Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5henkeä tulot 1500€/kk

Vierailija
27.08.2009 |

Onko muita perheitä joilla tulot näin pienet?vanhemmista toinen opiskelee toinen hoitovapaalla.kuinka pärjäättekö,pärjäättekö?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista 3 lasta 1v,2v. ja 5v.

Mä olen kotiäiti, mies opiskelee.

Tulot n.1300/kk = asumistuki,opintotuki,lapsilisät,kotihoidontuki + hoitolisä.

Menoina vuokra 570e,netti 40e,ruokaan ja vaippoihin 400-500e, puhelinlaskut 40e,koulumatkat n.50, opintolainalyhennys 35e.

Hyvin pärjätään.

Tosin joudutaan tinkimään paljon.

Vierailija
2/14 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa tuosta summasta? Asumiskulut jne..

Vierailija
4/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laskettu opintotuki,asumistuki,lapsilisät ja kotihoidontuki.maksetaan vuokra,vakuutukset,ruoka,lasten harrastukset,auton kulut,puhelimet+netti,iltapäiväkerho,...kaikki menee mitä tulee.toivottavasti palkitsee valmistumisen jälkeen=3vuoden päästä..

Vierailija
5/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä asuntolainat yms muut asumiskulut pois, niin ei kyllä juhlita.

Minä opiskelen, mies töissä.

Vierailija
6/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulot 2600. 1000e/kk tuosta menee vuokraan. Ei meinaa tuo ylijäävä osa kuitenkaan riittää yhtään mihinkään:( Tyyliin ei joka päivä juustoa leivän päällä, lapsilla ei harrastuksia. 2 lapsista jo miehenkokoisia teinejä että kyllä sitä ruokaakin menee...

Vierailija
7/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuen hoitolisää joka siis tuloperusteinen.

Meitä on viisi, toinen opiskelee ja toinen hoitovapaalla. Saamme asumistukea, kotihoidontukea, hoitolisää, opintotukea, lapsilisää yht. 1900e.

Vierailija
8/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset sinulla on? Se varmaan ratkaisee paljon. Jos on murrosikäisiä poikia niin ne varmaan söisi konkurssiin ;o)

Mutta, meidän perheessa siis vain 4 henkeä, ensi kesänä toivottavasti 5 henkeä. Meillä tulot: opintotuki, asumistuki, lapsilisät ja minun osa-aikatyön palkka. Eli siis n.1400-1450e riippuen siitä tuleeko extratunteja töissä (ja jos tuleekin nee se on tosi vähän). Ja tuo on siis nettosumma kokonaisuudessaan eli se mitä tileille solahtaa ja josta maksetaan ruuat, vuokra, laskut, vakuutukset yms.

Me pärjätään, koska halutaan pärjätä. Toki esim vaatteiden osto on automaattisesti korkeintaan alesta tai hyvä kirpparilöytö. Koska en jaksa kirppareilla kulkea niin joulun ja juhannuksen jälkeisistä alennusmyynneistä ostetaan sitten vaatetta jos vastaisuutta ajatellen eli myös isompia kokoja joita voi kaivaa kaapeista pitkin vuotta kun lapset kasvaa.

Tarkkana saa olla myös ruokamenojen kanssa. Itse teen kaiken mikä tulee halvemmaksi itse tehden. Mutta kun esim nyt saa supermarketeista eineslihapullia ja einesjauhelihapihvejä 0,69e/rasia niin oon santsannut niitä pakastimeen. Samaten käyn säännöllisesti s-marketissa katsomassa löytyisikö alelihaa -50% ja pakastan. Samaten aleleipiä ostan ja pakastan.

Tarjousten perässä siis juostaan. Tai no poljetaan pyörällä pikemmin. Sillä on säästynyt aina pitkä penni. Toki silloin ei voi olla keskittävä asiakasomistaja mutta kyllä noita boonuskortteja löytyy silti joka lähtöön koska niillä korteilla saa usein hyviä alennuksia ruuista.

No, meillä on motivaatio pärjätä että mies saa opiskella ja mä teen osa-aikatöitä koska tykkään olla myös kotona ja panostaa perheeseen. En jaksais mitään 8-16 työtä. Lapset on osa-aikahoidossa sen aikaa kun oon töissä.

Meillä tää toimii.

Vierailija
9/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen opiskelee toinen hoitovapaalla.kuinka pärjäättekö,pärjäättekö?

omapahan on valintanne

muut tekevät toitä

Vierailija
10/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät töitä jotta te jotka elätte vain lähes tuilla niin saatte niitä tukia.. Toki muutaman vuoden opiskeluaikana ymmärrettävää..

Vierailija
11/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi tehdä töitä maksaakseen muitten tukia ellei opiskele ensin ammattia? töitä on paskapalkalla tehty molemmat yli10v.

Vierailija
12/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi tehdä töitä maksaakseen muitten tukia ellei opiskele ensin ammattia? töitä on paskapalkalla tehty molemmat yli10v.

sitten lapset

linnut tekevät ensinä pesän, sitten munivat munat

kotihoidontuella eläminen on oma valinta. jokainen olkoon vapaa tehdäkseen omat valintansa, ja minäkin vapaa valitsemaan mihin tyollä tekemäni rahani laitan

Vierailija
13/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman mitään aikomusta ansaita oma elanto itse.

Vierailija
14/14 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole hyvä pyrkiä kohti parempaa ja mielekkäämpää? hyvin me on ilman tukia pärjätty mutta pyrkimys olisi nyt mielekkäämpään työhön ja se vaatii opiskelua. .ja niitä tukia.