Olen pienituloinen yh ja mun lapsella on päiväkotiryhmän kalleimmat vaatteet
Ostan lapselle Reimatecia, Småfolkia, Moonkidsia, yms vähän hinnakkaampaa lastenvaatetta. Pystyn tähän, koska Kela maksaa mun vuokran ja opintolainoja en maksa ollenkaan takaisin.
Sijoitan vähät rahani mieluummin lapseni vaatteisiin kuin esim autolainaan tai omistusasuntoon, vaikka en näillä tuloilla kyllä mitään lainoja saisikaan.
Kommentit (72)
Vain yksinkertainen ei sitä ymmärrä. Köyhät ne rahalla ja täysin turhilla merkkivaatteilla koreilee. Rikkaiden ei tarvitse pröystäillä. Mieluummin ovat vaatimattomia rahoistaan. Lassietec tai Jonathan tai Remu tms ajaa täysin saman asian kuin se Reimatekki.
Itseäni oikeasti melkein hävettäisi jos lapsellani olisi Reimatec-haalari, saati jotain hulppeita merkkivaatteita tarhassa. Mennään mieluummin tavislinjalla vaikka rahaa olisi useampaankin Reimateciin :)
terve. tila-autoileva omakoti-asuja
kunnon kulkupelin että kivan kodin!
Uskoisin että enemmän näitä kulahtaneissa kulkevia löytyy kuitenkin sieltä yh-työtön -osastolta.
Meidän päiväkodissa kaikilla lapsilla on ihan asialliset vaatteet. Uskoisin että ap:kin nyt ihan turhaan pröystäilee ja katsoo alta kulmain Cirafin ja Lotta&Lassin sisävaatteita sekä esim. Jonathanin ulkovaatteita.
itse ei tule katsottua paljoakaan minkämerkkisiä vaatteita muilla on. Mun lapsilla on ainakin tarhassa jopa kirpparilta ostettuja vaatteita. Merkkikamaakin meiltä löytyy, mut kyllä mä tarhaan laitan ihan halvempaa.
meidän marketissa (Citymarket, Jumbo, Vantaa) myydään kyllä merkkihaalareita, jos noi reimat kerran niihin lasketaan.. Täytyy myöntää, että kiireisenä uraäitinä en ole koskaan ehtinyt kovasti miettiä lastenvaatteiden merkkejä, ostan vaatteita heille tarvittaessa muiden viikko-ostosten ohella, lähinna Jumbosta. Nyt rupesin ketjun innoittaman katsomaan haalareiden merkkejä, ja kah, jotkut reimathan nuo näyttävät olevan. Samaten olen ostanut näköjään ihan Jumbon Anttilasta merkkivaatteita, Adidasta ja Pumaa... ei kaikki markettikama siis ole merkitöntä, turhaa sitä on kaikenmaailman lastenvaateliikkeissä luuhata, kun kätevästi saa samalla kauppareissulla kun muutakin hakee. MUtta tietty, jos on päämäärätön, sosiaalituella elävä yh-pummi, jolle ei ole kauhalla annettu, niin silloin on varmaan aikaa notkua jossain Boboissa ja muissa ja käyttää muiden ansaitsemat rahat siellä. Koska niitähän ne on, muiden ansaitsemia rahoja - jos tuilla elät, niin joku muu on ne veroistaan maksanut ja ex-anoppikin varmaan itse ansainnut rahansa. Mutta ei se mitään, elele vaan mun puolesta mun verorahoilla, uskallan väittää että elämäni on noin miljoona kertaa rikkaampaa - enkä puhu nyt rahasta, joka on varmaan ainut asia jota ymmärrät - vaan älyllisyydestä, virikkeellisyydestä, mielenkiintoisesta ja stimuloivasta elämästä, jossa on muutakin sisältöä kuin koreilla vaatteilla. Haastava työ, ihana perhe, mukavat ulkomaanmatkat, lukeminen, muiden kulttuurien ymmärtäminen... Ne on kaikki asioita, joista ap ei tunnu mitään ymmärtävän, ja elää siis todella köyhää elämää, paitsi rahallisesti, ennen kaikkea älyllisesti.
en jaksanut lukea uraäidin liian pitkää vuodatusta kun uraohjus ei osaa edes kappalejakoa.
No, vedä se laatuviinisi vaikka väärään kurkkuun. Minä elelen sinun tienaamillasi rahoilla
niinpä: sitä se sivistyksen puute teettää, ei kykene keskittymään edes edellä olevaan kappaleeseen, kun se jo näyttääkin niin pitkältä, että pelottaa... Tuollaisella kaikkimullehetinyt-asenteella elävät lyhytjänteiset ihmiset ei tosiaan varmaan edes kykene maksamaan opintolainojaan takaisin - saavutushan on jo sinänsä se, että ylipäätään on joskus kyennyt opintolainaa nostamaan, eli todistettavasti ollut kirjoilla jossain opiskelijana. EI opiskellut - vaan ollut kirjoilla...
Kaadaan uuden lasin laatuviiniäni, ja aah! Nautin oman työni tuloksista!
enkä sääli sinua tai muita sosiaalipummeja - tämä meidän Suomi ei näes ole kovin kaukana ajasta, jolloin sosiaalitukia on pakko alkaa karsia, kun yhteiskunta ei kykene enää niitä maksamaan samaan tahtiin kuin ennen. Ja sitten katsotaan kuinka onnellisia sinä ja merkkivaatteisiin puettu lapsesi olette! Elämää katsos on huomisen shoppailupäivän jälkeenkin, ja siihen sinä et kykene varautumaan mitenkään, toisin kuin me muut, normaalijärjellä varustetut ihmiset.
huijasin teitä. Mulla on ydinperhe ja hyvätuloinen ukko, itsellä työ ja ensi kuussa tila-auto.
Pitäkää kivaa pikkusielut. Minä lähden ruikuttamaan anopille että voi kun tuo nicopetteri on taas kasvanut ulos haalaristaan. Huomenna pitäis mennä ostoksille, haluaisko anoppi ja anopin lompakko tulla mukaan.
Meinaan naurettavaa mielestäni on "kituutellen vastuuntuntoisesti hoitaa velkansa",tai miettiä arvostaako lapsen kavereiden vanhemmat sua,hah EVVK.
Sen tiedän ettei lapsiani koskaan kiusata tai meille uskalleta mitään sanoa päin naamaa,mieheni maine tässä kaupungissa kun on kaikkea muuta kuin kiltin kaverin.
Ehken ole sosiaalipummi sanan varsinaisessa merkityksessä,koska ainoat tuet joita nostan ovat äitiyspäiväraha/lapsilisä/korkoavustus.Mutta ymmärrän kyllä ajattelutavan että kaikki otetaan mitä saadaan ilmaiseksi,sehän on oiva tapa ihmisille joilla pokka pitää,ja tahtoo nauttia elämästä tekemättä työtä.Voisin ihan hyvin elää ap:n lailla,jos tilanne niin vaatisi.Meillä tosin mies on vakityössä,ja itsekin palan halusta lähteä taas mukaan työelämään,koska kotiäitinä olo vaan on niin puuduttavaa ja rutiininomaista,tylsääkin toisinaan.
Koska tottahan on se,että tyhmä ei ole se joka ottaa,vaan ne ketkä maksaa :) Niin ja joo,yhteiskunta ei pyörisi jos kaikki näin ajattelisivat,mutaa onneksi meitä röyhkeitä itsekeskeisiä p****aisia on niin harvassa :D
Niin ja lähtöisin olen työssäkäyvien just semmoisten perusjunttien "parempaa keskiluokkaa" olevien vanhempien perheestä,asunut lapsuuteni n.160 neliön uudessa omakotitalossa :)
valitsisi mieluummin hienot vaatteet päiv'kodissa kuin perinnön?
mutta vastaan silti :D Mun suunnitelma menee näin,nyt lapsilla kaikki mitä toivoa voi,vaikka ulosottovelallinen luottotiedoton olenkin.
Omista tulevista perintömetsistäni myyn osan aikanaan niin villissä nuoruudessa kerätyt velat on kuitattu,ja lapsille jää vieläkin perintöä jossei samoja,niin sitten minun itse hankkimani omaisuus.
Jos tarve vaatisi,niin mikään mahti maailmassa ei estäisi mua nauttimasta yhteiskunnan tarjoamista rahallisista avuista :D
Elämässä kannattaa nauttia,olla itsekäs ja paskat välittää yleisestä ajattelumallista/pelko p**seessä pohtia mitä Mirkku-Maijan vanhemmat nyt mahtavatkaan musta ajatella,kun sosku mun sähkölaskuni maksaa yms (kateellisena,voi kun maksaiskin :)...sitten kun ollaan haudassa,on myöhäistä katua,että elämässä olisi voinut hauskaakin pitää..niin,ja joo tottakai paras tapa saada hyvä elämä on hoitaa koulu,tehdä työtä,hankkia omaisuutta,MUTTA jos nyt jostain syystä suunnitelma on joiltain osin kussut välillä,ei vaihtoehtoiset keinot ihmistä pahenna mielestäni.
meidän asumisen vuokralla ihan kivassa luhtitaloasunnossa. Ja lapsen varjolla saan asua paremmalla alueella kuin jossakin kerrostaloslummissa.
Soskulle riittää perusteeksi se että en halua lapseni kasvavan huumelähiössä ja heti maksavat muutonkin lapsiystävälliselle alueelle.
Eikä hävetä pätkääkään asua yhteiskunnan kustannuksella.
Jos kerran molemmat on töissä ja tila-autoilla ajavat? En voi ymmärtää tuollaista välinpitämättömyyttä omaa lastaan kohtaan. Minä sentään uhraan ne vähätkin rahani lapseni hyvinvoinnin eteen.
Arkkupaidassa ei ole taskuja rahoille