Miten helvetissä vauvan saa nukahtamaan illalla?
Päivällä nukahtaa kyllä ihan itsekseen, mutta illat ovat yhtä helvettiä. Vauva nukahtaa, mutta havahtuu n. puolen minuutin päästä aina kätisemään ja huutamaan. Ja tämä on toistunut tänäänkin jo tunnin ajan. Vittu mulla palaa hermo, ja nyt olen antanut vauvan huutaa 5min kun ruokaa on annettu, on röytäytetty ja vaippakin on vaihdettu. Mulla ei ole aikaa tällaiseen nukahtamispelleilyyn.
Kommentit (31)
töistä, vedän pumpulia omiin korviin ja menen vierashuoneeseen nukkumaan. En ole nukkunut kuukauteen yli 3 tuntia kerrallaan ja nyt on mun vuoro nukkua.
jos vemputtelisit rattaissa? Meidän koliikkivauva nukahti yöunille vain ja ainoastaan vaunuissa. Muuten kiljui 3-4h putkeen iltaisin. Ei tarvi nostaa minnekään, vaunut voi vaikka parkkeerata vanhenpien sängyn viereen. Tsemppiä sulle, kyllä se joskus helpottaa, vaikka nyt tuntuukin raskaalle!
voitko laitta yhteystietosi tänne, niin voin ilmoittaa heti lastensuojeluun tai hae itse apua. ihan lasten parhaaksi. oikeasti tuo sinun juttusi kuulostaa ihan kamalalta, kovalta, kyyniseltä ja väsyneeltä.
ja voi hyvinkin kokea olonsa turvattomaksi. En usko ollenkaan, että rauhallisesti jaksat olla vauvan lähellä olematta hermostunut ja se tulee esiin ihan jokaisesta käden liikkeestäsikin. Vauva havahtuu hereille ja alkaa viestiä sinulle, että tarvitsee jotakin. Miksi ihmeessä et rauhoitu lapsen viereen ja käy itsekin nukkumaan? Hittoako notkut koneella tähän aikaan yöstä kun pieni lapsesi tarvitsee äitiä.
Ja hae oikeasti itsellesi apua neuvolasta.
Kuullostaa karsealta. Mutta älä vaan luovu lapsistasi. Kadut sitä myöhemmin.
En ole nukkunut 3 vuoteen yli 3 tuntia kerrallaan. Käyn töissä ja lapsia on useita. Miehellä on vaativa työ, eiköä siksi paljoa osallistu. Tätähän tämä on ja kuuluu tässä elämäntilanteessa asiaan. Miksi hankit lisää lapsia???
kun noin on pinna kireällä ja ilkeästi puhut lapsistasi?
silloin esikoinen alkaa vaatia itselleen nukkumiseensa erikoisjärjestelyjä, kokeiltu on. Ja notkun koneella koska ukko on huomenna aamulla hoitovastuussa lapsista enkä itse aio nousta sängystä ennen klo 12 vaikka kaataisivat puskutraktorilla seinät mun ympäriltä.
en ainakaan jos se on sitä että olen lasten kanssa kolmistaan 24/7. Onneksi kohta on maanantai ja esikoinen pääsee taas virikehoitoon.
Paras keino taitaa tosiaan olla panna ukko valvomaan lasten kanssa ja sinä saisit nukkua.
Tiedän, kuinka pinna on kireällä kun on univelkaa.
se, joka ehdotti sitä vaunuhommaa.
Ps. yritä jaksaa
silloin esikoinen alkaa vaatia itselleen nukkumiseensa erikoisjärjestelyjä, kokeiltu on. Ja notkun koneella koska ukko on huomenna aamulla hoitovastuussa lapsista enkä itse aio nousta sängystä ennen klo 12 vaikka kaataisivat puskutraktorilla seinät mun ympäriltä.
tässä projektissa. Ja vauvan yksinhuoltajuuden annan isälle jahka lastenvalvojan luo joskus päästään. Siinähän isukki maistaa vähän yksinhuoltajuutta ja sitä ettei edes paskalle pääse rauhassa.