Mitä ajattelet ihmisestä joka ajaa kaupan pihalla perhepaikalle
autosta nousee 1 tai 2 aikuista ihmistä eikä lapsista tietoakaan..?
Mua voi sitten ketuttaa, ja yleensä nämä ihmiset tulee sillä uudehkolla autollaan ja elopainoa on 90+ naisilla ja miehillä vähintäänkin se 120+kg.. Minkä takia ihmiset ei voi tajuta että ne kuuluu perheellisille? Toinen on Inva paikka, niihinkin usein ajetaan se vähintään 50 000€ auto, luultavasti vain sen vuoksi että kaikki näkisivät heidän autonsa, sitten sellaiset ihmiset joilla on oikeasti kävelyvaikeuksia joutuvat kävelemään pitkänkin matkaa kun Inva paikat on täynnä, mun tietääkseni ASENNEVAMMASTA ei saa vielä tänä päivänä Inva-korttia!!
Kommentit (55)
niitä parkkeja olis vähän enemmän ku se 2kpl.. mutta kun ei ole..!! mä vielä ajan muutenkin yleensä muualle kun ei ole ku yks lapsi, mutta harmittaa niiden äitien puolesta joilla on 2 taaperoa, ei todellakaan mukavaa lähteä toiselle puolen parkkipaikka viemään niitä ostoksia!
koska en ole koskaan missään nähnyt tuollaista perhepaikkaa. Me ei käydä autolla kaupassa kuin kerran kuussa, auto on ollut meillä vasta kuukauden ja mulla ei ole ajokorttia...
kokonaiset kaksi perheparkkia. Aika usein niihin olen kyllä päässytkin, mutta saan kyllä lapset ulos autosta muissakin ruuduissa. En jaksa vetää hernettä nenään, mutta osoittaahan se tiettyä omanapakeskeisyyttä ajaa tietoisesti ilman syytä ruutuun, joka on tarkoitettu helpottamaan jonkun toisen elämää.
Perheparkeja vastapäätä on muuten kaksi ruutua, joissa on skä perhe- että invamerkki. Saako siihen silloin ajaa jompikumpi vai onko kenties tarkoitettu lapsellisille invaperheille? Joskus oon noihin ruutuihin ajanut, mutta en ole ihan varma, mitä merkillä tarkoitetaan.
että ne on perhepaikkoja?
Miten ne on merkitty? Onko yhtä selkeä merkki kuin invapaikka, eli iso josta heti tajuaa tollompikin?
siinä paikalle ajava sinne kuulumaton oman urpoutensa osoittaa. Perhepaikat ovat olemassa sen vuoksi, että lapsiperheet ovat riittävästi kolhineet naapuriautoja lastatessaan sitä vauvakaukaloa.
Selvyyden vuoksi siinä on ihan perusperhe, isi ja äiti + kaksi lasta, ei mitään isi+isi+ottolapsi -kuvaa.
usein vielä lukee isoilla kirjaimilla PERHEPARKKI, että jos ei sitä huomaa, niin suosittelen viemään sen ajokortin poliisille..
mutta tuli vaan mieleen, etät jos se on joku postikortin postikortinkokoinen lätkä jollain symbolilla niin helposti jää näkemättä.
usein vielä lukee isoilla kirjaimilla PERHEPARKKI, että jos ei sitä huomaa, niin suosittelen viemään sen ajokortin poliisille..
tai kielletä kaivamasta persettä julkisella paikalla ja sitten nuuhkimaan sormea.
muutaman kerran ajoin ihan tietoisesti lapsiparkkiin.
Ja syy: kaupan kapealla parkkipaikalla joku oli kolhinut pariinkin otteeseen autoani oman autonsa ovella. Kyrsi niin kovasti maksaa omasta pussista, että ihan ilman lupaa hurautin leveämpään parkkiin. Juniori tais olla sillon 5-6-vuotias, eli kait se lapsesta olis jotenkin vielä mennyt...
prisman invapaikat on varattu mustalaisten autoilla.
kyllä mua ainakin ärsyttää se! kerran olin äitini kyydissä, kun piti poiketa kauppaan ja hän oikein harmitteli kun ei ollu yhtään perhepaikkaa vapaana. meille kahdelle siis. ja hänen minipienelle cliolle. pidin kuulkaa saarnan! :D
itsekeskeisiä. Ärsyttää kyllä kovasti jos laitan itse autoni johonkin ahtaaseen väliin ja sitten puran autosta 2v ja 3v lapset enkä saa ovea kuin vähän auki. JA samaan aikaan 40+ pariskunta ilman ainuttakaan lasta menee autoonsa joka on perhepaikkaan pysäköity... Joskus vielä kerään rohkeuteni ja huomautan asiasta.
Toinen on Inva paikka, niihinkin usein ajetaan se vähintään 50 000€ auto, luultavasti vain sen vuoksi että kaikki näkisivät heidän autonsa, sitten sellaiset ihmiset joilla on oikeasti kävelyvaikeuksia joutuvat kävelemään pitkänkin matkaa kun Inva paikat on täynnä, mun tietääkseni ASENNEVAMMASTA ei saa vielä tänä päivänä Inva-korttia!!
Onko siis sun mielestä varakkuus asennevamma? Niitä invatunnuksia myönnetään tarvitsijoille auton hinnasta riippumatta. Ei kaikki invamerkin haltijat ole persaukisia sossun asiakkaita..
Kun tämä rouva nousi autostaan ja lähti kävelemään poispäin, niin isäni huomautti, että lapsi taisi unohtua :)
Inva-korttia.. Voisin antaa esimerkiksi vaikka Matti Vanhasen, joka tässä muutama vuosi sitten ajoi Helsingin erään kauppakeskuksen pihalla Mersunsa siihen oven vieressä olevaan Inva-ruutuun!! ja hänellä kun ei pitäisi olla siihen oikeutta niinkuin muillakaan, joilla sattuu olemaan uusi ja hieno auto(ajaa siihen sellaisiakin, joilla on vanha auto), mutta ei Inva-korttia!!
mutta kiitos nauruista :-) Kantelit siis varmaan vaksille...
Juu ja INVA paikalle vetäs tässä nuori jannu tuunatulla biilillää popit paukkuen ja siihen jätettiin parkkiin alavalot hehkuen. Mahto ketuttaa, kun kantelin faksille ja kuuluutettiin kundi hoitaa autonsa pois. Sai siinä vielä asialliset nuhtelut faksilta.
Saanko ajaa ko paikalle, vaikka lapset ei ole mukana?
Lapsiperhe ollaan kuitenkin.