Mitä ajattelet ihmisestä joka ajaa kaupan pihalla perhepaikalle
autosta nousee 1 tai 2 aikuista ihmistä eikä lapsista tietoakaan..?
Mua voi sitten ketuttaa, ja yleensä nämä ihmiset tulee sillä uudehkolla autollaan ja elopainoa on 90+ naisilla ja miehillä vähintäänkin se 120+kg.. Minkä takia ihmiset ei voi tajuta että ne kuuluu perheellisille? Toinen on Inva paikka, niihinkin usein ajetaan se vähintään 50 000€ auto, luultavasti vain sen vuoksi että kaikki näkisivät heidän autonsa, sitten sellaiset ihmiset joilla on oikeasti kävelyvaikeuksia joutuvat kävelemään pitkänkin matkaa kun Inva paikat on täynnä, mun tietääkseni ASENNEVAMMASTA ei saa vielä tänä päivänä Inva-korttia!!
Kommentit (55)
Meillä on 2 lasta ja itse en enää viitsi käyttää niitä perhepaikkoja, syystä että meidän lapset on jo niin isoja. Ei ole enää turvaistuimia tai kaukaloita käytössä, ja lapset ymmärtävät jo että viereistä autoa on syytä varoa.
Me jaksetaan kävellä ihan hyvin sieltä vähän kauempaa kauppaan.
ja siihen saa autonsa parkkeerata kuka haluaa. Ajattelen, että löytyihän se tyhjä ruutu ja näin läheltä ovea!!!:DD
mutta raivostuttaa kiskoa taaperoa turvaistuimesta, jos ovea ei saa kunnolla auki!
Tällöin tekisi mieli mennä kolauttamaan jonkun perhepaikalla olevan ei-lapsellisen auton ovea.
Sitähän varten ne perhepaikat ovat, että oville on enemmän tilaa aueta!!!
mutta raivostuttaa kiskoa taaperoa turvaistuimesta, jos ovea ei saa kunnolla auki!
Tällöin tekisi mieli mennä kolauttamaan jonkun perhepaikalla olevan ei-lapsellisen auton ovea.
Sitähän varten ne perhepaikat ovat, että oville on enemmän tilaa aueta!!!
nimenomaan näin! miten ihmeessä tää ketju meni siihen, että jaksaako kävellä kauempaa sinne kauppaan vai ei. tottakai jaksaa. jokainen. ja raahata ne uhmikset ja vauvan kaukalot ja muut. mitä ihmettä? eihän se ole se pointti. se, että ne on lähellä ovea, on vaan bonusta! kyllä lapsen pujottaminen 20 cm ovenraosta siihen turvaistuimeen käy akrobatiasta.
mä en ymmärrä sitäkään, miten joku lapsiperheille tarkotettu mitätön etu on jotenkin pois esim. vanhuksilta. sitäpaitsi, otetaanhan eläkeläisetkin huomioon: heille on ainakin tässä kaupungissa kaupoissa ihan omia rollaattorin tapaisia ostoskärryjä, penkkejä siellä kaupan puolella yms. ja aika hyvin mummot esim kassajonossa osaa pitää puolensa, muitten kustannuksella jopa! ikinä ei niin törkeesti kukaan ole kiilannut, kuin pari kertaa joku vanhus jonossa. oon ollut niin ällistynyt, etten oo osannut edes sanoa mitään. :D
enkä ymmärrä miksei siitä saisi ärsyyntyä, ettei ihmiset ota toisiaan huomioon, edes näin pienessä asiassa. eihän kyse tosiaan ole lainrikkomuksesta, vaan huonosta käytöksestä! ne ruudut on laitettu helpottamaan yhden ihmisryhmän elämää, ei sen takia että joku lapseton pääsee isoon ruutuun lähelle ovia ihan vaan sen takia kun se on kivaa. joskus harvoin on käynyt niin, että normikärryt on ollut loppu, mutta en mä silti ota niitä mummoille tarkotettuja ostoskärryjä, vaikka niitä olis siinä useampikin vapaana.
samoin ärsyttää ne jotka parkkeeraa invapaikalle käydäkseen "nopeasti" kaupassa. Samoten ärsyttää nämä vielä "nopeammin" kaupassa kävijät jotka eivät löydä autollensa ollenkaan parkkiruutua.
jotka ette aio ostaa mitään kauppakeskuksista niin älkää tulko sinne vaan antakaa ne paikat niitä tarvitseville!
Sulla on oletettavasti 2 kättä? Otat vasempaan käteen kantokopan/turvakaukalon ja oikeaan 2- vuosikkaan. Kauppakassit ja muksut tuot takaisin kärryissä. Kärryt palautat palautuspisteeseen kun olet laittanut lapset autoon ja istuimiin.
On siinä oma hommansa kantaa vauva kaukalossa ja karkaileva 2v sieltä peränurkasta kauppaan, saati kaupasta ostosten kera takaisin autoon. Onneksi isommat lapset sentään kävelee itse iisisti.
Ja kyllä, toki me PÄÄSTÄÄN sinne kauppaan eikä mua haittaisi vaikka eläkeläisillekin olisi omat paikkansa.
meillä on adhd-poika, joka kaikista käskyistä huolimatta tempoo ovea tosi lujaa. Itsekseni kiroilen jos leveät ruudut on täynnä, koska ahtaissa paikoissa teidän naapuriautot on tosiaankin vaarassa... kyse ei ole siitä ettenkö jaksaisi kävellä kauempaa. Mietin vain teidän autojenne peltejä.
Niitä on monta vierekkäin typötyhjänä ja muut saa ahtautua 10 sentin raoista kilometrin päässä parkkipaikan perukoilla. Silti en parkkeeraa invapaikoille.
ja ajoin perhepaikalle. Halusin harjotella tulevaa ;) Huvitti kyllä ajatus siitä, että joku tulisi valittamaan ja ihan pokkana alkaisin selittää, että mulla on vauva mahassa :D
on paha hahmotushäiriö tai ylivilkkaus tms., ei siis välttämättä mitään liikuntavammaa.
Että muutaman kerran on raivostuttanut, kun parkkipaikka on muuten ihan täynnä, ja joutuu parkkeeraamaan 5v, 3v ja 1v lasten kanssa perimmäiseen nurkkaan, ihan vaan sen takia, että joku älypää on ilman yhtään lasta parkkeerannut perhepaikalle!
Tänään näin LAIHAN naisen ajavan perhepaikalle ja nousevan autosta, ei lasten vaan tyhjien kaljapullojen kanssa... Että ei ne aina niitä LIHAVIA ole, jotka ovat laiskoja ja ajattelemattomia.
Tänään näin LAIHAN naisen ajavan perhepaikalle ja nousevan autosta, ei lasten vaan tyhjien kaljapullojen kanssa... Että ei ne aina niitä LIHAVIA ole, jotka ovat laiskoja ja ajattelemattomia.
vaan, että usein ovat.. -ap-
Niihi najaa just sellaset kalliin ison autonrohjon omistavat äijät tai "nousukkaat" akat korkkareissaa.
Viimeksi siihen ruutuun ajoi ISO - auto ja ISO äijä kyydissä, joka opasti juur kortin saaneen poikansa ajamaan siihen.
Mulla on lappusia noita mikkihiiriä, jotka näyttää keskaria - länttään aina sellasen terveisen tuulilasiin.
Juu ja INVA paikalle vetäs tässä nuori jannu tuunatulla biilillää popit paukkuen ja siihen jätettiin parkkiin alavalot hehkuen. Mahto ketuttaa, kun kantelin faksille ja kuuluutettiin kundi hoitaa autonsa pois. Sai siinä vielä asialliset nuhtelut faksilta.
sisäänkäynnin lähellä isompia parkkiruutuja jotka on tarkoitettu lapsiperheille (invapaikan tyyppisiä mutta siis eri kohderyhmälle)
määrätty, kuka saa lapsiperhepaikalle pysäköidä. Lapsiperhepaikkoja ei ole mainittu koko laissa. Ja olisi kiva tietää, milloin lapsiperhepaikalle parkeeraamisesta pitäisi luopua... silloin, kun lapsi on 5v? 10v? 15? Nuo isotkin kun on lapsia.
Ja ei, mä en pysäköi koskaan lapsiperhepaikalle, vaikka mulla on pieni lapsi.
lapsiperheasiakkaisiin mieluummin kuin eläkeläisiin, taitavat nuo perheet kantaa enemmän rahaa kauppaan.
EIhän nämä erityisparkkiruudut ole mitään sosiaalityötä vaan asiakaspalvelua.