Istuisitteko junassa vain varaamillanne ja maksamillanne paikoilla,
kiitos! Nimim. Maksanut 60 euroa ylimääräistä siitä että kaikille lapsille on paikka mihin ne laittaa, ja perhehyttiin tullessaan huomannut että siellä onkin jo joku jonka mielestä "meitä ei varmaankaan yhtään haittaa" että he istuvat tässä paikoillamme, jotka varasin ja maksoin hyvissä ajoin.
Kommentit (27)
Mutta en istu, koska en osta lippua koskaan etukäteen vaan junasta henkilökunnan perheenjäsenen alennuskortilla. Siksi mulla ei ole omaa paikkaa. Mutta väistän kyllä jos paikan "omistaja" ilmaantuu.
Jos olet ostanut hytistä vain osan paikoista nioin lopuissahan saa istua, ei se anna sulle yksinoikeútta koko hyttiin. Jos taas istui teille varatuilla paikoilla, on sinun tehtäväsi rykäistä ja sanoa, että "anteeks, ne on meidän paikat".
istun omalla maksamallani paikalla junassa. En muiden paikoilla, koska en halua muidenkaan istuvan minun paikallani. Hassua käytöstä!
Itse olen kokenut, että kun olen ostanut ic-junaan juuri ne paikat, jotka ovat lastenvaunupaikan edessä ja pyytänyt siirtymään, saan vaan sanomisia, että onhan tuolla muitakin paikkoja. Pyydän heitä silti siirtymään. Ja sen jälkeen äidit urputtavat, että en ole yhtään joustava jne. Pidän kuitenkin oikeuksistani kiinni.
Istuisitteko junassa vain varaamillanne ja maksamillanne paikoilla, kiitos! Nimim. Maksanut 60 euroa ylimääräistä siitä että kaikille lapsille on paikka mihin ne laittaa, ja perhehyttiin tullessaan huomannut että siellä onkin jo joku jonka mielestä "meitä ei varmaankaan yhtään haittaa" että he istuvat tässä paikoillamme, jotka varasin ja maksoin hyvissä ajoin.
Kaikki liput eivät ole paikkalippuja, eikä paikkaliputon voi tietää, mikä paikka on varattu ja mikä ei. Sinä tiedät, joten ole aikuinen ja avaa suusi.
jos kulkisit työ/koulumatkoja junalla, et sinäkään varmaan jaksaisi joka v***n päivä jonottaa sitä paikkalippua. varsinkin kun vähintään puolet paikoista on aina tyhjiä (poislukien tietyt ruuhkajunat). on jokaisen oma velvollisuus avata suunsa, jos tahtoo varaamallaan paikalla istua.
sanoisin, että näyttää siltä että nämä paikat on varattu meille. Hei hei !
Elämä on ap ihan täynnä todellisia ongelmia, joten turha tehdä kyseisestä asiasta isompaa kuin se on.
miksi varata pehehytti isojen lasten kanssa ja sitten ei koko matkan aikana olla siellä hytissä ollenkaan vaan yläkerran leikkivaunussa.
Siis kolme ikkunasta laskien. No, ikkunapaikalla ja sen viereisellä paikalla lapsensa kanssa istunut nainen ei tehnyt elettäkään siirtyäkseen, vaan sanoi että meitä ei varmaankaan haittaa että he istuvat tässä. Ehkä heillä oli sitten se ovensuupaikka, jolla minä jouduin istumaan. Nuorimmaiseni istui vuoroin lattialla turvaistuimessaan ja vieressäni, vanhempi nuorimmaisen matkarattaissa jotka kasasin hänelle istuimeksi. Tavaraa oli paljon. Matka meni ihan ok näin, mutta kyse on periaatteesta - olen itse järjestänyt matkani mieleisekseni ja maksanut siitä pitkän pennin. Jos joku on ostanut itselleen jäljelläolevan yhden paikan perhehytistä, istukoon kaikin mokomin sitten sillä. Ap.
ylimääräisen paikan vieneillä vielä pitempi, ei siis mikään lyhkäinen työmatka.
Kerran ollaan vaihdettu yhden toisen kanssa paikkaa (että lapsi sai istua isoäitinsä vieressä).
sun olisi pitänyt ottaa reippaasti ne kolme paikkaa käyttöön. Laittaa niille tavaroita ja lapsia! Turha enää kitistä!
Miksi et kertonut konnarille ongelmasta?
Miksi ET kysynyt että miten niiden liput oli? Tai kysynyt konduktööriltä apua? Ei pidä ihmisen olla noin tossu.
Jos sillä oli yksi lippu ja sulla kolme niin sulla on silloin kolme eikä kaksi. Olisit sanonut että HAITTAA.
Tossu mikä tossu.
Tuolta naiselta härskiä käytöstä ja sinun olisi pitänyt sanoa, että kyllä haittaa. Minä olen ne paikat lunastanut. Jos ei olisi toiminut, niin henkilökunta vain kehiin.
Liian kiltti olin ennen, mutta en enää. Joustava olen, mutta en olisi tuollaisessa tilanteessa.
minä olisin vaatinut ostetut paikat käyttööni, tietenkin.
varmaan edessä, yksi paikka on vapaana viikonlopun paluujunassa. Silloin haittaa, haittaa ihan helvetisti :D Ap. Avaudun täällä, sillä junailija näytti av-mammalta, kuten minäkin.
tulee sun olohuoneeseen, ja sanoo, ettei varmaankaan haittaa, jos mä vien tän teidän taulutelevison, niin sinä varmaan sanot, että juu ei haittaa. Ja valitat sitten keskustelupalstalla jälkeenpäin.
mitenkään avata suusi ja sanoa tuollaisille henkilöille, että istuvat teidän paikoilla? Jos ne ei sittenkään lähde, niin kutsu henkilökunta.