Millainen vanhempi ei löydä päivästään 5minuuttia
jotta ehtisi käydä katsomassa Helmi-järkästä ekaluokkalaista koskevat viestit? Eilen vanhempainillassa kaksi äitiä sai hirveän silmienpyörittely-kohtauksen, kun opettaja kehoitti vanhempia päivittäin kurkkaamaan viestit. Heille kuulemma pitäisi soittaa, kun eivät "ehdi" lukea viestejä...huoh
Kommentit (79)
siitä miten monta kertaa ja minne sun miehes sua lyö. Se ei ole sun sielunhoitaja eikä psykiatri eikä perheneuvoja. Niin yleisellä tasolla kuin millä voit opettajalle puhua, voit kyllä kirjoittaa lapsenkin nähden.
tietää KAIKKi asiat mitä äiti/opettaja hänestä puhuu, nico-petterille voi tulla muuten paha mieli. Esimerkiksi kun kiusaamistapausta aletaan selvittämään, ei sitä ensimmäisenä lapselle hökästä, vaan vanhemmat selvittävät asiaa opettajan ym kanssa, miten edetään. Siellä ei nico-petterin tarvitse olla heti korvat höröllä.
siitä miten monta kertaa ja minne sun miehes sua lyö. Se ei ole sun sielunhoitaja eikä psykiatri eikä perheneuvoja. Niin yleisellä tasolla kuin millä voit opettajalle puhua, voit kyllä kirjoittaa lapsenkin nähden.
entä jos opettaja haluaa tiedottaa vanhemmille, että koulun läheisyydessä liikkuu pedofiliasta epäilty mieshenkilö, josta on syytä varoittaa lapsia ja mielellään järjestää joku hakija koulumatkalle. Onhan se hyvä selittää tokaluokkalaiselle, mikä on pedofiili ja että koulussa pitää pelätä.
Tämä tapahtui 90-luvun alkupuolella, joten ei ollut mitään kivikautta enää.
Kävin 13-vuotiaana lääkärintutkimuksissa ja lääkäri ei sanonut minulle mitään, kirjoitteli vaan koneelle asioita, tulosti nivaskan papereita, iski ne kirjekuoreen jonka liimasi kiinni ja sanoi. "Annapa tämä vanhemmillesi, kiitos ja hei"
Minulle ei sanonut mitään. Minä sitten kotimatkalla revin kirjekuoren auki ja luin lappuset, selvisi että minulla oli (ja on vieläkin) eräs vika. Tuntui todella törkeältä sen lääkärin kohtelu, ja sapetti pitkään tuollainen selän takana puuhailu
esim mll:n toimintaohjeita kiusaamistapauksissa niin MITÄÄN ei tehdä ennen kuin lasten kanssa on puhuttu. Eli ope ja vanhemmat ei tosiaankaan etene lapsen selän takana jos asiaa hoidetaan edes vähän siihen suuntaan kuin pitäisi.
ja tokaluokkalaisen on kyllä jo syytä tietää, mikä on pedofiili ja miksi vieraiden ihmisten matkaa ei saa lähteä.
esim mll:n toimintaohjeita kiusaamistapauksissa niin MITÄÄN ei tehdä ennen kuin lasten kanssa on puhuttu. Eli ope ja vanhemmat ei tosiaankaan etene lapsen selän takana jos asiaa hoidetaan edes vähän siihen suuntaan kuin pitäisi. ja tokaluokkalaisen on kyllä jo syytä tietää, mikä on pedofiili ja miksi vieraiden ihmisten matkaa ei saa lähteä.
eri asia sanoa, että vieraiden matkaan ei saa lähteä, kuin että kun menet kouluun niin siellä pitää pelätä. Tottakai tuonikäinen pelkää, jos hänelle tuollaisesta kerrotaan.
esim mll:n toimintaohjeita kiusaamistapauksissa niin MITÄÄN ei tehdä ennen kuin lasten kanssa on puhuttu. Eli ope ja vanhemmat ei tosiaankaan etene lapsen selän takana jos asiaa hoidetaan edes vähän siihen suuntaan kuin pitäisi.
ja tokaluokkalaisen on kyllä jo syytä tietää, mikä on pedofiili ja miksi vieraiden ihmisten matkaa ei saa lähteä.
väärin ymmärrettyä lukemista. On ilmeisesti aamulääkkeet ottamatta. Kierrätä sinä kaikki asiasi lapsen kautta jos haluat ja anna muiden hoitaa asiat muulla tavoin. On todellakin asioita, joita ei lapsen kautta hoideta ensimmäisenä.
Minun milestäni, kyllä, lapsen pitää tietää mitä hänestä puhutaan. Omana kouluaikanani ei ollut edes reissuvihkoja, mutta vanhempani kyllä selostivat meille mitä vanhempainilloissa ja vanhempainvarteissa oli puhuttu. Kertoivatko sitten kaiken, sitä en tiedä.
Ja ihan oikeasti, täytyykö teidän vanhempina tietää lapsenne jokainen myöhästyminen ja koenumero?
Ja ihan oikeasti, täytyykö teidän vanhempina tietää lapsenne jokainen myöhästyminen ja koenumero?
Koulusta ei myöhästytä ilman hyvää syytä. On silti tietty ihan ok, jos sellaista joskus harvoin sattuu (bussikin voi olla myöhässä ym.), mutta haluan tietää ehdottomasti asiasta ajoissa enkä vasta sitten, kun ope ilmoittaa, että myöhästelyjä on ollut paljon.
ja se ei tosiaan ole tarkoitettu, ainakaan meidän koulussa joka päiväisiin löpinöohin, vaan tiedotteisiin yms... Meillä on reissuvihko, jonka katson joka päivä, wilmassa käyn ehkä kerran kuussa...
Juuri tällaisen päivittäisen tarkistuksen takia en edes ajattele lliittyväni mihinkään naamakirjaan tms. Sähköpostiakin oikeastaan vihaan, ja katson sen korkeintaan kerran viikossa. Oman opiskeluni puolesta mulla on pakko olla sähköposti, privaattia mulla ei ole eikä tule.
Ja kaikenmaaiman wilmat ja helmet pitäisi vielä tutkia joka päivä... huoh.
Meillä ei muuten edes avata tietokonetta joka päivä. Ihan siksi että liika informaatio ärsyttää, stressaa ja väsyttää.
Sähköpostiin tulee aina viesti, kun sinne on tullut uusi viesti/poissaolo tmv. Lisäksi meillä on "perjantaiposti", jossa tulee infoa tulevista retkistä tai tapahtumista koululla. Ja vielä noiden lisäksi reissuvihko. Että hyvin ainakin tiedottaminen pelaa eräässä Turun koulussa.
lapsi katsoa kaikki tv-ohjelmatkin? Ja nähdä vanhempien harrastavan seksiä? Turha sitä on mitään puhua aikuisten kesken...
tietokoneella ei ole osaa ei arpaa. Uskokaa pois, sellaisiakin ihmisiä on, joiden ajan ja keskittymiskyvyn vievät iham muut jutut kuin facebookit ja vauva-palstat, joiden päivätyöllä ei oo mitään tekemistä tietokoneen kanssa ja joille tietokoneen maailma on vieras. Ei ole olemassa sellaista itsestäänselvyyttä että joka perheen keskeisenä jäsenenä pitäisi kököttää tietokone. Tai nettiyhteys. Tai sähköposti. Ilman niitäkin on oikeus olla olemassa.
Ei todellakaan ole välinpitämättömyyttä lapsesta jos ajatus jostain verkkoyhteydestä tuntuu vaivalloiselta. Mä käytän tietokonetta pääasiassa työhön, silloin tällöin ja muun ajan se kököttää työhuoneen nurkassa suljettuna.Viikonkin. Päivärutiineihini ei kerta kaikkiaan kuulu tietokoneen avaaminen. ja siksi ajatus siitä että joka päivä pitäisi ruveta sitä availemaan ja päivittelemään ja mitä kaikkea on vastenmielinen.
Jaksan hämmästellä kuinka kapeita ja typeriä käsityksiä ihmisillä on- kun itse elää jotenkin ja pitää jotain itsestäänselvänä- ei mene jakeluun että on todellakin ihan erilaisia ihisiä ja ihan erilaisia tapoja viettää elämäänsä.
päivärutiineihini ei kuulu joka päivä koneella istuminen, sähköpostin tms. vilaisu. Ja joka päivä ei edes ole konetta käytössä. Yhteinen kannettava naapurini kanssa.
tietokoneella ei ole osaa ei arpaa. Uskokaa pois, sellaisiakin ihmisiä on, joiden ajan ja keskittymiskyvyn vievät iham muut jutut kuin facebookit ja vauva-palstat, joiden päivätyöllä ei oo mitään tekemistä tietokoneen kanssa ja joille tietokoneen maailma on vieras. Ei ole olemassa sellaista itsestäänselvyyttä että joka perheen keskeisenä jäsenenä pitäisi kököttää tietokone. Tai nettiyhteys. Tai sähköposti. Ilman niitäkin on oikeus olla olemassa.
Ei todellakaan ole välinpitämättömyyttä lapsesta jos ajatus jostain verkkoyhteydestä tuntuu vaivalloiselta. Mä käytän tietokonetta pääasiassa työhön, silloin tällöin ja muun ajan se kököttää työhuoneen nurkassa suljettuna.Viikonkin. Päivärutiineihini ei kerta kaikkiaan kuulu tietokoneen avaaminen. ja siksi ajatus siitä että joka päivä pitäisi ruveta sitä availemaan ja päivittelemään ja mitä kaikkea on vastenmielinen.
Jaksan hämmästellä kuinka kapeita ja typeriä käsityksiä ihmisillä on- kun itse elää jotenkin ja pitää jotain itsestäänselvänä- ei mene jakeluun että on todellakin ihan erilaisia ihisiä ja ihan erilaisia tapoja viettää elämäänsä.
viestittelymuoto. Se ei tarkoita koneella käkkimistä, että käy kerran päivässä katsomassa sieltä viestit; ei kärjistetä näin pientä asiaa, eihän.
liittyviä asoita. Sulla on asennevamma.