työt 9.30-13.30.lapsi tarhassa 8-16.mitäs sanot?
otan aamulla aikaa aamukahvin verran,ja iltapäivällä kauppareissun verran.
vai pitäisikö lapsen päivää lyhentää?
ps.huomioithan myös työmatkat,ennenkuin annat haukut:)
Kommentit (40)
että eivät halua viettää äitinsä kanssa jokaista minuuttia. Olen täysin varma että he leikkivät mielummin kavereiden kanssa ulkona kun tulevat äidin kanssa ruokakauppaan. Enkä edes ole mikään huono äiti jonka seurasta lapset eivät pidä noin yleensä. Kaverit vaan voittavat kiireisen kauppareissun.
Joskus jopa käytän tunnin kodin tehokkaaseen siivoamiseen ennen kuin haen iloiset lapset päiväkodista. Sitten on kiva puhtaassa kodissa viettää rauhassa aikaa yhdessä. Ei tarvitse koko iltaa patistella lapsia siivoamaan/olemaan sotkematta että saan edes imuroitua ja kuunnella sitä vikinää että miksi äiti ei leiki mukana vaan hinkkaa pöytiä. (Lapsemme saavat ihan tarpeeksi osallistua siivoamiseen, oppivat siis senkin ja ovat ihan innokkaita apureita.)
Lasten hoitopäivät eivät ole mitenkään ylipitkiä. Eli haen heidät ajoissa (n. klo 16) vaikka kävisinkin kaupassa tai kotona siivoamassa.
oma aamiaisaika ei ole hyvä syy, mutta yh:n on käytävä kaupassa ja se on tehokkaampaa ilman lapsia, sen siis hoitaisin ennen lasten hakemista; miksen hiukan siivoaisikin (ainakin 2-vuotiaan kanssa se on välillä hermoja raastavaa, kun ei ole toista aikuista auttamassa).
"oma aamiaisaika" olisi se syy viedä lapsi aamupalalle tarhaan,vaan se,että mielestäni se aamu alkaa siellä aamupalasta,jonka jälkeen on aamupiiri.... ja veisin lapsen n. klo 8.30-8.50.kesken aamupiirin,jolloin minä ainakin tuntisin ko. tilanteessa itseni ulkopuoliseksi,koko ryhmä joutuu keskeyttämään,ja "myöhässä" tullut ei pääse enää tilanteeseen mukaan lainkaan...
-ap
"oma aamiaisaika" olisi se syy viedä lapsi aamupalalle tarhaan,vaan se,että mielestäni se aamu alkaa siellä aamupalasta,jonka jälkeen on aamupiiri.... ja veisin lapsen n. klo 8.30-8.50.kesken aamupiirin,jolloin minä ainakin tuntisin ko. tilanteessa itseni ulkopuoliseksi,koko ryhmä joutuu keskeyttämään,ja "myöhässä" tullut ei pääse enää tilanteeseen mukaan lainkaan... -ap
Meillä aamiainen tarjoillaan 8-8.30 eli kaikki puoliysiin mennessä tulevat saavat halutessaan aamiaista. Siinäkin olisi puoli tuntia vähemmän hoitoa ;)
tosiaan välipalan takia hakeakaan, ja kyllä yh tarvitsee sitä omaakin aikaa.
Ja jos teillä muilla kuitenkin joskus käy lapsi mummolassa ym, joten älkää viitsikö haukkua.
Eli klo 14.15 lapsi on "vapaa" lähtemään. Kesken unien tai ruokailun ei tietenkään kannata hakea.
4
Ymmärrän kyllä, kun kerroit, että esim. siivoat ja sinulle jää sitten aikaa olla kunnolla lapsen kanssa illalla. Mutta että ihan oikeesti...
Veisit sen lapsen edes hoitoon niin myöhään kuin mahdollista. Olisiko itsestäsi kiva, jos työaikasi olisi 9.30 - 13.30 ja joka työpäivä menisit kuitenkin työpaikallesi kahdeksaksi ja lähtisit neljältä. Hoidossa oleminen on kuitenkin rankkaa, en teettäisi pienellä ylitöitä, jos ei ole kerran pakko. Vaikka perheessä on kaksi aikuista (toinen välillä reissutöissä), niin ei sitä "omaa aikaa" ainakaan meillä kyllä jää.
Täytyy sanoa, että kertomiesi asioiden perusteella (en tietenkään tiedä kokonaisuutta)sääliksi käy lapsesi ja toivoisin, että saisit voimia ja jaksamista elää elämääsi lapsesi huomioiden. Toivon, että sinun ja lapsesi suhde muuttuisi, jotta kokisit, että lapsesi olisi parasta olla sinun seurassasi. Kyllä lyhyempikin päivä tarhakavereiden seurassa riittää, uskon, että kaikille lapsille on todellisuudessa tärkeämpää, että heitä hoitoon vie ja hakee aikuinen, joka kertoo, että kiirehtii töistään mahdollisimman pian lapsensa luo, koska lapsi on hänelle tärkeintä maailmassa ja vanhempi haluaa viettää mahdollisimman paljon aikaa lapsensa kanssa.
Jollain tavalla tunnekylmältä tunnut, kuten muutkin jotka lapsensa mielellään ammattikasvattajilla hoidattavat ns. huvin/oman ajan vuoksi.
Mielestäni lapsen päivää pitäisi ehdottomasti lyhentää. Mieti lapsesi oikeuksia ja älä pyöri niin paljon oman nassusi ympärillä.
ja miltähän se mahtaa lapsesta tuntua,kun nenään leijuu ihana omenapiirakan tuoksu,ja kun muut istuutuvat pöytään nauttimaan herkusta,niin hänet haetaan pois................. ei pääse mukaan välipalalle.
noin jos mahdollista, ehdottomasti.
Saisi rauhassa käydä kaupassa, ulkoiluttaa koirat ja tehdä pakolliset kotityöt (tiskit, imurointi jne.) ja kun hakisin muksun hoidosta olisi minulla koko loppupv. aikaa hänelle.
lapsen ajoissa jotta hän pääse touhuihin mukaan. Mitä isompi lapsi, sen tärkeämpää tämä on. Eskarissa myöhästyminen on jo huono juttu, koska silloin jää jälkeen tehtävistä ja opetustuokioista.
Jos haluaa lyhentää hoitopäivää, niin mieluummin iltapäivästä!
ap käy kaupassa ennenkuin hakee lapsensa päiväkodista;kaikki on valmiina YHTEISTÄ illanviettoa varten;ei tarvitse lähteä ruokakauppaan ym.,vaan suoraan kotiin.
eikö olisi ihannetilanne myös sinulle,mollaaaja?
Ap ja 24 sekaisin?
Olen siis 24 ja minun pitää olla töissä viimeistään n. 7.45.
Siis te olette ihan tosissanne, että vietätte kaiken mahdollisen aikanne minuutilleen lapsenne kanssa, hetkeäkään isä ei hoida lastanne, eikä lapsi ole koskaan mummolassa/kaverin luona tai jossain muualla poissa luotanne?
Jos näin on, minusta suhteenne lapseen on sairas. Yksinhuoltajalla on oikeus hetkeen kaupassa ilman lasta, me muut voimme mennä illallakin yksin kauppaan. Ap toimii hyvin, ja lapsi ehtii olla joka päivä monta tuntia kahdestaan äitinsä kanssa.
minä en ole täydellinen,tunnustan sen,ja tarvitsen hieman aikaa hoitaa asioita KAIKESSA RAUHASSA". se tekee HYVÄÄ,kokeilkaa joskus,jaksatte paremmin.
-ap,joka menee nyt nukkumaan:)
Äitini työaika oli juuri tuollainen, kun olin lapsi. Usein esim. 8-12 ja äitini haki minut usein päiväkodista jo ennen päiväunia. Muistan kuinka ikionnellinen olin, kun pääsin äitini kanssa kotiin tai kauppaan. Ja muistan muiden lapsen olleen kateellisia. Päällimmäisenä on kuitenkin sellainen olo, että tarhakavereita en kyllä kaivannut aidosti, vaikka joskus joku kiva leikki saattoi jäädäkin kesken ja siitä äidille murisinkin. Itselläni on sellainen periaate, että lapset ovat sen ajan hoidossa, kun äidintyö vaatii. Meillä lapset kulkee mukana ja heidän kanssa touhutaan kaikenlaista, eivät he ole rasite.
Miksi teette lasten kanssa elämästä niin rankkaa, että aika lastenkanssa minimoidaan ja elämä on ihanaa vain silloin, kun saa itse juoda kahvia ja nauttia yksinolosta.
suoraan pihalle.
Eivät kyllä mitään menettäneet, vaikka eivät aamupiireihin ja puurolle päässeet matkaan.
Monesti hain myös klo 14 sen jälkeen kun olivat päiväunilta nousseet.
Sitä omenapiirakan tuoksua saivat kotonakin haistella.
Ei tarvitse mah. väsyneen lapsen kanssa jonottaa kaupoissa ym.
kenties jopa ehtii juuri imuroida ym,kiva hakea lapsi kotiin kuitenkin ajoissa, kaikki on valmista yhteiseen illanviettoon:)
jotkuthan seisottavat lapsiaan päiväkodissa jopa klo 17 asti,eivätkä ole edes töissä.
Ehdottaisin, että haet lapsen hieman myöhemmin NIINÄ PÄIVINÄ, kun käyt kaupassa tai joudut tekemään muuta erityistä.
Muina päivinä (=useimmiten) haet lapsen suoraan töistä tullessasi. Esim. kotona siivoaminen ei ole lapselta pois, vaan hänen on tärkeä nähdä ja oppia sitäkin puolta elämästä. Eihän siihen siivoamiseenkaan koko iltaa mene. :)
Ymmärrän täysin, että JOSKUS äitin täytyy tai hän haluaa hoitaa asioita yksinkin, mutta ei joka päivä!
Miksi teette lasten kanssa elämästä niin rankkaa, että aika lastenkanssa minimoidaan ja elämä on ihanaa vain silloin, kun saa itse juoda kahvia ja nauttia yksinolosta.
itse ole kokenut tarvetta yksinoloon, tai varsinkaan jos ei ole yksinhuoltaja, joka hoitaa lapsensa käytännössä yksin.
Jos vanhempi on syystä tai toisesta uupunut, nyt ajoittainen yksinolo voi olla suoranainen mielenterveyden edellytys.
Kannattaisi puhua vain, jos tietää jotain.
47
olet