Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pienituloinen yh ja mun lapsella on päiväkotiryhmän kalleimmat vaatteet

Vierailija
28.12.2008 |

Ostan lapselle Reimatecia, Småfolkia, Moonkidsia, yms vähän hinnakkaampaa lastenvaatetta. Pystyn tähän, koska Kela maksaa mun vuokran ja opintolainoja en maksa ollenkaan takaisin.

Sijoitan vähät rahani mieluummin lapseni vaatteisiin kuin esim autolainaan tai omistusasuntoon, vaikka en näillä tuloilla kyllä mitään lainoja saisikaan.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatec tai Jonathan tai ticket to heaven. Ehkä kalleimat Remut lasketaan vielä hyviksi??? Ja tietenkin kaikki jotka maksaa alle 120 euroa. Höh, kuika et tuota tiedä ;-)

"Kertokaas mitkä on niitä huonoja markettihaalareita."

Vierailija
22/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opintolainoja mun ei tartte maksaa takaisin, koska olen Kelan silmissä pienituloinen. Lapsen hyvää elatusmaksua ei lasketa minulle tuloksi.

Lapsi saa päiväkodissa laadukasta ruokaa ilmaiseksi (en maksa hoitomaksua) eli ruokaankaan ei tarvitse rahoja sijoittaa.

Ja ostan minäkin paljon kirppareilta, mutta pelkästään laatukamaa. Ei kalliin vaatteen ostamien ole kerskakulutusta jos kallis vaate kestää paremmin kuin kolme halvempaa.

Ja merkkivaatteilla on hyvä jälleenmyyntiarvo, niistä saa huutiksessa melkein ostohinnan takaisin. Kalliin ostaminen kannattaa ja lapsesta on mukava leikkiä pihalla kun ei ole housunpolvet märät tai sormet jäässä huonoissa ja märissä hanskoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän asumisen vuokralla ihan kivassa luhtitaloasunnossa. Ja lapsen varjolla saan asua paremmalla alueella kuin jossakin kerrostaloslummissa.

Soskulle riittää perusteeksi se että en halua lapseni kasvavan huumelähiössä ja heti maksavat muutonkin lapsiystävälliselle alueelle.

Eikä hävetä pätkääkään asua yhteiskunnan kustannuksella.

Vierailija
24/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ne ehdi mennä rikki vaikka hieman halvempia olisivatkin.

Vierailija
25/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jotkut citymarketin ja prisman collegerätit. Ja siten on taas varaa ostaa merkkituotteita pieneksi jääneiden tilalle

Vierailija
26/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mieskin käy hyväpalkkaisessa työssä. Ostan silti lapseni vaatteet usein ystäviltäni käytettynä tai kirpparilta tai jopa Huutiksesta. Myös Hennesiltä ja Lindexiltä löytyy ihan lapselle passelia päällepantavaa. Merkkivaatteita ostan kersoille vasta sitten, kun älyävät niitä itse vaatia - jos edes sittenkään. Onko mitään turhempaa, kuin tuhlata rahansa lasten vaatteisiin? Mieluummin pistän säästyneet rahat vaikka lasten omille tileille. En ole koskaan kuullut lasteni valittavan vaatteistaan. Ikää heillä on jo 5 ja 6 vuotta. Toinen tyttö ja toinen poika.

Ja sillä rahalla, joka jää yli kun elää fiksusti, lyhennetään lainaa reippaassa tahdissa ja eletään mukavasti. Ja todellakin, sitten jonain päivänä meillä vanhemmilla on varaa myös auttaa lapsiamme oman elämän alkuun.

Vierailija
27/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän asumisen vuokralla ihan kivassa luhtitaloasunnossa. Ja lapsen varjolla saan asua paremmalla alueella kuin jossakin kerrostaloslummissa.

Soskulle riittää perusteeksi se että en halua lapseni kasvavan huumelähiössä ja heti maksavat muutonkin lapsiystävälliselle alueelle.

Eikä hävetä pätkääkään asua yhteiskunnan kustannuksella.

Ehkä sun lapsesi tulevaisuudessa häpeää sitä että äiti elää soskun rahoilla yhteiskunnan kustannuksella?

Vierailija
28/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes pelkästään "merkkivaatteita" , mutta kaikki käytettynä. Jos on hiukan viitseliäisyyttä niin 2-3 euron hintaan saan käyttämättömän näköisiä Esprit, Lego jne puseroita esim,

Ykköshaalarit ostan kyllä uutena.

Ja samoin voisin sanoa kuin ap, että omat lapseni ovat tosi kauniisti puettuja. Rahaa siihen tulokseen on vain mennyt ehkä kymmenesosa ap:n käyttämästä rahamäärästä. Että silleen.

Vierailija
29/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisten ja fyysisten resurssiensa mukaan... :-)

Vierailija
30/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman päiväkotiryhmänsä halvimmat vaatteet, ne on itse tehty.

Pystyn tähän, koska osaan ommella. Sijoitan suurimman osan rahoistani mieluummin lapseni tilille tulevaisuutta varten.

Vierailija
31/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nämä omistusasunnoista lähtöisin olevat syöttöporsaan. Toivonkin että lapsen alkaa häpeämään soskun rahoilla elämistämme ja ymmärtää että kouluttautuminen on tie vaikka sinne omistusasuntoon ja "parempaan" elämään.

Ihan lapsen motivoinnin takia en tarjoa kaikkea valmiina. Sanon vain lapselle että sun kannattaa käydä koulut hyvin, niin sitten on paremmat mahdollisuudet päästä pois vuokra-asunnosta.

Vierailija
32/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos pistät rahaa kunnon kuravaatteisiin?

Eivät varmasti pysy kuivana, kun hikoilevat muovikelmupuvuissaan.

idiootti maksaa pelkästä merkistä.

Reimatec puku alkaa päästämään koskteuutta läpi jos pari tuntia sateessa seisoo. Tarvitaan kuravaatteet sen päälle ja lapsella tukala olo sen jälkeen.

Ihan vaan sen vuoksi annat lastesi kärsiä, kuin haluat ostaa merkki vaatteita.

Tiesitkö, että niissä todellakin maksaa se merkki ?

Vierailija
33/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten miten paljon vaatteet on lapsilla maksanut, kunhan ne on hyväkuntoisia ja puhtaita.

Itse olen myös yh, mutten todellakaan ajattele noin. Olet häpeäksi kaikille yh:ille.

Meillä syödään hienommin pyhäpäivinä ja reissaillaan mielummin kun laittaisin suoraan rahani uusiin merkkivaatteisiin, kun hetken päästä ne ei enää mahdu.

Ap on juuri niitä äitejä, joiden olisi pitänyt kasvaa vielä pari vuotta ennen äidiksi tuloa.

Kaiken huippu on tuo opintolainan takaisin maksu :D:D luuletko tuolla saavuttavasi sille pikku kullan nupulle loistavan tulevaisuuden.

Kyllä on tyhmyys huipussaan!! :D:D

Vierailija
34/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vielä nyt päiväkoti-ikäisenä hän ei harrasta mitään, mutta kohta on aika, jolloin hän haluaa ja on ihan kivakin harrastaa jotain. Ja melkein kaikki harrastukset maksavat, on se sitten muskari, luistelukoulu, uimakoulu, jalkapallo, jumppa, instrumentin soitto, taidekerho...

Lapsesi saisi jotain henkistä pääomaa elämäänsä, mielekästä tekemistä, ikätasoista puuhaa, uusia ystäviä jne. Elämässä tarvitaan muutakin ruokaa, katto pään päälle ja (hyvät) vaatteet.

Vierailija
35/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjäpäitä varten.

Vierailija
36/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaa. Ensi syksynä alkaa muskari ja sanataidekoulu ja ex-anoppi maksaa. Lapsen isä on ostanut lapselle jo kosketinsoittimen valmiiksi pianotunteja varten.

Ja olen itse niin luova, että lapsi saa taidekasvatusta ihan kotonakin

Vierailija
37/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole opiskelusta huolimatta onnistunut kunnon työtä löytämään. Ja kaikista tyhmintä ja lyhytnäköisintä on sijoittaa rahaa ruokaan. Ja lentomatkustelu tuhoaa ympäristöä todella pahasti.

Mulla ei ole mitään kiinnostusta tutustua vieraisiin kulttuureihin paikanpäällä. Sitä monikulttuurisuutta näkee valitettavasti ihan liikaa meidän lähiössä ja lapsen päiväkodissa.

Vierailija
38/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole varaa, sulla menee luottotiedot viideksi vuodeksi eteenpäin! Et saa mitään osamaksulla, et puhelinliittymää, et välttämättä uutta vuokra-asuntoakaan. Ja pankkihan se karhuaa sen velan ja aloittaa ne perintätoimet. Lopulta Kela irtisanoo velkasi ja korko nousee huimasti.

Ja sosioekonominen asema ja AJATTELU periytyvät eli lapsestasi tulee samanlainen pummi ja pudokas kuin itsekin olet.

Vastuuntuntoiset köyhät maksavat opintovelkojaan kituutellen ja kaikki normaalit kuluttajat tavaroiden ja palvelujen hinnoissa kaikki ne maksamattomat osamaksuerät.

Kaltaistesi ihmisten takia muutkin sosiaalituilla elävät leimautuvat pelkiksi keinottelijoiksi.

Vierailija
39/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoittamalla rahansa vaatteisiin :D:D:D

Ihan oikeesti ap. Lue koko ketju uudelleen. Huomaat ettei sinun ajatusmaailmassa ole mitään järkeä.

Vierailija
40/72 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivellä. Joten mikäs hänen on ostellessa jonninjoutavia kankaanpalasia kullannupulleen. Toivottavasti lapsi sitten tulevaisuudessa aikuisena tulee myös ylläpidetyksi muiden siivellä, muuten voi olla karu pudotus todellisuuteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi