Oikeesti: ei korvisreijät mene umpeen! Mulla on
toisessa korvassa kaksi sellaista reikää, jossa en ole pitänyt pariin vuoteen korviksia j ajust koitin, kyllä saan molempiin vielä korviksen.
Kommentit (39)
Muutamaan vuoteen en oo korvauksia pitäny ja nyt ei enää mene läpi :/ Aiemmin mätkivät vaan jatkuvasti ja kuumotti, niin lopetin korujen käytön. Ei ollut väliä oliko rihkama koru vai aito. Harmittaa, mutta näillä korvilla ilman koristeita mennää nyt...
Kyllä mulla on mennyt reiät umpeen. Noin viiteentoista vuoteen en ole korviksia pitänyt. Nyt hyvä kun edes huomaa, missä kohtaa reiät ovat olleet.
Olin 3v käyttämättä korviksia ja hiplaamatta korvanlehtiä. Eivät menneet umpeen.
Minäkin oon kolmeen otteeseen ottanut reiät ja pitänyt muistaakseni pisimmillään useemmankin kuukauden, mutta ei koskaan parane vaikka miten hoitaa. Jollain kerralla pidin pitkiä ja toinen korvanlehti repesi melkeen alas asti. Päätin unohtaa koko homman enkä ole kyllä korviksia koskaan kaivannut. En ymmärrä miksi kidutin itseäni noinkin kauan mutta pistetään nuoruuden piikkiin :) Mulla oli niin että yö kun piti poissa korviksia niin aamulla ei saanut enää takas edes äitini, mutta tosiaan eivät parantuneet vaan tulehtuivat vähän väliä. Äitini pystyy pitämään vain kultakorviksia omissaan, oiskohan sama homma sitten kun ainakin nikkelille tiedän olevani allerginen.
Niin ja mieheni on jossain nuoruuden hömpötyksissään ottanut toiseen korvaan reiän hetkeksi, ei ole vuosiin pitänyt siinä korvista (en ole ikinä nähnytkään) ja silti on reikä tallella. -28
Meneekö 5-6 päivän aikana korvakorut reikä umpeen?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2009 klo 21:47"]Äitini oli iman korviksia 15 vuotta ja hyvin meni korvikset läpi kun laittoi.
Itselläni toisessa korvalehdessä kaksi reikää enkä ole ainakaan 5 vuoteen toisessa korvista pitänyt ja korviksen siihen saa koska vain.
Jos reiät kasvaisivat umpeen, se tarkoittaisi sitä, että korvalehdessä on solun uudistumista ja kasvua eli sittenhän korvalehtiemme pitäisi kasvaa koko ajan. Harvemmin olen korvalehtien kasvuun törmännyt....
[/quote]
Itse asiassa ihmisen korvat kasvavat koko eliniän. Tästä syystä vanhuksilla on aina isot korvat. Ei ne paljon kasva mutta kuitenkin.
Mulla on molemmissa korvissa viisi reikää, joista toisesta on neljä ja toisesta kolme umpeutunut. Mut ne ekat, vanhimmat ja eniten käytetyt pysyy auki vaik olisi parikin vuotta pitämättä. Vähän pitää ahtaa ja rusto rutisee mut kyl läpi menee.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2009 klo 21:43"]toisessa korvassa kaksi sellaista reikää, jossa en ole pitänyt pariin vuoteen korviksia j ajust koitin, kyllä saan molempiin vielä korviksen.
[/quote] mä en ollut käyttänyt kymmeneen vuoteen ja huomasin etteivät ole menneet umpeen
Mä en ole käyttänyt korviksia yli 15 vuoteen ja kyllä ne ovat umpeen menneet.
Tosi helposti myös asiakkaat tulee ottamaan uusia reikiä kun edelliset on mennyt "umpeen". Sit kun kysyy, ootteko yrittäny jollain tappikorvakorulla niitä saada auki niin ei ole. Joten jos ne on aluksi parantunut kunnolla ja pidetty niitä hoitokorviksia tarpeeksi kauan niin ei ne helposti oikeasti umpeen mene. Mutta jos ne harjoituskorviset on vaan hetken koska "ihan sama" tms. niin varmasti voi umpeutua myöhemmin oikeastikin.
Korvareiät menevät umpeen kun se tulehtuu ja sitten menee umpeen. (kasvaahan haavatkin itsessään kun iho korjaa itseään)
"Kirurgi" no et tosiaan oo! Reps.
Jos reikään on kasvanut uusi iho niin ei se koskaan umpeudu, mutta jos se on vielä parantumaton niin tottakai iho yrittää uusiutua siihen koko ajan, sehän on haava. Kasvavilla lapsilla varsinkin iho uusiutuu todella nopeasti ja jo yön aikana jos ei ole korviksia iho kasvaa takaisin ainakin takapuolelle.
Kun reikä on parantunut kunnolla aikoinaan, niin miksi se iho kasvaisi reiän päälle enää koska siinä ei ole enää avointa haavaa. Ei se korva tiedä ettei siinä kuuluisi olla sitä reikää ja että se pitäisi jotenkin tukkia, se tehty haava on aikoinaan korjaantunut kun sen sisälle on kasvanut iho ja sillä selvä.
Huoh. Mulla ollut korvareiät melki 40 v ja menee umpeen heti.
Vanhoilla yleensä korvareiät isonee ja korvikset roikkuu rumasti. Miksi minun ei?
En voi edes kuvitella, että olisin päivän ilman. Korvisten vaihtokin pelottaa, kun se on verta, hikeä ja kyyneleitä. Miksi, osaako kukaan kertoa?
Mistä saisi paksutappiset, allergisoimattomat korvikset että voisi venyttää korvareiät isommiksi jos ne sit pysyis auki?
Siis mun korvat oli ummessa ja sain toisen mut toinen ei mee nii antakaa vinkkejä
vaan KUVITTELEN, että neljä kuudesta reiästä on umpeutunut. Lisäksi KUVITTELEN, että kulma- ja napalävistykset ovat menneet umpeen. Mutta eivät ne oikeesti ole, koska sinä sanot, ettei ne mene umpeen.