matkia olevansa ap. Tee oma ketju, äläkä leiki aloittajaa.


T: ap

Vierailija
6/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat asian niin vakavasti? Miksi laitat paineita lomapäiville? Tee jotain pientä kivaa, tee reissu tai fiksaa unirytmi. Katso lempisarja ja tee lempiruokaa,urheile jne. Mikä tahansa mistä tulee hyvä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, mulla on kesäloma vielä kokonaan edessä.

Vierailija
8/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teet apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat asian niin vakavasti? Miksi laitat paineita lomapäiville? Tee jotain pientä kivaa, tee reissu tai fiksaa unirytmi. Katso lempisarja ja tee lempiruokaa,urheile jne. Mikä tahansa mistä tulee hyvä olo.

Jos aivotutkijoita on uskominen, lomalla nimenomaa ei pitäisi suorittaa mitään. Vaan olla vaan, ilman aikatauluja ja ohjelmaa.

Vierailija
10/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmoodiin tottuu aika nopeesti. Itse palasin maanantaina töihin 3 viikon loman jälkeen ja ihan kivaa tämä arkikin on. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvo koko yö ja seuraava päivä. Ei mitään nokkaunia tai päivätorkkuja vaan kunnolla valveilla koko aika. Ja sitten illalla menet jota kuinkin niihin aikoihin nukkumaan, kuin työaikainen normaali nukkumaanmenoaika on. Saat kerralla unirytmin kohdilleen.

Vierailija
12/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat asian niin vakavasti? Miksi laitat paineita lomapäiville? Tee jotain pientä kivaa, tee reissu tai fiksaa unirytmi. Katso lempisarja ja tee lempiruokaa,urheile jne. Mikä tahansa mistä tulee hyvä olo.

Jos aivotutkijoita on uskominen, lomalla nimenomaa ei pitäisi suorittaa mitään. Vaan olla vaan, ilman aikatauluja ja ohjelmaa.

Juu, eikä kaikilla ole rahaakaan tehdä mitään niin erikoista. Mutta kyllä se loman loppuminen joka vuosi ketuttaa ainakin meitä työn orjia, jotka tekee sitä työtå mitå sattunut saamaan. On naiivi ajatus, että kaikki rakastavat työtään. Vaikka joskus se olisi siedettävääkin, ainakin asiakaspalvelu on enimmäkseen raskasta ja uuvuttavaa, eikä siinä ole itse oman ajankäyttönsä herra. Ja sit kun palkka vielä on mitä on, niin lomat on vaan suunniteltava tulojen mukaan,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäis loman lyhennettyinä työviikoina esim 3 päivää duunis ja 2 lomalla tai vastaava variaatio, niin välttyisi paniikeilta. Itsellä ei ole lomaa lainkaan kun olen yrittäjä.