Mitä ajattelette henkilöstä, joka ajaa kalliilla autolla?
Kommentit (126)
KÖYHÄÄ on elämä ihmisellä, joka joutuu kuluttamaan energiaansa murehtimalla toisten autojen hintoja.
KÖYHÄ ajaa autolla, jollaiseen KÖYHÄllä on varaa, jos on varaa lainkaan. Rikas ajaa autolla, johon sillä on varaa, jos haluaa sillä ajaa.
Lainarahamies ostaa kalliin autonsa lainarahalla, koska ajattelee siten saavansa statusta. Se millä lainarahamies ajelee ei kuitenkaan kiinnosta ketään muita kuin KÖYHIÄ.
KÖYHÄT murehtii ettei rikkailla ja lainarahamiehillä jää rahaa KÖYHIEN avustamiseen, kun laittavat rahansa autoon - ketä muuta se huolettaa?
Elämän köyhyyttä on koko tämä keskustelu. Onneksi alkoi Big Brother, notta KÖYHÄT saa muuta ajateltavaa ja elämänsisältöä!
Itsellä on toinen auto firman liisarilla, sekin ihan järkevä uusi iso perhefarkku ekodieselkoneella. Toinen auto kolme vuotta vanha järkiauto. Molemmilla pitkähköt työmatkat (70-80km/pv), ei mahdollisuutta julkisiin kulkuneuvoihin asuinkunnan, työaikojen ja lasten päivähoitoon viemisten/sieltä hakemisten puitteissa.
Toki arvostan autossa laatua, turvallisuutta, suorituskykyä mutta myös taloudellisuutta, tilaa, jälleenmyyntiarvoa jne. ja olen niistä valmis kohtuullisesti maksamaan. On itse asiassa pakkokin, jotta arki pyörisi ja palkka juoksisi.
Ostaisin mielelläni kalliimmankin auton mutta en pidä sitä kovin järkevänä sijoituksena; autoon sijoitettu raha puoliintuu kolmessa vuodessa. Järkevämpää on ajaa ns. järkevän hintaisella, hyvälaatuisella, turvallisella autolla, joka muuten sopii omiin tarpeisiin, järkevintä vielä ostaa se vähän käytettynä, jolloin joku muu on maksanut ne kalleimmat kilometrit, lisävarusteet ym. ym.
En ikinä sijoittaisi jotain >50 000 euroa autoon Suomessa, jossa esim. auton hyvästä suorituskyvystä, urheilullisuudesta tms. ei ole mitään iloa ja ne hyvät ajo-ominaisuudet ym. tekijät saa kyllä vähän kohtuullisemmallakin hinnalla, nimestä ja egon korostuksesta en menisi maksamaan niin paljon turhaa.
Eilen itse asiassa just keskusteltiin asiasta, kun Bauhausissa kahvilla ollessa parkkiin ajoi sellainen 150-200 000e sporttimersu; mitä iloa tuon hintaisesta autosta Suomessa on? Ajaa ei saa yli 120 missään, koko ajan on vahdittava, ettei joku lyö ovella kylkeä lommolle kaupan pihassa tai ettei joku kateellinen vedä avaimella naarmut kylkeen ohimennessään.
Ennemmin sijoittaisin senkin rahan vaikka sijoitusasuntoon, kesäasuntoon meren rannalla tai vaikka jos epäitsekkäästi ajattelisi, ostaisi Borneosta sademetsää orankikuntoutukseen tms...mutta autoon noin paljon...ei mitään järkeä.
Mutta jos auto on hieno, niin ihailen sitä. Varsinkin jos autossa on vielä hienot vanteet ja se kiiltelee puhtautta.
Onko tosiaan niin pikkusieluisia ihmisiä, että toisten ihmisten autot kiinnostaa noin paljon, ja nostattaa tuollaisia tunnemyrskyjä?
Meillä on kaksi työsuhdeautoa, jotka työnantajan autopolitiikan mukaisesti ovat aika uusia. Ei ökyautoja, mutta arvokkaita silti.
Jos näen jollain kalliin auton, olen lähinnä iloinen tuon henkilön puolesta - ainakin minulle itselleni tuottaa iloa ja hyvää mieltä, että voin ajaa uudella ja turvallisella autolla.
eiköhän aika moni hyvätuloinen ihminen aja kalliilla firman autolla sen sijaan, että hankkisi oman. Joten mitä sitten, että rahoitusyhtiöt omistavat sen??? Velkarahalla itse ostettu, just joo.
Ei tartte mennä miitinkeihin niillä omilla rupusilla autoilla vaan edustavalla kalliilla autolla.
että joudutte ostamaan autonne osamaksulla/lainalla???
Minusta on melko tyhmää ottaa LAINAA autoa varten. Ja muutenkaan lainaa ei kyllä kannata ottaa, sillä on paljon mukavampi nukkua, kun ei ole mihinkään velkaa.
Minulle riittää, että meillä on kaupunkiasuntomme, mökki ja Italian huvila ja kolme ihan tavallista perheautoa, jotka kaikki on hankittu maksamalla heti - en olisi edes harkinnut ostoja, jos niihin olisimme tarvinneet joko lainaa tai osamaksuaikaa!
Mun miehellä on 2 autoliikettä, autot on meille arkipäivää. Rahoitusyhtiöltä ne rahat yleensä niihin autoihin saadaan, tosin luottotiedot pitää olla kunnossa, käsiraha ja työ millä maksaa autovelka pois. Osa maksaa auton pankkilainalla, mutta on toki niitäkin jotka käteisellä maksaa kerralla, se tosin on aika harvinaista kalliin auton kohdalla.
on jo pienenä poikana halunnut Jaguarin ja nyt kun oli siihen mahdollisuus, osti.
Rahaa ei ole hirveesti yli mutta ei pitänyt ottaa lainaa kun antoi edellisen vaihtoautona.
Hän ajaa joka päivä yli 100 km, yleensä n 200 - 300 km ja autossa on kaikki tarvittavat kriteerit, mm on turvallinen.
En nyt tiedä onko tämä kallis auto, kyllähän auto maksoi saman mitä mä tienaan nettona käteen 3.ssa vuodessa, mutta jos kerran oli varaa, mitäs siinä ?
Tän keskustelun lukeminen vahvisti ennestään mun pelkoa siitä, mitä muut ihmiset musta ajattelee. Mies sattuu pitämään saksalaisista autoista. Niitä on ostettu vähän käytettyinä Saksasta ja tuotu muuttoautona maailmalta. Ikinä ei ole lainaa otettu niitä varten. Kun ne on käytettyinä ostettu (vaihdettu edelliseen), hyvin pidetty ja sitten myyty eteenpäin, ne eivät ovat miehen laskelmien mukaan tulleet "ilmaisiksi". miehen tärkein peruste merkkiuskollisuuteen on, että "noita mä osaan itsekin korjata..." Joskus on ollut sporttisempiakin versioita, nyt kaksi tylsää, mutta siistiä farmaria.
Mua vaivaa tällaisena suht pienipalkkaisena pätkätyöläisenä ajaa niillä työpaikan parkkipaikalle, kun olen ymmärtänyt, että ihmisillä on tuollaisia ennakkoluuloja kalliilla autoilla ajavia kohtaan. Mies on vakuuttanut mulle, että vain kuvittelen, mutta tää keskustelu todellakin osoittaa, että ihmiset katsovat nenänvarttaan pitkin Toyotaa kalliimmilla autoilla ajavia.
Mikä siinä on, että lasten vaatteiden pitää olla Reimatecia, vaikka perhe joutuisi syömään kaurapuuroa, mutta auton pitää olla mahdollisimman tavallinen ja vaatimaton, vaikka olisi mahdollisuus parempaan?
mukavuudenhaluinen ja arvostaa turvallisuutta
eettisintä olisi antaa osa pois jos on niin paljon rahaa.
Tykkää ajamisesta, ajaa paljon, vaatii tiettyjä mukavuuksia ja tykkää että auton pitää miellyttää myös silmää. Turvallisuus tärkeää ja tulot hyvät tai sitten ajaa työsuhdeautolla.
leluja ja tavaraa tavaraa ja leluja...ja mitään ei heru muille vaan kaikki pistetään itseen...:(((((
Ostatteko lapsillennekin kaikista kalleimia vaatteita ja leluja...
Siis totean, että kauempana ei voisi arvomaailmamme toisistaan olla.
Ei omista sitä kallista autoa. Liisattu peli.
On paljon turvallisempaa perheen ja muiden tielläkulkijoiden kannalta ajaa hyväkuntoisella uudella autolla, joka muuten myös on yleensä ympäristön kannalta aina parempi kuin vanha autonromu.
Oikeestiko teitä vituttaa ja hävettää kun joku ajaa hienolla tai kalliilla autolla, kumpi vituttaa enemmän? tuleeko vitutuksen multihuipennus jos joku ajaa hienolla ja kalliilla autolla?
Todella säälittävää!
Mutta oletan varmaan että kyse on työsuhdeautosta. Tuntuisi vaikealta uskoa että joku mun tuttavani olisi valmis maksamaan hirveitä summia autosta.
että jos tekee oikein kovin töitä, voi toteuttaa unelmiaan.
Tästä hyötyy koko yhteiskunta. Sanopas jollekin nerolle, että opiskele ahkerasti, tee hirveesti töitä, keksi nerokkaita innovaatioita tähän maailmaan - niin sitten saat PALJON RAHAA, JONKA KAIKEN VOIT LAHJOITTAA POIS!! Onko motivoivaa???
t.118